Heb 1 keer een nippie genomen, gewoon warm in je mond/slokdarmquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:02 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik bedoel, is het 'zacht' of 'scherp' als je begrijpt wat ik bedoel.
Hmm, oke.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:04 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Heb 1 keer een nippie genomen, gewoon warm in je mond/slokdarm
Zet het in ONZ, genoeg reactie daarquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:05 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Hmm, oke.
Dacht dat we hier wel wat meer alcoholisten hadden.
Het is alcohol gestookt uit graan of aardappel tot 80% vervolgens wordt het verdund tot 40% en noem je het Vodka.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:02 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik bedoel, is het 'zacht' of 'scherp' als je begrijpt wat ik bedoel.
Of jenever! natuurlijk.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Het is alcohol gestookt uit graan of aardappel tot 80% vervolgens wordt het verdund tot 40% en noem je het Vodka.
De manier van stoken en grondigheid van het filteren de Vodka hebben wel invloed op de smaak. Maar deze smaakverschillen zijn zo miniem dat alleen echte liefhebbers of fijnproevers dit kunnen proeven.
Omdat Vodka bijna geen smaak van zichzelf heeft word het vooral gebruikt in mixjes en cocktails.
Als jezelf wilt verdiepen in een sterke drank en er een smaak voor wilt ontwikkelen. Zou ik eerder voor Whiskey, Goede Rum, Cognac gaan.
Ik moet bekennen dat ondanks 7 jaar horeca-ervaring ik nog maar van 2-3 merken jenever heb gedronken.quote:
Ik vind het ook niet te zuipen hoor. Krijg er last van m'n maag van.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:11 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ondanks 7 jaar horeca-ervaring ik nog maar van 2-3 merken jenever heb gedronken.
Koop gewoon eens een fles Absolut of Smirnoff en probeer het zelf. Smaakverschillen zullen je zeker als je nauwelijks vodka hebt gedronken nauwelijks opvallen, dus let daar nog niet al te veel op.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:57 schreef Skillstorm het volgende:
Zijn er merken van vodka die niet al te duur zijn (20-30 euro)?
Ik heb geen ervaring met vodka maar wil het wel eens proberen.
En hoe drink je vodka het best? Gewoon in de ijskast leggen?
Hoe smaakt het? Heeft het uberhaupt een smaak? Wat is de textuur ervan in het algemeen?
Dit dus.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:13 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Koop gewoon eens een fles Absolut of Smirnoff en probeer het zelf. Smaakverschillen zullen je zeker als je nauwelijks vodka hebt gedronken nauwelijks opvallen, dus let daar nog niet al te veel op.
Het verschil tussen wodka's is echt wel duidelijk te proeven hoor. Niet zozeer aan de smaak, maar aan hoe 'scherp' de wodka is. Je merkt bij goedkope literknaller wodka's dat je zelfs als je het met cola oid mixt een penetrante alcoholgeur en dus smaak blijft houden. Dat vind ik echt niet te zuipen. Een goede wodka is, mits gekoeld, heerlijk om te drinken. Ik knijp er dan meestal alleen een citroenpartje boven uit.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 20:08 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
De manier van stoken en grondigheid van het filteren de Vodka hebben wel invloed op de smaak. Maar deze smaakverschillen zijn zo miniem dat alleen echte liefhebbers of fijnproevers dit kunnen proeven.
Die is wel goed inderdaad.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:12 schreef Wootism het volgende:
Heb een tijdje deze gedronken:
[ afbeelding ]
Vond hem puur erg goed te drinken
Fles kostte toen bij G&G iets van ¤ 16,-
Echt penetrante alcohol geur en smaak kom ik mijn werk niet tegen, hooguit een beetje minder neutraal.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 02:50 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Het verschil tussen wodka's is echt wel duidelijk te proeven hoor. Niet zozeer aan de smaak, maar aan hoe 'scherp' de wodka is. Je merkt bij goedkope literknaller wodka's dat je zelfs als je het met cola oid mixt een penetrante alcoholgeur en dus smaak blijft houden. Dat vind ik echt niet te zuipen. Een goede wodka is, mits gekoeld, heerlijk om te drinken. Ik knijp er dan meestal alleen een citroenpartje boven uit.
Een aanrader voor een zeer betaalbare wodka is Russian Standard, een wodka die in rusland zelf veel wordt gedronken (je gaat immers ook bij de chinees eten waar de meeste chinezen zitten). Laat je niet misleiden door het popi-jopi etiket, het is een vrij jong bedrijf. Grey goose is ook een fijne zachte wodka maar erg duur en een een beetje een hype.
Wat is dan het verschil? wat vind je zo goed aan bovengenoemden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:08 schreef nijenhuisjeroen het volgende:
Ik vind eigenlijk alleen Zubrowka, bisongraswodka, puur een beetje te drinken. De rest is zoals eerder gezegd pure bocht
EDIT: Zie dat Simmu me net voor was
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |