abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:05:00 #1
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_115738481
Dit conflict is de laatste weken erg bloedig aan het worden, en ik lees er bijna elke dag over maar zag nog geen topic hierover, vandaar dit centrale topic voor al het nieuws over dit conflict.

Achtergrondinformatie:
De Koerden beschikken over autonomie in Noord-Irak (Iraaks Koerdistan), maar worden nog steeds onderdrukt in Turkije, Syrië en Iran. In die laatste landen strijden ze nog voor hun rechten, zo zijn er een paar honderd duizend van de Koerden in Syrië statenloos en worden de Koerden in Turkije (20/25 miljoen) niet erkend als een minderheid (waardoor ze minder rechten hebben) terwijl de Joodse minderheid (een paar duizend) wel worden erkend door de Turkse staat.

Hierboven is de map van Koerdistan te zien, het Koerdische volk zit verspreid over 5 landen in die regio, die landen onderdrukken de Koerden om de beurt, zo bestookte Saddam de Koerden met gifgas en begon hij een genocide-campagne tegen hen met als resultaat een kwart miljoen doden. Het Turkse leger heeft weer zo'n 4000 Koerdische dorpen vernietigd en nog tal van andere misdaden gepleegd. Veel Koerden zitten gevangen in Turkije waaronder honderden kinderen. Ja, ik hoor je al denken, en dat wil bij de EU?

( )

Mensen, hou dit topic zoveel mogelijk levend. Zeker nu de Turkse hypocrisie een hoogtepunt heeft bereikt (wel pro-Palestina, maar tegelijkertijd anti-Koerdistan en honderden Koerden afslachten), vind ik dat we dit moeten blijven benadrukken zodat mensen niet in de val van de fascistische Turkse staat vallen.

Free Free Kurdistan

Zeker omdat de internationale gemeenschap de Koerden een eigen staat heeft beloofd:

Vrede van Sèvres
Turkije zou een enorm deel van zijn territorium verliezen. Zo zou Armenië onafhankelijk worden, geheel volgens de politiek van het Zelfbeschikkingsrecht van Woodrow Wilson. Ook Koerdistan zou onafhankelijk worden. Irak en Palestina zouden bestuurd worden door het Verenigd Koninkrijk als mandaatgebieden. Syrië (waaronder het latere Libanon) kwam onder Frans bestuur als mandaatgebieden. De Dodekanesos en Rodos werden ingenomen door Italië. Thracië en Smyrna werden ingenomen door Griekenland. De Zee van Marmara werd gedemilitariseerd en geïnternationaliseerd. Bovendien werd de zo gevormde rompstaat van het Ottomaanse Rijk onder financiële curatele gesteld.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_S%C3%A8vres

Turks-Koerdisch conflict
Turks-Koerdisch conflict #2
Turks-Koerdisch conflict#3 PKK dreigt met aanslagen badplaatsenTurkije
Turks-Koerdisch conflict #4
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:05:22 #2
344644 computerprobleem
pi_115738485
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:04 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Typisch Turks weer hoor. Waarom kopieer en plak je niet alles?
Jij postte:
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 04:01 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Meerdere malen heeft de PKK (vooral in 2007-2009) het staakt het vuren aangekondigd, maar deze werd elke keer verbroken door het TURKSE leger.
En mijn antwoord daarop was:

Ik gebruik Rudaw, de Koerdische bron die jijzelf net ook hebt gebruikt, als bron:
quote:
PKK slaat toe ondanks staakt-het-vuren

Accent 29 april 2009 – Dit keer hadden de suggestieve berichtgevingen in de Turkse media gelijk. Het was de PKK die ondanks het zelf afgekondigde staakt-het-vuren tot 1 juni vanochtend tien soldaten om het leven bracht.

(...)

Bron: http://rudaw.nl/?p=1601.
En dan zeg ik nog niets over de eenzijdigheid van het staakt-het-vuren in de afgelopen jaren.

---

Zie je die dikgedrukte tekst staan in jouw quote? Ik haal dat onderuit.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 06:06:58 ]
pi_115738486
quote:

[..]

De PKK heeft een tijd geleden een delegatie gestuurd om vrede te BESPREKEN.
Ze werden door de Koerdische bevolking met vreugde ontvangen, maar de Turkse overheid gaf de opdracht om hen op te pakken en in de gevangenis te stoppen. Want zij ''spreken niet met terroristen''. De Turkse overheid is dus DUIDELIJK de agressor. Ze willen niets horen over VREDE, want ze voeren liever oorlog. Meerdere malen heeft de PKK (vooral in 2007-2009) het staakt het vuren aangekondigd, maar deze werd elke keer verbroken door het TURKSE leger.
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 04:37 schreef zarGon het volgende:
Bronnen.
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:03 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Die zal ik binnenkort eens even opzoeken en jou de mond keihard snoeren.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 06:08:32 ]
pi_115738487
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:03 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Die zal ik binnenkort eens even opzoeken en jou de mond keihard snoeren.
Zoek dan ook meteen een bron op voor je onderstaande bewering.
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?

Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geef eens een bron voor je bewering over 30 omgekomen kinderen.
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:09:48 #6
344644 computerprobleem
pi_115738490
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Jij postte:

[..]

En mijn antwoord daarop was:

Ik gebruik Rudaw, de Koerdische bron die jijzelf net ook hebt gebruikt, als bron:

[..]

En dan zeg ik nog niets over de eenzijdigheid van het staakt-het-vuren in de afgelopen jaren.

---

Zie je die dikgedrukte tekst staan in jouw quote? Ik haal dat onderuit.
Typisch TURKS weer hoor :). Schijnheilig zijn en vermelden dat je een Koerdische bron gebruikt, maar niet alles kopieren en plakken om de waarheid maar te ontwijken en te kunnen ontkennen.
Dit stond er METEEN na dat stukje dat jij plakt:

quote:
Uit wraak voor de arrestatiegolf tegen parlementspartij DTP, het doden van burgers in Colemerg en Amara en de militaire operaties.
http://rudaw.nl/?p=1601

Waarom kopieer en plak je dat stuk niet? De PKK heeft gehandeld omdat de terroristische Turkse staat Koerdische burgers heeft VERMOORD en parlementsleden heeft opgepakt (HEEL ERG ONDEMOCRATISCH).

Waarom laat je dat stuk niet zien? Vertel mij dat nou eens. WAAROM PLAK JE DAT STUK ER NIET BIJ, ZARGON?!??!
pi_115738491
Jij zegt:
quote:

[..]

Meerdere malen heeft de PKK (vooral in 2007-2009) het staakt het vuren aangekondigd, maar deze werd elke keer verbroken door het TURKSE leger.
Ik zeg:
quote:

Accent 29 april 2009 – Dit keer hadden de suggestieve berichtgevingen in de Turkse media gelijk. Het was de PKK die ondanks het zelf afgekondigde staakt-het-vuren tot 1 juni vanochtend tien soldaten om het leven bracht.

(...)

Beweer je nog steeds het volgende: "Meerdere malen heeft de PKK (vooral in 2007-2009) het staakt het vuren aangekondigd, maar deze werd elke keer verbroken door het TURKSE leger."

Ja of nee?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 06:11:05 ]
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:11:26 #8
344644 computerprobleem
pi_115738492
quote:
14s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:10 schreef zarGon het volgende:
Jij zegt:

[..]

Ik zeg:

[..]

Beweer je nog steeds het volgende: "Meerdere malen heeft de PKK (vooral in 2007-2009) het staakt het vuren aangekondigd, maar deze werd elke keer verbroken door het TURKSE leger."

Ja of nee?
BEANTWOORD MIJN VRAAG ZARGON:

WAAROM PLAK JE DAT STUK ER NIET BIJ, ZARGON?!??!

De Turkse staat DOODT ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS, Zargon vertelt mij niet waarom hij dat stuk niet gebruikt, terwijl hij een ander stuk uit DEZELFDE BRON wel gebruikt voor zijn bericht dat tegen de PKK gericht is!!!!!!

quote:
Uit wraak voor de arrestatiegolf tegen parlementspartij DTP, het doden van burgers in Colemerg en Amara en de militaire operaties.
pi_115738495
Het gaat niet om het geheel, het gaat om dat stukje dikgedrukte tekst. Ik wil het geheel best met je bespreken, maar eerst die dikgedrukte tekst.

Jij beweert iets, ik haal dat onderuit. Om je tekst onderuit te halen, gebruik ik een stukje van een bron.

Nu, beweer je nog steeds hetzelfde? Want dat is het punt wat ik wil maken. Jij zegt vaker - véél vaker - dingen die jij opklopt. Nu dus ook. En dan wil je opeens wel nuanceren.

Dus beantwoord eens:
quote:

Ja of nee?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 06:14:40 ]
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:14:47 #10
344644 computerprobleem
pi_115738497
quote:
3s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:13 schreef zarGon het volgende:
Het gaat niet om het geheel, het gaat om dat stukje dikgedrukte tekst. Ik wil het geheel best met je bespreken, maar eerst die dikgedrukte tekst.

Jij beweert iets, ik haal dat onderuit. Om je tekst onderuit te halen, gebruik ik een stukje van een bron.

Nu, beweer je nog steeds hetzelfde? Want dat is het punt wat ik wil maken. Jij zegt vaker - véél vaker - dingen die jij opklopt. Nu dus ook.

Dus beantwoord eens:

[..]

Waarom beantwoord je mijn vraag niet?

WAAROM GEBRUIK JE HET STUKJE TEKST NIET WAARIN VERTELD WORDT DAT HET TURKSE LEGER ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS DOOD?

Ik wil dat HEEL GRAAG weten Zargon.
pi_115738499
Lees eens.

Mijn vraag was eerder, daarom. Ik stelde eerst, ik wil eerst een antwoord hebben.

computerprobleem serieus, ik kan met dit spelletje dit hele topic volposten. Geen probleem.
pi_115738500
quote:
3s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:13 schreef zarGon het volgende:
Nu, beweer je nog steeds hetzelfde? Want dat is het punt wat ik wil maken. Jij zegt vaker - véél vaker - dingen die jij opklopt. Nu dus ook. En dan wil je opeens wel nuanceren.
Durf je toe te geven dat je zaken opklopt?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 06:17:00 ]
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:17:32 #13
344644 computerprobleem
pi_115738501
quote:
3s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:15 schreef zarGon het volgende:
Lees eens.

Mijn vraag was eerder, daarom. Ik stelde eerst, ik wil eerst een antwoord hebben.

computerprobleem serieus, ik kan met dit spelletje dit hele topic volposten. Geen probleem.
De bron die jij gebruikt vertelt het volgende:

OMDAT HET TURKSE LEGER KOERDISCHE BURGERS HEEFT GEDOOD, ONDANKS HET STAAKT-HET-VUREN, HEEFT DE PKK EEN VERGELDINGSAANVAL UITGEVOERD EN DAARMEE HET STAAKT-HET-VUREN GEBROKEN. DE PKK GAF AAN HET STAAKT HET VUREN VERDER TE RESPECTEREN, MAAR VOERDE DEZE AANVAL UIT OMDAT HET TURKSE LEGER ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS HEEFT VERMOORD.

Dat staat er als je DE GEHELE TEKST LEEST, maar jij leest alleen WAT JIJ WILT LEZEN EN NEGEERT DE REST EN GEBRUIKT NIET DE GEHELE TEKST.

Dus vertel mij Zargon: waarom gebruik je dat stukje niet, waarin staat dat de Turkse staat ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS HEEFT GEDOOD!??!
pi_115738502
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:17 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

De bron die jij gebruikt vertelt het volgende:

OMDAT HET TURKSE LEGER KOERDISCHE BURGERS HEEFT GEDOOD, ONDANKS HET STAAKT-HET-VUREN
Dat zegt de bron niet.

En je geeft nog steeds geen antwoord.
  zondag 19 augustus 2012 @ 06:21:49 #15
344644 computerprobleem
pi_115738504
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zegt de bron niet.

En je geeft nog steeds geen antwoord.
JAWEL HOOR, DAT ZEGT DE BRON WEL!

quote:

Beantwoord NU mijn vraag Zargon. Ontwijk de vraag niet.

Waarom gebruik je het stukje niet waarin duidelijk staat dat:

DE AANVAL IS UITGEVOERD OMDAT DE TURKSE STAAT ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS HEEFT VERMOORD.

Ik ga nu slapen en reageer niet meer op jou tot dat jij die vraag beantwoord hebt, want ik ben je spelletjes zat. Je eist van mij bronnen, maar wanneer ik iets van jou wil, ontwijk je het en probeer jij jezelf er uit te lullen.

Mensen, hier staat de bron die Zargon heeft gebruikt. Hij gebruikt alleen het 1e stukje wat eerst de PKK tegenspreekt, de rest van de bron legt uit wat ER PRECIES IS GEBEURD en dat het een vergeldingsaanval was omdat de Turkse staat ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS heeft vermoord. Zargon ontwijkt dat stukje en zegt dat dat er niet staat, terwijl er DUIDELIJK staat:

quote:
Lees hier het artikel:

pi_115738507
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:21 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Waar lees je daar iets over het staakt-het-vuren van de Turkse zijde?

En nogmaals:
Jij zegt:
quote:

[..]

Ik zeg:
quote:

(...)

Ja of nee?
pi_115738508
Je hoeft overigens niet te schreeuwen. Daar maak je bij mij echt geen indruk mee.
pi_115738510
Je mag ondertussen best zoeken naar de beloofde bronnen.

Ik ben vooral benieuwd naar het volgende:
quote:
7s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 13:20 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

En hoe zit het met die Turkse bombardementen op Koerdische burgers, waarbij laatst 30 kinderen omkwamen?

Ik verzin dit niet. Ik plaats hier graag links met bewijzen naar alle artikelen en post video's om het te ondersteunen. Maar ik wacht eerst jouw reactie hierop af.
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 14:02 schreef zarGon het volgende:

[..]

Geef eens een bron voor je bewering over 30 omgekomen kinderen.
pi_115738515
Het is vandaag de eerste dag van het Suikerfeest, ik ben de komende uren dus afwezig. Ik reageer later op de dag wel op je.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 06:33:23 ]
pi_115740205
Jeeezus wat een kinderen :')

[ Bericht 66% gewijzigd door timmmmm op 19-08-2012 11:07:08 ]
Zie!
  zondag 19 augustus 2012 @ 11:07:01 #21
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_115740626
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:05 schreef computerprobleem het volgende:
Ik zal de OP binnenkort updaten :).
Laat eerst maar eens zien dat je je fatsoenlijk kan gedragen. Je bent nog maar net terug, en je vervalt nu al weer in je oude gedrag.
Laffe huichelaar
pi_115740813
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 19-08-2012 19:56:30 ]
  zondag 19 augustus 2012 @ 11:25:48 #23
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_115740969
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 06:21 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

[..]

Beantwoord NU mijn vraag Zargon. Ontwijk de vraag niet.

Waarom gebruik je het stukje niet waarin duidelijk staat dat:

DE AANVAL IS UITGEVOERD OMDAT DE TURKSE STAAT ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS HEEFT VERMOORD.

Ik ga nu slapen en reageer niet meer op jou tot dat jij die vraag beantwoord hebt, want ik ben je spelletjes zat. Je eist van mij bronnen, maar wanneer ik iets van jou wil, ontwijk je het en probeer jij jezelf er uit te lullen.

Mensen, hier staat de bron die Zargon heeft gebruikt. Hij gebruikt alleen het 1e stukje wat eerst de PKK tegenspreekt, de rest van de bron legt uit wat ER PRECIES IS GEBEURD en dat het een vergeldingsaanval was omdat de Turkse staat ONSCHULDIGE KOERDISCHE BURGERS heeft vermoord. Zargon ontwijkt dat stukje en zegt dat dat er niet staat, terwijl er DUIDELIJK staat:

[..]

Lees hier het artikel:

Jij kan echt niet normaal in discussie gaan als het blijkt dat jij geen gelijk hebt :{
pi_115741337
-

[ Bericht 99% gewijzigd door sp3c op 19-08-2012 19:55:36 (troll) ]
pi_115744286
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:41 schreef GodofThunder het volgende:
Moorddadige regime van turkye
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 11:18 schreef GodofThunder het volgende:
Islamitische dictator van Turkye
Dit soort name calling is echt onnodig in een discussie. Werkt je alleen maar tegen.

Ik kom deze avond (denk ik) terug op je posts.

Nu, even heel snel dit als antwoord:
quote:
Kurdish MP Pervin Buldan among 20 others wounded in clashes between Kurds, Turkish police
July 14, 2012

DIYARBAKIR, The Kurdish region of Turkey, — Stone-throwing Kurds who defied a protest ban to demand the release of jailed Kurd rebel leader Abdullah Ocalan clashed Saturday with Turkish police, leaving at least 20 people wounded.

Several hundred protesters in multiple groups spread throughout the Kurdish city of Diyarbakir in south-eastern Turkey [northern Kurdistan] threw stones and swung sticks at Turkish police, who scattered them with water cannon and teargas, an AFP correspondent said.

A Kurdish lawmaker from the pro-Kurd Peace and Democracy Party (BDP) Pervin Buldan and five Turkish police were among those injured in the clashes, which lasted several hours.

Protesters set fire to cars and looted shops in some areas.

The BDP had applied for permission to stage a demonstration in central Diyarbakir, a predominantly Kurdish city, but had its request denied by local authorities, who nevertheless called in security reinforcements in case the protest went ahead.

The party called the protest to demand the release of Ocalan, a founder of the Kurdistan Workers' Party (PKK) who was jailed for life in 1999 and has been serving his sentence on Turkey's Imrali island, where he was long the only prisoner.

The PKK has several times proposed peaceful solutions regarding Kurdish problem, Turkey has always refused saying that it will not negotiate with “terrorists”.

Since it was established in 1984, the PKK has been fighting the Turkish state, which still denies the constitutional existence of Kurds, to establish a Kurdish state in the south east of the country.

But now its aim is the creation an autonomous region and more cultural rights for ethnic Kurds who constitute the greatest minority in Turkey, numbering more than 20 million. A large Turkey's Kurdish community openly sympathise with the Kurdish PKK rebels.

The PKK wants constitutional recognition for the Kurds, regional self-governance and Kurdish-language education in schools.

PKK's demands included releasing PKK detainees, lifting the ban on education in Kurdish, paving the way for an autonomous democrat Kurdish system within Turkey, reducing pressure on the detained PKK leader Abdullah Öcalan, stopping military action against the Kurdish party and recomposing the Turkish constitution.

Turkey refuses to recognize its Kurdish population as a distinct minority. It has allowed some cultural rights such as limited broadcasts in the Kurdish language and private Kurdish language courses with the prodding of the European Union, but Kurdish politicians say the measures fall short of their expectations.

The PKK is considered as 'terrorist' organization by Ankara, U.S., the PKK continues to be on the blacklist list in EU despite court ruling which overturned a decision to place the Kurdish rebel group PKK and its political wing on the European Union's terror list.

Bron: http://www.ekurd.net/mismas/articles/misc2012/7/turkey4023.htm.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 13:36:20 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')