Ook dat hoeft nog niet eens. Zolang werkgever TS de volgende werkdag niet meer aan het werk laat, is het contract gewoon afgelopen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:55 schreef Rekkie het volgende:
Contract loopt af.... daar zit geen opzegtermijn aan vast. Ze hoeven niet te verlengen.
Het is niet netjes maar theoretisch zouden ze op je laatste dag mogen vertellen dat je contract niet verlengd wordt.
Daarom ook 'mogen'quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ook dat hoeft nog niet eens. Zolang werkgever TS de volgende werkdag niet meer aan het werk laat, is het contract gewoon afgelopen.
Best lullig, ik dacht dat je als werkgever een maand van tevoren duidelijkheid moest gevenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Op het einde van je laatste dag kan je baas simpelweg zeggen 'succes verder he'
Hebben ze toch al gedaan bij de indiensttreding? Toen was het beide partijen al bekend wanneer het contract zou aflopen. Maar daarna is het niet verplicht om het nog een keer te zeggen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:07 schreef APK het volgende:
Best lullig, ik dacht dat je als werkgever een maand van tevoren duidelijkheid moest geven
En als je het op de eerste dag van de laatste maand vraagt?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:10 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Hebben ze toch al gedaan bij de indiensttreding? Toen was het beide partijen al bekend wanneer het contract zou aflopen. Maar daarna is het niet verplicht om het nog een keer te zeggen.
Het is wel zo netjes natuurlijk, maar dat is weer iets anders.
Nee, de duidelijkheid blijft hetzelfde.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef APK het volgende:
[..]
En als je het op de eerste dag van de laatste maand vraagt?
Moet een werkgever dan duidelijk geven?
Een werkgever hoeft helemaal niets. Je contract loopt af. Punt...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef APK het volgende:
[..]
Nee, het is immers al duidelijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef APK het volgende:
Ah okay, dat schept dus enige duidelijkheid.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:18 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee, het is immers al duidelijk.
Uiteraard is het zo dat, als werkgever niet duidelijk dat hij de werknemer wil houden, de werknemer op zoek gaat naar ander werk, omdat hij niet zeker van een verlenging is. Logisch lijkt me. En dat weet een werkgever ook.
Jep. Dat weten werkgevers ook, en dat nemen ze mee in hun beslissing om een verlenging aan te bieden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:24 schreef APK het volgende:
Ah okay, dat schept dus enige duidelijkheid.
Maar dan krijg je dus wel ongemotiveerde werknemers met een aflopend contract die meer bezig zijn met het zoeken naar een nieuwe baan -of de boel te saboteren- dan met het inwerken van de vervanger
Dat is raar. Je gaat als werknemer gewoon een verplichting aan voor een x-periode.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:24 schreef APK het volgende:
Maar dan krijg je dus wel ongemotiveerde werknemers met een aflopend contract die meer bezig zijn met het zoeken naar een nieuwe baan -of de boel te saboteren- dan met het inwerken van de vervanger
Ja klopt maar je kunt ook niet elke werknemer met een tijdelijk contract maar verlengen om de gebrek aan deze motivatie weg te nemen natuurlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:24 schreef APK het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk ook zeer gemotiveerde werknemers met een tijdelijk contract die moeten moven omdat ze te oud zijn en een jongere plaatsvervanger goedkoper is...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Als een werknemer ongemotiveerd is, was het een goede beslissing om geen verlenging aan te bieden
Klopt, een werkgever wil de winst maximaliseren. Niks mis mee.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:47 schreef APK het volgende:
Er zijn natuurlijk ook zeer gemotiveerde werknemers met een tijdelijk contract die moeten moven omdat ze te oud zijn en een jongere plaatsvervanger goedkoper is...
Ik vermoed dat het feit dat TS er bijna 3 jaar werkt de grootste reden zal zijn....quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:29 schreef spijkerbroek het volgende:
Als een werknemer ongemotiveerd is, was het een goede beslissing om geen verlenging aan te bieden
Zeker weten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:57 schreef Leandra het volgende:
Ik vermoed dat het feit dat TS er bijna 3 jaar werkt de grootste reden zal zijn....
Ze moeten een vast contract aanbieden waarschijnlijk. ..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het feit dat TS er bijna 3 jaar werkt de grootste reden zal zijn....
En dat kwam weer omdat ik regelmatig dit soort topics tegenkom: Contract wordt niet verlengd, hoe kom ik hier zsm weg?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 07:50 schreef spijkerbroek het volgende:
Zeker weten.
Dat ""ongemotiveerd" kwam doordat APK erover begon
Ze moeten niks, tenzij ze TS willen houdenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Ze moeten een vast contract aanbieden waarschijnlijk. ..
De werkgever hoeft pas duidelijkheid te geven op de eerste dag dat je contract is afgelopen en je toch komt opdagen om te gaan werken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:16 schreef APK het volgende:
[..]
Moet een werkgever dan duidelijkheid geven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |