abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115900600
Ik heb een Easy Drain Multi Taf douchegoot die ik moet plaatsen. De zwaluwstaartvloer ligt er al en aan het einde van de douche heb ik ruimte over gelaten voor de douchegoot.

Nu is het plaatsen van een douchegoot toch alles behalve easy. Er zaten stelpoten bij en de douchegoot staat inmiddels op de goede plaats zodat de metalen flenzen over het beton vallen. (aan 1 kant, aan de andere 3 kanten zit geen beton) Hij staat vast op de stelpoten op een balk onder de douchegoot. De douchegoot staat echter niet echt stevig omdat die stelpoten blijkbaar alleen zijn om dat ding te stellen en niet om gewicht te dragen. Als je nu aan 1 kant van de douchegoot duwt dan wiebelt hij een mm terwijl hij helemaal waterpas staat. Ik heb nu wat filmpjes opgezocht en nu blijkt dat je deze douchegoot in beton kan storten zodat hij muurvast komt te zitten. Dan zijn de stelpoten ook niet meer dragend maar rust hij op het beton.

Hoe moet ik dat ding nu vastzetten? Ik heb een paar opties maar weer niet wat de beste is.

- Aan de 3 muren een houten/stalen frame maken waar hij op rust.

- de onderkant opvullen met pur.

- op een heel ingewikkelde manier een klein stuk beton extra storten waar hij op rust. Deze komt dan tegenaan de bestaande vloer.

Of is er iets beters?
pi_115902834
Het word tijd voor plaatjes met uitleg er gezet in paint of microsoft publisher..
Jeroentje.
pi_115904433
Bij deze de plaatjes.

Dit is de douchegoot vanuit de badkamer bekeken. De gele lijnen geven aan waar de vloerbalken lopen onder de douchegoot. De balken lopen een cm of 7 lager dan de douchegoot onder de goot door. Via een kleine raveling heb ik 2 kleine balken onder de douchegoot gemonteerd waar de stelpoten op staan. De douchegoot sluit aan op het beton aan de voorkant. Aan de zijkanten zweeft de goot en aan de achterkant eerst ook. Daar heb ik nu een lat tegenaan gemonteerd zodat hij aan de achterkant ook iets ondersteund wordt.

Vanaf onderen:

De stelpoten waar de goot op staat. Deze zijn dus blijkbaar niet geschikt om gewicht te dragen op hun eigen kracht. De holle zwarte plastic blokken zitten ook maar met een klein m6 boutje aan de goot vast en zijn niet solide.

Ik kan dus dragers monteren rondom de goot maar aan de rechterkant kan ik er heel slecht bij en bovendien weet ik niet of het iets oplost. Ik weet nl niet of die flenzen het gewicht wel kunnen dragen zonder dat de goot wordt ondersteund. De hele goot ondersteunen met hout is erg lastig om waterpas te krijgen en beton storten schiet denk ik ook niet op. Ik loop dus echt ff vast....
pi_115908501
goeie vraag eigenlijk..

ik heb ook een easy drain maar deze zit in t beton gegoten.. als je kijkt op de site en op youtube, lijkt dat die pootjes voldoende zijn, ook staat er dan bij geschikt voor installatie in houtenvloeren..

ff bellen met easy-drain?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_115914656
Via de telefoon is het niet uit te leggen. Heb ze wel een mailtje gestuurd maar krijg niet snel reaktie... ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')