Het lijkt mij slimmer om goed te kijken naar je opleiding, omdat je qua arbeidstijd nog een aardige tijd voor de boeg hebt. Omscholen is later niet meer zo makkelijk als het lijkt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:39 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Oh jou lijkt het slimmer om tijdens een sollicitatie juist wél te laten merken dat je je opleiding met tegenzin hebt gedaan? Oké.
Beter iets kiezen dan niets kiezen. Niets lijkt mij écht te interesseren. En daar zit ik echt wel mee hoor.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het lijkt mij slimmer om goed te kijken naar je opleiding, omdat je qua arbeidstijd nog een aardige tijd voor de boeg hebt. Omscholen is later niet meer zo makkelijk als het lijkt.
Beter nu goed kiezen dan zometeen met tegenzin gaan en alle gevolgen van dien.
Heb je al wel eens een beroepskeuze test gedaan bij iemand ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:51 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Beter iets kiezen dan niets kiezen. Niets lijkt mij écht te interesseren. En daar zit ik echt wel mee hoor.
Ja, maar die testen gaan echt nergens over.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:56 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Heb je al wel eens een beroepskeuze test gedaan bij iemand ?
ik? Nou denk eerlijk gezegd dat als ik nu ergens ga ''studeren'' waar ik weer niet echt achtersta.. het wel kans heeft maar weet niet hoelang ik het vol zou houden als er veel tegenslagen zouden zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:58 schreef eriksd het volgende:
Zeg eens eerlijk: denk je dat je het gaat redden? Eerst minstens 4 jaar van vak naar vak slepen en daarna begint het pas.
Dat krijg je toch via school? Ben ik vaker toeverwezen. Maar die kunnen je verder ook niet helpen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:00 schreef Plantagehouder het volgende:
Ben je weleens bij een leerwerkloket wezen kijken meloewa?
Nee, ik bedoelde -supergirl-. Jij lijkt mij een iets andere mindset te hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:02 schreef Meloewa het volgende:
[..]
ik? Nou denk eerlijk gezegd dat als ik nu ergens ga ''studeren'' waar ik weer niet echt achtersta.. het wel kans heeft maar weet niet hoelang ik het vol zou houden als er veel tegenslagen zouden zijn.
quote haar danquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde -supergirl-. Jij lijkt mij een iets andere mindset te hebben.
mijn vorige opleiding heb ik ook met tegenzin gedaan, maar ook mijn diploma voor behaald. oke dit is natuurlijk veel zwaarder, maar ja grote kans dat ik het wel haal als ik mijn best doe.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:05 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, ik bedoelde -supergirl-. Jij lijkt mij een iets andere mindset te hebben.
Wow jij krijg van mij een grote duimquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ik ben op mijn 24e aan een MBO opleiding begonnen afgelopen jaar. Iedereen om mij heen heeft al een huisje, boompje beestje. Ik maal daar niet meer om. Leuk voor ze, maar mijn tijd komt nog wel.
Ik doe de opleiding voor MBO Treinmachinistquote:Op donderdag 23 augustus 2012 00:32 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wow jij krijg van mij een grote duim![]()
Ik ben nu 25 en wil ook weer aan een MBO opleiding beginnen, omdat ik wat anders wil gaan doen. Ik kan het wel telkens uitstellen omdat ik toch met die leeftijdskloof zit, maar dat schiet anders ook helemaal niet op.
Zelf kom ik uit de horeca, maar dat ben ik gewoon nu echt zat. Ik werk nu nog wel in de horeca, maar dat komt omdat ik geen andere werkervaring heb. Maar ik vind het gewoon niet leuk meer dat je steeds met onregelmatige werktijden te maken heb. Ook elk weekend werken, feestdagen werken, slecht betaald en ga zo maar door.Daarom wil ik nu toch echt wat anders doen, omdat ik dit niet heel mijn leven wil gaan doen.
Dus toen ben ik ook gaan denken van wat ik dan zou willen doen. Ik wilde eerst de ICT in omdat ik het ''wel'' leuk vond om met computers te werken. Achteraf was dat ook niet echt mijn richting omdat het mij gewoon te saai lijkt. Nu wil ik eigenlijk achter mijn 2e keuze van vroeger gaan, en dat is de retail en detailhandel. Daar heb je ook wel met onregelmatige werktijden te maken, maar lang niet zo erg als in de horeca. Het grote minpunt is wel dat het nou niet echt goed verdiend, maar ja ik doe liever iets wat ik leuk vind dan dat ik heel de dag saai werk moet doen.
Ik vind het klantgerichte en met mensen werken nog wel steeds leuk van de horeca. Zelf zou ik wel een eigen winkeltje willen hebben, of bedrijfsleider willen worden, of misschien als inkoper bij een groothandel of bedrijf werken.![]()
Kijk ik kan wel iets kiezen waar je bakken met geld gaat verdienen, maar het werk moet ook wel leuk zijn. Anders ga je er ook elke dag met tegenzin naar toe.
Ik moet ook maar kijken of ik nog voor dit jaar geplaatst kan worden, zo nee dan heb ik weer een jaar weggegooid![]()
Wat doe jij nu als ik vragen mag?
@ TS: Succes met je uiteindelijk keuze, en hopelijk vindt je nog een school waar je terecht kan. Ik weet hoe moeilijk het is. Zelf blijf ik soms ook gewoon twijfelen van wat ik moet gaan doen.
Soms denk ik weleens dat ik nooit een echte keuze kan maken![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |