Het lijkt wel of Nederland destijds collectief blind was voor de hoge prijzen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:37 schreef RemcoDelft het volgende:
En wat die woekerprijs betreft: daar was je toch zelf bij?
Och, toen ik als starter mijn huis kocht, kreeg ik een hypotheek van 6 keer mijn inkomen (het type waarvoor de Rabobank later op de vingers is getikt). Destijds zat ik in de situatie waarin ik (net als TS) fluitend mijn netto maandlasten (van de toen nog volledig aflossingsvrije hypotheek, want anders was het echt niet te doen geweest) betaalde, maar was bruto lastig geweest. Nu, 4 jaar later, is de hypotheek omgezet naar een 100 procent spaarhypotheek en zou er ook zonder de voorlopige teruggaaf geen vuiltje aan de lucht zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:57 schreef Deetch het volgende:
Hopelijk val je niet in het gat dat je gegraven hebt met een hypotheek op 5x jullie beider inkomen. Heeft je hypotheekadviseur of vrienden of familie nooit gezegd dat dat niet heel slim is om te doen?
Gelukkig maar dan. Ik zou me dan ook niet te druk maken over een hypothetisch gevalletje van in de WW komen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:04 schreef driver79 het volgende:
Onze inkomens zijn afgelopen jaren wel wat gestegen, de quote is inmiddels 4,2 en zal vermoedelijk verder zakken in de toekomst. Destijds waren er vooral geluiden die ons aanraden om wel te kopen (goede investering, wordt alleen maar meer waard, later kopen kost je meer), hoewel ouders die in de 70's een huis kochten ons wel waarschuwden en het vooral erg duur vonden.
Er is inmiddels ook wel wat spaargeld, vermoedelijk genoeg voor een maandje of 3, en we doen nog niet echt zuinig aan met boodschappen/vakanties/gadgets e.d. We zouden in als het nodig zou zijn ook wel 1 auto de deur uit kunnen doen en mijn vrouw zou meer kunnen proberen te werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |