abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2002 @ 10:21:53 #1
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5375965
Vervolg van
Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23

as. papa's en mama's:

23 augustus 2002: Balou (papa)
28 augustus 2002: Sweej
29 augustus 2002: hollandse drop
13 september 2002: XyonN (papa)
4 november 2002: Angelic1
6 november 2002: Spuuglokje
3 januari 2003: Tinkepink
19 februari 2003: Karin
?? februari 2003: dice (papa)
3 maart 2003: Dinus

Babietjes:

29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
10 augustus 2002 - 11 augustus 2002: Mink, zoon van moussy
16 augustus 2002: Rhody, zoon van gebruikersnaam
19 augustus 2002: Femke, dochter van Illogical

Dreumesjes:

19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark

Peutertjes:

13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 19-08-2002 09:53]

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_5375978
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 09:06 schreef moussy het volgende: eigenlijk zou ik jullie best graag alles willen vertellen wat er hier allemaal gebeurt, maar ik denk niet dat dit de plaats is om dat te doen
Lieve Moussy... ieders gedachten is bij jullie.
Iedereen leeft met jullie mee en is benieuwd hoe het met jullie gaat.
Het leven draait door, emoties wisselen elkaar af maar toch blijft dit de plaats om het met ons te delen.

Het gaat hier niet alleen over babies, zwangerschap en kinderen... het gaat hier gewoon over het leven, hoe hard die af en toe ook is.
Als je het kwijt wil, schrijf het dan hier lekker van je af.
Je weet ondertussen hoe deze groep op elkaar reageert, iedereen laat elkaar in zijn/haar waarde. Dit is JUIST de plaats om het lekker van je af te schrijven. Niemand reageert raar en als ze vragen hebben dan stellen ze die ook gewoon.

*ook mijn gedachten zijn constant bij je! Ik wil nog even kwijt dat ik het enorm waardeer dat je al je pijn, verdriet en gevoelens met ons deelt. Ik vind je een enorm sterke vrouw en ook ik weet dat je het moeilijk hebt en dat het schrijven een vorm van je gevoelens kwijtraken is terwijl je van binnen kapot bent!*

(verdorrie heel verhaal getypt... is het topic vol!!!)

woensdag 14 augustus 2002 @ 10:24:58 #3
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5375988
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 10:23 schreef Kleintje het volgende:

(verdorrie heel verhaal getypt... is het topic vol!!!)

Maar je hebt wel een prachtige firstpost nu
Die verdwijnt niet in een gesloten topic
  woensdag 14 augustus 2002 @ 10:28:26 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5376006
Moussy...
Ik kan niet anders als me aansluiten bij de vorige schrijvers, als jij wilt schrijven over wat er op dit moment allemaal met jullie gebeurt, moet je dat vooral doen!

Daar zijn we voor!

Zeker als jij, zoals je eerder aangaf, niet zo'n prater bent is het misschien wel prettig om toch een uitlaatklep te hebben.

Dikke voor jullie.

P.S. Zoals ik al eerder schreef: Dit gaat over zwangerschap en kindertjes, Mink is jouw kindje!

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 10:39:11 #5
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_5376068
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 10:21 schreef No Nick het volgende:
Vervolg van Zwangerschap en kindertjes ..... deel 23

... een lijstje met data...

Voeg mij ook maar toe; de verloskundige verwacht de kleine op 3 januari 2003 (en ik zelf eerlijk gezegd ergens tussen kerst en oud- en nieuw).

Enne Moussy, waarom zou je je verdrietige verhaal niet kunnen posten hier? Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen en feestjes, ook rottige gebeurtenissen maken er deel van uit. Als het je steunt en je je verhaal hier kwijt wilt zou ik het zeker niet nalaten als ik jou was. Ik kan me niet voorstellen dat er in dit topic ook maar één iemand is die er 'last' van heeft of het raar vindt. Sterker nog; ik denk dat de meesten je graag willen steunen.

Sterkte in ieder geval de komende tijd maar ook in de verdere toekomst. Het blijft volgens mij altijd moeilijk als je een kind(je) verloren hebt.

Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 augustus 2002 @ 10:51:46 #6
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_5376144
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 10:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Voeg mij ook maar toe; de verloskundige verwacht de kleine op 3 januari 2003 (en ik zelf eerlijk gezegd ergens tussen kerst en oud- en nieuw).

5 januari is een hele mooie datum om jarig te zijn

Oeps, dat zeg ik nou wel maar dan word ik 40... slik

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 10:53:54 #7
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5376163
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 10:39 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Done
quote:
Enne Moussy, waarom zou je je verdrietige verhaal niet kunnen posten hier? Het leven bestaat niet alleen uit leuke dingen en feestjes, ook rottige gebeurtenissen maken er deel van uit. Als het je steunt en je je verhaal hier kwijt wilt zou ik het zeker niet nalaten als ik jou was. Ik kan me niet voorstellen dat er in dit topic ook maar één iemand is die er 'last' van heeft of het raar vindt. Sterker nog; ik denk dat de meesten je graag willen steunen.

Sterkte in ieder geval de komende tijd maar ook in de verdere toekomst. Het blijft volgens mij altijd moeilijk als je een kind(je) verloren hebt.

*Aansluit*
Komt op hetzelfde neer als ik in het vorige topic al zei
Ik weet uit ervaring dat het heel erg oplucht om dingen op te schrijven, zeker als anderen het kunnen lezen en steun kunnen geven... (was wel een andere situatie maar ik wil alleen maar aangeven dat het echt helpt bij het verwerken van iets)
  woensdag 14 augustus 2002 @ 11:07:04 #8
12560 dice
Koffiekoffiekoffiekoffiekoffie
pi_5376279
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 09:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Beebie! zei Christan enthousiast toen hij deze foto zag Slim is dat kind toch hè? En was het leuk in de Titituin?

Was idd leuk in de titituin, vooral het aquarium in het nieuwe gedeelte is zeer de moeite waard, de vissen zwemmen over je hoofd in de tunnel.
Kan het alleen afraden om daar je kind te eten te geven, is het net te druk voor.
Voor de rest is bijna alles met een kinderwagen goed bereikbaar.

Voor de iets oudere kinderen is de speeltuin met een groot (!) klimrek.

Voor de rest had ik af en toe het idee dat de dieren onszitten te bekijken in plaats van andersom

'Kots' zei het paard. 'Grote kots !' Maak het verhaal af en kleur de plaatjes.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 11:44:00 #9
9581 mooni
coming back home!
pi_5376622
Ik lees nog steeds mee in dit topic ook al post ik (bijna) niet meer.

Moussy, ik wil je heel veel sterkte toewensen met dit verlies. Ik heb er geen woorden voor om uit te drukken hoe oneerlijk het is dat jouw jongen geen eerlijke kans heeft gehad. Wat ik ontzettend knap vind is dat je alles meteen hebt verteld hier. En ga daar mee door, vooral voor jezelf! En als "meelezer" lees ik ook dat er het hier een groep mensen is die echt oor heeft voor elkaar!!

Dan even een update van ons:
Na een jaartje in Belgie te hebben gewoond, vertrekken we volgende week weer terug naar Nederland. Het thuisgevoel wat we daar nog steeds hebben, komt maar gewoon niet hier en dan is het maar beter om zo snel mogelijk terug te gaan!
Kim is nu 8 maanden en ze doet het fantastisch! Ze kruipt nog net niet, zit nog net niet en dat kan misschien verklaren waarom ze de laatste paar dagen ontzettend jengelig is. Of is het misschien verlatingsangst? Schijnt ook met 8 maanden te komen toch (ervaren moeders??)
Maar ja het kunnen ook nog tig andere dingen zijn natuurlijk. De vakantie is net voorbij, dus alle aandacht is een stukje minder nu, het hele huis staat op z'n kop voor de verhuis....enz enz

En het andere grote nieuws wat ik met jullie wil delen is dat ik eergisteren de laatste pil heb genomen. Dus nu wachten op m'n ongi en dan gaan we er weer voor. Ik las dat Dinus ook weer zwanger was! Heel hartelijk gefeliciteerd! en is het zwaar om zwanger te zijn en een klein hummeltje te hebben, kortom...ervaringen gevraagd!!!

Ik ga nu weer verder met inpakken....Kim slaapt eindelijk, dus maar even van de gelegenheid gebruik maken. Ik merk wel dat ze steeds meer en meer aandacht op begint te eisen, maar dat is logisch natuurlijk.

alles komt goed, zo niet dan toch!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 13:23:04 #10
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5377602
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 11:44 schreef mooni het volgende:
en is het zwaar om zwanger te zijn en een klein hummeltje te hebben, kortom...ervaringen gevraagd!!!
Hoi Mooni, hier spreekt een ervaringsdeskundige Ik heb een zoon van 4 en een dochter van 2 en de derde komt (als alles goed gaat natuurlijk) begin november. Ik vond/vind de eerste zwangerschap de meeste impact hebben. Nu 'vergeet' ik soms bijna dat er een kind in mijn buik zit, dat was bij de eerste zwangerschap wel anders! Wees maar niet bezorgd of het te zwaar is, normaal gesproken is het echt goed te doen . Alvast veel succes gewenst voor straks, het is natuurlijk altijd spannend!

En Moussy, ik zou je nog wat willen vragen via email. Misschien kun je me je emailadres toesturen? De mijne is xandra@kabel.netvisit.nl

woensdag 14 augustus 2002 @ 13:24:03 #11
12560 dice
pi_5377613
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 11:44 schreef mooni het volgende:
Ik lees nog steeds mee in dit topic ook al post ik (bijna) niet meer.

knip
Kim is nu 8 maanden en ze doet het fantastisch! Ze kruipt nog net niet, zit nog net niet en dat kan misschien verklaren waarom ze de laatste paar dagen ontzettend jengelig is.
knip
... Ik merk wel dat ze steeds meer en meer aandacht op begint te eisen, maar dat is logisch natuurlijk.

<hehe> wacht maar totdat ze gaan kruipen en staan

Overigens wel veel success met het 'voor ut echie ertegenaan'

† In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 14:04:59 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_5378022
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 13:23 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

En Moussy, ik zou je nog wat willen vragen via email. Misschien kun je me je emailadres toesturen? De mijne is xandra@kabel.netvisit.nl

De mijne veertje@quicknet.nl

Het doet me trouwens goed te lezen dat ik hier nog ff kan en mag blijven hangen. Ik lees zelf alleen (nog) niet alles omdat ik ook niet alles kan "hebben" Maar dat komt vanzelf vast wel weer.

Ennuh, Mevr gebruikersnaam, kuch dat kind er nou eens ff uit!!

Je zou er haast een boek over schrijven!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 14:26:32 #13
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5378255
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 14:04 schreef moussy het volgende:

[..]

Het doet me trouwens goed te lezen dat ik hier nog ff kan en mag blijven hangen. Ik lees zelf alleen (nog) niet alles omdat ik ook niet alles kan "hebben" Maar dat komt vanzelf vast wel weer.

Ik kan me levendig voorstellen dat sommige dingen erg moeilijk voor je zijn Moussy. Hoe gaat het met je? Is het fijn om Mink thuis te hebben?

* Leah hoopt dat je niet "nog ff" hier blijft hangen, maar dat je dat nog heel lang doet.

† In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 17:21:24 #14
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5380427
quote:

Het doet me trouwens goed te lezen dat ik hier nog ff kan en mag blijven hangen.

ahum.. ik hang hier terwijl mijn kids al 20 en 17 zijn

wat klinkt dat oud!!

Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  woensdag 14 augustus 2002 @ 18:18:03 #15
28906 Christan
Prettige groetjes!
pi_5381207
quote:

Effe? Niks daarvan, jij blijft lekker bij ons Heeeeeeeeeeel lang!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 augustus 2002 @ 18:19:52 #16
13151 crew  Rewimo
pi_5381222
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 18:18 schreef Christan het volgende:

[..]

Effe? Niks daarvan, jij blijft lekker bij ons Heeeeeeeeeeel lang!

Huh? Dat was ik dus. Waar die Christan nou ineens weer vandaan komt Ik dacht dat ie in bed lag
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 18:20:49 #17
2754 yvi
on the road to nowhere!
pi_5381239
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 17:21 schreef just me het volgende:

[..]

ahum.. ik hang hier terwijl mijn kids al 20 en 17 zijn

wat klinkt dat oud!!

Ik lurk al heel lang mee en heb hier nog nooit gepost.....en ik hang hier terwijl mijn dochter al 25 is en inmiddels getrouwd.......en ik in spanning wacht of en wanneer ik oma zal worden .
Vriendschap is geluk hebben!
  † In Memoriam † woensdag 14 augustus 2002 @ 18:34:25 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5381380
ik ben/was stief-oma van 3 kleinkinderen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_5382477
Jongens, ik zwaai even naar CartWOman (ik snap het zo goed) en naar jullie allemaal..*duwt iedereen opzij* Mous, ik kom je even kussen, ook al zit ik hier tussen de brand *think Joan of Arc*

Ik kan en wil het niet vergeten, wat er is gebeurd Mous. Mink is nog niet bij mij weg.

Hier is de paniek alweer weggezakt, en heb ik besloten dat ik niet ga bezwijken aan dingen die ik niet onder controle heb. Dus weg met angsten over wel of niet ongi/zwanger/lui eitje...we zien het wel, ik kan mijzelf niet omtoveren in superei dus. Ook geldt dit voor het huis: al moet ik die vorige eigenaar tot in de hel 'sue-en'..it shall be done, maar niet ten koste van MIJn geluk en MIJn toekomst. Ik ga daar niet al mijn gedachten en mijn emotie aan besteden!!

Herinner mij aan deze woorden als mijn eitjes me weer dwars zitten!

DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator woensdag 14 augustus 2002 @ 20:18:14 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5382496
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 20:16 schreef Catootje een heleboel:
Goed zo meisje!!!
*schouderklopje*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 14 augustus 2002 @ 20:20:24 #21
24188 Belana
kloon van belana
pi_5382518
Allereerst aan Moussie heel veel sterkte.
Ik heb geen woorden voor het gevoel dat je verhaal me gaf.
heel veel sterkte!

Lois raadde mij aan om aan alle ervaringsdeskundigen hier raad te vragen.
Ik ben "stiefmoeder" van een jongetje van 5 jaar.
Hij is iedere 2 weken bij ons een weekend en daar naast regelmatig van dinsdag op woensdag als mijn vriend vrij is.
Op dit moment is ie er de hele week.
De laatste paar maanden heeft Ian de neiging om in zijn broek te poepen. We hebben al vanalles geprobeerd; praten, negeren, boos worden, straf. Niks helpt, hij doet het nog steeds. Bijkomend probleem is dat met de moeder niet echt te praten valt, die reageerd gewoon niet als mijn vriend dingen ter sprake wil brengen, erg lastig.
Ik heb al gezegt dat we misschien maar eens met m naar de huisarts moeten, voor hetzelfde geld heeft hij geen goed sluitende kringspier en voelt hij dus niet dat ie moet poepen. Maar dat is echt het enige wat ik nog kan bedenken.
Help! het is al moeilijk genoeg om "stiefmama" te zijn...

stormy waters...
sailin'
pi_5382563
Maar Ian doet dat dus sinds kort? Hij is wel zindelijk geweest?

*ik zwaai mezelf dit topic weer uit, misschien dat ik morgenavond weer langs kom*

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 augustus 2002 @ 20:38:19 #23
13151 crew  Rewimo
pi_5382732
Belana, heb je hem al gevraagd hoe het komt dat hij in zijn broek poept? Doet hij het bewust of zijn het ongelukjes, bijvoorbeeld door te druk zijn met spelen? Is de school weer begonnen, of gaat die eerdaags weer beginnen? Het lijkt mij dat, als hij normaal wel zindelijk is, het iets met spanningen te maken heeft. Zijn er grote veranderingen in zijn leventje? Daar zou ik eerst eens naar op zoek gaan. Hij zou op zoek kunnen zijn naar aandacht. En negatieve aandacht is ook aandacht.

Verder kun je kijken of hij wel reageert op een stickersysteem. D.w.z. elke keer dat hij op de wc poept krijgt hij een sticker, en bij 10 stickers bijvoorbeeld een klein cadeautje, of een leuke activiteit (koekjes bakken, de Mac, bezoek speeltuin o.i.d., iets wat hij heel leuk vindt). Dus positief gedrag belonen en benadrukken. En als het misgaat alleen reageren met, jammer, niet gelukt, geen sticker. Verder geen woorden aan vuil maken.

Succes!

&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 14 augustus 2002 @ 21:04:08 #24
24188 Belana
kloon van belana
pi_5383031
Het is een aantal maanden geleden begonnen, nadat hij een tijdje zindelijk is geweest. Spanningen genoeg denk ik, in de zin dat hij toch in 2 huizen leeft. Hij was 3 toen papa en mama uit elkaar gingen. Nick en ik zijn nu dus 2 jaar bij elkaar. Wij denken zelf dat het te maken heeft met te druk zijn met spelen, maar het aandacht aspect is ook wel ter sprake gekomen natuurlijk. Dit klinkt misschien lullig, maar we hebben het idee dat hij vrij weinig aandacht krijgt van zijn moeder. Zij heeft de afglopen 2 jaar bij haar ouders ingewoond en Ian is tot in de grond verwend door oma. Er spelen wat dat betreft wel veel dingen en ik denk dat hij daar zeker last van heeft.
Over dat stickersysteem, ik weet dat zijn moeder dat een blauwe maandag heeft geprobeerd, misschien moet dat maar weer ingesteld, dat leek toen wel te werken. De moeilijkheid is ook dat hij natuurlijk maar 1 keer in de 2 weken bij ons is en dan af en toe die woensdag.
Wij hebben niet helemaal in de hand wat er "thuis" gebeurd.
Nick heeft van de week ook gevraagd aan Ian of hij voelt dat ie moet poepen en daar zei hij "ja" op. Op de vraag waarom hij dan niet naar de wc gaat had hij geen antwoord. Is ook zo moeilijk als je nog maar 5 bent...
Ik zie toch ook wel weer wat in het stickersysteem, het is meteen een stukje aandacht misschien.
Nog meer tips? graag!
en Rewino alvast bedankt!
stormy waters...
sailin'
  woensdag 14 augustus 2002 @ 21:13:41 #25
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5383138
Ook hier stiefkiddo's met regelmaat aanwezig, en de jongste heeft ook heel lang in de broek gepoept/geplast.

Ook wij hebben het hele scala van boos worden etc. doorlopen
totdat we er uiteindelijk geen aandacht meer aan besteed hebben. Niet boos worden, niet belonen, gewoon helemaal nix.

Als ze zei: "Goed hè? Ik heb niet in mijn broek geplast", zeiden wij alleen maar dat dat heel normaal is, wij plassen ook op het toilet.

Na een aantal maanden (bereid je dus voor op een lange adem, vooral omdat het bij moeder ws anders gaat) was het een stuk beter.
Nu gaat het bijna altijd goed, en nog steeds maken wij geen op of aanmerkingen.

Wat we wel doen is overdag met regelmaat naar het toilet sturen omdat ze het vaak vergeet.

En onthou, negatieve aandacht, is ook aandacht!
Nou gaat dat op vijfjarige leeftijd nog niet zo bewust, maar speelt het zeker een rol.

pi_5383254
quote:
Door beertje_ - dinsdag 13 augustus 2002 22:37 (uit het vorige deel dus....)

Lijkt mij ook een gevaarte aan het stuur, vanmiddag ook nog even gefietst met Sven(weer lachen natuurlijk)
Gek kind, is net een clown op de fiets
Ander probleem kondigt zich al aan: fietszitjes voorop zijn gemiddeld genomen goed tot je kindje ongeveer 3 jaar is.
Sven is eind deze maand 17 maanden maar is er nu al zo goed als uitgegroeid.
Z'n voetjes krijg ik met moeite goed en zo hoog tillen kost me nogal wat moeite of ga weer door m'n rug. Best waardeloos eigenlijk
Maar fietsen blijft leuk

Dat meeeeeeeeeeeeeeeen je niet?!?!?!?
Is dat echt zo?
Die van mij (Damien nu 2 jaar) is er al sinds ie 14/15 maanden is uit.
Hij is niet dik ofzo maar hij kon niet meer met zijn voetjes in de voetsteuntjes. Zelfs niet op de laagste stand.
Ik denk dat ze die leeftijd maar eens bij moeten gaan stellen.....
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 augustus 2002 @ 21:25:35 #27
13151 crew  Rewimo
pi_5383280
Hee, ik krijg Christan er nog goed in hoor, al moet ik denk ik de voetensteuntjes wel weer even lager zetten. Die staan nog niet op de laagste stand. En Christan is toch lang voor zijn leeftijd.
  woensdag 14 augustus 2002 @ 21:28:44 #28
24188 Belana
kloon van belana
pi_5383310
dankjewel Leah. En Lois bedankt voor de links per e-mail.
Ik heb in de gaten dat veel meer ouders last hebben van dit probleem en dat stelt me in die zin gerust dat het niet aan de scheiding situatie hoeft te liggen. (je gaat toch twijfelen aan jezelf)
Boos worden enzo helpt in ieder geval niet en ik denk dat we die energie maar niet meer moeten verpesten.
het is voornamelijk even een opluchting dat meer mensen hier last van hebben. Het zal ook vanzelf wel veranderen misschien.
Het laatste wat mij stoort is dat het op school dus ook gebeurt en dat ze er daar niks aan doen, ze laten hem gewoon doorlopen. er wordt ook niet even gebeld ofzo. (bv. omdat ze er geen tijd voor hebben om te verschonen of in ieder geval een beetje schoon te maken) ze laten hem gewoon lopen en dat maakt me echt kwaad!

We zullen het maar even aankijken denk ik, misschien het stickersysteem, maar dan moet de moeder ook mee willen werken...
Ian boeit het niet echt, hij heeft er schijnbaar geen last van, dat is wat het het moeilijkst maakt.
tja...

stormy waters...
sailin'
pi_5383460
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:28 schreef Belana het volgende:
Het zal ook vanzelf wel veranderen misschien.

We zullen het maar even aankijken denk ik, misschien het stickersysteem, maar dan moet de moeder ook mee willen werken...
Ian boeit het niet echt, hij heeft er schijnbaar geen last van, dat is wat het het moeilijkst maakt.
tja...

Wellicht als zijn thuissituatie stabieler is kan het veranderen, maar het in zijn brok poepen kan een manier van aandacht vragen zijn.

Boos worden heeft geen zin. Hij krijgt dan toch de aandacht die hij wellicht hebben wil. Naar zijn kamer sturen etc heeft ook geen zin. Het is wrs geen staf, want daar kan hij met zijn speelgoed spelen e.d.

Op mijn werk gebruik(t)en we een beloningssysteem. Maar dat moet je wel consequent toepassen anders weet Ian ook niet waar hij aan toe is.

Na elke keer op de wc poepen een snoepje is de eerste fase.
Later na elke keer een sticker en na 5 stickers een kadotje.
En dat steeds verder uitbouwen.

Wat ook wel wil eens wil helpen is elke keer nadat hij in zijn broek gepoept heeft hem op de wc zetten en erbij zeggen dat je grote mensen (hij wil ook groot zijn) op de wc poepen.

Als hij op de wc gepoept heeft kan je zegggen: goed zo zeg, alleen kleine kinderen poepen in hun broek. Nu ben jij een grote jongen. !

Maar het vergt wel veel tijd, geduld en je moet vooral consequent zijn.

hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
  woensdag 14 augustus 2002 @ 21:49:11 #30
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5383540
Aan de andere kant kan dat ook averechts werken, die van ons WIL namelijk helemaal niet groot zijn!

We hadden een terugval verwacht rond de geboorte van Freek, maar dat is niet gebeurd.

woensdag 14 augustus 2002 @ 23:32:28 #31
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5385232
***stiekeme lurker bemoeit zich even met het poepverhaal***

Je zegt dat het plotseling is begonnen en dat zijn school weer begonnen is. Bij mijn broertje vielen dat soort dingen ook samen, alleen ging hij ervan in zijn bed plassen.
Allang zindelijk, maar als er een soort onbewuste stress-situatie was gebeurde dat weer. Echt tot een jaar of negen!
En nu uit zich dat bij hem anders; hij wordt ziek. En echt niet gespeeld, maar met overgeven en koorts en alles.
Wat er aan te doen valt? Geen idee... Bij hem was het duidelijk veroorzaakt door stress/spanning, en wanneer die weer afnam gingen alle ongelukjes ook weer over.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_5387249
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:23 schreef Angel22 het volgende:

[..]

Dat meeeeeeeeeeeeeeeen je niet?!?!?!?
Is dat echt zo?
Die van mij (Damien nu 2 jaar) is er al sinds ie 14/15 maanden is uit.
Hij is niet dik ofzo maar hij kon niet meer met zijn voetjes in de voetsteuntjes. Zelfs niet op de laagste stand.
Ik denk dat ze die leeftijd maar eens bij moeten gaan stellen.....

Idd, Sven redt het echt niet meer lang voorop(jammer genoeg)
Hetzelfde probleem hadden we met de combi-wandelwagen:
Sven heeft nog een hele tijd in de reiswieg gelegen terwijl die al veel te klein was maar Sven lag gelukkig meestal met opgetrokken beentjes in de wagen. Sven kon zitten en de mand ging eraf en het ander gedeelte kwam erop met als resultaat: een opgepropt kereltje tegen de windkap aan en beentjes 10 cm over de voetensteun heen.(heb ergens nog een foto, zoek morgen wel eventjes)
Dus..nieuwe wandelwagen gekocht(wat moesten we anders?) en rekenschap met groeien gehouden.

Vandaag naar het CB geweest want Sven moest de BMRprik, nu hopen dat Sven er niet ziek van wordt maar we zien het wel.
Inmiddels is meneertje 12 kilo en 87cm lang.

"Whaaa ik leer het ook nooit..."
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 08:34:18 #33
7074 moussy
kuttekop
pi_5387763
verd*mme wat gaat de tijd snel....

Morgen om 13 uur wordt Mink gecremeerd.... Het idee alleen al dat hij er vanaf morgen helemaal niet meer is maakt me nog net niet gek, maar ik vind het verschrikkelijk
Niet meer ff zn kamertje inhobbelen om een lul verhaal op te hangen, niet meer s'morgens zn bubbellamp aan doen of ff gewoon binnen lopen , zn handje vastpakken en weer weggaan.

Ik kan het wel uitschreeuwen dat ik hem terug wil, hij is van mij, hij moet hier blijven.......

pi_5387766
*KNUFFFFFFFFFFFFFFFFF*

rot wereld

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 08:58:34 #35
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5387837
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 08:34 schreef moussy het volgende:

Ik kan het wel uitschreeuwen dat ik hem terug wil, hij is van mij, hij moet hier blijven.......

schreeuw maar!! laat iedereen maar horen hoeveel pijn dit doet!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 15 augustus 2002 @ 08:59:31 #36
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_5387843
Mijn vriendin en ik zitten met een beetje rare vraag. En dit leek mij wel de juiste plek om een "antwoord" te krijgen...

Wij hebben een dochtertje van nu 5 maanden, natuurlijk kan ze nu nog niet praten, en snapt ze nog niks (behalve dat bloemkool vies is en moedermelk het lekkerste is wat er bestaat en dat papa (ikke) speelgoed van het jaar ben )

Maar daar gaat het niet om. De vraag: Hoe noemen jullie/Welke naam geven jullie aan haar kutje?
Het politiek correcte: Vagina(tje)
Het kindelijke: Plassertje
Het (vind ik:) ranzige: Spleetje
Of gewoon: Kutje

Hoe hebben jullie dat nu gedaan?
Ik ben benieuwd!

&lt;Sonium&gt; someone speak python here?
&lt;lucky&gt; HHHHHSSSSSHSSS
&lt;lucky&gt; SSSSS
&lt;Sonium&gt; the programming language
pi_5387944
Ik heb een zoontje maar ik noem het gewoon bij alle kinderen een plasser.
Vagina is nog te moelijk, spleetje heb ik eik nog nooit zo over nagedacht en kutje vind ik zelf een beetje te platvloers.

Ik denk dat je gewoon moet doen waar jullie jezelf het best bij voelen.

† In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 09:21:11 #38
7074 moussy
kuttekop
pi_5387993
toos noemt het haar "pruttel" of poes
  donderdag 15 augustus 2002 @ 09:47:26 #39
24188 Belana
kloon van belana
pi_5388138
quote:
Op woensdag 14 augustus 2002 21:49 schreef Leah het volgende:
Aan de andere kant kan dat ook averechts werken, die van ons WIL namelijk helemaal niet groot zijn!
Dat idee heb ik nou ook vaak, Ian WIl helememaal niet groot zijn , interesseert hem niks...
ik dacht altijd dat alle kinderen groot wilden zijn...
niet dus.
we zullen wel even zien, bedankt voor alle tips allemaal, ik heb weer een hoop om uit te proberen!
stormy waters...
sailin'
pi_5388180
* Nausicaa zou willen dat ze wat voor Moussy zou kunnen doen.

Wat een nare tijd voor jullie. Schreeuw zovaak je wil Moussy! Zeker ook hier!

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 10:18:05 #41
13151 crew  Rewimo
pi_5388339
Och lieve Moussy, natuurlijk wil je geen afscheid nemen van Mink... Ik wou dat ik iets voor je kon doen om het afscheid makkelijker te maken. Maar dat kan ik niet, jullie moeten er samen doorheen... Ga nu nog maar heel vaak bij hem zitten, vertel hem alles wat hij moet weten, maak veel foto's en knuffel hem nu het nog kan. Bouw mooie herinneringen op voor later...
  donderdag 15 augustus 2002 @ 10:26:42 #42
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5388390
Lieve Mouss,

Ik heb me zelden zo machteloos gevoeld als de afgelopen dagen, woorden op een scherm kunnen soms zo leeg lijken als je iemand niet aan kan kijken, vasthouden.

IRL kun je ook nog eens samen zwijgen als dat zo uitkomt.

En schreeuw maar ! Laat de wereld maar weten dat dit het allerergste is dat een mens kan overkomen.

Ik denk aan jullie.

pi_5388585
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 08:34 schreef moussy het volgende:Ik kan het wel uitschreeuwen dat ik hem terug wil, hij is van mij, hij moet hier blijven.......
Lieve Moussy,
Schreeuw maar, misschien lucht het op, misschien ook niet.
Maar doe wat je voelt opkomen... laat je maar eens gaan.
Neem even de tijd voor jezelf.

Het is zo moeilijk om je vanaf hier kracht te geven. Aan de ene kant denken we dat we het begrijpen, maar volgens mij is dit niet te begrijpen tot je deze hel zelf meemaakt!

Je hoeft niet sterk te blijven, je mag jezelf best toestaan om je heel ellendig te voelen, het is ook niet niets wat jullie is overkomen.

Hij is van jou, hij zal altijd van jou blijven, je zal ook altijd van hem houden. Maar helaas, hij kan niet in zijn kamertje blijven, hoe hard dit ook is!

Je woorden raken me iedere keer, tranen prikken achter mijn ogen en een brok in mijn keel. Ik wil je zo graag helpen, zo graag je hand vastpakken en samen met je door deze hel gaan om het je makkelijker te maken, maar dat gaat niet. Jullie gezin moet er zelf doorheen komen. Het lijkt misschien nu alsof dat niet kan, maar je komt er doorheen. Vergeten zal je het nooit, maar de kracht om verder te gaan die komt wel terug!

Sterkte!

† In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 11:27:35 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_5388963
Ik weet niet wat ik zeggen moet ...

Just me , Catoot, Barb, Kleintje, Danny, Knor, Karin, ET & Lois ...

Bedankt !!!

Jubileum moderator donderdag 15 augustus 2002 @ 11:44:10 #45
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5389153
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 11:27 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet wat ik zeggen moet ...

Just me , Catoot, Barb, Kleintje, Danny, Knor, Karin, ET & Lois ...

Bedankt !!!

Je hoeft niks te zeggen Mous, wij zijn diegene die niet wisten hoe ze het zeggen moesten en het dus maar zo doen.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 15 augustus 2002 @ 11:45:32 #46
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_5389168
Anderen hebben het al veel beter en mooier gezegd: sterkte moussy.
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 11:48:39 #47
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_5389204
Sorry voor de tijd offline, maar bedenk dat geen nieuws goed nieuws is...

Tot nu toe alles ok, behalve dat de kleine het zo prettig vind waar hij/zij is... Oma voorspelt al dat het volgende week donderdag wordt: volle maan

What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_5389281
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 11:48 schreef IllOgical het volgende:
Sorry voor de tijd offline, maar bedenk dat geen nieuws goed nieuws is...

Tot nu toe alles ok, behalve dat de kleine het zo prettig vind waar hij/zij is... Oma voorspelt al dat het volgende week donderdag wordt: volle maan

daan denkt jou kleine er net zo over als die van ons.
die blijft ook lekker zitten waar die zit.
ik vind het maar een zenuwachtige bedoening zo, en wacht met smart op het telefoontje van mijn vrouw dat ik naar huis moet komen.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  donderdag 15 augustus 2002 @ 12:02:02 #49
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_5389361
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 11:54 schreef gebruikersnaam het volgende:

[..]

daan denkt jou kleine er net zo over als die van ons.
die blijft ook lekker zitten waar die zit.
ik vind het maar een zenuwachtige bedoening zo, en wacht met smart op het telefoontje van mijn vrouw dat ik naar huis moet komen.

Ben je zenuwachtig? Iikkkkk neit hoorr!!!
pi_5389562
Moussy, ik had ook zo graag meegedaan, maar mijn e-mailserver heeft ervoor gezorgd dat mijn antwoordberichten (meerdere dus) niet bij Lois zijn aangekomen, ik vind het zo erg, omdat ik je ook zó graag op die manier een hart onder de riem had willen steken...

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 15-08-2002 12:20]

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 12:20:30 #51
13151 crew  Rewimo
pi_5389576
Iesie,

Mijn zoontje van bijna 22 maanden noemt het voorlopig pipi. Later zal het denk ik wel plassertje worden. De eerste tijd dient het daar immers alleen maar voor. Later zou ik haar gewoon vagina laten zeggen. Zo heet dat immers en iedereen weet dan wat ze bedoelt. Je kunt wel allerlei fantasienamen verzinnen, maar die begrijpt niet iedereen.

Enne, de platte versie leren ze uiteindelijk vanzelf wel...

pi_5390444
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 12:20 schreef Rewimo het volgende:
Enne, de platte versie leren ze uiteindelijk vanzelf wel...
Hier zeggen we gewoon plassertje, Sven is een jongen maar voor een meisje zou ik het echt geen kutje noemen.
Eerst plassertje en later als ze meer begrijpen zou ik het vagina noemen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 14:41:10 #53
13151 crew  Rewimo
pi_5391111
Kutje staat mij ook erg tegen. Het is nu dus nog pipi, als hij beter kan praten wordt het plassertje en voor een meisje gewoon vagina.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 16:05:13 #54
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5392178
Iesie, ons zoontje noemt het zijn piemeltje en we gebruiken voor Sterre de benaming spleetje (wij vinden dit helemaal niet 'ranzig' trouwens, maar gewoon honderd keer beter dan kutje. Dat leren ze later maar!)

Moussy, ook ik moet steeds maar weer aan jullie denken, moet vaak 'zomaar' huilen. Morgen zal een loodzware dag voor jullie worden, maar hopelijk wordt het ook een heel mooi afscheid.
Gisteren kreeg ik van het ziekenhuis een brief dat de afspraak voor de echo morgen verschoven is van 10.00 uur naar 13.00 uur! Zo wrang, terwijl ik mijn baby'tje bekijk, wordt Mink gecremeerd

† In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 18:52:00 #55
7074 moussy
kuttekop
pi_5394022
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 12:19 schreef Nausicaa het volgende:
Moussy, ik had ook zo graag meegedaan, maar mijn e-mailserver heeft ervoor gezorgd dat mijn antwoordberichten (meerdere dus) niet bij Lois zijn aangekomen, ik vind het zo erg, omdat ik je ook zó graag op die manier een hart onder de riem had willen steken...
pi_5394173
Moussy, ik ga morgen om 13:00 aan jullie denken. (doe dit eigenlijk de hele tijd al)
Heeft Renee het kistje al beschilderd en hoe is het geworden?

Dikke knuf weer van Bo en mij

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5394203
O en hoe noemen wij het. Momenteel noemen we het haar Big Mac. Waarom omdat toen ze bij de echo aan het kijken waren naar het geslacht, ze zeiden dat het lijkt op een bic mac maar dan een kwartslag gedraait zeg maar. Dit vonden we wel grappig. En verder, ach ik kan me niet herinneren hoe mijn ouders het genoemd hebben. En tegen de tijd dat je het gaat beseffen leer je alles al van vriendjes en vriendinnetjes Niet zo'n punt van maken vind ik.
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5394405
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 08:34 schreef moussy het volgende:
verd*mme wat gaat de tijd snel....

Morgen om 13 uur wordt Mink gecremeerd.... Het idee alleen al dat hij er vanaf morgen helemaal niet meer is maakt me nog net niet gek, maar ik vind het verschrikkelijk
Niet meer ff zn kamertje inhobbelen om een lul verhaal op te hangen, niet meer s'morgens zn bubbellamp aan doen of ff gewoon binnen lopen , zn handje vastpakken en weer weggaan.

Ik heb niks zinnigs meer te zeggen lieve moussy, morgen heeft Mink het zonnetje mee (als ik de weersvoorspellingen mag geloven)...een mooie dag toegewenst. Wat heeft Renee van de kist gemaakt?

(Nausicaaaatje toch!!! *Nausicaatje tegen zich aanklemt* Trien!)

DANYEL EN THIJS
pi_5394584
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 10:26 schreef Leah het volgende:
Lieve Mouss,

Ik heb me zelden zo machteloos gevoeld als de afgelopen dagen, woorden op een scherm kunnen soms zo leeg lijken als je iemand niet aan kan kijken, vasthouden.

Ik weet ook niet meer wat ik moet zeggen. Ik voel me soms zo verdrietig. Ik wens jullie morgen alle sterkte!
  donderdag 15 augustus 2002 @ 19:50:47 #60
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5394809
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 12:19 schreef Nausicaa het volgende:
Ik wist van nix, heel jammer ik had "graag" meegedaan met dit lieve gebaar

Moussy, ik denk morgen aan jullie 4tjes

Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 19:53:03 #61
13151 crew  Rewimo
pi_5394842
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 19:50 schreef No Nick het volgende:

[..]

Ik wist het ook niet, had ook mee willen doen... Een heel mooi idee, meiden

Moussy, ik zal aan jullie denken morgen, heel veel sterkte lieverd.

Jubileum moderator donderdag 15 augustus 2002 @ 19:53:22 #62
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5394845
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 19:50 schreef No Nick het volgende:

[..]

lieverds, dit was iets wat toch wel snel geregeld moest worden, wilden we het nog op tijd bij Mink krijgen. Ik neem aan dat Moussy ook wel snapt dat het niet alleen van de mensen op het kaartje is, maar dat het uit ieders hart komt die hier mee leest.
Het is nooit de bedoeling geweest om mensen te passeren, gezien de tijdsdruk is het gewoon zo gelopen.

Lieve Mous, in gedachten ben ik bij jullie morgen en geef ik jullie alle steun en kracht die jullie nodig hebben.
Heel veel sterkte morgen!

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 19:55:15 #63
13151 crew  Rewimo
pi_5394872
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 19:53 schreef Lois het volgende:

[..]

lieverds, dit was iets wat toch wel snel geregeld moest worden, wilden we het nog op tijd bij Mink krijgen. Ik neem aan dat Moussy ook wel snapt dat het niet alleen van de mensen op het kaartje is, maar dat het uit ieders hart komt die hier mee leest.
Het is nooit de bedoeling geweest om mensen te passeren, gezien de tijdsdruk is het gewoon zo gelopen.

Dat begrijp ik Lois, je kunt ook niet iedereen even gemakkelijk bereiken hè.
pi_5394899
Hebben jullie voor een kransje gezorgd? Hier heb ik namelijk nog aan gedacht. Fijn dat jullie iets geregeld hebben.
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator donderdag 15 augustus 2002 @ 20:04:15 #65
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5394987
We hebben bloemen en 2 beren gestuurd (1 voor Mink, 1 voor René). Ik werd de afgelopen dagen door meerdere mensen aangesproken om iets te doen voor Mink. Die mensen wisten ook weer mensen die iets wilden doen en zo is dit "clubje" onstaan. Het moest even in 1 dag geregeld om dat op zo'n bestelling nou eenmaal een levertijd zit.
Niemand hoeft zich hierdoor gepasseerd te voelen, zoals ik al eerder zei: het is namens ons allemaal, het komt uit ieders hart.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 15 augustus 2002 @ 20:04:16 #66
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5394989
quote:
Maar daar gaat het niet om. De vraag: Hoe noemen jullie/Welke naam geven jullie aan haar kutje?
ik heb dan wel 2 knullen en de heren zijn erg trots op hun Piem
en mama ?
die heeft gewoon een meisjesplasser want de piem is "kijt"
HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 20:06:00 #67
13151 crew  Rewimo
pi_5395011
Lois, wat een mooi idee, die beren
  donderdag 15 augustus 2002 @ 20:07:35 #68
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5395042
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 20:04 schreef Lois het volgende:
We hebben bloemen en 2 beren gestuurd (1 voor Mink, 1 voor René). Ik werd de afgelopen dagen door meerdere mensen aangesproken om iets te doen voor Mink. Die mensen wisten ook weer mensen die iets wilden doen en zo is dit "clubje" onstaan. Het moest even in 1 dag geregeld om dat op zo'n bestelling nou eenmaal een levertijd zit.
Niemand hoeft zich hierdoor gepasseerd te voelen, zoals ik al eerder zei: het is namens ons allemaal, het komt uit ieders hart.

Geweldig dat jullie zo snel iets hebben geregeld
pi_5395417
Ik ga trouwens maandag naar mijn nieuwe, aardige dokter: ben benieuwd!
DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 20:44:09 #70
13151 crew  Rewimo
pi_5395518
Goed zo Catoot, schrijf vooral op wat je allemaal wilt vragen, zodat je niet naderhand denkt, oja ik had nog...
pi_5395642
sorry dat ik erover begon, is ook weer niet zo aardig van mij, ach wat is het toch soms ingewikkeld om het juiste te doen, en ik ben ook nog eens behoorlijk zenuwachtig voor volgende week als Marco zijn jaarlijkse scan krijgt, is off topic, maar het houdt me zo bezig, sorry
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 21:03:03 #72
7074 moussy
kuttekop
pi_5395746
Ik ben net voor de zekerheid in de doos gaan kijken...1tje...

* Lois gaat even een heel kwaad mailtje sturen

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 15-08-2002 21:09]

Jubileum moderator donderdag 15 augustus 2002 @ 21:09:07 #73
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5395801
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 21:03 schreef moussy het volgende:

[..]

* Lois gaat even een heel kwaad mailtje sturen

Godverdegodver doe ik het weer

Jongens sorry, ik heb per ongeluk het bericht van Moussy geedit ipv gequote. (die knopjes zitten naast elkaar)
Sorry Moussy, misschien kun je het nog een keer posten.
Jezus dit gebeurd me nooit en nu al 2 keer op 1 avond.

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5395850
* Nausicaa maant Lois tot rust *rus-tig Lois* en neemt zelf ook nog een bakkie decafé of zo...

Kan toch gebeuren?

Jubileum moderator donderdag 15 augustus 2002 @ 21:14:29 #75
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5395871
Ik let altijd zo goed op en nu was ik zo boos over het feit dat die beren niet goed zijn gekomen en pfffffff....
*ademhaalt*

Sorry jongens, ik zal voortaan echt even beter kijken.

Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 21:17:06 #76
7074 moussy
kuttekop
pi_5395892
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 21:09 schreef Lois het volgende:

[..]

Godverdegodver doe ik het weer

Jongens sorry, ik heb per ongeluk het bericht van Moussy geedit ipv gequote. (die knopjes zitten naast elkaar)
Sorry Moussy, misschien kun je het nog een keer posten.
Jezus dit gebeurd me nooit en nu al 2 keer op 1 avond.

Niet zo muhutsuh

Zoals ik net al zei.

Maak je niet druk, alles komt goed, zo ook mijn pizza die nog niet klaar is. Ik vond het een beetje lullig om te zeggen, maar neem aan dat er wel voor is betaald , snappie

Ik zei dus net, buiten wat Lois nog wel liet staan
Dat ik ff ging eten en dan zo verder kwam meuten over Rene dr herman-brood-schilder-kunst.

pi_5396036
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 20:34 schreef Catootje het volgende:
Ik ga trouwens maandag naar mijn nieuwe, aardige dokter: ben benieuwd!
Jeetje goed van je meid dat je dat voor elkaar gekregen hebt.(schijnt tegenwoordig erg moeilijk te zijn om andere dokter te krijgen...btw ik moet morgen naar de mijne... )
pi_5396086
Moussy, heel heel veel sterkte morgen
pi_5396103
Sterkte morgen Moussy. Ik hoop dat het toch nog een mooie dag wordt met veel mooie herinneringen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 15 augustus 2002 @ 22:05:14 #80
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5396414
Lois.... meissie, kalm aan! Neem een borrel (die decafe vin' ik smerig).
  donderdag 15 augustus 2002 @ 22:22:33 #81
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5396739
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 20:53 schreef Nausicaa het volgende:
en ik ben ook nog eens behoorlijk zenuwachtig voor volgende week als Marco zijn jaarlijkse scan krijgt, is off topic, maar het houdt me zo bezig, sorry
Krijgen jullie dan wel direct de uitslag Nausicaa, of gaat daar ook weer tijd overheen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 22:35:35 #82
13151 crew  Rewimo
pi_5396944
quote:
en ik ben ook nog eens behoorlijk zenuwachtig voor volgende week als Marco zijn jaarlijkse scan krijgt, is off topic, maar het houdt me zo bezig, sorry
Wat mij betreft niet off topic hoor. Ik weet niet precies wat er speelt, maar ik zie wel dat je je er zorgen over maakt. En ik vind dat zeker ook hier passen.
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 22:39:40 #83
7074 moussy
kuttekop
pi_5397019
Mink werd dus thuis gebracht in zijn kistje, en dat was dus echt een vreselijk "steriel" kistje om te zien. Helemaal wit. Rene was toen nog niet thuis, die was ff bij oma omdat ik eerst, alleen, Mink aan wilde gaan kleden en dan geen gefruts van Rene er bij wilde gebruiken. Nadat alles klaar was en hij in zn bedje lag hebben we gebeld of ze Rene wilde brengen en zijn we even met zijn 3-en bij Mink gaan kijken , kletsen, friemelen en weet ik veel wat nog meer.

Na de hele dag aanloop gehad te hebben mocht Rene dus gaan kliederen op het kistje. Ze heeft er dus echt een pop-art kistje van gemaakt
De klodders vingerverf vlogen door de tent heen en een lol dat ze had!! Wij ook hoor, dat was 1 van de eerste momenten dat we vreselijk hebben gelachen.

pi_5397055
Moussy heel veel sterkte toegewenst voor de komende tijd en wat fijn Lois en anderen dat jullie iets geregeld hebben
We denken aan je moussy, knuffels van familie beer(papa en Sven)
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 22:44:41 #85
13151 crew  Rewimo
pi_5397088
Dat was een goed idee, Moussy. Je weet niet of ze zich het later herinnert (ik weet zelf nog maar heel weinig van mijn jongste broertje, dat overleed toen ik 3 was, enkel een paar indrukken, en we hebben maar weinig foto's), maar ook al weet ze het niet meer, dan hebben jullie in elk geval het verhaal voor haar (beetje warrig omschreven, maar je snapt het vast wel). En ik denk ook dat zo'n heel persoonlijk kistje voor jullie veel prettiger aandoet dan zo'n wit nietszeggend geval. Gelukkig mag dat allemaal tegenwoordig. Mijn ouders weten van mijn oudste broertje niet eens waar hij begraven ligt
pi_5397103
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 22:39 schreef moussy het volgende:
Mink werd dus thuis gebracht in zijn kistje, en dat was dus echt een vreselijk "steriel" kistje om te zien. Helemaal wit. Rene was toen nog niet thuis, die was ff bij oma omdat ik eerst, alleen, Mink aan wilde gaan kleden en dan geen gefruts van Rene er bij wilde gebruiken. Nadat alles klaar was en hij in zn bedje lag hebben we gebeld of ze Rene wilde brengen en zijn we even met zijn 3-en bij Mink gaan kijken , kletsen, friemelen en weet ik veel wat nog meer.

Na de hele dag aanloop gehad te hebben mocht Rene dus gaan kliederen op het kistje. Ze heeft er dus echt een pop-art kistje van gemaakt
De klodders vingerverf vlogen door de tent heen en een lol dat ze had!! Wij ook hoor, dat was 1 van de eerste momenten dat we vreselijk hebben gelachen.

Ik hoor het al, het is heel mooi geworden
Lachen en huilen, geniet nog maar even van je kereltje.
  donderdag 15 augustus 2002 @ 22:46:15 #87
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5397108
quote:
vergeet dat niet Moussy !
lachen om/over Mink hoort bij de verwerking
laat je ons ook nog een foto van dat prachtige kunstwerk zien ?
of hou je dat liever prive ?

Capaja

HeddeGijDaGezeetGehadJaMinDeDaWerklijkWaarHoeDoeDeGijDaHoeDoeDeGijDaHoeHeddeGijDaGedaan?
  donderdag 15 augustus 2002 @ 22:49:45 #88
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5397162
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 22:39 schreef moussy het volgende:

Gek is dat hè? Ik heb dat jaren geleden na het overlijden van een dierbaar iemand ook meegemaakt.
Gieren van het lachen!
Het ligt op dit soort momenten zo dicht bij elkaar, alle emoties.

Hoe houdt Rene zich Moussy? Ik weet dat kinderen vaak heel vanzelfsprekend met dit soort dingen omgaan, maar het lijkt me moeilijk om haar daarin te begeleiden.

[Dit bericht is gewijzigd door Leah op 15-08-2002 23:02]

donderdag 15 augustus 2002 @ 22:57:20 #89
24188 Belana
kloon van belana
pi_5397245
Moussy, heel veel sterkte morgen!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 23:02:32 #90
7074 moussy
kuttekop
pi_5397311
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 22:44 schreef Rewimo het volgende:
Dat was een goed idee, Moussy. Je weet niet of ze zich het later herinnert (ik weet zelf nog maar heel weinig van mijn jongste broertje, dat overleed toen ik 3 was, enkel een paar indrukken, en we hebben maar weinig foto's), maar ook al weet ze het niet meer, dan hebben jullie in elk geval het verhaal voor haar (beetje warrig omschreven, maar je snapt het vast wel). En ik denk ook dat zo'n heel persoonlijk kistje voor jullie veel prettiger aandoet dan zo'n wit nietszeggend geval. Gelukkig mag dat allemaal tegenwoordig. Mijn ouders weten van mijn oudste broertje niet eens waar hij begraven ligt
Speciaal voor haar laten we een professionele videoband maken. We laten die band maken voor als Rene later vragen gaat stellen en wij daar geen antwoord op kunnen geven. Het is niet echt prettig om mee te maken hoor, 2 van die kerels door je huis en dan ook nog een loei grote camera er bij. Ze zijn woensdag geweest om Mink te filmen en de vlag van Mink die aan ons huis half stok wappert. Zo hebben we ook al bijna 100 foto's gemaakt. Het klinkt allemaal overdreven, maar de tijd, dagen vliegen zo vreselijk snel voorbij dat je soms het besef niet hebt dat je van voren of van achteren nog leeft. Misschien vraagt ze er later nooit naar , maar we hebben liever een foto of band te veel dan te weinig.....

Rene is er trouwens wel vreselijk mee bezig. Ik moet ook zeggen dat ze nu , sinds gisteren, er bij loopt alsof ze er zelf niet bij is. Net of ze op een automatische piloot gaat

Vanmiddag is er ook iets vreemds gebeurt dit past veel beter in "The Truth is in Here..." Ze lag op de bank, niet te slapen, maar was er ook echt niet bij.Ze reageerde ook niet als ik dr riep of wat aan dr vroeg. Op een gegeven moment viel me op dat ze tegen iemand aan het klatsen en doen was Na 3 kwartier "afwezig" geweest te zijn, het was net of ze sliep, hard op droomde , met dr ogen open, zegt ze: Ga je mee Mink, buiten vogels kijken? Ze staat op, loopt naar de tuin en begint daar te grutten en spelen en doen en gaat zitten , vogels kijken.... Na een kwartiertje of zo kwam ze weer binnen en ploft op de bank en valt in een hele diepe slaap

Na een half uurtje was ze weer wakker, ondertussen had ik het al aan Peter verteld en daar gaat ze bij op schoot zitten. dus Peet begint te vragen wat ze net allemaal aan het doenw as en madammetje begint te vertellen.... Ze was met Mink in de tuin geweest en had met hem samen in de zandbak gespeelt. Zo hadden ze ook samen naar de buurt-meeuw Charlie gekeken terwijl Mink bij dr op schoot zat
En Mink had zelfs van dr limonade gedronken Peter heeft dr geen woorden in dr mond gelegd en alleen maar gevraagd " en wat nog meer dan ?"

Dit was echt heeeeeel maf, absurt, niet te verklaren gedrag van dr.

Ik moet ook wel zeggen dat ik foto's van Rene en Mink samen heb , dat ze er helemaal niet als zichzelf op staat. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar als ze Mink op schoot had (viel me in het ziekenhuis al op) was het net of ze stoned was of zo

† In Memoriam † donderdag 15 augustus 2002 @ 23:04:16 #91
7074 moussy
kuttekop
pi_5397325
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 22:46 schreef Capaja het volgende:

[..]

vergeet dat niet Moussy !
lachen om/over Mink hoort bij de verwerking
laat je ons ook nog een foto van dat prachtige kunstwerk zien ?
of hou je dat liever prive ?

Capaja

Ow ja hoor, dat wil ik best wel laten zien. Tegen de tijd dat we de foto's weer hebben (liggen nu bij die camera lui om in te monteren in de videoband) wil ik ze best laten zien. Het kistje staat nu ook gewoon op tafel als rotzooi-verzamel-plaats
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2002 @ 23:12:25 #92
13151 crew  Rewimo
pi_5397434
Het lijkt wel of ze samen een soort band hebben Moussy. En het hoort misschien ook wel bij haar verwerking. Een manier om het verlies van Mink te compenseren? Het is wel heel apart inderdaad.

Goh, die video, dat lijkt me ook wat. Maar wel een goed idee voor later, als ze meer wil weten over wat er nu allemaal gebeurd is. En ook voor jezelf. Dan kun je Mink altijd blijven zien zoals hij was. Vergeet niet een kopie van die band ergens veilig brandvrij op te bergen. Stel je voor dat er iets gebeurt met die kostbare band...

En zoveel foto's, dat kan ik me zo goed indenken, dat je die maakt. Ik heb er maar twee of drie van mijn jongste broertje. Van mijn oudste broertje was er helemaal niets. Tenminste, dat dacht ik. Een poosje geleden kwam ik een album tegen dat mijn vader had gemaakt toen hij verkering kreeg met mijn moeder. Tot mijn grote schrik - en vreugde! - zaten daar foto's in van mijn oudere broertje! Hij heette trouwens ook René, en mijn jongere broertje heette... Peter, wat een toeval hè? Zelfs mijn ouders wisten niet meer dat die foto's daarin zitten. Ik ben er heel erg blij mee

donderdag 15 augustus 2002 @ 23:19:17 #93
28560 toska
Let's All Chant
pi_5397522
Fam.en vrienden van Mink

Jullie kennen mij niet maar toch wil ik jullie allen veel sterkte wensen.

Heb grote bewondering voor de manier waarop jullie dit tot nu toe hebben doorgemaakt.

Zal morgen aan jullie denken.

Normaal zing ik de sterren van de hemel
  donderdag 15 augustus 2002 @ 23:21:35 #94
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5397553
Ik heb me laten vertellen dat jonge kinderen nog zo dicht bij de "oorsprong" staan dat ze idd meer "zien" als wij. Wie weet?
pi_5397710
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 23:02 schreef moussy het volgende:

[..]
Vanmiddag is er ook iets vreemds gebeurt dit past veel beter in "The Truth is in Here..." Ze lag op de bank, niet te slapen, maar was er ook echt niet bij.Ze reageerde ook niet als ik dr riep of wat aan dr vroeg. Op een gegeven moment viel me op dat ze tegen iemand aan het klatsen en doen was Na 3 kwartier "afwezig" geweest te zijn, het was net of ze sliep, hard op droomde , met dr ogen open, zegt ze: Ga je mee Mink, buiten vogels kijken? Ze staat op, loopt naar de tuin en begint daar te grutten en spelen en doen en gaat zitten , vogels kijken.... Na een kwartiertje of zo kwam ze weer binnen en ploft op de bank en valt in een hele diepe slaap

Na een half uurtje was ze weer wakker, ondertussen had ik het al aan Peter verteld en daar gaat ze bij op schoot zitten. dus Peet begint te vragen wat ze net allemaal aan het doenw as en madammetje begint te vertellen.... Ze was met Mink in de tuin geweest en had met hem samen in de zandbak gespeelt. Zo hadden ze ook samen naar de buurt-meeuw Charlie gekeken terwijl Mink bij dr op schoot zat
En Mink had zelfs van dr limonade gedronken Peter heeft dr geen woorden in dr mond gelegd en alleen maar gevraagd " en wat nog meer dan ?"

Dit was echt heeeeeel maf, absurt, niet te verklaren gedrag van dr.

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat ze echt met Mink aan het spelen was. De geest van de overledene waart nog een tijdje rond, zeker tot de crematie/begrafenis. Jij bent er waarschijnlijk getuige van geweest hoe Mink afscheid nam van zijn zusje.

Als je hierin geïnteresseerd bent kun je het boek Geleid door het licht lezen van Betty J. Eadie. Het kan je veel troost bieden

vrijdag 16 augustus 2002 @ 06:59:49 #96
11922 Pikakonijn
Oke bye i love you
pi_5400059
Moussy en familie heel veel sterkte vandaag
Om mensen te houden, moet je van ze houden :) Zit je te denken om een konijntje te nemen, kijk eens op www.bunnybin.nl
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 07:29:54 #97
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_5400075
Moussy, hubby en René. Ik heb diepe bewondering voor de manier warop jullie met dit grote verdriet omgaan.

Heel veel sterkte voor vandaag, maar ook voor de tijd na vandaag.

pi_5400120
Veel sterkte Moussy.
Het wordt een dag om altijd te herinneren, maak het allemaal mee.

Kus op je wang, arm om je schouder.

vrijdag 16 augustus 2002 @ 08:09:44 #99
9581 mooni
coming back home!
pi_5400125
Moussy, ik wil jouw en je gezin heel heel veel sterkte wensen voor vandaag, en zeker ook voor de komende tijd.
pi_5400133
Lieve Moussy, veel sterkte voor jullie alledrie, ik zal ook aan jullie denken.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 08:19:52 #101
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5400146
Moussy, heel veel sterkte vandaag. Ik heb ontzettend veel bewondering voor je hoe makkelijk je over alles kan schrijven...
***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † vrijdag 16 augustus 2002 @ 08:20:33 #102
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_5400147
Dag lieve Mink, stoere bink

Als ik jullie verdriet kon verzachten
dan deed ik dat
Als ik voor even
jullie pijn kon wegnemen
dan deed ik dat
Als ik kon zeggen
"hier is een reden voor"
dan deed ik dat
Het leven kan soms een vreemde wending nemen
onverwacht
en onomkeerbaar

Ik wens jullie alle kracht en moed en ik hoop dat jullie vandaag en andere dagen de warmte en de geborgenheid van dit forum kunnen voelen en dat het jullie steunt.

Corine

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 08:39:36 #103
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_5400206
Lieve Moussy, heel veel sterkte en liefs.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 augustus 2002 @ 08:48:31 #104
13151 crew  Rewimo
pi_5400239
Lieve Moussy, vandaag moet wel de zwaarste dag uit jullie leven zijn Vandaag moeten jullie je manneke letterlijk uit handen geven. Bedenk dat Mink voortleeft in de harten van iedereen die hem - al is het virtueel, zoals wij - gekend heeft. Heel veel sterkte vandaag.

Ik ben op mijn werk, kan helaas geen echt kaarsje branden voor Mink, dus doe ik het maar zo...

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 16-08-2002 08:50]

pi_5400244
Heel veel sterkte vandaag, Moussy. Ik hoop dat deze dag, hoe verdrietig ook, een mooie herinnering zal worden, zoals je al vele mooie herinneringen hebt gecreëerd de afgelopen dagen. Daar kun je later troost uit putten.
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 09:21:59 #106
12560 dice
pi_5400489
Moussy, heel veel liefs en sterkte ...
pi_5400499
Moussy, Peter en Rene, verschrikkelijk veel sterkte vandaag en natuurlijk voor de komende tijd waarin alles een plekje moet geen krijgen!
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 09:29:04 #108
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5400561
Lieve Moussy, Peter en Rene,
Ik wens jullie kracht en sterkte vandaag.

Liefs

pi_5401772
Ik denk steeds aan ze
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:27:32 #110
13151 crew  Rewimo
pi_5401907
Ik ook Tink... nog maar een korte tijd en dan is het al zover...
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 11:41:18 #111
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5402083
Ik denk aan jullie, Moussy...
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:01:48 #112
13151 crew  Rewimo
pi_5402897
13 uur... Lieve Moussy, in gedachten ben ik bij jullie... Geef Mink een mooi afscheid
pi_5402923
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:05:59 #114
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5402944
Dag lieve Mink...

Moussy, ik denk aan jullie.. sterkte

pi_5403006
*in memories*
  vrijdag 16 augustus 2002 @ 13:20:16 #116
331 Merel
Be here now.
pi_5403092
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_5404662
Wat een afschuwelijke dag voor moussy en haar familie, heel veel sterkte...

Ik wil toch ook even wat kwijt. Ik hoop niet dat het nu ongepast is..

4 weken geleden is mijn 3 jarig buurjongetje overreden. Wij wonen aan een drukke straat waar de auto's aan 1 kant van de weg geparkeerd mogen staan. Voor ons is dat dus aan de overkant. Het was zaterdagmiddag en ik zat "hier" op zolder aan de pc. Ik hoorde zijn vader op een gegeven moment schreeuwen en een knal. Zijn vader ging dus iets uit de auto pakken en liet de voordeur open waarbij zijn zoon hem achterna liep en een auto hem "schepte". Mijn andere buurman heeft hem op de straat nog gereanimeerd (hij heeft 3 keer een hartstilstand gehad) maar door zijn hulp bleef hij in leven. Zijn hoofdje was flink geraakt.
Later die avond is hij helaas in het ziekenhuis overleden. Hij had zijn nekje, armpjes en beentjes gebroken en interne bloedingen.
Deze gebeurtenis, dit leed wat onze buren nu doormaken is zo afschuwelijk!
Ik heb zelf een zoon van 1,5 jaar zodat deze nachtmerrie nog meer "tot de verbeelding spreekt".

Wat ik hier nu lees, het verhaal van Mink, bah...het is zo oneerlijk in deze wereld!!!!!!

Deze gebeurtenissen maken mij zo attent op wat ik heb,in deze gevallen dus vooral mijn zoon. Geniet van iedere dag en ieder moment...

[Dit bericht is gewijzigd door lily op 16-08-2002 18:58]

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 augustus 2002 @ 15:14:52 #118
13151 crew  Rewimo
pi_5404804
Lily, zoiets is de nachtmerrie van iedere ouder... En inderdaad, het zorgt ervoor dat je eigen kinderen nog waardevoller worden, als je hoort dat het een ander in je omgeving is overkomen. Ook mijn zoontje is deze week extra geknuffeld, puur omdat ik zo blij ben dat hij er is.

Lief koppie heeft je zoontje zeg

pi_5404858
Dank je Rewimo

Ja, het is ondenkbaar. En ik weet, het gebeurt zo goed als dagelijks. Maar als het zo dichtbij gebeurt en je kent ze goed....

Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 16 augustus 2002 @ 15:22:43 #120
13151 crew  Rewimo
pi_5404918
Ja, het gebeurt helaas veel te vaak...
pi_5405569
Lily, wat een verschrikkelijk lief koppie heeft je zoontje!
Die oogjes... dat neusje... die wangen...

*ZUCHT*
*Verliefd is*

vrijdag 16 augustus 2002 @ 17:45:47 #122
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5406750
quote:

is er niet een spreekwoord dat zegt : De wens is de vader van de gedachte ?
ik denk dat rene graag (al is het maar 1 keer) ECHT de grote zus wil zijn, maar ze kan het allemaal niet zo verwoorden in haar beleveing heeft ze waarschijnlijk met een levende mink gepraat en dingen verteld
ik zou me er niet te veel druk om maken
mijn oudste zoon heeft 2 maal dit soort gedrag gehad kort nadat mijn zus overleden was en wij op bezoek waren bij haar man
we waren hem ineens kwijt en hij zat in de tuin met tante fimf te kletsen over paulus (de grote tuinkabouter van mn zus)
in zijn beleving was dat echt

Capaja

Jubileum moderator vrijdag 16 augustus 2002 @ 19:54:38 #123
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5408246
Ik heb helaas geen internet op mijn werk maar ik heb wel de hele dag aan jullie gedacht Mous.
Ik hoop dat het afscheid, hoe moeilijk ook, iets is waar jullie met warmte op kunnen terugkijken.
Mijn hart was bij jullie om 13 uur (en de rest van de dag ook).

Morgen wordt er nogmaals iets bezorgd, dat is het beertje wat de eerste keer niet is aangekomen

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5408449
Zoveel foto's .. lijkt nu overdreven, maar je zult zien dat erv an al die foto's maar een paar favoriet zijn, en de rest: daar moet je je hele leven op teren meissie! Vandaag is het mannetje begraven, ik heb er geen woorden voor. Ik denk dat voor iedereen in dit topic geldt dat we heel erg met jullie meeleven, en we jullie alle moois toewensen.
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2002 @ 10:03:22 #125
7074 moussy
kuttekop
pi_5414883

Nog even met zn 4-en, maar zo vreselijk alleen....

pi_5414939
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:03 schreef moussy het volgende:
[afbeelding]

Nog even met zn 4-en, maar zo vreselijk alleen....

Liep er verder niemand met jullie mee? Wat zul je je dan vreselijk eenzaam voelen.

Hoe was de 'dienst'?

wat een stomme mensen als ze jullie zo alleen laten

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2002 @ 10:17:34 #127
7074 moussy
kuttekop
pi_5414948
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:15 schreef YPPY het volgende:

[..]

Liep er verder niemand met jullie mee? Wat zul je je dan vreselijk eenzaam voelen.

Hoe was de 'dienst'?

wat een stomme mensen als ze jullie zo alleen laten

dat wilde we zelf , zo hebben we hem ook in onze eigen auto weggebracht.

Het is allemaal perfect gelopen, psies zoals wij wilde en in gedachte hadden.

pi_5414957
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:17 schreef moussy het volgende:

[..]

gelukkig, ik was bang dat niemand 'durfde'.

Fijn dat het perfect was. Nu komt vast de moeilijkste tijd, als het regelen voorbij is en het rustig wordt.

Ms een rare vraag, maar gaan jullie hem verstrooien, begraven, of 'inurnen'?

*OUD heilige*
pi_5415013
Dikke knuf Mous
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2002 @ 10:34:55 #130
7074 moussy
kuttekop
pi_5415022
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:19 schreef YPPY het volgende:

[..]

gelukkig, ik was bang dat niemand 'durfde'.

Fijn dat het perfect was. Nu komt vast de moeilijkste tijd, als het regelen voorbij is en het rustig wordt.

Ms een rare vraag, maar gaan jullie hem verstrooien, begraven, of 'inurnen'?

De as van Mink komt weer naar huis. Gewoon om het feit dat we nog niet weten wat we er mee willen... je moet dat nml in een paar dagen tijd beslissen en je wilt het beste doen.... wij konden dat niet zo 1,2,3 beslissen.
pi_5415036
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:34 schreef moussy het volgende:

[..]

De as van Mink komt weer naar huis. Gewoon om het feit dat we nog niet weten wat we er mee willen... je moet dat nml in een paar dagen tijd beslissen en je wilt het beste doen.... wij konden dat niet zo 1,2,3 beslissen.

Slim. Heb je tenminste wat meer tijd en heb je hem nog even thuis.
*OUD heilige*
pi_5415380
quote:

Wat fijn dat het helemaal was zoals jullie wilden. Ik hoop dat deze mooie herinnering jullie de komende tijd een beetje kan steunen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 17 augustus 2002 @ 14:06:45 #133
13151 crew  Rewimo
pi_5416435
quote:

[..]

Moussy, wat fijn dat het allemaal zo gegaan is als jullie zelf wilden. Dat is denk ik erg belangrijk voor jullie zelf. Was het moeilijk om weer thuis te komen zonder Mink?
pi_5417996
Wat een verschrikkelijk klein kistje Mous...ik zie dattie blauw is geworden? Joe goo Reneeeee!!!

Heel veel liefs.

DANYEL EN THIJS
pi_5419254
Lieve Moussy,

Ik heb eigenlijk helemaal niets toe te voegen aan alles wat al op zo'n lieve manier tegen jullie gezegd is, maar ik wil alleen even laten weten dat ik veel aan Mink en jullie denk....

Heel veel liefs uit Grun!

Hier gaat alles zijn gangetje, ik heb gisteren de hele stapel zwangerschaps-onderbroeken van de Hema bordeauxrood geverfd, en ook de saaie voedingsbeha's. Erg leuk geworden hoor, en zo simpel te doen in de wasmachine, had ik dat vorig jaar maar gedaan toen ergerde ik me ook al aan die saaie dingen

Natuurlijk iets stoms en relatief onbelangrijks om je mee bezig te houden, maar het is o zo waar, de wereld draait door en ik ben blij dat een aantal mensen hier in het topic de voorzet hebben gegeven om "gewoon" door te gaan met mailen ook over de daagse dingen. Ook omdat moussy meteen aangaf dat graag te willen voor ons.

Zolang er was is, is er leven.
pi_5423833
Dinus, geeft dat niet af op de binnenkant van de wasmachine?

Ik denk ook veel aan Mous en Mink, en idd: toch gaat het leven (on)gewild door. Ik wist niet dat ik zo ondersteboven kon zijn van een internetgebeurtenis (zoals mijn vriend dat noemt) maar dit is geen televisie: dit gebeurt echt.

Morgen ga ik naar de huisarts: ik ben erg benieuwd. Met een beetje pech/geluk moet ik ook aan de hormonen of zo..dan moeten ET en ik maar uit elkaars buurt blijven

DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2002 @ 11:16:05 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_5424092
nausicaa
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 18 augustus 2002 @ 11:19:37 #138
13151 crew  Rewimo
pi_5424116
Beter iets moois verloren; Dan het nooit te hebben gehad

Wat mooi Moussy

zondag 18 augustus 2002 @ 12:08:24 #139
11922 Pikakonijn
Oke bye i love you
pi_5424392
quote:
Op zaterdag 17 augustus 2002 10:34 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het wat vindt Moussy, maar een hele tijd geleden heb ik bij een programma een stukje gezien wat er allemaal mogelijk is met de as van je dierbare.

Er schijnen namelijk ook hangers te zijn, waarin je een beetje as in kunt doen van je dierbare en deze dus altijd bij je kunt dragen.

Groetjes pikakonijn

Om mensen te houden, moet je van ze houden :) Zit je te denken om een konijntje te nemen, kijk eens op www.bunnybin.nl
  † In Memoriam † zondag 18 augustus 2002 @ 12:26:34 #140
7074 moussy
kuttekop
pi_5424488
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 12:08 schreef Pikakonijn het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het wat vindt Moussy, maar een hele tijd geleden heb ik bij een programma een stukje gezien wat er allemaal mogelijk is met de as van je dierbare.

Er schijnen namelijk ook hangers te zijn, waarin je een beetje as in kunt doen van je dierbare en deze dus altijd bij je kunt dragen.

Groetjes pikakonijn

Ik heb de folder voor mij liggen ( www.gedenksieraden.nl ).... maar het is zoooooooo duur. Nou heeft de vader van een vriendin van ons wel aangeboden om die dingen te maken van messing, maar ik ben overal allergisch voor van dat soort dingen. Zelfs bij vlagen voor goud.

Ik ben 31 augustus jarig en vraag dus aan iedereen geld ipv een kadootje, voor een hanger. (300 gulden voor een zilveren hanger en ik wil een gouden) Ik wil er overigens geen as in, maar haartjes van Mink. Ik heb hier trouwens ooit eens gezet dat ik gedroomd had dat het een jochie zou zijn met een hele volle kop met haar.... nou, ik keek in het zakje waar de haartjes in zitten die we afgeknipt hebben, ze zijn dus echt heel erg lang (vergeleken bij de kale neet van Rene) wel 2 cm !!

pi_5425589
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 10:38 schreef Catootje het volgende:
Dinus, geeft dat niet af op de binnenkant van de wasmachine?
Nee hoor Catootje, na het verven draai je nog een was met een beetje chloor erin, en dan nog een lege kookwas. Er is ook niets van de kleur te zien in de trommel.

Ik ben heel benieuwd wat de huisarts je te melden heeft morgen.........

† In Memoriam † zondag 18 augustus 2002 @ 19:14:01 #142
7074 moussy
kuttekop
pi_5428395
Ik ben nu al vanaf gistermiddag Toosie aan het stalken om een foto van dr te maken met dr mooie beer die ze van jullie heeft gekregen hij was er idd, gebracht door 1 of andere spoed koerier

Maar ze draait zich iedere keer om als ze loopt te keutelen met dat ding. Hij heeft de naam Mink gekregen en ze is er dus onwijijijijijijijijijs gek mee

Jubileum moderator maandag 19 augustus 2002 @ 01:05:12 #143
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5433430
quote:
Op zondag 18 augustus 2002 19:14 schreef moussy het volgende:
Ik ben nu al vanaf gistermiddag Toosie aan het stalken om een foto van dr te maken met dr mooie beer die ze van jullie heeft gekregen hij was er idd, gebracht door 1 of andere spoed koerier

Maar ze draait zich iedere keer om als ze loopt te keutelen met dat ding. Hij heeft de naam Mink gekregen en ze is er dus onwijijijijijijijijijs gek mee

mooi zo !!
Eva ♥ en Iris ♥
pi_5433879
vrijdag ochtend 10:05 uur kon ik eindelijk mijn zoon in mijn handen houden.
dat was zo ongelofelijk mooi, ik ben nu te moe om meer op te schrijven, maar dat komt later wel.
zijn nam is Rhody. en wij zijn echt zo blij met hem.

meer details en foto's volgen.

Jubileum moderator maandag 19 augustus 2002 @ 02:53:48 #145
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5434705
gebruikersnaam en mevr. gebruikersnaam gefeliciteerd met jullie zoon!
Rhody welkom!

*wacht met spanning op de foto's*

*wacht ook met spanning op kiesjes bij Eva, want allemachtig wat heb ik een slaap en die kleine een energie (die ze gebruikt om afschuwelijk te huilen)*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5435107
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 01:34 schreef gebruikersnaam het volgende:
dat was zo ongelofelijk mooi, ik ben nu te moe om meer op te schrijven, maar dat komt later wel.

Gefeliciteerd met Rody !
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 06:38:03 #147
13151 crew  Rewimo
pi_5435196
Gebruikersnaam, en natuurlijk ook mevrouw gebruikersnaam, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Rhody! We willen nog wel alle details hoor

En hoe is het met Illogical

pi_5435251
quote:

Feli!

*op details wacht*

*OUD heilige*
  maandag 19 augustus 2002 @ 08:24:39 #149
12560 dice
pi_5435266
Rhody, is een mooie naam, Dat was dus de naam die ik voor #2 in gedachten had.
pi_5435288
quote:

Rhody.

Hardstikke gefeliciteerd! Geniet maar lekker van elkaar.
pi_5435310
Gebruikersnaam en vrouwtje gebruikersnaam van harte gefeliciteerd met jullie zoon Rhody. Wat heerlijk he om je kleine kereltje eindelijk in je armen te hebben. Knuffel maar veel.
Dikke knuf voor jullie drietjes.

Jessie en Bo

Het voelt heerlijk!!!!
pi_5435377
Gebruikersnaam + mevr. Gebruikersnaam, VAN HARTE met jullie zoon!

Zo... lang genoeg gewacht... kom maar op met details en foto's!

maandag 19 augustus 2002 @ 09:15:39 #153
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_5435425
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 06:38 schreef Rewimo het volgende:

En hoe is het met Illogical

THIS JUST IN: 't is een dochter, Femke. Afgelopen nacht geboren.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 19 augustus 2002 @ 09:20:19 #154
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5435458
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 09:15 schreef D-FENS het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!!

En Gebruikersnaam + vrouw: gefeliciteerd met de geboorte van Rhody!!!

pi_5435486
quote:

[..]

Nog een baby mensje! Wat leuk! Ook feli.

Wanneer gaan deze baby's ?

*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 09:31:45 #156
13151 crew  Rewimo
pi_5435529
Hoera voor Femke! Illogical en mevrouw Illogical, van harte met jullie kleine meid Ook hier graag details en foto's!
pi_5435637
LLLogical en vrouwtje van harte gefeliciteerd met jullie dochter Femke.
Geniet maar lekker van elkaar.
Dikke knuf Jessie en Bo
Het voelt heerlijk!!!!
  Jubileum moderator maandag 19 augustus 2002 @ 09:55:28 #158
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5435714
Illogical en mevr. Illogical van harte gefeliciteerd met Femke!
Ook voor jullie geldt, we zitten met smart op foto's en details te wachten.

* Lois vind wel dat de echt leuke kindernamen er hier in rap tempo doorheen gaan. Dat wordt leuk als we ooit nog eens namen moeten kiezen*

Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 09:59:56 #159
13151 crew  Rewimo
pi_5435740
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 09:55 schreef Lois het volgende:
* Lois vind wel dat de echt leuke kindernamen er hier in rap tempo doorheen gaan. Dat wordt leuk als we ooit nog eens namen moeten kiezen*
Lois, dat maakt toch niet uit? Ik bedoel, we wonen niet op elkaars lip, dus of er nou twee Christans, of Rhody's, of Eva's of Bo's rondlopen hier op het forum... Is het nou in je eigen omgeving, dan is het weer wat anders hè.

Je kunt hier juist inspiratie opdoen joh!

pi_5436098
Vind ik ook Rewimo en de mensen hier die voelen zich dan denk ik alleen maar gevleit. Ik zou het juist leuk vinden als iemand anders ook Bo genoemd werd. Betekent dat ze het een leuke naam vinden toch.

Enne pappa's ff die kleine uit je armen nu en foto's schieten en hier op fok zetten, kom op nu

Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 19 augustus 2002 @ 10:48:43 #161
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_5436147
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 10:44 schreef jessie het volgende:
Vind ik ook Rewimo en de mensen hier die voelen zich dan denk ik alleen maar gevleit. Ik zou het juist leuk vinden als iemand anders ook Bo genoemd werd. Betekent dat ze het een leuke naam vinden toch.
Kan nog lachen worden op 'n fokmeeting: EEN van de trotse ouders roept de naam van z'n kind en 12 kleine hoofdjes draaien om

Maar idd, geef je kind een naam die jij vindt dat bij hem/haar past. Ze moeten d'r tenslotte een leven lang mee doen.....

People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  maandag 19 augustus 2002 @ 10:54:23 #162
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_5436219
Rhody en Femke welkom beidjes

Beide papa's en mama's gefeli met jullie wolkjes

Waar blijven die foto's nou?

Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 11:04:48 #163
13151 crew  Rewimo
pi_5436338
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 10:44 schreef jessie het volgende:
Ja hoor, ik ook Van mij mag iedereen zijn zoon Christan noemen Ik zou me wel vereerd voelen ja.
  † In Memoriam † maandag 19 augustus 2002 @ 11:37:58 #164
7074 moussy
kuttekop
pi_5436807
Gefeliciteerd met de wondertjes!!
  † In Memoriam † maandag 19 augustus 2002 @ 11:45:06 #165
7074 moussy
kuttekop
pi_5436953
Wij hebben net te horen gekregen dat het crematorium een echte spoedklus van het urnen van de as van Mink heeft gemaakt. Het ziet er naar uit dat de as ipv over 6 weken vrijgegeven wordt door de off. van justitie het al volgende week vrijgegeven wordt.
pi_5436957
Gefliciteerd hoor allemaal en wat een prachtige namen schitterend.

Nu de foto''s!!!

(en de verhalen)

pi_5436986
Rhody en Femke, welkom op deze wereld, en de ouders natuurlijk van harte gefeliciteerd!
  maandag 19 augustus 2002 @ 11:49:49 #168
9581 mooni
coming back home!
pi_5437036
Moussy, wat fijn dat alles volgens jullie wens is verlopen! En goed dat je niets overhaast met het beslissen wat jullie met de as gaan doen, da's de allerlaatste moeilijke en vooral definitieve beslissing en daar moet je ook absoluut de tijd voor nemen!!

En aan de nieuwe wereldburgertjes een heel hartelijk welkom en aan de nieuwbakken papa's en mama's een hele dikke proficiat en geniet ervan!!

Gisteren is Kim gedoopt. Het was natuurlijk veel te warm (zelfs in de kerk) en het was eigenlijk slaapjestijd, maar Kim heeft op wat jengeltjes na zich heel goed gedragen (ik had de pastoor nog voorgesteld om haar maar helemaal in het water te zetten voor de verkoeling hihi)

Gisteren ook voor het eerst het dochtertje van een vriendin gezien. Die is geboren op 23 juli en door alle verhuisperikelen hier hadden we nog niet de tijd gehad om op kraamvisite te gaan. Het is werkelijk een harstikke lief en mooi babietje, alleen ze heeft een dubbel duimpje. Ik had het nog niet eens gezien, maar m'n vriendin wees me erop. Het duimpje lijkt in principe gewoon een duim, maar dan wat breder en er zitten twee nageltjes op. Het rare is dat ze er zelf eigenlijk maar weinig van weten. Er zijn bijv. nog niet eens foto's van gemaakt. Wel vertelde ze dat ze waarschijnlijk rond de leeftijd van 1 jaar een operatie moet ondergaan om de duim weer 'normaal' te maken. Maar ze weten zelf nog niet eens hoe het heet of dat het vaker voorkomt ofzo...Dus mijn vraag: weet iemand hier iets meer van af??

pi_5437396
Femke... welkom op deze wereld!
Gefeliciteerd voor papa en mama en geef maar door dat ze snel foto's moeten maken, plaatsen en een enorm lang verhaal moeten vertellen!
pi_5437401
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 11:45 schreef moussy het volgende:
Wij hebben net te horen gekregen dat het crematorium een echte spoedklus van het urnen van de as van Mink heeft gemaakt. Het ziet er naar uit dat de as ipv over 6 weken vrijgegeven wordt door de off. van justitie het al volgende week vrijgegeven wordt.
Betekent dit dat jullie nu sneller moeten beslissen wat jullie met het as willen doen??
  maandag 19 augustus 2002 @ 12:27:25 #171
13760 Angelic1
Never a dull moment
pi_5437582
Femke en Rhody, gefeliciteerd met jullie ouders!!! (en andersom ook natuurlijk...)

Ik schuif zo wel opeens erg snel omhoog in het lijstje...

[Dit bericht is gewijzigd door Angelic1 op 19-08-2002 12:30]

***I have an attitude and I'm not afraid to use it***
Angelic1 since 2001
  † In Memoriam † maandag 19 augustus 2002 @ 12:28:42 #172
7074 moussy
kuttekop
pi_5437595
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 12:14 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Betekent dit dat jullie nu sneller moeten beslissen wat jullie met het as willen doen??

Nee hoor, al houden we het tot sint juttemus in huis.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 12:58:45 #173
13151 crew  Rewimo
pi_5437990
Moussy, wat heeft de officier van Justitie met Minks as te maken? Dat snap ik niet, eerlijk gezegd. Jullie krijgen wel met van alles te maken wat je niet verwacht geloof ik...

Hoe is het nu met jullie? Red je het een beetje?

pi_5438618
He pappa's doe is foto's neerzetten hier. Kom op ff niet van dat sentimentele gedoe. Geen de kleine maar weer even aan mamma en foto's neerzetten. Wij willen bewonderen
Het voelt heerlijk!!!!
pi_5438904
quote:
sorry dat ik erover begon, is ook weer niet zo aardig van mij, ach wat is het toch soms ingewikkeld om het juiste te doen, en ik ben ook nog eens behoorlijk zenuwachtig voor volgende week als Marco zijn jaarlijkse scan krijgt, is off topic, maar het houdt me zo bezig, sorry
Even de vraag hoe het bij Nausicaa is.
Redden jullie het nog een beetje?

Sterkte deze week, ik hoop dat alles goed is!
  maandag 19 augustus 2002 @ 13:56:16 #176
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5438971
Rewimo, volgens mij is dat standaardprocedure tegenwoordig, waarom weet ik eigenlijk ook niet.

Mouss, hoe gaat het met jullie? En met jou, ook lichamelijk?

Ow ja.... over die namen. Eva heeft bijvoorbeeld ook erg lang op ons prioriteitenlijstje gestaan.
De meisjesnaam is trouwens nooit echt helemaal definitief geworden, we hadden ter plekke uit een aantal gekozen als Freek een meisje was geweest .

maandag 19 augustus 2002 @ 13:57:47 #177
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5438993
Oei! Vergeet ik helemaal de twee papa's te feliciteren..

Illogical en Gebruikersnaam, gefeli!

maandag 19 augustus 2002 @ 14:42:20 #178
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5439677
Families Illogical en Gebruikersnaam van harte met de kleintjes, een jongen en een meisje erbij en ik zie dat sommigen de huwelijksklokken al horen luiden, je weet tenslotte maar nooit. Heel veel geluk in ieder geval.

Ik heb ook nog een vraag voor Moussy, ik weet niet of je werkte maar hoe zit het nu met je zwangerschapsverlof? Gaat dat gewoon door?

Ik kom er op omdat ik vorige week weer ben begonnen met werken. Vooral de eerste dag viel dik tegen, ik was ook nog verkouden en gammel en wilde alleen maar naar huis. Gelukkig ging het de volgende dagen beter en ben ik inmiddels weer terug alsof ik nooit ben weg geweest.

Vanmorgen hebben we een kennismakingsgesprek gehad op de crèche, zag er prima en gezellig uit allemaal dus volgende week mag Zoë komen proefdraaien.

I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
  maandag 19 augustus 2002 @ 15:06:16 #179
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_5440079
Gefeliciteerd Gebruikersnaam en Illogical!

Hier nog een paar foto's van Daan tijdens onze vakantie in de Franse Alpen:

lekker aan het bier:

"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_5440256
hier dan alvast 2 foto's van onze Rhody.
Rhody is 90 pond, en 53 cm lang, dus jullie begrijpen wel dat het een zware bevalling was voor mijn vrouw.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 19-08-2002 16:09]

pi_5440406
Ohhhh gebruikers naam wat een kjoetie!!!! Flinke knul hoor. Hoe heeft je vrouw de bevalling doorstaan? Verwen haar maar goed hoor! En jezelf ook even laten vertroetelen he!
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 19 augustus 2002 @ 15:34:22 #182
9581 mooni
coming back home!
pi_5440496
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 15:18 schreef gebruikersnaam het volgende:
Rhody is 90 pond, en 53 cm lang, dus jullie begrijpen wel dat het een zware bevalling was voor mijn vrouw.
[
Ehm...90 pond?! Da's 45 kilo, kan me voorstellen dat het een zware bevalling was hihi!!
Ik neem aan dat je 9 pond bedoelt
Maar het is weer een hele mooie aanwinst hoor!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 15:38:22 #183
13151 crew  Rewimo
pi_5440554
quote:
Moest even grinniken om je typo Prachtig mannetje zeg! Lief hoor, zo'n ukkie in een zomers pakje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 19 augustus 2002 @ 15:39:28 #184
13151 crew  Rewimo
pi_5440569
Grijs, een stoer mannetje hoor! Bekende kinderstoel ook
pi_5440684
quote:
gefeliciteerd!!

minor detail: de foto's lijken wat vreemd doordat je ze vierkant gemaakt hebt; probeer 400*320 eens.

Jubileum moderator maandag 19 augustus 2002 @ 15:54:13 #186
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5440750
Wat een kanjer is Rhody! LieV

ik heb de foto's ff rechthoekig gemaakt

Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 19 augustus 2002 @ 16:02:55 #187
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_5440941
Oeh wat een mooi manneke!! gefeliciteerd... (ook gefeliciteerd voor de andere nieuwe papa en mama)

Ik wil ook! Maar ja, ben weer ong. geworden vandaag , dus eerst weer flink klussen

Groetjes,
Korine

Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_5441005
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 12:27 schreef Angelic1 het volgende:
Ik schuif zo wel opeens erg snel omhoog in het lijstje...
Nou.. ik ook.. -slik-

Mr en Mrs Illogical, gefeliciteerd met jullie Femke!
En Rhody is liev

maandag 19 augustus 2002 @ 16:19:05 #189
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5441270
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 16:05 schreef Sweej het volgende:

[..]

Nou.. ik ook.. -slik-

90 pond is ook niet gebruikelijk hoor Sweej .

BTW, heb je een poster geregeld die ons ONMIDDELIJK na de laatste perswee op de hoogte kan stellen?

maandag 19 augustus 2002 @ 16:21:23 #190
8885 moralia
Grip op je zak
pi_5441316
Leuk rompertje heeft Rhody aan! Hij ziet er superschattig uit! En Daan is een lekkere rooie!
I want to be young and wild, and then I want to be
middle-aged and rich, and then I want to be old and annoy people by
pretending that I'm deaf
pi_5441469
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 16:19 schreef Leah het volgende:BTW, heb je een poster geregeld die ons ONMIDDELIJK na de laatste perswee op de hoogte kan stellen?
Dit is wel een verdomd belangrijke
pi_5441586
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 16:19 schreef Leah het volgende:

90 pond is ook niet gebruikelijk hoor Sweej .

BTW, heb je een poster geregeld die ons ONMIDDELIJK na de laatste perswee op de hoogte kan stellen?

Pfoei, gelukkig!
Maarre, ik ga natuurlijk mijn best doen om het jullie a.s.a.p te laten weten.

Volgens mij vind hij het nu nog bar gezellig bij mij binnen! Ik neem het em niet kwalijk ook, veel te benauwd buiten

pi_5441671
Rhody is verrekte loik *meeneemt* (owww, daar komt tante Toot met de tas weer..)

En natuurlijk Femke!!! En aan alle zwangeren even dit bericht: namen mogen pas weer worden gegeven wanneer IK een kindje heb! *Femke doorstreept van haar lijssie*

(Nausicaa...Marco: gogogogogogo!! Ik opteer voor een postieve en een negatieve uitslag!!! En niet stiekum omdraaien!)

Ik zwaai mezelf weer het topic uit!

DANYEL EN THIJS
  FOK!fossiel maandag 19 augustus 2002 @ 17:53:09 #194
2628 Karin
pi_5442747
Meneer en mevrouw gebruikersnaam en meneer en mevrouw Illogical van harte gefeliciteerd met jullie kroost
pi_5443454
familie gebruikersnaam en familie Illogical Heel erg gefeliciteerd met de kinders.
Wat een lekker jochie die rhody!!!!
pi_5443544
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 15:06 schreef Grijs het volgende:

Wat een onwijs mooi jochie
  maandag 19 augustus 2002 @ 20:25:21 #197
2961 Capaja
Cappie voor intimie
pi_5444762
quote:
he wat fijn moussy
volgende week heb je hem al thuis
lekker hoor !
  maandag 19 augustus 2002 @ 21:07:34 #198
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5445286
Na al die foto's van de andere kindjes die ik heb mogen bewonderen, zal ik ook maar eens wat posten, he
Dit zijn dus Wouter (4) en Sterre (2).

pi_5445828
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 13:52 schreef Kleintje het volgende:

[..]

Even de vraag hoe het bij Nausicaa is.
Redden jullie het nog een beetje?

Sterkte deze week, ik hoop dat alles goed is!

Bedankt voor jullie belangstelling (ook Catootje natuurlijk!). Woensdag is de scan (voor degenen die het niet weten, Marco heeft tweeënhalf jaar geleden een hersentumor gehad, is geopereerd en verder niks, geen medicijnen, geen bestraling, was niet nodig. Alleen elk jaar die bloedstollende scan dus). Blijft eng, zal het wel altijd blijven. Maar het is nodig, en dus moet het. Gelukkig hebben we een heel fijne neurochirurg getroffen die het snapte dat je geen twee weken op de uitslag kunt wachten (dat kán dus gewoon niet, dat hou je niet vol!), en daarom mag Marco meteen na de scan doorlopen naar het spreekuur. Het nagelbijten is begonnen.

Genoeg off topic.

Jorden is uit logeren nu, bij opa en oma. Hij moet namelijk in de zomer minimaal drie weken 'vakantie' van het kinderdagverblijf hebben, en aangezien wij nog bijna geen vakantie hebben kunnen opnemen deze zomer (ook deze week niet), is Jorden nu toch maar even naar opa en oma. Die dat overigens gewéldig vinden, en Jorden ook geloof ik. Woensdag komen Marco's ouders met Jorden weer naar ons, en dan hebben we onze kleine man weer bij ons. Maar wat valt het me zwaar, om in een leeg huis en alleen thuis te komen. Is echt dubbel zo moeilijk na alles wat Moussy heeft meegemaakt.

Wel grappig trouwens, Jorden begint steeds meer te 'praten': baaauw is bal, neu is neus, en soms nog wat dingetjes die ik kan herleiden tot woordjes. En hij vangt alles op hoor, als ik het woord bal gewoon in een zin gebruik, hoor ik daarna meteen baaauw. Zo grappig!

O ja, Catootje, ik ben helemaal vóór jouw positieve negatieve uitslag Maar het zal wel niet, bij mij bedoel ik, deze maand (stress, weet je wel). Afwachten maar weer.....

[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 19-08-2002 21:51]

maandag 19 augustus 2002 @ 21:50:59 #200
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_5445869
quote:

[..]

Thnx D! En aan iedereen: bedankt voor jullie feedback.

Ja, IllOgical here... hedenochtend om 5:27 aanschouwde zij het levenslicht... om gelijk naar een andere kamer gebracht te worden Het vruchtwater bleek vervuild met haar uitwerpselen, en daarvan had ze blijkbaar veel binnen gekregen, dus werd haar maag gespoeld.

Toen ik haar de eerste keer zag (voor mijn gevoel een uur na de bevalling, zal wel minder geweest zijn) ademde ze ook moeilijk. Later bleek dat de longen niet de hele borstkast vulden, er was lucht tussen de longetjes & ribben gekomen. Zag er akelig uit om dat borstkastje bij elke ademhaling in- en uit te zien zetten.

In de loop van de dag is dit beter geworden (ook haar kleur) maar ze is nog steeds zwak van de bevalling. Ms IllOgical heeft momenteel verhoging na deze ingrijpende ervaring (respect!). Vrijdag begonnen de weeen zwakjes, om zondag rond 16:00 sterker te worden. Om 2 uur 's nachts is ze met 3 cm ontsluiting naar het kraamhotel gebracht. Zo rond half 3 begonnen de persweeen. Een uur lang "gewacht", maar niets. Dus op met het speciale vervoer naar een ziekenhuis. Zodra de arts erbij was en aan de inspectie begon, kwam het hoofdje er tijdens de volgende wee uit. De vacuumpomp kon dus ingepakt blijven. Daarna komen we dus bij het begin van deze post.

Tot zover de feiten. Pas vanmiddag heeft mijn vrouw Femke in haar armen gehad. Het deed me goed dit te horen, want het voelde zo vreemd aan: een geboorte, en vervolgens niks... Ja, je bent vader/moeder geworden, maar waar is de kleine? Pas vanavond om 20:00 had ik haar in mijn armen, met nog wat extra beademingsapparatuur, en begon ik een indruk te krijgen wat vaderschap kan betekenen.

De eerste (analoge) foto's die ik van haar gemaakt had staan nog op een rolletje, dus even geduld. Ze zat op dat moment nog onder de draden en buisjes, dus niet echt fijn om te zien (voor mij in ieder geval).

En Catootje, maak je geen zorgen, zo hebben wij ons lijstje ook elke keer 'geupdate'

Tot zover dit sprookje... IllOgical gaat slapen, want dat was ook alweer een tijdje geleden.

pi_5446454
Tjee lllogical wat een bevalling zeg. Gelukkig dat de vacuumpomp ingepakt bleef!! En dat lijkt me ook schrikken zeg gelijk je kindje weg. Bah! Je stelt het je toch anders voor he als je al een voorstelling had. En dan savonds pas je ukkie in je armen. Gelukkig gaat het al iets beter met haar. Hopelijk sterkt ze snel aan en je vrouwtje ook. En jij proberen lekker te slapen want je zal ook wel kapot zijn.

Dikke knuf van mij en Bo voor jullie drietjes

Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2002 @ 08:54:16 #202
13151 crew  Rewimo
pi_5452387
Goh, Illogical, wat een verhaal zeg. Hopelijk knapt Femke gauw op zodat jullie onbeperkt met haar kunnen knuffelen! Beterschap voor de kleine meid hoor.
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 11:32:46 #203
9581 mooni
coming back home!
pi_5453724
Jeetje wat lijkt me dat een leeg gevoel, bevallen en geen kindje wat op je buik wordt gelegd! Sterkte aan de mama en papa, en klein meisje jij heel veel beterschapjes en zorg maar dat je snel van de slangetjes verlost bent!!
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2002 @ 12:37:15 #204
7074 moussy
kuttekop
pi_5454567
Ah gossie, slangetjes, ze zien er dan zo vreselijk zielig uit dat je nog meer de behoefte hebt om ze op te pakken en heel dicht tegen je aan te houden.

Sterkte er maar mee!!

pi_5457938
Illogical en Gebruikersnaam en familie.
Van harte gefeliciteerd met Femke en Rhody
pi_5460545
Illogical AUWWWW

Hoestie bij iedereen? Het is volgens mij effe een zware stressperiode die iedereen (elk om verschillende redenen) door moet...hmmm....Effe maar iedereen succes wensen met de babietjes, de logeertjes, de tests, de ziektekwaaltjes, en MAG IK NOG EEEEEVEN ZEGGEN DAT IK EEN HEEL MOOI KRULLERIG STERREKIND ZAG!!! (sorry voor de caps) Het knulletje was ook kjoet, dat is gewoon zo. *Catootje echter helemaal verliefd op de krulletjes*

DANYEL EN THIJS
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:02:49 #207
13151 crew  Rewimo
pi_5461087
Met dat rotweer overal wordt het tijd voor een paar zonnige foto's

Christan leeft zich uit met stoepkrijt op het balkon. Helaas is dit prachtige kunstwerk inmiddels weggeregend

Als het warm is, is niets lekkerder dan een beetje naaktrecreëren op de fiets. Wel al je spullen meenemen natuurlijk

dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:10:50 #208
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_5461205
Illogical en gebruikersnaam van harte met de nieuwe wereldburgers!

Rewimo, die zonnige foto's had ik net ff nodig pfff, wat een waardeloos weer hier...

Catoot, hoe is het bij de huisarts gegaan? Had je er wat aan? btw je hebt post

Hier hebben we gelukkig nog wat goed nieuws ook Anouk is gister thuisgekomen bij haar papa en mama.
Ze was maandagochtend 2185 gram en ze kan zich aardig op temperatuur houden dus de artsen gaven groen licht om naar huis te gaan!
Paniek in de tent want 't kamertje was nog niet helemaal klaar. Dus voolopig nog ff beetje improviseren, maar we zijn een eind op weg. Beetje afwerken nog, en dan is alles klaar
Toen ze Anouk aan 't halen waren heb ik even snel roze ballonnen op de deur gehangen enzo.. ze is dan wel een paar weken oud al, maar 't was natuurlijk toch een beetje feest

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_5461349
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:02 schreef Rewimo het volgende:
Met dat rotweer overal wordt het tijd voor een paar zonnige foto's

[afbeelding]

Christan leeft zich uit met stoepkrijt op het balkon. Helaas is dit prachtige kunstwerk inmiddels weggeregend

[afbeelding]

Als het warm is, is niets lekkerder dan een beetje naaktrecreëren op de fiets. Wel al je spullen meenemen natuurlijk

Stoepkrijten roeleert!

Je hebt precies hetzelfde balkon als ik in Rotterdam. Weet je zeker dat je niet bij mijn ex-huis op bezoek was?

*OUD heilige*
pi_5461543
Gefeliciteerd met de nieuwe mooie beebies!
Geniet ervan, en sterkte (vooral 's nachts )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2002 @ 18:33:21 #211
13151 crew  Rewimo
pi_5461582
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 18:19 schreef YPPY het volgende:

[..]

Stoepkrijten roeleert!

Je hebt precies hetzelfde balkon als ik in Rotterdam. Weet je zeker dat je niet bij mijn ex-huis op bezoek was?

Ja, heel zeker Dit is echt ons eigen balkon in Haarlem
pi_5463391
Rewimo, wat een schattige foto's weer van Christan!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2002 @ 20:25:18 #213
13151 crew  Rewimo
pi_5463436
Dank je jessie Ik vind die op de fiets net iets voor een ansichtkaart, echt grappig. Hij ging eerst het bakje vol laden met al zijn speeltjes uit het badje, en vervolgens ging hij "fietsen" (hij gebruikt zijn driewieler voornamelijk als loopfiets ).
  Jubileum moderator dinsdag 20 augustus 2002 @ 20:51:23 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_5463777
Wat een geweldige foto's weer allemaal!

Wegens extreem "ik ga niet slapen als ik niet in jouw armen kan liggen" gedrag van Eva hou ik het kort.
Eva heeft, door het kiesjes krijgen?, een ongelooflijke aanhankelijkheid ontwikkeld die zich uit in gedrag wat we nog kennen uit het bv tijdperk.
* Lois gaat dus lekker met Eva in bed liggen*

Eva ♥ en Iris ♥
pi_5464170
Beetje laat weer eens, maar gefeliciteerd "kersverse" mamma's en pappa's. Geniet ervan en het wordt steeds leuker
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2002 @ 21:17:58 #216
7074 moussy
kuttekop
pi_5464174
pfft is 10 dagen na je bevalling het kraamtranentijdperk aangebroken?? Of zou het gemengde gevoel wat ik vandaag al de hele dag heb horen bij de situatie? Het ene moment heb ik het gevoel dat ik nog zwanger ben en het andere moment heb ik het gevoel nooit zwanger geweest te zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 20 augustus 2002 @ 21:24:34 #217
13151 crew  Rewimo
pi_5464294
Moussy, gezien wat er allemaal gebeurd is in die 10 (zijn het er echt pas 10?) dagen, vind ik het niet zo gek dat je je vreemd voelt. Neem alsjeblieft voldoende tijd om te rouwen om Mink. Natuurlijk is het gek dat je na 9 maanden zwanger ineens met lege handen staat, en misschien begint dat besef nu een beetje door te dringen. Een bevalling brengt een hoop emoties teweeg, en de dood van Mink, het verdriet van jullie zelf en van René nog veel meer. Geen wonder dat je het even niet meer weet. Gooi het er maar uit, lieve Moussy, krop het niet op. Huilen mag hoor Huilen kan zo opluchten...
pi_5464444
moussy, ik wil je eigenlijk wat vragen...heel persoonlijk..

Je leest en post veel in dit topic. Het afschuwelijkste wat mensen die dit topic lezen (of gewoon eigenlijk iedereen) is jullie overkomen, het verliezen van een kindje. Hoe voel je je bij de andere posters, die wel een "gezond" kindje krijgen of hebben?

dinsdag 20 augustus 2002 @ 22:14:54 #219
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5465100
Rewimo heeft gelijk Moussy, ff lekker laten gaan die tranen...

Mensenkinders, het is nogal niet wat, en ik denk dat het bijzonder slecht voor je zou zijn als je dit allemaal stoicijns zou doorstaan, dat kan toch niet?

Als je wilt mailen om je ei kwijt te kunnen, dan geef ff een seintje, voor het geval je niet alles op het forum wilt/kunt zetten.

sterkte meisje!

† In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2002 @ 22:25:55 #220
7074 moussy
kuttekop
pi_5465299
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 21:34 schreef lily het volgende:
moussy, ik wil je eigenlijk wat vragen...heel persoonlijk..

Je leest en post veel in dit topic. Het afschuwelijkste wat mensen die dit topic lezen (of gewoon eigenlijk iedereen) is jullie overkomen, het verliezen van een kindje. Hoe voel je je bij de andere posters, die wel een "gezond" kindje krijgen of hebben?

Ik lees dan eigenlijk wel alles, kan ook wel een "blij" gevoel hebben bij het lezen dat er 2 wondertjes geboren zijn, maar kreeg het wel ff moeilijk dat ik moest lezen dat er een kindje beademd moest worden. Soms denk ik dan wel eens van verdomme die van mij had ook moeten blijven leven, maar dan zucht ik een keer diep en denk even door aan alle mankementen die Mink door het grote zuurstof gebrek had gekregen en bedenk me dat het beter zo is. Maar, ik accepteer niet van een mensen buiten Peter om als mensen het tegen me zeggen. Want voor wie is het beter? Voor Mink? Voor ons 3-en ?? Ik vloek ook wel eens om het feit dat ik soms liever een zwaar gehandicapt kind had gehad dan dit... dit is zo leeg, zo niets....maar ja, dat was ook weer niets voor het kind zelf, een leven moet wel waardig blijven en leuk. We moeten ons verdere leven teren op 2 kreetjes, wat bewegingen en de slangetjes als herinnering aan Mink....

foto's van kleine baby'tjes scroll ik trouwens wel snel voorbij , en zo kijk ik ook niet in kinderwagens die op straat voorbij komen, dat is net ff te ...

† In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2002 @ 22:25:55 #221
7074 moussy
kuttekop
pi_5465300
1x was genoeg
pi_5465433
Ik vind het heel moedig van je dat je zo denk moussy eerlijk waar.
Tuurlijk gaan wij niet zeggen dat het beter is of iets in die trant want het is al moeilijk genoeg zonder al die "goed bedoelde" opmerkingen.
Want je weet immers maar nooit.

Ik loop er al vanaf het moment dat ik het las van mink mee in mijn hoofd rond en wens je nogmaals heel erg veel sterkte hiermee.... ook natuurlijk voor je man en je dochter!!!

pi_5465481
Ik kan me hier dus wel wat bij voorstellen, ook als moeder natuurlijk.

Mijn tante is haar 13 jarige zoon jaren geleden aan een verkeersongeval verloren. Ze hebben hem nog geprobeerd te opereren maar hij was zo "beschadigd". Men zei: wees blij dat hij gestorven is want hij zou zwaar gehandicapt zijn geweest. Mijn tante zei: Ja, maar dan had ik hem tenminste nog gehad.....

ik kan me bij die gedachte wel wat voorstellen....

dinsdag 20 augustus 2002 @ 22:38:19 #224
3498 Barb
Graduated Fool
pi_5465558
Rhody en Femke: welkom
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  dinsdag 20 augustus 2002 @ 23:55:01 #225
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_5467247
Vandaag ging het allemaal eens stuk beter, Femke kan zelfstandig ademen, is onder de beademingskoepel uit, de meeste buisjes en draadjes zijn weg, en de lucht die tussen de longen en de borstkas zat is bijna weg.

Op de X-Ray foto's die van haar gemaakt zijn is blijkbaar nog iets te zien in de longen. Dit is of een bacterie (oid) of ze heeft wat vervuild vruchtwater in de longen gekregen. Ze krijgt antibiotica en penicilline, en morgen wordt beslist hoe lang dat dat doorgaat.

Bijna het belangrijkste vergeten: moedertje heeft haar twee keer aangelegd en dat gaat prima. Dochterlief lijkt dus een beetje op pa: na een langzame start heel goed op gang komen .

Weet er iemand trouwens met welke argumenten je wel/niet aan moet komen om van een afdeling radiologie de eerste rontgenfoto's te krijgen. Ik wil later nl kunnen zeggen: "Kijk schat, dit was de eerste foto die van jou gemaakt was."

† In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 01:19:00 #226
7074 moussy
kuttekop
pi_5468557
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 23:55 schreef IllOgical het volgende:
Weet er iemand trouwens met welke argumenten je wel/niet aan moet komen om van een afdeling radiologie de eerste rontgenfoto's te krijgen. Ik wil later nl kunnen zeggen: "Kijk schat, dit was de eerste foto die van jou gemaakt was."
Gewoon vragen, niks uitleggen , gewoon zeggen dat je het wilt hebben. Hebben wij ook gedaan met videobanden, echo-foto's en weet ik veel wat nog meer aan spullen.

Rewimo.... weet jij misschien of er een minimale periode is dat je die hoge dosering foliumzuur moet slikken voor een bevruchting?

-edit- ik heb al wat gevonden: http://www.erfocentrum.nl/zwangerschap/foliu.php 4 weken voor de bevruchting volgens deze site

[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 21-08-2002 01:40]

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 07:02:46 #227
13151 crew  Rewimo
pi_5470159
Hoi Moussy, 4 weken is goed, 8 weken is nog beter. Je kunt foliumzuur altijd slikken, het is een in water oplosbare B-vitamine. Wat je te veel binnenkrijgt, plas je dus weer uit. Ik heb het geloof ik wel 2 jaar geslikt (dosis 5 mg). Ook tijdens de eerste twee maanden van de zwangerschap moet je nog doorgaan ermee. Ik heb het potje gewoon opgemaakt, kreeg er steeds 90 tegelijk

Nog even een aanvulling (misschien nuttig voor iemand): ook als je onverwacht zwanger raakt, is het verstandig om alsnog minimaal 8 weken foliumzuur te slikken.

[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 21-08-2002 08:01]

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 08:09:20 #228
13151 crew  Rewimo
pi_5470246
quote:
Op dinsdag 20 augustus 2002 22:25 schreef moussy het volgende:

[..]

Ik lees dan eigenlijk wel alles, kan ook wel een "blij" gevoel hebben bij het lezen dat er 2 wondertjes geboren zijn, maar kreeg het wel ff moeilijk dat ik moest lezen dat er een kindje beademd moest worden. Soms denk ik dan wel eens van verdomme die van mij had ook moeten blijven leven, maar dan zucht ik een keer diep en denk even door aan alle mankementen die Mink door het grote zuurstof gebrek had gekregen en bedenk me dat het beter zo is. Maar, ik accepteer niet van een mensen buiten Peter om als mensen het tegen me zeggen. Want voor wie is het beter? Voor Mink? Voor ons 3-en ?? Ik vloek ook wel eens om het feit dat ik soms liever een zwaar gehandicapt kind had gehad dan dit... dit is zo leeg, zo niets....maar ja, dat was ook weer niets voor het kind zelf, een leven moet wel waardig blijven en leuk. We moeten ons verdere leven teren op 2 kreetjes, wat bewegingen en de slangetjes als herinnering aan Mink....

Het is wel makkelijk gezegd ja, "het is beter zo", maar dat maakt het verdriet er natuurlijk niet minder om. Misschien is Mink een hoop bespaard gebleven, maar aan de andere kant had het allemaal best mee kunnen vallen (ik doel hier voornamelijk op zijn ruggetje). Dat weet je gewoon niet.

Mijn moeder - ervaringsdeskundige helaas - reageerde overigens ook zo, toen ik haar over Mink vertelde (vond ik best moeilijk trouwens). Ik vond dat eerst heel gek, was zelfs een beetje verontwaardigd, maar ja, zij heeft gezien wat mijn broertjes allemaal hebben moeten doorstaan. Toen ze daar wat meer over vertelde, kon ik het wel begrijpen...

woensdag 21 augustus 2002 @ 09:28:28 #229
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5470611
Rewimo, leuk hoor, dat bloot-op-de-fiets! Hier lopen er ook 2 rond die het liefst hun kleertjes uitrekken Maar nu is het toch een beetje miezerig weer, dus we zitten binnen. Wouter is vandaag (net als gisteren) lekker thuis, want hij is een beetje ziek. Volgens de dokter duurt het hooguit een dag of 4. Wel zielig gezicht, 's morgens heeft ie gewoon dichtgeplakte oogjes door groenig slijm en hij is ook zo warm (ongeveer 39 graden Celsius). Ik geef hem af een toe paracetamol, maar zetpilletjes vindt ie NIET leuk

Illogical, wat heerlijk dat Femke goed vooruit gaat! En dat de borstvoeding gaat lukken, is echt prachtig!

En Catootje, hoe is het bij de huisarts gegaan?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 10:16:47 #230
13151 crew  Rewimo
pi_5471027
Illogical, fijn dat het de goede kant opgaat met Femke. Ik hoop dat ze snel met jullie naar huis mag
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 10:24:58 #231
13151 crew  Rewimo
pi_5471103
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 01:19 schreef moussy het volgende:

-edit- ik heb al wat gevonden: http://www.erfocentrum.nl/zwangerschap/foliu.php 4 weken voor de bevruchting volgens deze site

Bedankt voor de link, Moussy. Dat is een hele informatieve en leesbare site.
  woensdag 21 augustus 2002 @ 10:48:30 #232
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5471354
Ik slik al sinds jaar en dag foliumzuur.
Na een "fout" uitstrijkje wist mijn ex-schoonzusje (is ICverpleegkundige) dat dat ook de conditie van je baarmoedermond kan verbeteren.

In het kader van baat het niet schaad het niet ben ik dat gaan slikken en doe dat nog steeds.
Overigens ben ik later alsnog geopereerd om een gedeelte van de baarmoedermond weg te halen, maar wie weet was het anders erger geweest.

Tijdens de hele zwangerschap van Freek ben ik door blijven slikken omdat het volgens mijn gyno geen kwaad kan en bloedarmoede zou helpen voorkomen. Mijn HB is ook geen moment te laag geweest.

-edit- Voor zover ik weet is het verstandig om ermee te beginnen zodra je met de pil stopt cq vrijt om zwanger te worden.

pi_5471660
Ik slik al 2 jaar foliumzuur. Gestopt met de pil --> foliumzuur gaan slikken.

Overigens was dat toen al op advies van Rewimo, mijn hemel wat lijkt/is dat al allemaal al lang geleden he, Rewimo?

pi_5471670
Off topic: de scan was goed, vertoonde geen verandering ten opzichte van vorig jaar. Daar hebben we het in de eerste minuut van het consult over gehad, en daarna hebben we tien minuten zitten kletsen over kinderopvang, crèches, naschoolse opvang, judo- en zwemlessen...
(zoontje van neurochirurg zat tot kort geleden bij Jorden in de groep, vandaar...)

Hmmm, toch wel weer een beetje on topic dus.

Pfoe, wat een opluchting. Je schaamt je bijna dat je je zo druk gemaakt hebt over zo'n scan. Maar goed, dat zullen we volgend jaar wel precies weer zo doen, vrees ik....

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 11:17:06 #235
13151 crew  Rewimo
pi_5471674
Ja, Tink, het gaat zo vreselijk hard allemaal... Hoe is het er nu mee trouwens?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 11:18:21 #236
13151 crew  Rewimo
pi_5471696
Goed nieuws, Nausicaa Hartstikke goed. Ik kan me voorstellen dat het elk jaar weer spannend is hoor, dat zal wel niet zo gauw overgaan dat gevoel...
  woensdag 21 augustus 2002 @ 11:36:07 #237
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5471889
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 11:16 schreef Nausicaa het volgende:
Off topic: de scan was goed, vertoonde geen verandering ten opzichte van vorig jaar.

Pfoe, wat een opluchting. Je schaamt je bijna dat je je zo druk gemaakt hebt over zo'n scan. Maar goed, dat zullen we volgend jaar wel precies weer zo doen, vrees ik....

Inmiddels is mijn operatie volgend op het "foute" uitstrijkje twee jaar geleden, en bij iedere uitslag van de controle uitstrijkjes zat ik weer bibberend aan de telefoon.

Maarre.... goed nieuws dus! Hartstikke fijn!

† In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 12:29:07 #238
7074 moussy
kuttekop
pi_5472767
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 10:48 schreef Leah het volgende:
-edit- Voor zover ik weet is het verstandig om ermee te beginnen zodra je met de pil stopt cq vrijt om zwanger te worden.
Voor ik zwanger was van Mink slikte ik het ook al een poosje. Eerst van de miskraam en ben gewoon door blijven slikken tot we de uitslagen van de triple test kregen.

Aangezien we heel voorzichtig aan een 3de kindje denken wilde ik even weten hoe lang je minimaal foliumzuur moet slikken. Vrijdag moet ik naar de gyn en zal ik voor een recept vragen van de hoge dosering. En nu zit ik aan de gravitamon, om ook maar ivm mijn niet eten wat vitamientjes binnen te krijgen. We houden het overigens op oefenen tot we de uitslagen van de obductie van Mink hebben.

woensdag 21 augustus 2002 @ 12:40:20 #239
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5472943
Moussy, 'niet eten'? Ik maak me wel een beetje ongerust, zorg je goed voor jezelf?
pi_5472981
Nausicaa, te gek dat alles er goed uitzag!!!!

Helemaal niet raar hoor, dat je je druk hebt gemaakt, het is niet niks om dagen rond te lopen met zo'n denkbeeldig zwaard boven je hoofd.

Wat een opluchting voor jullie,

liefs Dineke

† In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 13:04:29 #241
7074 moussy
kuttekop
pi_5473237
godverdegodver!!!!!

Eerst krijg ik van de week te horen dat we ons niet moeten isoleren. Zaterdag zijn we bij mijn schoonouders en krijgen we de boodschap dat we nergens meer over moeten praten en dat we het moeten vergeten. Hier zat mn zwager bij die zelf een broertje heeft verloren en die dan weer zegt praat er over..... en nu had Peter zn vrouw aan de telefoon , mogen we morgen niet op de verjaardag van hun dochter komen anders zou het het gesprek van de dag worden!! Wat overigens mn schoonvader ook al had gezegd , zaterdag, toen er wat familie zou komen (al mn schoonzussen en diegene die Mink zijn uitvaart gefilmd had) en aangezien dat een "gezellig samen zijn" moest zijn moesten wij of weg, of ons bek houden!!

Verdomme, mn kind is net 10 dagen dood en ik mag er niet eens meer om janken!! Al ga ik verdomme op straat staan te schreeuwen dat hij dood is, dat moet ik toch zelf weten!!

pi_5473306
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:04 schreef moussy het volgende:
godverdegodver!!!!!

Verdomme, mn kind is net 10 dagen dood en ik mag er niet eens meer om janken!! Al ga ik verdomme op straat staan te schreeuwen dat hij dood is, dat moet ik toch zelf weten!!

Wat een ^(&*%&^$^) familie heb jij.

-edit-

En gewoon janken en schreeuwen als je dat wilt. Mink is nog altijd JOUW kindje.

*OUD heilige*
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 13:14:31 #243
13151 crew  Rewimo
pi_5473363
Nou ja zeg Moussy, wat een stel idioten zeg Lekker meevoelende familie hebben jullie (NOT). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou denken bekijk het verder maar! Wat een eikels zeg. Alsof je je gewoon om kunt draaien en doen alsof er niks gebeurd is en Mink er nooit geweest is. Dat is het ontkennen van het bestaan van je kind! Meid, wat moet dat zeer doen...

Dikke knuffel van mij voor jullie allevier...

pi_5473541
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:14 schreef Rewimo het volgende:
Nou ja zeg Moussy, wat een stel idioten zeg Lekker meevoelende familie hebben jullie (NOT). Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik zou denken bekijk het verder maar! Wat een eikels zeg. Alsof je je gewoon om kunt draaien en doen alsof er niks gebeurd is en Mink er nooit geweest is. Dat is het ontkennen van het bestaan van je kind! Meid, wat moet dat zeer doen...
Inderdaad zeg, wat een stelletje lomperiken! Ik zou ook zoiets hebben van zoek-het-lekker-zelf-uit! Ik hoop dat jullie/jij wel goede vrienden (of familie van de andere kant) hebben die jullie wel een beetje opvangen of in ieder geval naar je luisteren.
Meis, sterkte ermee!
Enne inderdaad, schreeuw en jank het er maar uit hoor
  woensdag 21 augustus 2002 @ 13:31:11 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5473563
ONGELOFELIJK!!

WAT een ********piep piep******* zeg! Kun je er ook zo lekker bij hebben op dit moment...

woensdag 21 augustus 2002 @ 13:40:16 #246
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_5473689
Nou jaaaaa zeg, wat een belachelijke familie zeg!
En dat Mink net 10 dagen dood is of 10 jaar: als jij erover wilt praten dan moet dat toch kunnen!!! Van je familie moet je het maar hebben (niet dus in jouw geval ). Echt heel erg rot voor je, meid...
pi_5474539
sjeez!!! Stuur ze maar naar mij hoor ik heb nog wel een plekje in de box beneden waar ze kunnen weg rotten!!!!
Wat een stelletje asociale teringlijers excuses voor taalgebruikzijn dat zeg.

Ik dacht dat mijn schoonouders erg waren met de opmerking dat Damien een meid moest worden (toen ik zwanger was) en dat ze nu dus absoluut geen contact meer willen omdat het toch een jongen is.
Maar die schoonfamilie van jou slaat werkelijk alles!!!

Wat zegt je man hier eik van?

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 21 augustus 2002 @ 14:41:23 #248
13151 crew  Rewimo
pi_5474652
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:33 schreef Angel22 het volgende:
Ik dacht dat mijn schoonouders erg waren met de opmerking dat Damien een meid moest worden (toen ik zwanger was) en dat ze nu dus absoluut geen contact meer willen omdat het toch een jongen is.
Dat vind ik anders ook behoorlijk achterlijk hoor Waar slaat dat in hemelsnaam op Alsof je enige invloed hebt of je kind een jongen of een meisje wordt. Wat een onzin! Wat is er nou mooier dan een (klein)kind? Van welk geslacht dan ook.

Wat een rare dingen halen mensen zich toch in hun hoofd

pi_5474669
trouwens nog een vraagje...

Ik ben pas ongesteld geweest en ik neem aan dus niet zwanger. (testen waren ook negatief)
Maar nu heb ik wel last van een vaag misselijk gevoel als ik opsta wat in de loop van de ochtend pas overgaat, mijn borsten doen zeer en mijn tepels lekken . Ook heb ik een abbonnement op alle wc die er maar bestaan want ik moet zeker ieder kwartier heen...

Toch zwanger of is er nu iets heel vaags aan de hand met mij?

pi_5474713
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:41 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat vind ik anders ook behoorlijk achterlijk hoor Waar slaat dat in hemelsnaam op Alsof je enige invloed hebt of je kind een jongen of een meisje wordt. Wat een onzin! Wat is er nou mooier dan een (klein)kind? Van welk geslacht dan ook.

Wat een rare dingen halen mensen zich toch in hun hoofd

Ik heb nu dus ook geen contact meer met die mensen ook omdat ze mijn man toen ie kind was mishandeld hebben enzo er zijn (helaas) wel meer dingen aan de hand dan alleen dat die kleine van mij een meid moest worden maar dat zeggen dus gewoon ronduit in mijn gezicht en daar kan ik dus niet tegen....
Ik zie ze soms nogweleens in de stad maar dan draaien ze zich om of lopen een winkel in ofzo. Hele rare mensen zijn dat en ik heb het ook opgegeven om ze te begrijpen.
  † In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 14:47:57 #251
7074 moussy
kuttekop
pi_5474748
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:42 schreef Angel22 het volgende:
trouwens nog een vraagje...

Ik ben pas ongesteld geweest en ik neem aan dus niet zwanger. (testen waren ook negatief)
Maar nu heb ik wel last van een vaag misselijk gevoel als ik opsta wat in de loop van de ochtend pas overgaat, mijn borsten doen zeer en mijn tepels lekken . Ook heb ik een abbonnement op alle wc die er maar bestaan want ik moet zeker ieder kwartier heen...

Toch zwanger of is er nu iets heel vaags aan de hand met mij?

schijnzwanger?? vroeg zij uit ervaring...
pi_5474774
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:47 schreef moussy het volgende:

[..]

schijnzwanger?? vroeg zij uit ervaring...

heb ik ook al aan gedacht ja... maar ik vin het toch wel vaag hoor.....
  † In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 14:59:12 #253
7074 moussy
kuttekop
pi_5474908
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 13:28 schreef Sweej het volgende:

[..]

Ik hoop dat jullie/jij wel goede vrienden (of familie van de andere kant) hebben die jullie wel een beetje opvangen of in ieder geval naar je luisteren.
Meis, sterkte ermee!
Enne inderdaad, schreeuw en jank het er maar uit hoor

Er blijft op deze manier verdomd weinig over.....

Ik ben een vriend kwijt omdat we hem niet "ff" op de hoogte hadden gebracht van de zwangerschap en hij het heel erg vond om het via zijn, toen nog vrienden van ons, schoonzus en broer moest horen. Die zijn we kwijt omdat de schoonzus aan had gegeven nergens tussen in te willen zitten Terwijl wij helemaal niet over dat accefietje gesproken hadden met hun, maar de broer. Dus van onze kant hoefde ze nergens tussen te zitten. De schoonzus zeg maar, die zou ons een aantal weken geleden nog terug bellen om het even te laten bezinken en die moet nog terug bellen.

En misschien had ik die vriend ook wel moeten bellen wat er hier aan de hand was, maar hij had ons niet hoeven te ontwijken nadat hij wat van zn schoonzus/ouders/broer/weet ik veel wie gehoord had, en had eigenlijk ook best wel op mijn voice mail berichtjes, e-mailtjes en icq-berichtjes kunnen reageren. Maar ja goed, 13 jaar vriendschap naar de kloten ... en zo gaat het maar door... Gelukkig hebben we mijn ouders en oma nog, een stel vrienden en een vriendin en dan houdt het op. Het dunt in ieder geval erg uit als je in de shit en ellende zit.

We hebben trouwens net de opdracht gegeven om een "pot" voor de as van Mink te laten maken. Het gaat een lichte blauwe pot worden met 4 visjes er op met op de visjes "papa" "mama" "rene" (met streepie op de e) en Mink.

pi_5474996
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 14:59 schreef moussy het volgende:

[..]

We hebben trouwens net de opdracht gegeven om een "pot" voor de as van Mink te laten maken. Het gaat een lichte blauwe pot worden met 4 visjes er op met op de visjes "papa" "mama" "rene" (met streepie op de e) en Mink.

Wat mooi

En voor de rest: Wat lopen er toch achterlijke mensen rond op deze aardkloot

woensdag 21 augustus 2002 @ 15:12:24 #255
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_5475103
Mooi, Moussy, zijn dat dezelfde visjes als in je icoontje?

Ik heb ook mot met een "vriendin" gehad omdat ik niet meteen verteld had dat ik zwanger was (was AL 8 weken...).

Alsof je verantwoording af zou moeten leggen aan je vrienden
Dat soort mensen kun je ook maar beter kwijt zijn is mijn optie, maar daar heb je nu niets aan.
Blijkt maar weer... in tijden van nood leer je je vrienden kennen.

Ow ja.... haar motivatie was dat ze het mij ook direct na haar positieve test verteld had.
Kleuterschoolniveau dus

† In Memoriam † woensdag 21 augustus 2002 @ 15:20:13 #256
7074 moussy
kuttekop
pi_5475230
quote:
Op woensdag 21 augustus 2002 15:12 schreef Leah het volgende:
Mooi, Moussy, zijn dat dezelfde visjes als in je icoontje?
Nee, hele simpele visjes , een beetje op een kinderlijke manier gemaakt zeg maar.

net zoals ze in onze advertentie stonden, maar daar hebben jullie geen zak aan

pi_5475255
ik wil jullie trouwens deze niet onthouden
Damien 2 jaar!!!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')