Stadsplein 'de Rede'quote:Dronten is een plaats en tevens een gemeente in de Nederlandse provincie Flevoland, in Oostelijk Flevoland. De gemeente telt 40.449 inwoners op een oppervlakte van 334 km².
Gemeente Dronten bestaat uit de dorpen Dronten, Swifterbant, Biddinghuizen en Ketelhaven.
Je bedoelt Moellies Lunchroomquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:22 schreef Croissant.fr het volgende:
Dronten is super leuk! Ik kom er regelmatig. Heeft iemand tips voor leuke kroegen? Er zit er een tegen over de Hema, geen idee hoe die heet. Hij zit daar op de hoek.
Is het treinstation inmiddels al af? Ik had al vernomen dat er al treinen reden om het spoor te testen, van Lelystad naar Kampen.
Zo goed zijn wijquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:16 schreef Compoantje het volgende:
Ik had gehoord dat Dronten (Of Urk, kon het ook zijn) het meeste uitgeeft aan goede doelen.
In de gemeente wel een aantal, in de plaats zelf niet nee, tenzij je de stoplichten voor de fietsbrug meerekent..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:33 schreef Gulmez het volgende:
dronten heeft volgens mij niet eens 1 stoplicht![]()
Naar Dronten..? Of vanuit .. hahaquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:18 schreef Mula het volgende:
Paul de Munnik lijkt me toch een bekende Drontenaar die de meesten wel zullen kennen!![]()
*meldt* trouwens...ga over paar week verhuizen.
Leven in de brouwerijquote:Op maandag 17 september 2012 13:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Beetje laat omdat een poosje ban, maar Dronten (dorp) meldende.
Noord, Oud-Dronten (noordoostkant centrum)quote:Op maandag 17 september 2012 18:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Hmmmmm, welke delen zijn dat dan? Ik kan mij geen "doodse" wijken voor de geest halen
Was 10 jaar geleden nog een superwijk, Noord. Wordt waarschijnlijk alleen maar ergerder door station.quote:Op maandag 17 september 2012 18:13 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ihl ja, no offense t.o.v. de mensen die daar wonen maar dat is wel een kutwijk, ja
Dronten de parel van de polder?quote:Op maandag 17 september 2012 18:24 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
De Parel van de Polder
Hehe, Munten I woon ik (10+ jaar). Maar inderdaad, het nieuwe gedeelte is een stuk mooier. Vooral dat wijkje met enkel vrijstaande woningen (tegenover Reaal). Albert Heijn in West is ook relaxt.quote:Op maandag 17 september 2012 18:18 schreef JRRY het volgende:
[..]
WEST.
Het betere werk. Op de Munten I na.
Soms is het gewoon even nodig om de boel om te gooien. En als ik dat doe, dan doe ik dat ook meteen goed.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:41 schreef JRRY het volgende:
[..]
Wat heeft je dan zover gebracht om in Dronten te gaan wonen?
Er zijn er drie, ik heb er bij twee van de drie gesport:quote:Op maandag 17 september 2012 21:22 schreef Mula het volgende:
Is iemand van jullie lid van een sportschool? Zo ja, welke? Het gaat me om cardio/krachttraining en niet zo zeer lesjes.
AH West heb ik gewerkt maar trok het niet. Wat een wan-leiding daarzo. Dan kan je beter bij C1000 in Zuid, goed team daar.quote:Op maandag 17 september 2012 20:30 schreef XIII. het volgende:
[..]
Hehe, Munten I woon ik (10+ jaar). Maar inderdaad, het nieuwe gedeelte is een stuk mooier. Vooral dat wijkje met enkel vrijstaande woningen (tegenover Reaal). Albert Heijn in West is ook relaxt.
Nog één, de site ziet er niet heel pro uit maar ik geloof dat je ook hier prima terecht kan:quote:Op maandag 17 september 2012 21:37 schreef XIII. het volgende:
[..]
Er zijn er drie, ik heb er bij twee van de drie gesport:
De Bever: Aardige sportschoolhouders, wel een beetje een 'familie-sportschool'. Redelijk veel sociale controle.
Dynamic Sports: Veel 'bodybuilders'. Polen/Turken/Patservolk. Je kunt er goed trainen en het is relatief goedkoop.
Ook zit er nog een in west, vrij high-tech geloof ik. Geen ervaring mee.
Ja, Bever is erg goed, professionele begeleiding en flexibele openingstijden. Uitgebreid/t cardioprogramma ookquote:Op maandag 17 september 2012 21:22 schreef Mula het volgende:
Is iemand van jullie lid van een sportschool? Zo ja, welke? Het gaat me om cardio/krachttraining en niet zo zeer lesjes.
Haha, daar ben ik een keer binnengestapt voor een spray-tan (ja serieus, en no homo). Hele aardige mensen alleen het is meer een soort revalidatieding. Er waren alleen 60 plussers aanwezig. Ze trillen hun lichaam los o.i.d.quote:Op maandag 17 september 2012 21:45 schreef JRRY het volgende:
[..]
Nog één, de site ziet er niet heel pro uit maar ik geloof dat je ook hier prima terecht kan:
http://www.slenderstudiodronten.nl/
Haha, is al weer een poos geleden. Soort van experimentquote:Op maandag 17 september 2012 21:52 schreef Mula het volgende:
En note-to-self; Tegen elke oranje man in Dronten hoi zeggen. Het kan XIII. weleens zijn.
Heb tussendoor trouwens ook in Amsterdam gewoond maar uiteindelijk weer terug.quote:Op maandag 17 september 2012 22:01 schreef XIII. het volgende:
Trouwens JRRY, las dat je ergens rond de 15 was? Als ik je nu alvast heel goed advies mag geven: Schrijf je in bij OFW (sociale huurbouw). Ik heb het niet gedaan en dar is nu op zich nadelig. Ben inmiddels 24 namelijk.
Als je je op tijd inschrijft sta je over een paar jaar ingeschreven voor een mooi nieuwbouwhuis in West (Munten II)! Als ik dat advies gehad had toentertijd dan woonde ik nu in een huis met tuin tegenover dat wijkje met vrijstaande woningen (vlakbij Reaal).
Wel even opletten vanaf wanneer je je in mag schrijven, als het vanaf je 18e kan zou ik het dan ook gelijk doen
ik wil eigenlijk liever als ik kan weg uit Dronten, naar de grote stad. Studeren en heel misschien bij heimwee terug keren met 2 kinderen naar Dronten in een groot koophuisquote:Op maandag 17 september 2012 22:01 schreef XIII. het volgende:
Trouwens JRRY, las dat je ergens rond de 15 was? Als ik je nu alvast heel goed advies mag geven: Schrijf je in bij OFW (sociale huurbouw). Ik heb het niet gedaan en dar is nu op zich nadelig. Ben inmiddels 24 namelijk.
Als je je op tijd inschrijft sta je over een paar jaar ingeschreven voor een mooi nieuwbouwhuis in West (Munten II)! Als ik dat advies gehad had toentertijd dan woonde ik nu in een huis met tuin tegenover dat wijkje met vrijstaande woningen (vlakbij Reaal).
Wel even opletten vanaf wanneer je je in mag schrijven, als het vanaf je 18e kan zou ik het dan ook gelijk doen
Haha, was ook mijn plan. Maar alsnog zou ik je dan inschrijven. Het kost je ¤10,- per jaar en mocht dat koophuis hem niet direct worden (crisistijd, misschien tegen de tijd dat jij afgestudeerd bent ligt dat weer helemaal anders). Normaal gesproken is sociale huur crap, maar in Dronten kun je serieus mooie woningen krijgen tegen een goed bedrag.quote:Op maandag 17 september 2012 22:05 schreef JRRY het volgende:
[..]
ik wil eigenlijk liever als ik kan weg uit Dronten, naar de grote stad. Studeren en heel misschien bij heimwee terug keren met 2 kinderen naar Dronten in een groot koophuis
Zijn de wachtlijsten dan zo lang? Voor Dronten??!quote:Op maandag 17 september 2012 22:07 schreef XIII. het volgende:
[..]
Haha, was ook mijn plan. Maar alsnog zou ik je dan inschrijven. Het kost je ¤10,- per jaar en mocht dat koophuis hem niet direct worden (crisistijd, misschien tegen de tijd dat jij afgestudeerd bent ligt dat weer helemaal anders). Normaal gesproken is sociale huur crap, maar in Dronten kun je serieus mooie woningen krijgen tegen een goed bedrag.
Nee joh, niet als je in het oude gedeelte gaat wonen. Maar voor west wel. In west zit je nu op 600+ inschrijvingen (tegenover 60 inschrijvingen rondom centrum). En ieder die ingeschreven staat heeft een week bedenktijd om op het aanbod in te gaan, dus qua west zit het redelijk vol.quote:Op maandag 17 september 2012 22:08 schreef JRRY het volgende:
[..]
Zijn de wachtlijsten dan zo lang? Voor Dronten??!
Waarom bouwen we dan niet het centrum vol met appartementen met winkeltjes eronder etc.quote:Op maandag 17 september 2012 22:10 schreef XIII. het volgende:
[..]
Nee joh, niet als je in het oude gedeelte gaat wonen. Maar voor west wel. In west zit je nu op 600+ inschrijvingen (tegenover 60 inschrijvingen rondom centrum). En ieder die ingeschreven staat heeft een week bedenktijd om op het aanbod in te gaan, dus qua west zit het redelijk vol.
Haha mijn zegen heb je. Maar die appartementen boven Sudyersee zijn particulier. En die zitten op 700-800 euro per maand exclusief. Is vrij duur! (Zeg maar gerust, duur). Volgens mij zijn die appartementjes boven De Rede enzo nog wel sociaal (gezien de heineken vlaggen).quote:Op maandag 17 september 2012 22:12 schreef JRRY het volgende:
[..]
Waarom bouwen we dan niet het centrum vol met appartementen met winkeltjes eronder etc.![]()
Want die huizen daar zijn ook niet te pruimen en hoe meer woningen hoe meer mensen hoe meer leven en gezelligheid
SuyderSee zou ik ook niet willen wonen hoor, gadver zit je daar in dat paupercentrum.quote:Op maandag 17 september 2012 22:14 schreef XIII. het volgende:
[..]
Haha mijn zegen heb je. Maar die appartementen boven Sudyersee zijn particulier. En die zitten op 700-800 euro per maand exclusief. Is vrij duur! (Zeg maar gerust, duur). Volgens mij zijn die appartementjes boven De Rede enzo nog wel sociaal (gezien de heineken vlaggen).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |