Daar was de tegenstand wel een stuk sterker. Met betrouwbaar bedoel ik ook dat Demare, mits goed geplaatst op 300/400 meter van de finish, er altijd heel dicht bij zal zijn. Bouhanni is vaak te omstuimig en verneukt het dan alsnog.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:42 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Demare kwam er in de Giro ook niet echt aan te pas.
Wordt dan wel laat of hij moet nog argos ofzo gaan wara hij daadwerkelijk kopman kan gaan spelen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef TheArt het volgende:
Ik zit echt nog op het moment te wachten dat Dennis weer een stap zet en mee gaat doen in de semi-klassiekers, want in principe heeft hij daar echt de kwaliteiten wel voor. Het komt er alleen telkens in flarden uit. Dan weer een periode wel, dan weer maanden totaal niet.
Die moest er af in een chicanequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:59 schreef TargaFlorio het volgende:
DegenkolbNa mislukte Tour voor Argos nu dik succes.
Waarom heeft Uran tijd verloren?
Hij is pas 24. Nog genoeg tijd. En wie heeft het over kopman zijn?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:51 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Wordt dan wel laat of hij moet nog argos ofzo gaan wara hij daadwerkelijk kopman kan gaan spelen.
24 was 10 jaar geleden jong. Op dit moment is 90% al voor een deel doorgebroken of hebben renners van die leeftijd in ieder geval iets laten zien met 'kopmanpotentie'.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:12 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hij is pas 24. Nog genoeg tijd. En wie heeft het over kopman zijn?
Met dat laatste insinueer je dat Van Winden 150 km. op kop moet gaan rijden in elke semi-klassieker die er is. Dat lijkt me echt zwaar overdreven.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:26 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
24 was 10 jaar geleden jong. Op dit moment is 90% al voor een deel doorgebroken of hebben renners van die leeftijd in ieder geval iets laten zien met 'kopmanpotentie'.
Jij hebt het over semi klassiekers en dat hij daar 'mee' gaat doen. Lijkt me dat je dan een beschermde renner moet zijn of je moet een superman zijn en 150km kunnen knechten en daarna nog met de beteren meekunnen.
hey Tim. Ik chargeer een beetje, maar van Winden is binnen Rabo gewoon een knecht, dat lijkt me toch wel duidelijk. Het is niet iemand zoals nu Kelderman waar ze een potentieel 'kopman' in zien.(misschien in het begin, maar nu toch duidelijk niet meer).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Met dat laatste insinueer je dat Van Winden 150 km. op kop moet gaan rijden in elke semi-klassieker die er is. Dat lijkt me echt zwaar overdreven.
En lang niet iedereen breekt tegenwoordig door op jonge leeftijd. Ja er zijn er nu een paar, maar daarmee houdt het toch niet op hč? Dat iemand als Degenkolb bij Argos en Demare bij FDJ zo jong al zo goed zijn, wil nog niet zeggen dat Van Winden bij Rabo iets later door kan breken. Ik snap het verband niet helemaal.
Het is wat gechargeerd gezegd, maar het klopt ook nog eens niet. Als we deze lijn zouden volgen, zou er in de koers tegenwoordig nooit meer een verrassing kunnen komen van iemand die wat later ontbolstert, want of je bent direct goed of je wordt een knecht.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:44 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
hey Tim. Ik chargeer een beetje, maar van Winden is binnen Rabo gewoon een knecht, dat lijkt me toch wel duidelijk. Het is niet iemand zoals nu Kelderman waar ze een potentieel 'kopman' in zien.(misschien in het begin, maar nu toch duidelijk niet meer).
Het verband is er wel. Er blijkt dat de laatste jaren vrijwel alles wat goed is, snel komt. Niet alleen Demare, maar ook Kittel en ook de manier hoe Cavendish is doorgebroken. Daarnaast hebben vrijwel alle toppers van nu al enige blijk van talent laten zien in kleinere wedstrijden tegen de profs(bv Gilbert etc).
Bij een team als Argos zou daarentegen wel evt kopman kunnen zijn voor semiklassiekers. Bij Rabo gaat dat niet lukken, omdat er gewoon betere renners in het team zijn. Niks mis mee, maar veel beter dan een 7de plek in een zwakke vueltasprint zal hij bij rabo niet behalen.
Zo is het maar net. Zelfs als je 26 bent en nog geen platte prijs hebt gereden is er nog geen nood aan de man. Je kunt een jaar later de beste ronderenner van je generatie naar huis rijden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Met dat laatste insinueer je dat Van Winden 150 km. op kop moet gaan rijden in elke semi-klassieker die er is. Dat lijkt me echt zwaar overdreven.
En lang niet iedereen breekt tegenwoordig door op jonge leeftijd. Ja er zijn er nu een paar, maar daarmee houdt het toch niet op hč? Dat iemand als Degenkolb bij Argos en Demare bij FDJ zo jong al zo goed zijn, wil nog niet zeggen dat Van Winden bij Rabo iets later door kan breken. Ik snap het verband niet helemaal.
het klopt wel. Hij is bij Rabo op dit moment gewoon een knecht. Of wil je dat soms ontkennen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 19:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Het is wat gechargeerd gezegd, maar het klopt ook nog eens niet. Als we deze lijn zouden volgen, zou er in de koers tegenwoordig nooit meer een verrassing kunnen komen van iemand die wat later ontbolstert, want of je bent direct goed of je wordt een knecht.
Als Van Winden nog wat progressiemarge heeft, want ik zeg niet dat hij zeker wel heeft, ik heb alleen het gevoel dat hij dat nog heeft, dan kan hij dat ook bij Rabo nog benutten. Dan zal hij in eendagskoersen langer kunnen overleven, wat uiteindelijk ook eens oplevert dat hij eens voor eigen kans mag gaan. En je moet nou ook niet doen of Rabo 10 kopmannen heeft voor de Vlaamse klassiekers en semi-klassiekers, want daar doel ik bij Van Winden op. Zeker als Breschel nu nog eens weggaat, blijft het maar dun bezaaid bij Rabo op dat vlak.
Zucht, ik zeg toch ALS hij laat zien dat hij nog een extra stap kan maken. Ik zeg niet dat hij die extra stap al gemaakt heeft. Lees anders gewoon even beter.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:31 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
het klopt wel. Hij is bij Rabo op dit moment gewoon een knecht. Of wil je dat soms ontkennen?
En van Winden heeft gewoon op dit moment gewoon te weinig laten zien dat er een potentiele topper of kopman in hem schuilt. Iemand als Froome dat komt echt bijna nooit voor of het moet iemand zijn die in het begin van zijn carriere veel blessures ofzo heeft gehad.
En in het vlaamse werk zijn er gewoon genoeg man die beter dan hem zijn. Misschien dat hij eens in een semi semi semi klassieker de kans zal gaan krijgen, maar dan houdt het ook wel op. Hij mag me verbazen.
Evans kwam dan ook van de mountainbike, dus het is logisch dat hij wat aanpassing nodig had. Had wel al talent op de weg laten zien in de jaren hiervoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 21:24 schreef BlaZ het volgende:
Als je echt goed bent kom je er sowieso wel.
Genoeg renners die ook nu pas later doorbreken. Zie Froome.
Een Evans reed ook pas voor het eerst top 10 in een groote ronde op zijn 28ste.
Ik bedoel daarmee dat hij niet hefet laten zien dat er een kans is dat hij die stap zal maken.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:33 schreef TheArt het volgende:
[..]
Zucht, ik zeg toch ALS hij laat zien dat hij nog een extra stap kan maken. Ik zeg niet dat hij die extra stap al gemaakt heeft. Lees anders gewoon even beter.
Compleet met je oneens. De vergelijking met Boven is dan ook nog eens heel flauw en kinderachtig. Van Winden had een moeilijk eerste jaar bij de profs, zoals heel veel neoprofs hebben. Daarna draaide hij echter een uitstekend 2011 en liet veel vooruitgang zien. Het resultaat in de RVV was bijvoorbeeld echt prima en daarmee toonde aan dat hij een grote stap had gezet. Daarna kwamen er wisselend nog wat meer goede uitslagen, maar hij miste vooral de constantheid. Dit jaar begon niet zo lekker, maar na zijn gedwongen opgave in de Giro lijkt hij weer op de goede weg te zijn en aan te haken bij dat niveau van 2011.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 00:38 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ik bedoel daarmee dat hij niet hefet laten zien dat er een kans is dat hij die stap zal maken.
En als je denkt dat hij die stap kan maken dan is van Jan Boven ook een toprenner te maken of van mijn grootmoeder ook. Bij de beloften was hij een aardig talent. Maar dat zijn vrijwel alle beloften, want anders worden ze geen prof. Daarna heeft hij nooit laten zien dat hij echt een hele goede renner gaat worden. Hij is op dit moment een goede knecht en als hij ooit een Froompje doet, dan is dat tegen alle verwachtingen in en dus nergens op gebaseerd,.
schrijf purito maar vast opquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:59 schreef SanAnt het volgende:
Vandaag weer klimmen![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |