Ja ik heb dit dus uit de CAO GHZ gehaald,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:33 schreef DroogDok het volgende:
Heb je wel in de goede CAO gekeken?
Als hij voor die slaapdienst toch niet betaald krijgt kan hij toch net zo goed thuis gaan slapen en dan 's ochtends even 3 uurtjes gaan werken?
Ja hoe dan ook heeft hij dit besloten te doen na de afloop van zijn eerste maand,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:47 schreef Maanvis het volgende:
Het beste kan ie gewoon met een P&O dame van het werk overleggen over hoe en wat.
Precies, helemaal omdat de eigenaren anti ontslag zijn.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:54 schreef Maanvis het volgende:
Je wordt heus niet ontslagen als je een keertje een vraagje stelt.
Wat een mietje. Dan komt ie zichzelf vanzelf een keer tegen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:56 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Precies, helemaal omdat de eigenaren anti ontslag zijn.
Maar meneer vind het toch wat eng en ik had mij voorgenomen hem zijn eigen boontjes te laten doppen.
Lastig wel om hem zo te zien ploeteren.
Ja nu dus onder andere.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat een mietje. Dan komt ie zichzelf vanzelf een keer tegen.
Ja tja,quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:58 schreef Maanvis het volgende:
klopt, als je onder de 21 bent is zulke angst heel normaal.
Ja precies, denk dat het feit dat dat zijn schoonmoeder is het makkelijker zou moeten maken.. maar het tegendeel is waarquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:59 schreef jroz het volgende:
Je kan toch op iemand van personeelszaken afstappen en vragen: hé, hoe zit dat nou ook alweer met die slaapdiensten? In de CAO staat dat je 49% betaald moet krijgen, maar hier is dat een stukje minder, zijn wij niet aan die CAO gebonden ofzo?
Daardoor wordt je niet echt ontslagen.
Zolang je niet zijn problemen probeert op te lossen (en al helemaal niet gaat bellen met dat bedrijf) is het iig goed.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:01 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ja tja,
hij heeft ook 3 opleidingen gedaan dus nu is hij 23 met deze issues.
Best lastig aanzien voor mij aangezien ik echt gehaaid kreng van de bovenste plank ben.
Sorry, mijn kristallen bol ben ik kwijt.quote:Ja precies, denk dat het feit dat dat zijn schoonmoeder is het makkelijker zou moeten maken.. maar het tegendeel is waar
Niemand weet verder de precieze regels voor kleinschalige GHZ bedrijven tot relatie op de CAO?
Ja heb ik gedaan, ze geeft dus aan dat hun kleinschalig zijn en dus niet naar de GHZ CAO hoeven te handelen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:02 schreef Leandra het volgende:
Je moeder werkt er, kun je haar niet vragen of de betaling zoals die aan je vriend gedaan is conform de bedrijfsregels is?
Wie beweert dat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:43 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ja ik heb dit dus uit de CAO GHZ gehaald,
maar een kleinschalig bedrijf hoeft zich hier niet aan te houden en mag deze dus als richtlijn aanhouden.
Praat een beetje normaal over je vriend zeg, het is je zoon niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 08:58 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ja nu dus onder andere.![]()
Komt allemaal goed, we zijn allemaal wel eens nieuw in de echte wereld en maatschappij geweest.
Beetje ruggengraat komt vanzelf wel.
^laten we het hopen tenminste :|
Voor een gehaaid kreng ben je bijzonder makkelijk af te schepen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
Nou ziet er naar uit dat het een lastige zaak is zonder een duidelijk antwoord
Als het zijn schoonmoeder is is het toch jouw moeder of zie ik dat nu verkeerd? Dan moet die het toch gewoon kunnen vragen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:01 schreef LolaLovesYou het volgende:
[..]
Ja precies, denk dat het feit dat dat zijn schoonmoeder is het makkelijker zou moeten maken.. maar het tegendeel is waar
Wellicht omdat het niet bestaat?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:13 schreef LolaLovesYou het volgende:
Nou ziet er naar uit dat het een lastige zaak is zonder een duidelijk antwoord,
wegens te kort aan informatie over kleinschaligheid in relatie met CAO GHZ.
Google has let me down.
Hij heeft een 0 uren contract dus deze regel is dan niet van toepassing.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:56 schreef Deshain het volgende:
[..]
Nachtaanwezigheidsdienst wordt in beginsel gecompenseerd met tijd. Krijgt hij geen uren in plaats van salaris? Is de Cao van toepassing verklaard in zijn contract, heeft de werkgever mogelijk ontheffing, is er een OR, etc?
Dat bedacht ik mij dus ook,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |