Een winkelstraat, een woonerf-straat of ene plein zijn heel wat andere dingen dan een doodnormale straat. Daar hoor je niet op te lopen en als er een auto aankomt hoor je gewoon aan de kant te gaan. Punt.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:05 schreef Peter het volgende:
Moet je maar niet in het stadscentrum gaan wonen
Wel de lusten, niet de lasten?
Onzin. Echt onzinquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:15 schreef Peter het volgende:
[..]
Dan rijd ik er als fietser omheen, of stap af en loop er omheen. Klaar.
Ik weet dat dat je doel is, maar neequote:Op zondag 26 augustus 2012 15:17 schreef Peter het volgende:
Hoe zit je nu achter je PC? Met een hevig verontwaardigde blik?
hoezo kan ik mij als fietser in Amsterdam niet storen aan toeristen? en waarom zou ik me niet kunnen verplaatsen in de denkwijze van een automobilistquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Lieve schat, als je zelf geen auto bestuurt kun je hier eigenlijk niet over oordelen. Het is ongeveer hetzelfde als dat jij je irriteert aan toeristen in Amsterdam die niet kunnen fietsen. Alleen heb je ze hier in de zomer 5 dagen in de week voor je neus. Plus Theo Maassen.
Mensen menen ook in de Heilige geeststraat maar dat ze op straat mogen lopen omdat de stoep zo smal is. Pleur op! Ik ga toch ook niet op de Karel de grotelaan lopen? Is net zo goed een straat als iedere andere.
Je leest weer verkeerd. Ik zeg dat het ongeveer hetzelfde is, mijn storen aan de mensen op de weg als jij je storen aan de toeristen. Dus ik zeg dat je je er WEL aan kan storen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:19 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
hoezo kan ik mij als fietser in Amsterdam niet storen aan toeristen? en waarom zou ik me niet kunnen verplaatsen in de denkwijze van een automobilist
En dan mag ik niet klagen als er weer eens een kutwedstrijd of kutoptreden is in het stadion, waarbij de supporterneanderthalers niet alleen op straat (een grote doorlopende straat!) lopen, maar ook pissen?quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Een winkelstraat, een woonerf-straat of ene plein zijn heel wat andere dingen dan een doodnormale straat. Daar hoor je niet op te lopen en als er een auto aankomt hoor je gewoon aan de kant te gaan. Punt.
Maar tegenwoordig steken voetgangers en fietsers gewoon maar te pas en te onpas over en als er dan een automobilist aankomt kijken ze met een arrogante blik je ruit in met een "Ja hallo, ik loop hier hoor". Je hoort daar niet te lopen. En nou rennen anders dan gas ik je op je achillespees!
Ik steek ook wel eens door rood over, met de voetjes of de fiets. Maar als er dan en auto aankomt dan maak ik dat ik wegkom en versnel ik mijn pas. Dan ga ik niet bijna stilstaan met een arrogante wacht-maar-even bek.
ja dat is iets anders, dat heeft meer met routeplanning te maken, ik kan autorijden, al heb ik nog geen rijbewijs, dus ik kan me verplaatsen in het gedragquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:21 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Je leest weer verkeerd. Ik zeg dat het ongeveer hetzelfde is, mijn storen aan de mensen op de weg als jij je storen aan de toeristen. Dus ik zeg dat je je er WEL aan kan storen.
En je kunt je niet verplaatsen in de denkwijze van een automoblist en da weet je zelf ook wel"O... nou met de fiets kan ik wel altijd deze route".
Sorry. nee.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:23 schreef TheaterMaMa het volgende:
ik kan autorijden, al heb ik nog geen rijbewijs,
hoe weet jij dat?quote:
Jawel hoor, dat mag jequote:Op zondag 26 augustus 2012 15:23 schreef Ambiguiteit het volgende:
[..]
En dan mag ik niet klagen als er weer eens een kutwedstrijd of kutoptreden is in het stadion, waarbij de supporterneanderthalers niet alleen op straat (een grote doorlopende straat!) lopen, maar ook pissen?
Nee. Daarom juistquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:26 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
hoe weet jij dat?
heb jij mij ooit zien autorijden?
Een woonerf (zoals de kleine berg zelf) is inderdaad een heel ander verhaal. Maar op een gewone straat hoor je gewoon op de stoep te lopen, hoe smal die ook is. En als je oversteekt dan kijk je uit je doppen en als er iets aankomt dan wacht je even of je maakt haast. Niet andersom.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:27 schreef Ambiguiteit het volgende:
Maar ik ben het eigenlijk wel met Ang3l eens hoor. In een woonerf (zoals Kleine Berg) mag je op straat lopen, en moeten de auto's rekening houden met de voetgangers, ipv andersom.
Op een gewone straat, of zelfs in de Negen Straatjes in Amsterdam loop ik op de stoep. Of als ik wat waggelende bejaarden wil passeren via de straat, dan kijk ik eerst even over mijn schouder of er misschien niet iets aankomt. Dat is ook iets waar veel mensen moeten mee schijnen te hebben, even omkijken als je afslaat of achteruit loopt.
dus het is een veronderstelling.quote:
Als je het nooit doet, dan verleer je het. Of in ieder geval, dan kun je t niet meer goed.quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:30 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
dus het is een veronderstelling.
Ik kan autorijden, neem dat maar van me aan
Ik heb als fietser juist steeds vaker het gevoel dat automobilisten asocialer worden, zo vaak wordt ik van de weg gedrukt, auto's die zo ver naar rechts rijden dat je als fietser tegen de stoeprand aan zit, ik heb dan wel een breder stuur, maar als fietser ben je vaak niet veilig in het verkeer hoorquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat mag jeVerschil is dat dit 5 dagen in de week is in de zomer en bij jou wat minder vaak. Maar ik kan me voorstellen dat je je er aan kan ergeren (als je bewust naast het stadion gaat wonen
)
Maar ti's niet alleen hier in de straat hoor. Ti's in de hele Bergen en hoogstraat en waar dan ook dat voetgangers en fietsers steeds meer de arrogantie krijgen van "Ik loop/fiets hier!". Krijg je door die regel dat een automobilist toch altijd de schuldige is, hoe dom een ander ook doet.
ik zeg ook niet dat ik het goed kan, het ging er om dat ik me in de gedachtengang kon verplaatsen, niet noodzakelijk in de auto zelf... anders had ik wel een rijbewijsquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als je het nooit doet, dan verleer je het. Of in ieder geval, dan kun je t niet meer goed.
Ja jouw fiets is dan ook de helft van de rijbaan, asoquote:Op zondag 26 augustus 2012 15:33 schreef TheaterMaMa het volgende:
[..]
Ik heb als fietser juist steeds vaker het gevoel dat automobilisten asocialer worden, zo vaak wordt ik van de weg gedrukt, auto's die zo ver naar rechts rijden dat je als fietser tegen de stoeprand aan zit, ik heb dan wel een breder stuur, maar als fietser ben je vaak niet veilig in het verkeer hoor
You have an answer!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |