Dan ga je er zeker wat van mee krijgen...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:03 schreef Dentiwan het volgende:
Ik heb geen idee wat Isaac gaat doen. Maar ik hoop dat ik er geen last van krijg.
Wij landen morgen om 16:30 op Punta Cana in de Dominicaanse Republiek.
quote:Noodtoestand in Florida om Isaac
MIAMI - In de Amerikaanse staat Florida is met het oog op de naderende tropische storm Isaac de noodtoestand uitgeroepen. Gouverneur Rick Scott deed dat zaterdag op een persconferentie.
Isaac bereikt Florida waarschijnlijk maandag en is dan uitgegroeid tot een orkaan. De autoriteiten hebben vakantiegangers opgeroepen de Florida Keys te verlaten.
Het nationale orkaancentrum heeft voor het gebied een orkaanwaarschuwing afgegeven. Ook voor de westkust van Florida van Bonita Beach tot Ocean Bay en voor Florida Bay gelden orkaanwaarschuwingen.
Gevreesd wordt dat Isaac voor problemen zal zorgen tijdens de Republikeinse conventie die maandag in Tampa, in Florida, begint. De duizenden deelnemers krijgen momenteel informatie over veiligheid tijdens een orkaan, zei Scott.
Het vliegveld van Tampa blijft vooralsnog gewoon open.
Isaac gisteren dus.quote:
Ik heb geen idee of de nieuw aangelegde en de verzwakte gerepareerde dijken een Cat.2 orkaan kunnen weerstaan.quote:
Het andere kamp...quote:One camp of models, the UKMET and ECMWF, predict that a trough of low pressure moving across the Southeast U.S. will be strong enough to turn Isaac north to a landfall in the Florida Panhandle.
Wat nog zorgwekkender is...quote:he other set of models, the GFDL, GFS, and HWRF, predict the trough will bypass Isaac, and a ridge of high pressure will build in and force Isaac to a landfall over Louisiana. The official NHC forecast averages out these two extremes, calling for a landfall midway between the two solutions. Odds are, one of the two model solutions will turn out to be the correct one, and the NHC will be forced to make a substantial adjustment in their forecast track to the east or the west.
Een categorie 3 orkaan met direct hit op New Orleans lijkt nog altijd een reële optiequote:Intensity forecast for Isaac
Isaac survived passage over Hispaniola and Cuba relatively intact. It's large size aided this. Isaac is over very warm waters of 31°C (88°F) with high total heat content in the Florida Straits, but is encountering moderate wind shear of 10 - 15 knots due to upper-level winds out of the southwest. This shear is predicted to relax to the light range tonight as an upper-level anticyclone becomes established over the storm. This should allow for more substantial intensification after Isaac passes the Florida Keys. However, the total heat content of the ocean decreases for Isaac Monday morning as it encounters a relatively cool ocean eddy in the Southeast Gulf of Mexico.
If Isaac takes a more westerly track, passing due south of the Central Louisiana coast, the storm will encounter a modest warm eddy, which would aid intensification. The intensify forecasts from the various models are very divergent.
The latest 06Z (2 am EDT) run of the GFDL model keeps Isaac as a strong tropical storm until landfall in Louisiana. Isaac will undergo rapid intensification into a Category 3 hurricane as it hits New Orleans, says the latest 06Z (2 am EDT) run of the HWRF model. The ECMWF model has Isaac as a strong Category 2 storm with a central pressure near 950 mb as it hits near the Alabama/Florida border.
woensdag inderdaad..quote:Op zondag 26 augustus 2012 21:47 schreef SuperHarregarre het volgende:
Maar volgens die forecast woensdag dus in New Orleans?
Tot op de dag exact 7 jaar na katrina dus.. mooie anniversaryquote:
Ja, maar ontwikkelingslanden zijn ook wel een stuk kwetsbaarder.quote:Op zondag 26 augustus 2012 12:51 schreef Frutsel het volgende:
Heeft te maken met ligging en klimaat. Bij ons zijn de omstandigheden verre van ideaal voor zoiets. Maar ook in de gebieden hierboven kan het twee jaar op rij goed gaan om vervolgens het derde jaar genadeloos toe te slaan met tig orkanen
Al die autos die men daar dan nog laat staan. Ik zou die dan toch wel wat meer landinwaards verplaatsen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:54 schreef falling_away het volgende:
Dit is een foto van het strand in orange Beach op dit moment, zo'n 300 KM ten oosten van New Orleans.
[ afbeelding ]
Dus het is toch best heftig nog
Bronquote:Isaac zwakt af tot tropische storm
NEW ORLEANS - Orkaan Isaac is woensdagmiddag (plaatselijke tijd) in het Amerikaanse Louisiana afgezwakt tot een tropische storm. In de komende 48 uur zal de storm verder in kracht afnemen naarmate die meer landinwaarts beweegt. Dat meldde het Amerikaanse National Hurricane Center (NHC) in zijn laatste bulletin.
Het centrum van de storm bevond zich op dat moment ongeveer op 80 kilometer ten westen van New Orleans in de staat Louisiana. De windsnelheden piekten nog tot 110 kilometer per uur, aldus het NHC.
Bronquote:Avondklok in New Orleans
De burgemeester van New Orleans heeft een avondklok ingesteld. De orkaan Isaac is weliswaar afgezwakt tot een tropische storm, maar het is nog te gevaarlijk om buiten te zijn.
De politie gaat ook extra patrouilleren. Dat meldt de NOS. Reddingwerkers hebben ondertussen al een hoop mensen van straat gehaald die in de problemen waren gekomen.
Schade
De autoriteiten denken dat morgen pas duidelijk wordt welke schade Isaac veroorzaakt heeft en welke hulp mensen nodig hebben. Meer dan 600 duizend huishoudens in de staten Louisiana, Mississippi en Arkansas zitten zonder elektriciteit en het is niet duidelijk wanneer dat probleem is verholpen.
Katrina
Het lijkt erop dat de dijken en veiligheidssystemen tegen de storm naar behoren werken. Volgens het Amerikaanse leger houdt het systeem voor de kust van New Orleans de hoge golven voorlopig tegen.
Het veiligheidssysteem werd met Nederlandse hulp aangelegd nadat New Orleans was getroffen door de orkaan Katrina, nu zeven jaar geleden.
Eigen schuld, kan je verwachten als je in zo'n gebied gaat wonen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 09:05 schreef alors het volgende:
Ik zag net beelden op het journaal, arme mensen daar... Ik heb zo met ze te doen, sommige zijn wéér alles kwijt. Ik hoop maar niet dat het daar nu nog meer leegloopt, zonde van zo'n mooie stad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |