abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115863249
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

helaas is die 'afgedwongen solidariteit' wel onderdeel van het systeem. Is het aannemelijk dat minstens evenveel geld binnenkomt op vrijwillige basis?
Nogmaals ik zal niet roepen dat Libertarisme tot een volkomen perfecte samenleving zal leiden, ook in een libertarische samenleving zullen er excessen zijn, voor mij is vrijheid een groot goed, en het libertarisme bied daar veel meer mogelijkheden voor dan de democratie die we nu hebben. Zelf ben ik erg gecharmeerd van het Zwiterse systeem.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_115863352
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar is het me toch gelukt om daar overheen te lezen :@. Zal het eens terug gaan zoeken.
Dit deel niks gevonden. Op naar het vorige.
pi_115863402
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nogmaals ik zal niet roepen dat Libertarisme tot een volkomen perfecte samenleving zal leiden, ook in een libertarische samenleving zullen er excessen zijn, voor mij is vrijheid een groot goed, en het libertarisme bied daar veel meer mogelijkheden voor dan de democratie die we nu hebben. Zelf ben ik erg gecharmeerd van het Zwiterse systeem.
Het Zwitserse systeem staat natuurlijk ook op erg gespannen voet met het libertarisme. En heeft bijvoorbeeld grote nadelen voor minderheden (vrouwen kregen er pas in de jaren '90 overal en volwaardig stemrecht, erg charmant nietwaar?)
pi_115863446
quote:
11s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het Zwitserse systeem staat natuurlijk ook op erg gespannen voet met het libertarisme. En heeft bijvoorbeeld grote nadelen voor minderheden (vrouwen kregen er pas in de jaren '90 overal en volwaardig stemrecht, erg charmant nietwaar?)
Natuurlijk, maar kleinschalige democratie op lokaal niveau met veel inspraakmogelijkheden trekken me wel aan, en dat van die vrouwen? Och ik kan ook wel wat uitwassen van Nederland noemen.
pi_115863664
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar kleinschalige democratie op lokaal niveau met veel inspraakmogelijkheden trekken me wel aan, en dat van die vrouwen? Och ik kan ook wel wat uitwassen van Nederland noemen.
Als je veel kleinschalig gaat regelen kun je kleinschalig ook veel onvrijheid krijgen, de enige manier om vrijheid te garanderen is die dwingend op te leggen wat weer onvrijheid is. Men mag dan niet kiezen om de persoonlijke vrijheden te beperken.
pi_115863733
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je veel kleinschalig gaat regelen kun je kleinschalig ook veel onvrijheid krijgen, de enige manier om vrijheid te garanderen is die dwingend op te leggen wat weer onvrijheid is. Men mag dan niet kiezen om de persoonlijke vrijheden te beperken.
Het voordeel van kleinschaligheid is dat je beter kunt afstemmen op de bestaande situatie, wat goed werkt in Amsterdam kan in Noord Oost groningen juist helemaal niet werken, ik ben een praktisch persoon ik ben bereid concessies te doen, daarom sta ik ook sterk aan de kant van het sociaal minarchisme.
pi_115863746
@Teknomist, gevonden. Aanhanger van het Agorisme en tegenstander van demcoratie. Anarchie scheppen door zoveel mogelijk alle instituties te ontlopen en frustreren. De opkomst van particuliere ordehandhaving uiteindelijk aangrijpen om de staat gedag te zeggen vanwege gebrek aan draagvlak.

Ook een methode om ergens te komen. Wel een die ten kostte gaat van zeer velen vrees ik. Voor de gemiddelde burger, en zeker voor de minder vermogende burger, zal het er in elk geval niet beter op worden via die methode.
pi_115863836
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

ook op dat gebied van gelijke behandeling van mensen volgens de wet? Want juist dat is een punt waar ik me door de uitspraken van veel libertariers wel zorgen over maak. Vrouwen, homo's en kleurlingen zijn nou niet bepaald veilig bij alle libertariers.
Door alles in eigen kring te regelen is het heel makkelijk om mensen uit te sluiten vanwege levensovertuiging, geaardheid of geslacht.
pi_115863872
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ook op dat gebied van gelijke behandeling van mensen volgens de wet? Want juist dat is een punt waar ik me door de uitspraken van veel libertariers wel zorgen over maak. Vrouwen, homo's en kleurlingen zijn nou niet bepaald veilig bij alle libertariers.
Door alles in eigen kring te regelen is het heel makkelijk om mensen uit te sluiten vanwege levensovertuiging, geaardheid of geslacht.
Als homo zijnde maak ik mij geen enkele zorgen, maar dat doe ik nu ook al niet :)
pi_115863900
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:38 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan kan iedereen die dat wil - bijvoorbeeld een gereformeerde kerk- toch gewoon een meldpunt discriminatie oprichten? :) :) :)
pi_115863906
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Als homo zijnde maak ik mij geen enkele zorgen, maar dat doe ik nu ook al niet :)
Mensen die 'als ... zijnde' zeggen ;(
pi_115863908
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het voordeel van kleinschaligheid is dat je beter kunt afstemmen op de bestaande situatie, wat goed werkt in Amsterdam kan in Noord Oost groningen juist helemaal niet werken, ik ben een praktisch persoon ik ben bereid concessies te doen, daarom sta ik ook sterk aan de kant van het sociaal minarchisme.
Het nadeel van kleinschaligheid is dat je het grotere geheel uit het oog verliest. De mensen in de provincie Groningen of de gemeente Slochteren zouden kleinschalig een heel andere regelgeving gaan hanteren over de aardgasbaten.
pi_115863910
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Een Ron Paul aan de macht in de VS zou slecht zijn voor de positie van homo's om maar eens wat te noemen.
pi_115863934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan kan iedereen die dat wil - bijvoorbeeld een gereformeerde kerk- toch gewoon een meldpunt discriminatie oprichten? :) :) :)
Zonder enige macht, dat dan weer wel :P.
pi_115863943
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:40 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een Ron Paul aan de macht in de VS zou slecht zijn voor de positie van homo's om maar eens wat te noemen.
Wat een flauwekul.
pi_115863966
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mensen die 'als ... zijnde' zeggen ;(
Taal is geen syntaxisch kunstwerkje.
pi_115863999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Taal is geen syntaxisch kunstwerkje.
Dure woorden om je fout van net te verbloemen, nice.
pi_115864001
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:40 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het nadeel van kleinschaligheid is dat je het grotere geheel uit het oog verliest. De mensen in de provincie Groningen of de gemeente Slochteren zouden kleinschalig een heel andere regelgeving gaan hanteren over de aardgasbaten.
Grootschaligheid is slechts handig wanneer het functioneel is, bijvoorbeeld op gebied van veiligheid en infrastructuur.
pi_115864039
quote:

[..]

Wat een flauwekul.
Niet bepaald, het instituut huwelijk zou bij de staat weggehaald worden en bij de kerken neergelegd. Een kerk kan niet gedwongen worden homo's en hetero's gelijk te behandelen. Een overheid wel.
pi_115864055
quote:

[..]

Wat een flauwekul.
Waarom is dat flauwekul? Hij gelooft dat het huwelijk tussen man en vrouw is en dat homo's zich niet moeten opdringen :{
pi_115864059
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dure woorden om je fout van net te verbloemen, nice.
Ik geef niet om taalfouten, het boeit me niet, zeker niet op een informeel forum, ik zorg dat mijn teksten leesbaar zijn zonder al te veel schokkende dingen.
pi_115864170
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:43 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik geef niet om taalfouten, het boeit me niet, zeker niet op een informeel forum, ik zorg dat mijn teksten leesbaar zijn zonder al te veel schokkende dingen.
Wat jij wil. Ik vind het altijd fijn redelijk correct Nederlands te typen zodat andere mensen me serieus nemen.
pi_115864201
quote:
7s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:42 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Niet bepaald, het instituut huwelijk zou bij de staat weggehaald worden en bij de kerken neergelegd. Een kerk kan niet gedwongen worden homo's en hetero's gelijk te behandelen. Een overheid wel.
quote:
Biblically and historically, the government was very uninvolved in marriage. I like that. I don't know why we should register our marriage to the federal government. I think it's a sacrament.” In the same interview, when asked whether he would vote for or against a state constitutional amendment like California's Proposition 8, he said, “Well, I believe marriage is between one man and one woman.
Hij maakt dus een duidelijk onderscheid tussen zijn persoonlijke opvatting, en hoe het geregeld zou moeten zijn.
pi_115864276
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat jij wil. Ik vind het altijd fijn redelijk correct Nederlands te typen zodat andere mensen me serieus nemen.
Het is niet dat ik bewust taalfouten maak, ik probeer eerlijk en inhoudelijk over te komen, daarnaast denk ik dat ik redelijk leesbaar schrijf zonder al te veel schokkende zaken, ik vind het persoonlijk vervelender dat iemand een topic gaat vervuilen met opmerkingen over iemand ze taalfouten.
pi_115864296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

[..]

Hij maakt dus een duidelijk onderscheid tussen zijn persoonlijke opvatting, en hoe het geregeld zou moeten zijn.
Lees ik nou heel verkeerd, of zegt hij gewoon dat de overheid zich er niet mee moet bemoeien? En staten het dus zelf mogen regelen? Dat betekent in de praktijk dus dat het vrijwel nergens kan. En dat vindt 'ie prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')