abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115828587
Ik heb even getwijfeld om een topic aan te maken in relatie en psychologie omdat het veel met gevoelens te maken heeft, maar ik denk toch dat het topic beter in dit subforum past, mocht een moderator er anders over denken, prima, move hem maar!

Laat ik even voorop stellen, ik ben niet zielig, ongelukkig, boos ofzo, ik ben heel positief ingesteld en heb een leuk leven met een leuke vriendin, ondersteunende en liefdevolle familie en een hechte vriendengroep. Het enige wat ik op dit moment heb zijn wat carrieretwijfels, daar kom ik later op terug.

Wie ben ik: ik ben S. ben 28 jaar oud, 3 jaar geleden afgestudeerd econoom, master gedaan in finance. Ik heb niet het standaard pad gevolgd wat 95%+ zouden doen: solliciteren naar een baan bij een bank/verzekeraar/pensioenfonds etc maar Ik ben voor mezelf begonnen, ik heb mijn onderzoek wat ik gedaan heb bij mijn master uitgebreid en ben dit in de praktijk gaan uitvoeren.

Wat mijn onderzoek inhoudt, laat ik even in het midden, maar waar het op neer komt is dat ik als handelaar transacties uitvoer en hele dagen naar vier schermen zit te kijken, snel moet hoofdrekenen en onder alle omstandigheden rustig en rationeel moet blijven. Ik verdien hiermee de afgelopen drie jaar ongeveer 150.000 per jaar.

Wat is het probleem dan?

Ik sta stil en bouw geen ervaring op! Waar ik vrienden van me hoor zeuren over het werknemer zijn, maar wel zie doorgroeien binnen een organisatie door promoties te behalen, blijf ik een beetje op een niveau hangen. Ik doe mijn "kunstje" en natuurlijk moet ik dingen updaten en ik verzin vaak nieuwe dingen die ik moet testen enzo, kortom, ik kom mijn dag wel door, maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde kunstje. Ik zou dus kunnen concluderen dat ik stil sta met betrekking tot mijn ontwikkeling.

Wat moet ik dan doen? nu gaan solliciteren naar finance jobs, in een markt die slecht is als 28 jarige afgestudeerde zonder relevante werk ervaring voor een job die 25k-30k ofzo oplevert en mezelf helemaal het apezuur werken met zeker de eerste jaren als junior, niet heel uitdagend werk. Tja dat klinkt ook niet echt aantrekkelijk. Ik word ook niet jonger, dus als ik over 3 jaar zou willen stoppen, geldt exact hetzelfde maar dan ben ik 31 en word de kans op een goede werknemers carrière niet groter.

Iemand ideen/advies voor me, voel echt alsof ik alles op korte termijn wel goed in orde heb maar ben bang dat ik de lange termijn wat uit het oog verlies.
pi_115828686
Kan je bedrijfje niet overgekocht worden zodat je binnen dat grotere bedrijf kunt doorgroeien?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:08:05 #3
381517 Zapata
held op sokken
pi_115828791
Eh.. ik zie het probleem niet. Waarom ga je neit gewoon 1 of 2 dagen je kunstje doen en de rest van de dagen dingen doen die je leuk vindt.
Dat kan natuurlijk met je blote kont op het strand in Mallorca zijn maar als je een uitdaging zoekt kan dat toch ook?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:11:42 #4
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_115828934
Investeren in de groei een optie? personeel krijgen, je eigen bedrijf zien groeien?
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:12:26 #5
381451 HotSummerNight
pi_115828965
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:08 schreef Zapata het volgende:
Eh.. ik zie het probleem niet. Waarom ga je neit gewoon 1 of 2 dagen je kunstje doen en de rest van de dagen dingen doen die je leuk vindt.
Dat kan natuurlijk met je blote kont op het strand in Mallorca zijn maar als je een uitdaging zoekt kan dat toch ook?
omdat niet groeien achteruitgang is. Stilstand is achteruitgang enzo.

Andere bedrijven groeien wel door, daardoor loop je uiteindelijk achter de feiten aan en val je uiteindelijk buiten de markt
Morgen ben ik jarig
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:13:25 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115829013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:12 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

omdat niet groeien achteruitgang is. Stilstand is achteruitgang enzo.

Andere bedrijven groeien wel door, daardoor loop je uiteindelijk achter de feiten aan en val je uiteindelijk buiten de markt
Het gaat hem als ik het goed begrijp niet om z'n bedrijf, maar om persoonlijke groei. Iets heel anders.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:16:28 #7
381451 HotSummerNight
pi_115829126
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het gaat hem als ik het goed begrijp niet om z'n bedrijf, maar om persoonlijke groei. Iets heel anders.
daar geld natuurlijk hetzelfde voor, als je jaar in jaar uit hetzelfde doet gaat dat vervelen, je moet jezelf blijven ontwikkelen en doelen stellen en nieuwe plannen maken als je gestelde doelen in zicht komen.

het ontwikkelen van het bedrijf (groei, personeel, uitbreiden klanten kring, uitbreiding diensten etc) kan voor ts wel eens de oplossing zijn
Morgen ben ik jarig
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:16:40 #8
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_115829135
Hoe makkelijk zou je kunnen terugvallen op wat je nu doet? Als dat makkelijk is, kun je altijd iets anders proberen en als dat niet bevalt ben je ook zo weer weg. :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 17:19:32 #9
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115829249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:16 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]
het ontwikkelen van het bedrijf (groei, personeel, uitbreiden klanten kring, uitbreiding diensten etc) kan voor ts wel eens de oplossing zijn
Dat vraag ik me af, je bent namelijk altijd de werkgever en nooit de werknemer die doorgroeit.

quote:
2s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:16 schreef bioloogje het volgende:
Hoe makkelijk zou je kunnen terugvallen op wat je nu doet? Als dat makkelijk is, kun je altijd iets anders proberen en als dat niet bevalt ben je ook zo weer weg. :)
Denk dat dit inderdaad een goede optie is, heeft een kennis van me ook gedaan om dezelfde redenen. Maar goed, dan moet je wel in de luxe positie zitten dat je niet weer vanaf 0 moet beginnen wanneer de nieuwe baan toch niet bevalt.
pi_115829946
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:13 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je je bedrijf uit gaat bouwen naar andere hoeken, dan ontwikkel je toch ook jezelf? Juist omdat je het financieel goed doet heb je veel mogelijkheden om in de breedte te groeien omdat je een stabiele basis hebt om op terug te vallen. Het moet je alleen natuurlijk ook wel leuk lijken om een bedrijf te runnen.
pi_115830923
uitbreiden heb ik wel aan zitten denken, probleem is dat ik nu alles vanaf thuis kan doen. Met personeel erbij moet ik dus naar een kantoorpand en personeel werkt ook niet gratis. Laat ik ff voorop stellen dat ik mezelf niet super intelligent vind, maar ik bezit wel kwaliteiten die voor een handelaar noodzakelijk zijn, zoals dat ik altijd rustig kan blijven en redelijk inventief kan nadenken ook onder druk. Ik moet dit soort skills ook in personeel zien te vinden anders wordt het volgens mijn filosofie niks als handelaar zijnde.

Als ik alle kosten en risico's afweeg tegen de mogelijke baten, dan denk ik dat personeel aannemen geen goede keuze is.

Waar ik verder aan heb zitten denken is om mogelijk weer een studie te gaan doen, informatica of aan cfa te beginnen (vervolg economie opleiding). Opzich is de keuze om nu gewoon te gaan soliciteren en mocht het niet bevallen te stoppen ook wel een reele waar ik aan heb zitten denken, tja ik ben denk ik wat dit betreft een beetje besluiteloos en heb daarom maar als wanhoopsdaad een topic hier geopend. Het meedenken wordt uiterst geapprecieerd, uiteindelijk moet ikzelf een goede keuze maken, maar ik vind het wel lastig om korte en lange termijn goed met elkaar te combineren.
pi_115833659
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef the_rationalist het volgende:
Wat moet ik dan doen? nu gaan solliciteren naar finance jobs, in een markt die slecht is als 28 jarige afgestudeerde zonder relevante werk ervaring voor een job die 25k-30k ofzo oplevert en mezelf helemaal het apezuur werken met zeker de eerste jaren als junior, niet heel uitdagend werk. Tja dat klinkt ook niet echt aantrekkelijk. Ik word ook niet jonger, dus als ik over 3 jaar zou willen stoppen, geldt exact hetzelfde maar dan ben ik 31 en word de kans op een goede werknemers carrière niet groter.
Komt het niet gewoon op durf neer?
Op bepaalde punten moet je wat inleveren. (minder geld, niet meer eigen baas)
Maar je krijgt er ook wat voor terug. (betere carriere, meer ontwikkeling)
Je zult dus uit je comfortabele positie moeten komen en een tijdje afzien in de wetenschap dat het daarna beter wordt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_115833799
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:11 schreef HotSummerNight het volgende:
Investeren in de groei een optie? personeel krijgen, je eigen bedrijf zien groeien?
Dit dus.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:25:49 #14
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115834117
Ik denk dat het probleem zichzelf oplost. Als het inderdaad zoals je schrijft steeds hetzelfde kunstje is dat je als daghandelaar doet dan zal het succes geen stand houden, zo simpel is dat. Je zult toch moeten blijven innoveren.

Als je succes wel consistent blijft dan zul je snel groeien want je werkkapitaal groeit en dan kun je dus meer/grotere posities innemen. Uiteindelijk kun je dan ook denken aan het opzetten van een hedgefund. The sky is the limit, dus groei mogelijkheden genoeg.

Het feit dat je de hele dag naar 4 schermen kijkt en veel moet hoofdrekenen suggereert overigens dat er op korte termijn nogal wat ruimte is om dingen te stroomlijnen en te automatiseren. Ook daar ligt genoeg uitdaging.

Een andere mogelijkheid: je kunt altijd vrijblijvend met je trades record bij een paar hedgefunds en/of investment banks langs gaan en kijken of ze belangstelling voor je hebben. Dat heb je in elk geval weer collegas, wat je nu niet hebt.

Het kan ook zijn dat je interesse helemaal niet (meer) ligt bij trading. Neem dan gewoon je winst en ga iets anders doen.

Tenslotte zou ik zo realistisch mogelijk proberen te zijn over de oorzaken van behaald succes. In hoeverre is het daadwerkelijk skills en in hoeverre was het geluk. Het is menselijk om graag te willen denken dat het het eerste is, maar wees eerlijk en realistisch tegen jezelf.

Succes.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_115844824
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 17:02 schreef the_rationalist het volgende:
Ik verdien hiermee de afgelopen drie jaar ongeveer 150.000 per jaar.

Wat is het probleem dan?
Eh? niet echt een probleem dacht ik zo. Ik ben 45 en kom aan zo'n 90-100k dus jij heb het zo slecht nog niet... Ik zou zeggen volhouden, sparen, een financieel plan opstellen (spreadsheetje) en kijken wanneer je daarna met zo'n onderbetaald jobje het kan uitzingen.

Succes!
pi_115846816
Je kunt personeel aannemen, trainingen gaan geven, lezingen of seminars. Je kunt uitbreiden naar het buitenland. Je kunt wat minder gaan werken, en de vrijgekomen tijd besteden aan je ontwikkeling of zelfstudie. Het mooie van ondernemen, is dat je hier in zelf de keuze hebt. En dat is meteen ook het nadeel: je moet het zelf doen. Er is geen baas die jou naar trainingen stuurt, promotie geeft en bedrijfsuitjes voor je regelt.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 23:49:40 #17
177810 Evenveel
en niet minder
pi_115847518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 23:37 schreef Nerys het volgende:
trainingen gaan geven, lezingen of seminars.
Dit. Hierin kun je heel lang enorm groeien als persoon. Combineer dit met bijvoorbeeld leren programmeren om eea te automatiseren van de wat eenvoudigere zaken die je nu nog handmatig doet en je bent voorlopig nog wel even bezig.
Doei.
pi_115851950
Hoe belangrijk is geld voor je? Ik kan me voorstellen dat jij (en je vriendin) niet even terug zal willen van 150k naar 30k per jaar. Als ik je verhaal lees, krijg ik de indruk dat je niet verwacht ergens tegen een vergelijkbaar salaris te worden aangenomen. Daarbij zul je jezelf dan helemaal opnieuw moeten bewijzen en zal het -zoals je zelf aangeeft- jaren duren eer je een beetje bent doorgegroeid. Dat lijkt me niet verstandig. Is er geen mogelijkheid dat je jouw bedrijf wat meer in een andere richting laat bewegen? Een richting waar je niet vanaf nul hoeft te beginnen, maar waar je wel een nieuwe uitdaging in kan vinden? Misschien kun je voorzichtig op zoek naar een partner of een klein bedrijf waarmee je kunt fuseren/doorgroeien? Dan hoef je niet op zoek naar personeel, maar breid je je bedrijf uit met mensen waarvan je weet dat ze daadwerkelijk wat toevoegen?

Tot slot. Ik krijg enigszins de indruk dat je vooral wat anders wilt omdat je vrienden vooruit gaan en niet omdat je zelf geen plezier meer hebt in je werk.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:01:11 #19
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_115864917
Ik denk dat ik je wel een beetje volg.

Tot voor kort stond je hele leven in het teken van ontdekken. School, studie, en toen je idee in de praktijk brengen.

Nu zit je op een plateau. Op een of andere manier draai je je kunstje, en leer je niets meer bij. Je zit al te denken aan je roots (d.w.z. je CFA gaan doen), maar dat is volgens mij terugkijken. Dan doe je een opleiding, wat je al eens gedaan hebt.

Als bovenstaande klopt, dan is (één van) jouw intrinsieke motivaties: nieuwsgierigheid. Dat is wat mij betreft 1 van de mooiste intrinsieke motivaties die er bestaat. Dat moet je uitbuiten, jij moet nieuwe dingen gaan ontdekken. Dat weet je zelf volgens mij ook.

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 18:02 schreef the_rationalist het volgende:
Als ik alle kosten en risico's afweeg tegen de mogelijke baten, dan denk ik dat personeel aannemen geen goede keuze is.
Dus die optie geeft jou teveel risico. Toch moet je risico nemen, omdat bij ontdekken een stukje risico hoort.

Als personeel echt niks is, dan zou ik andere dingen aan je eigen bedrijf gaan toevoegen, en stapsgewijs buiten je comfort zone gaan, telkens blijven ontdekken. Doe het zodanig dat het een beetje spannend blijft. Voorbeelden in oplopend risico:
- Huur een eigen (flex)werkplek.
- Doe hetzelfde kunstje, maar dan in een andere stad. Bijv. New York.
- Zoek een particulier die wel brood ziet in jouw kunstje, en herhaal je kunstje een jaartje maar dan met zijn centen. Betaal een advocaat om het in te kleden.
- Uitbreiden met personeel.

Er is nooit voortgang zonder risico. Maar je kan een stap nemen en bepaalde risico's afdekken zodat je de stap durft te nemen. Voorbeeld voor personeel: doe een halfjaar-contract met een proeftijd of zo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hallmark op 22-08-2012 16:23:02 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_115867546
Ben je al financieel onafhankelijk? Gaan dan gewoon wat anders doen of bijt anders nog ff 2-3 jaar door. En dan ga dan iets doen waar je denkt dat je hart ligt.
pi_115868383
Interessant topic. Ik zit in -ongeveer- zo'n zelfde situatie, en ik denk dat Hallmark een heel goed punt heeft.

Alleen heb ik de oplossing ook niet voor je, maar ik blijf vol interesse meelezen. :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 20:42:35 #22
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_115879891
Hier ook dezelfde situatie. Fijn dat ik 21 ben :')
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_115883171
Lees ik goed dat je je werk op zich wel leuk vind voor dit moment?
pi_115888655
Klagen als je 150.000 per jaar verdiend. Ga dan een dag minder werken en ga je zelf ontplooien. Geld zat toch?
  donderdag 23 augustus 2012 @ 13:14:27 #25
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_115904163
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 23:20 schreef Bombshell het volgende:
Klagen als je 150.000 per jaar verdiend. Ga dan een dag minder werken en ga je zelf ontplooien. Geld zat toch?
Volgens mij snap je niet dat je op een gegeven moment gewoon in een hout greep zit en helemaal niet 'een dagje minder kan werken'
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')