abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115867528
De titel zegt eigenlijk, ik krijg via een detacheringbureau een contract aangeboden, het salaris is verder acceptabel maar zeker niet aan de hoge kant. (dan zou ik er meer begrip voor hebben dat 2 dagen koorts voor eigen rekening komen).

Nu kan ik mij herinneren dat de afgelopen maanden de schoonmakers over dezelfde contractvoorwaarde nogal over de zeik waren en claimden dat dit verder nergens voorkomt.

Het gaat in dit geval niet om eenvoudig schoonmaak werk maar gewoon een functie op hbo niveau.
pi_115867570
Yep, Ik heb ook 6 jaar gewerkt met deze arbeidsvoorwaarden
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:10:39 #3
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115867603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:08 schreef Robin__ het volgende:

Het gaat in dit geval niet om eenvoudig schoonmaak werk maar gewoon een functie op hbo niveau.
Maak je dan anders schoon op HBO nivo?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_115867613
Het wordt wel meer gedaan binnen bedrijven, bij mij overigens niet.\
Het zou je er volgens mij van moeten weerhouden je ziek te melden bij twijfelgevallen.
Ik ben wel van mening dat wanneer je na 2 dagen beter bent, je er dan sneller nog maar een aantal dagen aan vast plakt in dit soort situaties
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:11:12 #5
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115867624
Anyway, als je ziekt bent moet je dat wel langer blijven dan 2 dagen anders is t zonde
pi_115867657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:09 schreef Roellie80 het volgende:
Yep, Ik heb ook 6 jaar gewerkt met deze arbeidsvoorwaarden
Maar hoe sloten de overige voorwaarden daar voor je gevoel bij aan?
pi_115867705
Ik begin per september ook met een HBO functie, en inderdaad.. stond er bij mij ook in.
Heb er wel wat van gezegd en de directeur verzekerde mij dat ze daar in de praktijk niets mee doen, mits je niet regelmatig ziek bent. Gewoon vragen ;)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:14:54 #8
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115867762
Jep, dat is gebruikelijk bij detachering/uitzendwerk.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_115867772
Is heel normaal. Vooral in de detachering en uitzendbranche.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_115867782
Bij m'n vorige werk waren het ook 2 dagen, bij m'n huidige werk 1 dag, en daarna 70% uitbetaald.

Beide overigens GEEN uitzend/detachering.
pi_115867787
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:13 schreef Bastoenie het volgende:
Ik begin per september ook met een HBO functie, en inderdaad.. stond er bij mij ook in.
Heb er wel wat van gezegd en de directeur verzekerde mij dat ze daar in de praktijk niets mee doen, mits je niet regelmatig ziek bent. Gewoon vragen ;)
Ik ga het er ook zeker over hebben, zou kunnen dat dat zo is maar ik heb in het verleden toch vooral negatieve ervaringen met de mondelinge toezeggingen van intercedenten (al is mijn indruk hier wel positief hoor) maar contracten van 7 pagina's roepen wel wat scepsis op.
pi_115867800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:12 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Maar hoe sloten de overige voorwaarden daar voor je gevoel bij aan?
Voor de rest was het prima. Niet overbetaald ofzo, maarja, er is altijd wel wat
pi_115867803
Vaker gezien ja.
pi_115867825
Kunnen we dus ook concluderen dat die schoonmakers op hoog catharijne uit hun nek stonden te kletsen :+
pi_115867991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:17 schreef Robin__ het volgende:
Kunnen we dus ook concluderen dat die schoonmakers op hoog catharijne uit hun nek stonden te kletsen :+
Als je dat eerst niet had en ze willen dat nu in gaan voeren kunnen ze toch zeiken? :?
Jij tekent een contract met deze voorwaarde. Het is geen hele rare voorwaarde. Als je met die voorwaarde niet akkoord wil gaan teken je niet en ga je in overleg of zoek je verder.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:24:37 #16
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115868039
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:13 schreef Bastoenie het volgende:
Ofwel, bij jou werd het zonder pardon geschrapt :) Of toch niet?
Ook hoi !
pi_115868124
Hebben ze op mijn werk ook 2 jaar uitgeprobeerd alleen toen de gemiddelde aantal ziektedagen in rap tempo ging stijgen hebben ze het teruggedraaid en sindsdien is het aantal ziektedagen ook weer gedaald :')
pi_115868126
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:17 schreef Robin__ het volgende:
Nee, maar zij hadden een totaal andere positie. Jij bent specifiek opgeleid op hoog niveau voor een bepaald functie gebied. Hierdoor heb jij een enigszins een onderhandelingspositie.

De schoonmakers hadden dit 0,0 en werden totaal misbruikt door hun werkgevers. Waarna ze hun beste wapen in hebben gezet :).

Verder is het een doodnormale arbeidsvoorwaarde voor dit soort arbeidscontracten. En hoevaak per jaar ben je nu werkelijk ziek? Hooguit 1 met een beetje pech 2 keer.
pi_115868194
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:22 schreef Godtje het volgende:

[..]

Als je dat eerst niet had en ze willen dat nu in gaan voeren kunnen ze toch zeiken? :?
Jij tekent een contract met deze voorwaarde. Het is geen hele rare voorwaarde. Als je met die voorwaarde niet akkoord wil gaan teken je niet en ga je in overleg of zoek je verder.
Rustig maar hoor. Als ze het nu niet hebben en het wel gaan krijgen heb ik het destijds niet goed begrepen.

Verder is het toch niet zo'n gekke vraag of dit gebruikelijk is of niet, of moet je je als starter op de arbeidsmarkt maar alles aanpakken met de gedachte 'zal wel normaal zijn'? Ik heb opzich geen bezwaar tegen de voorwaarde veel mensen gaan te makkelijk thuis zitten, maar aangezien dit het enige salarisoverleg zal zijn de komende tijd ga ik inderdaad even overleggen.

Bedankt voor de snelle reacties allen.
pi_115868226
Gewoon als je ziek bent, minimaal 2 dagen extra nemen om extra uit te zieken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115868232
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:29 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Rustig maar hoor.
Waar maak ik me druk? :?
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:31:11 #22
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_115868252
Of blijven werken als je griep hebt en dan de rest aansteken, dat bevorderen ze ermee namelijk
pi_115868292
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:31 schreef Stefan het volgende:
Of blijven werken als je griep hebt en dan de rest aansteken, dat bevorderen ze ermee namelijk
Nee, ze bevorderen dat als je op maandag de ziekte van heineken hebt, dat je dan toch gewoon op je werkt komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115868294
Het was totaal niet mijn bedoeling om de schoonmaakbranche hier in te betrekken, daar heb ik ook geen goed woord voor over en voor mensen die polen 5 euro per uur durven te betalen ook niet. Het was slechts het enige voorbeeld van deze arbeidsvoorwaarde die ik (dacht) te kennen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:33:13 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_115868337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:31 schreef Stefan het volgende:
Je kunt als je griep hebt ook vanuit huis werken, dan steek je niemand aan en hoef je ook niet die wachtdagen te tikken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')