quote:Een mens is meer
Een dier is meer dan een lap vlees
Een mens is meer dan een consument
Een land is meer dan een bv
Wat je doet is wat je bent
De school is toch geen markt
En de zorg toch geen product
Wie rijkdom niet kan delen
Is als mens totaal mislukt
Het rijke westen is geen eiland
En Europa is geen fort
Wie bang is voor wat vreemd is
Doet vooral zichzelf tekort
Blijf niet mokkend aan de kant staan
Stel een daad en toon je moed
Laat je woede hand in hand gaan
Met het goede dat je doet
stem voor
stem SP
Tekst: Karel Glastra van Loon
Ik vraag het me ook af.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:21 schreef venomsnake het volgende:
Vraag me af of het verstandig was om niet bij het debat te zijn geweest vanavond, maar toe maar.
Aan de andere kant, zo bijzonder was het debat niet.
SP [ afbeelding ]
Jij weet wel altijd de juiste boodschap over te brengen als er weer een nieuw deel van deze topic wordt geopend.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:16 schreef Eem_Il het volgende:
Lekker de staatsschuld op laten lopen.
Roemer doet er i.d.d. verstandig aan dat debat uit de weg te gaan. We weten allemaal hoe het met Cohen is afgelopen. Die had ook geen echte boodschap en geen feitenkennis.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af.
Ik kan het me ergens wel voorstellen, want je moet inderdaad wel oppassen met overexposure, maar aan de andere kant vind ik het geen goede instelling om dit debat samen met de VVD te laten schieten als campagne-strategie.
Joh ga lekker ergens anders lopen trollen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Roemer doet er i.d.d. verstandig aan dat debat uit de weg te gaan. We weten allemaal hoe het met Cohen is afgelopen. Die had ook geen echte boodschap en geen feitenkennis.
Nee, en Samsom stal de show. Die zal wel wat zetels gaan terugpakken schat ik.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af.
Ik kan het me ergens wel voorstellen, want je moet inderdaad wel oppassen met overexposure, maar aan de andere kant vind ik het geen goede instelling om dit debat samen met de VVD te laten schieten als campagne-strategie.
Enige peiling dat telt is die van 12 september!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nee, en Samsom stal de show. Die zal wel wat zetels gaan terugpakken schat ik.
Ik vermoed dat de SP nog wel wat gaat zakken in de peilingen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:51 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Enige peiling dat telt is die van 12 september!
Ik denk juist dat de SP zomaar als winnaar uit de bus komt, vooral omdat ze nooit de kans kregen om als winnaar uit de bus te komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:16 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat de SP nog wel wat gaat zakken in de peilingen.
Maar met een uitslag tussen de 25 en 30 zetels ben ik tevreden.
Uiteraard zal (vrijwel) iedereen Roemer nu gaan aanvallen. Hij is de te kloppen man.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:35 schreef robin007bond het volgende:
Toch denk ik echt dat Roemer in de debatten het flink zal ontzien.
Laten we eerlijk zijn: het economische beleid is een makkelijke treffer.
Op debatten kan je je goed voorbereiden hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:35 schreef robin007bond het volgende:
Toch denk ik echt dat Roemer in de debatten het flink zal ontzien.
Laten we eerlijk zijn: het economische beleid is een makkelijke treffer.
Nou, met zijn beleid jaag je grote bedrijven hier weg en een nieuwe schijf waar het nog maar de vraag van is of het veel gaat opleveren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:40 schreef Andijvie_ het volgende:
[..]
Op debatten kan je je goed voorbereiden hoor.
Waarom zou het economische beleid voor Roemer een makkelijke treffer zijn? Als hij gewoon vertelt wat hij denkt en vindt, dan kan dat goed uitpakken.
De financiële degelijkheid en onderbouwing is dan ook nog de enige reden die mij mogelijk van een stem op de SP kan weerhouden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou, met zijn beleid jaag je grote bedrijven hier weg en een nieuwe schijf waar het nog maar de vraag van is of het veel gaat opleveren.
Jank jank jank, helemaal niet waar man anders waren die bedrijven allang weggeweest.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Nou, met zijn beleid jaag je grote bedrijven hier weg en een nieuwe schijf waar het nog maar de vraag van is of het veel gaat opleveren.
Aan de andere kant, je staat er erg goed voor in de peilngen en je maakt in ieder geval geen fout nu zo vroeg in de campange. En straks bij de grote debatten waar ook Rutte en Ome Geerd aanwezig zijn staat hij er natuurlijk wel gewoon,quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vraag het me ook af.
Samsom heeft flink gescoord met de punten van de SP. Het gaat om mensen, jaja, voorbeeldje erbij van de man in zijn straat. De das, die hij tegenwoordig ook draagt, daar is hij niet zo zichzelf mee. Maar je moet wat, om je kiezers weer terug te halen. Of hij met de SP wilde regeren? Hij deed er geen uitspraak over. Wel, dat hij het heel goed kan vinden met het CDA, maar dat wisten we al. Mocht de PVDA de grootste worden, dan richten ze hun pijlen gegarandeerd weer op rechts. Juist daarom vind ik het zo belangrijk, dat de SP de grootste wordt. Anders worden ze toch weer aan de kant geschoven met een smoesje.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:32 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
Nee, en Samsom stal de show. Die zal wel wat zetels gaan terugpakken schat ik.
Deze was ook leuk, tomatenboer. Misschien nog goed, om even te kijken, wat enkele partijen gedaan hebben, inplaats van op hun verkiezingsbeloftes af te gaan.quote:Standpunten
Alle standpunten per categorie
Conceptverkiezingsprogramma "Nieuw vertrouwen" 2013-2017
• Nieuw akkoord in de Europese Unie over de beste voorwaarden voor economisch herstel.
• Toptarief van 65 procent voor inkomens boven anderhalve ton.
• Inkomensafhankelijke kinderbijslag.
• Hypotheekrenteaftrek in tien jaar afbouwen tot 350.000 euro, daaronder aftrek tegen 42%.
• Terugdraaien van marktwerking in de zorg, lager eigen risico en inkomensafhankelijke premies.
• Vrije tandartstarieven en eigen bijdrage in de geestelijke gezondheidszorg verdwijnen.
• Investeren in goed onderwijs, ten dele samenvoeging van VMBO en MBO.
• Subsidie voor werkgevers die mensen met een beperking in dienst nemen.
• Tot 2020 geen verhoging AOW-leeftijd.
• Schrappen automatisch ontslag bij 65.
• "Beperkte nullijn" voor twee maal modaal in de publieke en semipublieke sector.
• Regristratieplicht voor lobbyisten in de Tweede Kamer.
• In Europees verband pleiten voof afschaffen van vingerafdruk in paspoort.
• Afzien van aanschaf van JSF.
• Deelname aan internationale missies beperken tot die op verzoek van de VN plaatsvinden.
Doe mee!
Lid worden kan al vanaf 20 euro per jaar. Meehelpen kan echter ook op vele andere manieren!
[..]
Niemand, behoudens een paar graaiende ambtenaren, gaat die belasting daadwerkelijk betalen. Ga je alle bedrijven de volledige VPB laten betalen dan verhuizen er inderdaad aardig wat de grens over. In het buitenland krijgen ze wel premiekorting in de ruil voor werkgelegenheid. Die kosten zijn er dan snel uit. De plannen van SP werken alleen als alle overheden van de wereld een kartel vormen. Het lukt in de EU al niet om allemaal dezelfde belastingen te heffen (de reden dat die is opgericht).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Jank jank jank, helemaal niet waar man anders waren die bedrijven allang weggeweest.
De SOPN? Zelfs het financiële programma van de SP is realistischer dan dat van de SOPN.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 01:47 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik vind de SP wel goed, maar ze zouden toch veel meer eurokritisch mogen zijn, dan thans het geval. Jammer dat de SP niet voorstaat dat Nederland uit de EU treedt en afziet van de Euro.
Ik ga nu SOPN stemmen, zij zijn ook links (basisinkomen o.a.), maar duidelijker anti-EU en ook anti-NAVO.
De SP was vroeger ook anti-NAVO, maar heeft dit punt helaas laten vallen.
Daarom ga je als overheid zo dicht mogelijk tegen de belastingen van andere landen zitten zodat het helemaal niet de moeite waar dus om te vertrekken, maar welke bedrijven zullen daadwerkelijk vertrekken? Als het nu al loont om te vertrekken ben je stom als je nu blijft zitten. Ooh wacht, de voorzieningen in Nederland zijn gewoon perfect geregeld, de infrastructuur is in orde, we hebben de belangrijkste en grootste haven van Europa, er wordt hier volop gehandeld.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niemand, behoudens een paar graaiende ambtenaren, gaat die belasting daadwerkelijk betalen. Ga je alle bedrijven de volledige VPB laten betalen dan verhuizen er inderdaad aardig wat de grens over. In het buitenland krijgen ze wel premiekorting in de ruil voor werkgelegenheid. Die kosten zijn er dan snel uit. De plannen van SP werken alleen als alle overheden van de wereld een kartel vormen. Het lukt in de EU al niet om allemaal dezelfde belastingen te heffen (de reden dat die is opgericht).
Beter is het om alle belastingen te verlagen zodat bedrijven juist naar Nederland verhuizen. Er staan genoeg lege kantoorgebouwen en er zitten bijna 2 miljoen mensen thuis die graag willen werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |