Oh, die kom ik gelukkig nog niet zo vaak tegen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Nee gewoon diverse rides van mensen die met de auto zijn gegaan ofzo
Tuurlijk wel, ik heb maar 45cm nodig hé?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Hey Kaas, kan jij eigenlijk nog wel een beetje koerieren? Alle bruggen zijn afgezet nu toch?
Je opa.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:03 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als ik niks tijdens werk te doen heb ga ik ook gewoon diverse rides flaggen hoor.NSB'er ook :p
Dat scheelt wel jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik heb maar 45cm nodig hé?
12 uur 's nachts? Had je een afspraak in Delft oid? Rijd wel eens naar de bosbaan/ Amstel vanuit Delft als er een mooie roeiwedstrijd is, maar die weggetjes zijn volgens mij helemaal niet zo geweldig midden in de nacht zonder verlichting.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:13 schreef JohnDDD het volgende:
Zo gisteren even Amsterdam-Delft-Amsterdam gedaan met omwegen, uiteindelijk 180km gefietst en was om 12 uur 's nachts pas thuis. Mooie tocht. 180 is mijn grootste afstand tot nu toe, was opmerkelijk genoeg in een uitzonderlijke vorm en had tot aan 165km eigenlijk nergens last van - toen wat pijntjes.
Gelukkig zijn er ook nog andere merken en modellen verkrijgbaar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:51 schreef baaart het volgende:
Zucht! M'n fiets is niet meer leverbaar... wilde dezelfde bestellen, Giant Defy 3 maat M... maar er is niet meer aan te komen.
Een maat groter M/L wel... dat scheelt 3cm. Mijn binnenbeen lengte is 86cm (ben zelf 180) en dat zou uitkomen op een L/XL volgens de giant maattabel. Maar een L/XL lijkt me echt te groot... aangezien ik zelf nu een week of 2 ervaring heb vraag ik me af of ik de 3cm van een M naar M/L ga merken of dat dat wel los zal gaan lopen. Uiteindelijk ook maar 4x gefietst op een M... wat op zich wel prima zat.
Oh, echt? ... ik vroeg me gewoon af of ik die 3cm verschil (negatief) ga merken... heb nog op een BeOne gezeten in dezelfde prijsklasse maar vind het stuur van de Giant fijner in de hand liggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:53 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook nog andere merken en modellen verkrijgbaar.
Het is belangrijk om op een goed passende fiets te fietsen, ik zou dus niet zomaar op een groter frame gaan fietsen, alhoewel het geen problemen hoeft op te leveren...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:08 schreef baaart het volgende:
[..]
Oh, echt? ... ik vroeg me gewoon af of ik die 3cm verschil (negatief) ga merken... heb nog op een BeOne gezeten in dezelfde prijsklasse maar vind het stuur van de Giant fijner in de hand liggen.
Om weer niet alles af te gaan voor een andere fiets van een ander merk leek me dit handiger..
Klopt had een afspraak om een uur of 7 in Delft. Moest toen nog terug. Dacht ook dat het 63 km was (ongeveer 2 uur) maar het bleek wel langer en ja je stopt ook wel eens als je de weg niet goed kent.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 15:02 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
12 uur 's nachts? Had je een afspraak in Delft oid? Rijd wel eens naar de bosbaan/ Amstel vanuit Delft als er een mooie roeiwedstrijd is, maar die weggetjes zijn volgens mij helemaal niet zo geweldig midden in de nacht zonder verlichting.
Overigens zijn pijntjes volgens mij altijd van de laatste kilometers. Rijd ik 80 dan voel ik vanaf 70 dat het moeilijker wordt, rijd ik 150 dan voel ik het na 140. Er zit een psychologische factor in lijkt het.
Ja ik snap 't... alleen als ik m'n binnenbeenlengte opmeet en daar de fietsmaat van afleid dan kom ik op een L uit, terwijl de winkel me toen een M adviseerde. Een M/L zit daar dus tussen in.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:14 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Het is belangrijk om op een goed passende fiets te fietsen, ik zou dus niet zomaar op een groter frame gaan fietsen, alhoewel het geen problemen hoeft op te leveren...
Niemand die dit herkent, of wel eens op een lang stuk fietspad van stoeptegels gereden heeft?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 13:00 schreef KeimpeHart het volgende:
Trouwens, eenmaal op de gang (uurtje ofzo) fiets je na tijdje over een fietspad van stoeptegels met flinke snelheid. (Weg van Haarsteeg naar Herpt).
[ afbeelding ]
Dit is toch veel lekkerder dan over asfalt? Het levert je dat gelukzalige gevoel, die je met gewoon asfalt niet gauw hebt. Mee eens?
Iemand dit wel eens gereden?
Nee, jaquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:18 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Niemand die dit herkent, of wel eens op een lang stuk fietspad van stoeptegels gereden heeft?
Klinkertjes rijden af en toe best lekker, maar niets gaat boven dat gevoel als je van een slechte weg, op gloednieuw asfalt komtquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:18 schreef KeimpeHart het volgende:
[..]
Niemand die dit herkent, of wel eens op een lang stuk fietspad van stoeptegels gereden heeft?
Minder druk in je voorband, ellebogen meer gebogen houden, zadel tikje achterover... Niet in het stuur knijpen maar je handen met licht gebogen ellebogen ontspannen op het stuur leggen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 17:39 schreef muzas het volgende:
Iemand tips om tintelende vingers/slapende handen tegen te gaan?
Vandaag een stuk gefietst, maar soms gewoon helemaal het gevoel in m'n pink, ring- en middelvinger weg...
Als ik jou was zou ik geen fiets nemen die 3cm groter is dan je oude zonder daar eerst een proefritje op gemaakt te hebben. Je bent ook niet verplicht de schade van de aanrijding te herstellen bij de FM die het schaderapport opmaakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef baaart het volgende:
[..]
Ja ik snap 't... alleen als ik m'n binnenbeenlengte opmeet en daar de fietsmaat van afleid dan kom ik op een L uit, terwijl de winkel me toen een M adviseerde. Een M/L zit daar dus tussen in.
Ik moet zeggen dat de M wel lekker fietste, maar heb geen vergelijking met een andere fiets.. en proefritjes maken op racefietsen zit er vaak niet in, helaas.
Gewoon zitten en houding innemen op een M/L merk ik niet echt verschil, ook niet wat betreft afstand tussen zadel/stuur... maar of dat ook zo blijft na 2 uur fietsen... sja, geen idee.
Zucht... kut automobilist![]()
Kijk naar bovenbuis lengte en balhoofdlengte. Zit je nu goed zonder spacers dan zou ik niet kleiner gaan. Hoeveel is de bovenbuis korter/langer? Kan je dat opvangen met een kortere of langere stuurpen? Is de bovenbuis korter en heb je nu al 13cm pen zou ik het niet doen. Is de bovenbuis langer en heb je nu al 10cm pen zou ik het niet doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 16:54 schreef baaart het volgende:
[..]
Ja ik snap 't... alleen als ik m'n binnenbeenlengte opmeet en daar de fietsmaat van afleid dan kom ik op een L uit, terwijl de winkel me toen een M adviseerde. Een M/L zit daar dus tussen in.
Ik moet zeggen dat de M wel lekker fietste, maar heb geen vergelijking met een andere fiets.. en proefritjes maken op racefietsen zit er vaak niet in, helaas.
Gewoon zitten en houding innemen op een M/L merk ik niet echt verschil, ook niet wat betreft afstand tussen zadel/stuur... maar of dat ook zo blijft na 2 uur fietsen... sja, geen idee.
Zucht... kut automobilist![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |