abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 20:41:21 #251
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_116617587
Ja hebben er 9 gebeld. Maar ik juich pas als de eerste spuit erin zit.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 10 september 2012 @ 21:58:59 #252
52229 Chanty
pi_116622550
Ik heb de oplossing gevonden :) Gewoon even met de bonuskaart langs de Appie...

maandag 10 september 2012 @ 22:08:34 #253
384078 Rinn
wanna panda
pi_116623155
_O-
pi_116625725
Hihi
  maandag 10 september 2012 @ 22:51:31 #255
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116626039
_O-
Be happy with the little things in life
pi_116626504
Haha!
pi_116630282
Chanty, wat een gedoe zeg, het zit niet mee.

Rinn, welkom! :*
Hopelijk kun je hier de vragen stellen en ervaringen uitwisselen waar je behoefte aan hebt.

Om 8:45 follikelmeting. Spannend.

Even geheel offtopic, maar ik moet het even kwijt. Ik werd vanmiddag door m'n man gebeld. Z'n vader was van een steiger afgevallen en werd met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Conclusie is dat er 2 nekwervels gebroken zijn, ruggewervel gebroken, klaplong, borstbeen gebroken, fiks aantal ribben gebroken en misschien nog een knie of enkel. Hij ligt nu op de IC, gelukkig wel bij kennis, maar heeft een hele hele lange weg te gaan qua operaties aan rug en nek etc. en revalidatie. We hebben geen idee wat er allemaal nog komen gaat en misschien is dat maar goed ook, maar door dit gebeuren heb ik op dit moment heel erg m'n twijfels over het wel of niet doorzetten van de behandeling. Natuurlijk wil ik het heel graag, maar ik denk ook dat al deze stress niet echt bevordelijk is voor de kans van slagen. Soms lijkt het echt of ik voor pech geboren ben. De afgelopen 3 jaar hebben mijn vader, moeder en nu dus schoonvader op de IC gelegen. Ik ben er een keer klaar mee, het is tijd voor een normaal jaar zonder dit soort gedoe. Nu eerst maar eens slapen en dan zien we weer verder.
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:12:35 #258
52229 Chanty
pi_116633462
Pffff jeetje dat is niet niks ;( Sterkte :* Ik kan me voorstellen dat je twijfelt. Ik denk dat ik het zelf inderdaad even zou uitstellen. Zoiets levert wel erg veel stress op lijkt me, maar eens kijken wat ze vandaag in het ziekenhuis erover denken? Succes in ieder geval!
pi_116633852
Jeetje NIKKI. Het zit jullie ook niet mee. Sterkte!
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:15:41 #260
171422 LadyBlack
paint it black
pi_116634409
Sjezus Nikki... wat een heftig bericht, wat zullen jullie geschrokken zijn :{ Kan me ook voorstellen dat je dan even je vraagtekens zet bij dit traject dat natuurlijk ook al een behoorlijke wissel trekt op je emoties. Sterkte :*

Verder een welkom voor Rinn, wat goed dat er eindelijk een plan is joh... En met hormoonondersteuning heb je inderdaad alle kansen die je kunt krijgen ^O^ Ik kreeg ze niet omdat ik altijd een regelmatige cyclus had, en ik denk ook omdat ik volgens het ziekenhuis in wezen nog tijd zat had.

Chanty, eindelijk de juiste spullen in huis, wat een gedoe!! Nu op naar een vliegende start!

DV :* jij verdient straks een lintje voor al je geduld. Begin oktober mag je starten toch? Geniet inderdaad nog maar even van je biefstukjes e.d.

Sull, heb jij al een nieuw plan van aanpak? Ik kan het nu even niet teruglezen, maar er was geen groei meer toch? Ik hoop dat voor jullie ook nog eens de wonderformule wordt gevonden!
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:44:00 #261
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116634955
Nikki :* wat een rot situatie zeg, ik snap dat je daar van gaat twijfelen. Heel veel sterkte :*

LB dankjewel lieverd. Vandaag over een precies een maand begin ik met spuiten 11okt
pi_116636840
Rinn; welkom hier, hopelijk heeft de behandeling snel effect!

Nikki; jeetje, wat heftig allemaal, heel veel sterkte voor jullie. En kan me je twijfels goed begrijpen, maar van de andere kant je bent nu al zo ver in de behandeling. Moeilijke overwegingen allemaal, iig een :* voor jou.

Dv; ook een dikke knuffel voor jou, na lang wachten is eindelijk actie in zicht. Geniet nog even van alle lekkere dingen deze maand :*
pi_116637162
Dames, ik was even druk. Gelukkig wel goed nieuws --> mijn bloedwaarden zijn nog verder verbeterd *O* Gisteren dus ff lekker op het strand uitgewaaid en mijn favo lasagne van de traiteur gegeten.

@Chanty wat rot dat het zo slecht geregeld is op dit moment. Ik wil ook wel langs de AH dan ;)
Hoop dat je vanavond komt juichen dat de eerste spuit erin zit.

@ _NIKKI_ Jeetje wat klote! Sterkte voor jou en _NIKKI_man en heel veel beterschap voor je schoonvader. Het leven is helaas niet rustig - en zeker niet op de momenten dat we er naar verlangen. Twijfelen is heel normaal.

@Rinn, welkom. Ik duim dat de hormonen het zetje zijn dat je nodig hebt!

@Poezebeest Het idee duidelijkheid willen hebben herken ik maar al te goed :{
De drang om 'zo snel mogelijk' te willen gaan is ook heel normaal, maar uiteindelijk niet altijd de juiste keuze. Ik spreek genoeg mensen die blij zijn dat ze bijv. een paar maanden rust hebben genomen. Denk er rustig over na en kies wat bij je past.

@Tally Nog een paar weken en dan mieteren we je hier ceremonieel over naar Z&G en de roze wolk, ok?

@DV nog een maandje *O*

Als ik iemand vergeten ben, sorry, zit net aan de lunch.
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:14:51 #264
52229 Chanty
pi_116638724
Spuit ligt in de koelkast :9 en afspraak voor prikinstructie staat. Moet goed gaan deze keer :+
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:20:08 #265
52229 Chanty
pi_116640632
Bel net om een afspraak te maken voor controle, dat moest ik doen een week nadat ik zou starten met prikken. Maar nu zegt de assistente dat dat niet kan dat ik pas zo laat een controle krijg. Dus nu gaat ze overleggen... Ik begin langzaam de neiging te krijgen om een ander ziekenhuis te zoeken. Er lijkt niet echt gecommuniceerd te worden en iedereen zegt weer wat anders :{ Iemand die weet vanaf wanneer er controles worden gedaan als je moet spuiten?
pi_116640833
Ik weet niet beter of dag 10 in de cyclus (7 dagen na de eerste prik) krijg je de eerst echo.
Dat is bij mij wel zo geweest zo ver ik nog weet.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:29:17 #267
384078 Rinn
wanna panda
pi_116640939
Bij mij ook dag 10 echo.
Moet op dag 1 meteen bellen om een afspraak te maken voor de echo.

Maar het is steeds wat bij het ziekenhuis van jou hé Chanty -O-
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:32:41 #268
52229 Chanty
pi_116641052
Niet anders dan bij mij dus behalve dat ik nu op dag 7 van de cyclus start met prikken, maar dat maakte niet uit omdat ik geen eigen cyclus heb. Dus dan ook gewoon 7 dagen na de eerste prik :{

Hadden jullie dan ook voor 6 dagen medicatie mee? Want dat is ook een beetje vaag. 6 dagen meds terwijl de echo pas op dag 7 is.
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:07:57 #269
52229 Chanty
pi_116642144
Nou de kogel is door de kerk...
Het klopt inderdaad dat ik dag 7 op controle moet (no shit Sherlock).
Ik had eigenlijk al 7 sept moeten beginnen met spuiten (no shit Sherlock :') maar nu dus maar vandaag).
En hoe dat zit met 6 dagen meds en pas na 7 dagen controle (dus 1 dag sowieso zonder meds), wist ze ook niet dus ik heb morgen een belafspraak. Morgen ga ik dit alles tot op de bodem uitzoeken en ook kenbaar maken dat de onderlinge communicatie om te janken is.

Oh en met de controle dinsdag heb ik gyn nr 5 van de 6 die er rondlopen :') Ik snap waar het mis gaat...
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:10:11 #270
384078 Rinn
wanna panda
pi_116642216
Komende maand is voor mij de eerste keer. Dus ik weet alleen wat mij vorige week verteld is bij de prikinstructie ;)

Maar bij jou is het sowieso anders qua medicijnen enzo ook.
Je hebt eerst primolut gehad en nu sta je op het punt om te beginnen met Gonal-F prikken toch?

Op basis waarvan is nu je dag 1 van je cyclus bepaald als je geen cyclus hebt? Zou de assistente hier misschien mee in de knoei zitten? Dat het eigenlijk dag 7 na eerste prik is, maar het langer lijkt omdat je dag 7 van je cyclus pas begint met prikken (cyclusdag 14 ongeveer dan)?
Zouden ze wel snel terug bellen want zo schiet het ook niet op hé.

6 dagen prikvoorraad lijkt me inderdaad wat krap.
Wat ik bij de prikinstructie begreep is dat je dan op dag 7 na de eerste prik bij de echo te horen gaat krijgen of je wel of niet moet doorgaan met prikken (dus of je wel of niet de 7e prik en/of eventueel meer prikken moet zetten).
Als je dan op dat moment nog prik 7 moet regelen dan lijkt dat me erg kortdag (helemaal gezien de moeite die je er nu voor hebt gedaan om de juiste meds te bemachtigen).

Of zie ik dat nou verkeerd?

Als het goed is krijg ik 2 sets van 5 prikspul menopur = totaal 10 prikken (kan het morgen ophalen).
Ik hoorde bij het ziekenhuis wel dat ik zelf goed moest nakijken of alles erin zat, want dat ze bij de apotheek soms niet genoeg injectienaalden enzo erbij doen :{

Hopelijk bellen ze snel terug en dat het nu wel in één keer goed gaat!
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:17:55 #271
52229 Chanty
pi_116642448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:10 schreef Rinn het volgende:
Komende maand is voor mij de eerste keer. Dus ik weet alleen wat mij vorige week verteld is bij de prikinstructie ;)

Maar bij jou is het sowieso anders qua medicijnen enzo ook.
Je hebt eerst primolut gehad en nu sta je op het punt om te beginnen met Gonal-F prikken toch?

Op basis waarvan is nu je dag 1 van je cyclus bepaald als je geen cyclus hebt? Zou de assistente hier misschien mee in de knoei zitten? Dat het eigenlijk dag 7 na eerste prik is, maar het langer lijkt omdat je dag 7 van je cyclus pas begint met prikken (cyclusdag 14 ongeveer dan)?
Zouden ze wel snel terug bellen want zo schiet het ook niet op hé.

6 dagen prikvoorraad lijkt me inderdaad wat krap.
Wat ik bij de prikinstructie begreep is dat je dan op dag 7 na de eerste prik bij de echo te horen gaat krijgen of je wel of niet moet doorgaan met prikken (dus of je wel of niet de 7e prik en/of eventueel meer prikken moet zetten).
Als je dan op dat moment nog prik 7 moet regelen dan lijkt dat me erg kortdag (helemaal gezien de moeite die je er nu voor hebt gedaan om de juiste meds te bemachtigen).

Of zie ik dat nou verkeerd?

Als het goed is krijg ik 2 sets van 5 prikspul menopur = totaal 10 prikken (kan het morgen ophalen).
Ik hoorde bij het ziekenhuis wel dat ik zelf goed moest nakijken of alles erin zat, want dat ze bij de apotheek soms niet genoeg injectienaalden enzo erbij doen :{

Hopelijk bellen ze snel terug en dat het nu wel in één keer goed gaat!
Het is mij ook niet echt duidelijk waar het mis gaat want ze zei nu aan de telefoon dat het klopte dat ik over 7 dagen controle heb want de chlomid sloeg bij mij niet aan :? Ik snap niet wat dat met elkaar te maken heeft.

Mijn dag 1 vd cyclus wordt bepaald aan de hand van de bloeding die ik door de primolut krijg. Dag 1 was woensdag, dag 3 (vrijdag) had ik een echo en had ik eigenlijk moeten starten met prikken. Alleen had de gyn mij twee weken daarvoor geen recept meegegeven wat wel had gemoeten. Toen moest ik dus die medicatie regelen en maandag beginnen (dag 6). Nou ja, what happend then weten jullie en zo zit ik nu op dag 7. De gyn op dag 3 zei dat het voor mij niet uitmaakt wanneer ik start met prikken omdat ik geen eigen cyclus heb. Als ik geen primolut slik, komt er totaal geen bloeding. Denk dat ze daar inderdaad de mist in gaan omdat ze in het dossier ziet dat dag 1 al een week geleden is...

Maar goed, vanavond starten en morgen ga ik het uitpluizen. Mijn eigen apotheek heeft een prikpen besteld vandaag, dus als ik meer moet hebben, kan ik die tenminste direct ophalen.

Hopelijk gaat het bij jou allemaal wat vlotter :*
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:18:03 #272
384078 Rinn
wanna panda
pi_116642453
Nou zeg Chanty! Wat een prutsers zeg! |:(

In elk geval goed dat je het zelf allemaal controleert want anders sta je straks echt zonder meds.
En laat ze maar goed weten wat je ervan denkt ^O^
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:21:03 #273
384078 Rinn
wanna panda
pi_116642532
Maar had je de prikinstructie al wel gehad dan? Of is dat niet nodig bij een prikpen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:27:37 #274
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_116642745
Wat een vage actie van het ziekenhuis zeg. Eerlijk gezegd vind ik het nog steeds niet heel erg duidelijk en heb ik het idee dat daar in het ziekenhuis een beetje langs elkaar heen gecommuniceerd word.
@rinn volgens mij krijg je altijd prikinstructies ook als het een prikpen is, tenminste hier was het wel zo. Het is toch wel fijn om te weten hoe alles werkt en hoe je het beste kunt prikken
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:36:46 #275
52229 Chanty
pi_116643014
Prikinstructie had ik gisteren moeten krijgen maar omdat we injecties hadden en geen prikpen ging dat niet door. Dus vanavond nu de prikinstructie. Ik zou anders ook met pen echt niet weten wat ik moet doen :')

En idd DV ik heb ook het idee dat er langs elkaar heen wordt gewerkt daar. Ik ga morgen ook tijdens dat telefoongesprek zeggen dat het niet fijn is dat iedereen telkens weer wat anders zegt, mensen elkaars handschrift niet kunnen lezen, recepten niet worden meegegeven/ onduidelijk zijn (want blijkbaar stond op het recept niet dat ik een prikpen moest, daarom was dat fout gegaan), en instructies over het tellen van de cyclus bij iedere gyn anders zijn. Als dit nu niet goed gaat, ga ik ook echt rondkijken naar een ander ziekenhuis. In oktober zal ik toch een ronde moeten skippen ivm een week voor werk naar het buitenland. Kunnen er ook nog wel wat wachtweken bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')