abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115957407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:45 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat vind, maar volgens de politiek ben ik, en de scheefhuurders met mij, het schuim der natie die eigenhandig zorgen voor stagnatie in de woningmarkt. Ik MOET en ZOU mijn huis uit en gaan kopen.
Dat is wat de overheid wil en daarom benoemen ze jou als scheefhuurder tegenwoordig zodat jij je huurhuis gaat en een huis gaat kopen om het zinkend schip wat de huizenmarkt nu is recht te trekken. Uiteraard gewoon lekker blijven zitten!

Ik heb ook een woonhuis wel particuliere huur voor slecht 440E en dan kom ik weer wel in aanmerking voor huurtoeslag dus ik zit voor iets meer dan 200E in een volledig huis :')
pi_115959522
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:09 schreef Kentekenplaat het volgende:

Keuzes maken? Als je maar een lage opleiding hebt gehad heb je dus pech? Als je gehandicapt bent geboren heb je dus pech? Want dat lees ik in jouw post. Je moet keuze maken. Da's mooi. Maar er zijn nou eenmaal banen in dit land die niet zoveel verdienen. Die mensen hebben dus minder recht op zorg?
Waarom haal je er nu ineens gehandicapten bij?
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:56:10 #278
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115959831
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 16:34 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dat klopt maar waar velen geen rekening mee houden is dat het onderhoud en bepaalde belastingen weer voor rekening is van verhuurder!

[..]

Maar de dingen die voor rekening van de verhuurder komen worden steeds minder.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 17:57:21 #279
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115959870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:46 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Waarom haal je er nu ineens gehandicapten bij?
Jij hebt het over keuzes maken. Je hebt geen keus als je bijvoorbeeld gehandicapt geboren wordt.
pi_115962494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:57 schreef Kentekenplaat het volgende:

Jij hebt het over keuzes maken. Je hebt geen keus als je bijvoorbeeld gehandicapt geboren wordt.
Nou dan, waarom haal je die groep er dan bij?
pi_115962545
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 17:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar de dingen die voor rekening van de verhuurder komen worden steeds minder.
Dat valt reuze mee. Als ik het onderhoud van mijn huurhuis zou moeten bekostigen van de afgelopen 3 jaar was ik ruim 20K kwijt geweest aan een instabiele muur en nog enkele andere zaken even als voorbeeld.
pi_115962561
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:00 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Nou dan, waarom haal je die groep er dan bij?
Omdat die ook getroffen worden bij het afschaffen van de huishoudelijke hulp / thuiszorg, of bij het invoeren of verhogen van eigen bijdragen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115962605
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:02 schreef Tomatenboer het volgende:

Omdat die ook getroffen worden bij het afschaffen van de huishoudelijke hulp / thuiszorg, of bij het invoeren of verhogen van eigen bijdragen.
We hadden het over lage inkomens dus hou het daar dan bij denk ik dan.
Ik ben hier weg.
pi_115962642
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:03 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

We hadden het over lage inkomens dus hou het daar dan bij denk ik dan.
Ik ben hier weg.
Het één sluit het ander niet uit hé. :)

Gehandicapten moeten veelal rondkomen van een uitkering of een laag inkomen (gelukkig niet allemaal).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  † In Memoriam † vrijdag 24 augustus 2012 @ 19:12:28 #285
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115962912
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Het één sluit het ander niet uit hé. :)

Gehandicapten moeten veelal rondkomen van een uitkering of een laag inkomen (gelukkig niet allemaal).
En een uitkering en groot verbruiker van de gezondheidszorg. Het zijn warempel net bejaarden.
pi_115963229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:44 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Omdat het anders voor anderen onbetaalbaar is, en wij in een beschaafd land vinden dat zorg - ongeacht inkomen - voor iedereen toegankelijk moet zijn?
De zorg is al inkomensafhankelijk door middel van de zorgtoeslag.
pi_115963800
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 19:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

De zorg is al inkomensafhankelijk door middel van de zorgtoeslag.
Klopt, maar we hadden het in dit topic over het afschaffen van huishoudelijke hulp / thuiszorg, en dus het gedeeltelijk zelf regelen daarvan (dat kan neerkomen op het zelf betalen van de huishoudelijke zorg in de toekomst) of het invoeren van meer en hogere eigen bijdragen.

Dat zijn allemaal zaken die relatief vaak bij de lagere inkomensgroepen terecht zullen komen, en dus een onevenredig grote tol vergen van deze groep. Daar doet een beperkt nivellerende maatregel als de zorgtoeslag niet zoveel aan af.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:24:22 #288
3542 Gia
User under construction
pi_115966204
Waarom niet gewoon alle premies omhoog en inkomensafhankelijk voor degenen die buiten de zorgtoeslag vallen. Hogere premies, maar meer in het basispakket.
Wat betreft hulp in huis onderzoeken of er een familielid kan bijspringen. Zo niet, thuiszorg inkomensafhankelijk.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:56:58 #289
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115968091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:24 schreef Gia het volgende:
Hogere premies, maar meer in het basispakket.

Hoe bedoel je dit?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:09:34 #290
3542 Gia
User under construction
pi_115986374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 20:56 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?
Voor hogere premie mag je meer vergoedingen verwachten, zoals fysio (met verwijzing), thuiszorg (na indicatiestelling). Hulpmiddelen mogen wmb allemaal in de aanvullende verzekeringen.
pi_115986670
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Voor hogere premie mag je meer vergoedingen verwachten, zoals fysio (met verwijzing), thuiszorg (na indicatiestelling). Hulpmiddelen mogen wmb allemaal in de aanvullende verzekeringen.
Maar dan wel met volledige dekking, en niet zoals nu dat je aanvullend verzekerd bent en nog altijd beperkt wordt door allerlei voorwaarden die zorgverzekeraars stellen mbt gebruik van hulpmiddelen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:26:16 #292
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115988097
quote:

[..]

Dan zijn we er nog niet. De kosten rijzen nu de pan uit, dus of hogere premies bij gelijke vergoedingen of oa de hulpmiddelen/thuiszorg beperken
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:58:13 #293
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115988893
quote:

[..]

Dat lijkt mij ook logischer maar de praktijk is dat mijn premie elk jaar omhoog gaat en de vergoedingen omlaag.
pi_115988911
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:58 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook logischer maar de praktijk is dat mijn premie elk jaar omhoog gaat en de vergoedingen omlaag.
En dat allemaal onder het mom van de vergrijzing ^O^
pi_115989045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:12 schreef Sosa het volgende:
van de frontpage:

[..]

Ik zeg: groot gelijk!

^O^

Het is toch niet normaal dat iedereen maar overal een beroep op doet, als het zorg betreft. Afgelopen week in de elsevier stonden ook wat mooie grafieken, over oa. VERDUBBELING van de kosten van de Zorg, sinds 2000. Ook het eigen risico is nog steeds 1 vd laagste ter WERELD, dus die zouden ze ook omhoog moeten doen. Voorkomt iig dat mensen met een snotneus al naar de dokter gaan. En natuurlijk moeten de mensen die het minder breed hebben ontzien worden, dat kan prima geregeld worden in de zorgtoeslag/subsiedie.
Hoe kan je als weldenkend mens hier nu mee eens zijn, ben je nu echt zo naïef en beïnvloedbaar dat je alles wat die nep-liberalen roepen voor zoete koek slikt, ga eens een dag meelopen met mensen die werken in de zorg of ervan gebruik maken, dan piep je wel anders, voor dit soort uitspraken mag die Schippers wat mij betreft echt het paspoort worden ontnomen wat een volstrekt debiele vrouw.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:53:21 #296
3542 Gia
User under construction
pi_115990321
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:26 schreef Sosa het volgende:

[..]

Dan zijn we er nog niet. De kosten rijzen nu de pan uit, dus of hogere premies bij gelijke vergoedingen of oa de hulpmiddelen/thuiszorg beperken
Rollators, scootmobielen e.d mogen wmb in de duurste aanvullende verzekering vallen, met eigen bijdrage.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 15:02:18 #297
3542 Gia
User under construction
pi_115990565
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Hoe kan je als weldenkend mens hier nu mee eens zijn, ben je nu echt zo naïef en beïnvloedbaar dat je alles wat die nep-liberalen roepen voor zoete koek slikt, ga eens een dag meelopen met mensen die werken in de zorg of ervan gebruik maken, dan piep je wel anders, voor dit soort uitspraken mag die Schippers wat mij betreft echt het paspoort worden ontnomen wat een volstrekt debiele vrouw.
Op zich mag er best eens gekeken worden wat men kan doen tegen onnodig doktersbezoek. Een eigen bijdrage vind ik daarvoor niet goed, want dat raakt vooral de mensen die door ouderdom of handicap vaak een dokter nodig hebben.
De assistent moet aan de telefoon of de balie nagaan of het nodig is dat die patient naar de dokter gaat. Zo niet dan kan de assistent advies geven, een wondje schoonmaken en verbinden, etc.

Voor de rest is die uitspraak van Sosa nogal raar. 'Hoe durven mensen zmaar overal van gebruik te maken?'
Simpel, omdat ze ervoor verzekerd zijn.
pi_115992195
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 15:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Op zich mag er best eens gekeken worden wat men kan doen tegen onnodig doktersbezoek. Een eigen bijdrage vind ik daarvoor niet goed, want dat raakt vooral de mensen die door ouderdom of handicap vaak een dokter nodig hebben.
De assistent moet aan de telefoon of de balie nagaan of het nodig is dat die patient naar de dokter gaat. Zo niet dan kan de assistent advies geven, een wondje schoonmaken en verbinden, etc.

Voor de rest is die uitspraak van Sosa nogal raar. 'Hoe durven mensen zmaar overal van gebruik te maken?'
Simpel, omdat ze ervoor verzekerd zijn.
Hoe kan een assistent nou aan de telefoon bepalen of iemand wel of niet naar de dokter zou kunnen? Voor hetzelfde geld is de wond enorm ontstoken of is er een pees geraakt of wat dan ook! Je ontneemt mensen vaak de durf, die met serieuze klachten naar de dokter gaan, om nog te gaan uit vrees dat er weinig aan de hand is maar dat ze dan veel moeten betalen. Van de zorg moet de overheid gewoon afblijven daar blijf ik dus bij.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:09:37 #299
3542 Gia
User under construction
pi_115994374
Als je belt met een verkoudheid en je hebt verhoging, dan kan een assistent best vragen stellen die een longontsteking uitsluiten. Daar hoeft niet direct een dokter naar te kijken. Zij kan ook adviseren dat je nog eens moet bellen als de koorts langer aanhoudt dan een week.
Voor een wond kun je ook bij de nurse practitioner terecht. Die kan prima beoordelen of er een arts naar moet kijken.

De assistentes zijn tegenwoordig meer dan alleen administratief medewerkster.
  † In Memoriam † zaterdag 25 augustus 2012 @ 17:10:51 #300
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_115994415
Ik sla die suf kutten aan de foon en de huisartsenpost gewoon over. Meteen naar de SEH.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')