Ze zeggen wel meer in de verkiezingstijd. Wacht maar tot na er een kabinet gevormd is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:16 schreef Lemar het volgende:
Ik dacht dat die langstudeerboete niet meer door ging?
Ja, snel nog even zwevende kiezers winnen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:17 schreef Rezania het volgende:
[..]
Ze zeggen wel meer in de verkiezingstijd. Wacht maar tot na er een kabinet gevormd is.
27k? niet echt...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef Insektenvernichter het volgende:
Dat verdien je na die tijd makkelijk terug met een WO.
Is niet altijd mogelijk. Daarnaast ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan. Heb veel meer gehad aan de route via het mbo naar de uni. Zou dezelfde route zo weer volgen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:13 schreef kwiwi het volgende:
Oke, maar dan nog... wat is het probleem? Doe dit gewoon:
[..]
Oh nee moet jij is kijken wat een advocaat/doktor/chirurg/rechter etc. verdient.quote:
Chirurg, advocaat of rechter wordt je ook zo lekker makkelijk natuurlijk...... Dokter duurt 7 jaar, voor de meeste beroepen die je na het WO gaat doen is 27k gewoon veel geld!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:27 schreef Insektenvernichter het volgende:
[..]
Oh nee moet jij is kijken wat een advocaat/doktor/chirurg/rechter etc. verdient.
27k is veel geld, maar als je een WO- studie afrond zou dit geen (groot) probleem voor later moeten zijn.
Dat geldt voor elke studie. Dan kun je net zo goed ongeschoold blijven.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:29 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
Chirurg, advocaat of rechter wordt je ook zo lekker makkelijk natuurlijk...... Dokter duurt 7 jaar, voor de meeste beroepen die je na het WO gaat doen is 27k gewoon veel geld!
9k per jaar voor 4.5 uur werkgroep in de week en wat hoorcolleges. 1,5 tot 3 uur voor deeltijders. Gaat nergens over.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:27 schreef Insektenvernichter het volgende:
[..]
Oh nee moet jij is kijken wat een advocaat/doktor/chirurg/rechter etc. verdient.
27k is veel geld, maar als je een WO- studie afrond zou dit geen (groot) probleem voor later moeten zijn.
Ik zit op HBO, leen maximaal, en zit na mijn studie ook met een schuld van meer dan 25.000¤! En mij hoor je ook niet klagen, ik studeer omdat ik later een leuke baan wil en geen schoffelaar wil worden. Daarom moet je investeren in jezelf!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
9k per jaar voor 4.5 uur werkgroep in de week en wat hoorcolleges. 1,5 tot 3 uur voor deeltijders. Gaat nergens over.
Dit slaat op rechten
Dat dus.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:19 schreef Jahr00n het volgende:
hbo - wo kan prima man gewoon schakelprogramma doen niks langstudeerder boete en shit
+ je hebt altijd meerdere diploma's om op terug te vallen, als je via het mbo naar de uni gaat. Hoe lang heb je er over gedaan en waarom vond je het zo goed?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Is niet altijd mogelijk. Daarnaast ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan. Heb veel meer gehad aan de route via het mbo naar de uni. Zou dezelfde route zo weer volgen.
Even denken hoor. (zit nu overigens in het eerste jaar van de master).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:50 schreef HilaryBanks het volgende:
[..]
+ je hebt altijd meerdere diploma's om op terug te vallen, als je via het mbo naar de uni gaat. Hoe lang heb je er over gedaan en waarom vond je het zo goed?
als je dan ook nog een master wil halen ben je bijna 10 jaar aan het studeren ofzo manquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
heb de bachelor nodig voor de advocatuur
Nou en? Je ouders krijgen kinderbijslag.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:56 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
En op het MBO krijg je weer geen ov en stufi omdat je nog geen 18 bent, niet zeiken dus.
de boete blijft er gewoonquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
Nou ja, even kijken hoe het gaat want wat ik heb begrepen gaat de boete weer de deur uit, dus ik weet het ook even niet.
Wel is het belachelijk dat de overstap van het hbo niet aangemoedigd wordt (of werd) maar juist bestraft met een boete. Maar ja, als je een halve gare als Halbe Zijlstra als staatsscretaris van onderwijs hebt en een Marja van Bijsterveldt als minster die er al helemaal niets van snapt (opgeleid tot verpleegkundige en nu minister van onderwijs) dan kun je ook niet veel verwachten natuurlijk.
hm, ligt het nu aan mij of zou ik met geen goud voor jou willen ruilen? je begint pas laat met werken, start niet meteen met 5k netto per maand (je hebt nu vast wel een hoge schuld?) en kan maar 1 baan tegelijk uitoefenen, dus aan je 7 diploma's heb je feitelijk niet zo heel veel. Na 4 jaar studeren vind ik het wel weer leuk geweest, gewoon werken, knallen.. hup geld verdienen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:06 schreef Maraca het volgende:
[..]
Even denken hoor. (zit nu overigens in het eerste jaar van de master).
vmbo 4 jaar
mbo 3 jaar
hbo 4 jaar
schakeltraject 0,5 jaar
master 2 jaar
postmaster 1 jaar
Totaal 14,5 jaar dus met 7 diploma's aan het einde van de rit (heb meerdere opleidingen gecombineerd)
En ik vond het zo goed omdat ik al op het vmbo wist wat ik wilde gaan doen. Mijn mbo opleiding sloot er perfect op aan en via het mbo kwam ik al snel in het bedrijfsleven terecht waardoor ik ook werkervaring opdeed. Dat heeft mij veel meer opgeleverd dan als ik naar de havo was gegaan.
Tis watquote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:57 schreef Rotte-Aardappel het volgende:
En HBO -> WO kan overigens via propedeuse MBO -> HBO niet.
5k netto per maand als startsalaris?!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:40 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
hm, ligt het nu aan mij of zou ik met geen goud voor jou willen ruilen? je begint pas laat met werken, start niet meteen met 5k netto per maand (je hebt nu vast wel een hoge schuld?) en kan maar 1 baan tegelijk uitoefenen, dus aan je 7 diploma's heb je feitelijk niet zo heel veel. Na 4 jaar studeren vind ik het wel weer leuk geweest, gewoon werken, knallen.. hup geld verdienen.
Daarbij weet je niet of dat meer op had geleverd als je naard e havo had gegaan.![]()
Maar goed, jij bent er tevreden mee, wie ben ik dan ook eigenlijk om te gaan zeiken aan de hand van 1 luttele post vna jou
ja k ben hbo hooggeleid en heb eigen bedrijfje enzo (webwinkeltje).. om 11u ga ik maar eens aan het werk, tot 16u en dan vind ik het weer leuk geweest.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
5k netto per maand als startsalaris?!
En over 5 jaar heb je geen relevante werkervaring en zijn hbo starters veel goedkoper..? Een webwinkeltje en een beetje tussenhandelaar spelen kan je nauwelijks vergelijken met een eigen bedrijf imho.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:51 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
ja k ben hbo hooggeleid en heb eigen bedrijfje enzo (webwinkeltje).. om 11u ga ik maar eens aan het werk, tot 16u en dan vind ik het weer leuk geweest.
Kan niet als je Rechten hebt gedaan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:42 schreef Plantagehouder het volgende:
Ben je niet goedkoper af in het buitenland zoals Ierland of België?
Begint pas laat met werken? Laat het mijn baas maar niet horenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:40 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
hm, ligt het nu aan mij of zou ik met geen goud voor jou willen ruilen? je begint pas laat met werken, start niet meteen met 5k netto per maand (je hebt nu vast wel een hoge schuld?) en kan maar 1 baan tegelijk uitoefenen, dus aan je 7 diploma's heb je feitelijk niet zo heel veel. Na 4 jaar studeren vind ik het wel weer leuk geweest, gewoon werken, knallen.. hup geld verdienen.
Daarbij weet je niet of dat meer op had geleverd als je naard e havo had gegaan.![]()
Maar goed, jij bent er tevreden mee, wie ben ik dan ook eigenlijk om te gaan zeiken aan de hand van 1 luttele post vna jou
het was sarcastisch kerel.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 01:03 schreef Robin__ het volgende:
[..]
En over 5 jaar heb je geen relevante werkervaring en zijn hbo starters veel goedkoper..? Een webwinkeltje en een beetje tussenhandelaar spelen kan je nauwelijks vergelijken met een eigen bedrijf imho.
Eindelijk iemand die het snapt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 00:35 schreef ikjijallebei het volgende:
wat?zijn wo studies zo duur?
flikker dan maar een eind op met je wo, met hbo of in sommige gevallen ongeschoold kun je evenver al dan niet verder komen (met dus een (minstens) even goed salaris + minder schuld na je studie). Moet je wel beetje een goede sector uitkeizen natuurlijk.
je kwaliteiten gaat het om, niet om een papiertje. flikkers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |