Ten eerste; is deze regel in mijn situatie toepasbaar? Als dat het geval is; per wanneer geld die verhoging? Op het moment van ingebreke stelling of op het moment dat het loon uitbetaald had moeten worden?quote:art. 7:625 BW schreef:
Voor zover het in geld vastgesteld loon of het gedeelte dat overblijft na aftrek van hetgeen door de werkgever overeenkomstig artikel 628 mag worden verrekend, en na aftrek van hetgeen waarop derden overeenkomstig artikel 633 rechten doen gelden, niet wordt voldaan uiterlijk de derde werkdag na die waarop ingevolge de artikelen 623 en 624 lid 1 de voldoening had moeten geschieden, heeft de werknemer, indien dit niet-voldoen aan de werkgever is toe te rekenen, aanspraak op een verhoging wegens vertraging. Deze verhoging bedraagt voor de vierde tot en met de achtste werkdag vijf procent per dag en voor elke volgende werkdag een procent, met dien verstande dat de verhoging in geen geval de helft van het verschuldigde te boven zal gaan. Niettemin kan de rechter de verhoging beperken tot zodanig bedrag als hem met het oog op de omstandigheden billijk zal voorkomen.
Dan nietquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:03 schreef Maanvis het volgende:
ik zou je graag helpen maar toen ik je ondertitel zag had ik daar geen zin meer in.
Ja, ik ben me bewust van de eventuele consequenties en neem die voor lief. Het gaat om een aanzienlijk bedrag.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:04 schreef Self-Catering het volgende:
Al sta je in je recht, je creëert een heel vervelende situatie op de werkvloer. De vraag is: wil je dit en wil je nog blijven werken voor deze baas?
Wat heb je tot nu toe geprobeerd?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:51 schreef Liv3 het volgende:
Nu ben ik bezig om dit bedrag uitbetaald te krijgen, wat niet zonder slag of stoot gaat.
Dat snap ik eigenlijk ook niet zo goed, maar het kan natuurlijkquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:16 schreef Limburg82 het volgende:
Je hebt een advocaat, maar je vraagt advies op een forum?
Als de AO in strijd is met de CAO, dan heeft de werkgever geen poot om op te staanquote:Normaliter staat in je contract hoeveel je verdient. Dat heb je getekend en daarmee ben je dus akkoord gegaan.
Waarom dan niet gewoon een procedure beginnen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:11 schreef Liv3 het volgende:
Persoonlijk meerdere malen aangegeven met onderbouwing hoe en wat, en er is via mijn advocaat al een aanmaning verstuurd waarop hun reactie was dat ze niet gaan betalen met een onjuiste juridische beargumentatie. Er zal nog een brief volgen van mijn advocaat, en wat daarna volgt weet ik nog niet
Edit: Er staat overigens letterlijk in de cao wat mijn functie is en welk bedrag daarbij hoort. Daar is dus geen enkele twijfel over mogelijk. Mocht het een rechtszaak worden zal ik deze zonder enige moeite winnen
Ja, en vanaf het moment dat het loon uitbetaald had moeten worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:51 schreef Liv3 het volgende:
Ten eerste; is deze regel in mijn situatie toepasbaar? Als dat het geval is; per wanneer geld die verhoging? Op het moment van ingebreke stelling of op het moment dat het loon uitbetaald had moeten worden?
Alle meningen en adviezen zijn welkom
Wanneer ik dat artikel lees, denk ik dat het gaat om niet (te laat) uitbetaald loon.quote:Ja, en vanaf het moment dat het loon uitbetaald had moeten worden.
Ik vind het interessant om mij er zelf in te verdiepen en kijken wat er mogelijk is. Bovendien is mijn advocaat erg druk en probeerde ik zo wat antwoorden en meningen te krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:16 schreef Limburg82 het volgende:
Je hebt een advocaat, maar je vraagt advies op een forum?
Normaliter staat in je contract hoeveel je verdient. Dat heb je getekend en daarmee ben je dus akkoord gegaan.
Ik heb het vanaf mijn kant netjes proberen te spelen, en wil ze nog een laatste kans geven voordat ik inderdaad met een procedure zal moeten beginnen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:18 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon een procedure beginnen?
Oké, dat is mooi meegenomen. Heel zeker weten? Want normaliter gaan dergelijke dingen toch pas in wanneer er een ingebrekestelling is gemaakt?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, en vanaf het moment dat het loon uitbetaald had moeten worden.
Zou me overigens eerst maar druk maken op overeenstemming over de vordering die jij meent te hebben. Het is wel gebruikelijk om in je ingebrekestelling vast te vermelden dat je er aanspraak op zult maken.
Nee, vanaf dag één heb ik maar 1 functie vervuld. Staat ook in mijn contract, echter met een foutief salaris.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:25 schreef Limburg82 het volgende:
@TS
Heb je een andere (zwaardere) functie binnen het bedrijf gekregen? Of ben je in dezelfde functie gestart?
Jaquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:37 schreef Limburg82 het volgende:
Is er een ondernemingsraad actief?
Ze hebben mij gemeld dat het niet hun beleid is om parttimers (dat ben ik) in andere loonschalen dan Y uit te betalen ongeacht de functiequote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:24 schreef Maanvis het volgende:
Maar wat is de argumentatie om dat loon niet zo uit te betalen?
Meer konden ze er niet van maken, aangezien ik ze zwart op wit heb laten zien hoe het zou moeten zijn. Ik denk dat ik de OR oversla, heb daar niet echt een hoge pet van op...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:49 schreef Limburg82 het volgende:
Meest vreemde argumentatie van een werkgever die ik ooit gehoord heb.
Wanneer het meerdere werknemers betreft, kun je de OR vragen zich hier voor in te zetten.
Heb je überhaupt het gevoel dat je bij een koosjer bedrijf werkt?
Ik ben geen lid van de vakbond.. Het lijkt mij dat je er dan niet terecht kan met je problemenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:38 schreef mrPanerai het volgende:
Toen ik bij na mijn allereerste baan ontslagen werd en ik weer ging solliciteren bleek dat ik ook werd onderbetaald, na zes maanden bleek ik recht te hebben op zo'n 7500¤ bruto + intresten. Het loopt dus wel op vakbond heeft toen geholpen om alles uitgekeerd te krijgen.
kom op zeg er vallen duizenden mensen onder die CAO. wie weet staat er nog wel een klein lettertje dat afgeweken mag worden van de schaalindeling namelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:00 schreef Liv3 het volgende:
Dat ga ik helaas niet verklappen ivm privacy. Maar neem van mij aan dat dat gelijk hebben het probleem niet is, krijgen is het probleem
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |