Alleen ben ik niet zo op de hoogte van de Nederlandse voorwaarden, iemand heeft me ooit ingefluisterd dat je eerst een soort examen moet doen voor een certificaat?
Weet iemand hoe dat precies zit?
Muchos gracias.
Volgorde:
Eerst lessen, dan theorie-examen GVB, daarna proeve van bekwaamheid lopen, waarna je je GVB hebt.
Daarna NGF-regelexamen en kaarten lopen om je handicap te bepalen.
En natuurlijk steeds tussendoor lessen en oefenen.
quote:Waar is dat goed voor dan?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:04 schreef -roys- het volgende:
Je moet eerst een theorie examen en een aantal lessen hebben gedaan volgens mij, dan krijg je een certificaat en mag je (meestal vooor boel ¤¤) spelen
Kan me trouwens geen andere sport voorstellen waar je ook eerst een certificaat moet halen.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:07 schreef golfer het volgende:
Laat ik hier nou een beetje verstand van hebbenVolgorde:
Eerst lessen, dan theorie-examen GVB, daarna proeve van bekwaamheid lopen, waarna je je GVB hebt.
Daarna NGF-regelexamen en kaarten lopen om je handicap te bepalen.
En natuurlijk steeds tussendoor lessen en oefenen.
Had ik kunnen weten.. ![]()
Maar zoals in mijn vorige post, waarom is dat allemaal?
Enne is dat ook te doen bij Borchland (lekker dichtbij
)?
Staat geen info op hun website.
quote:Je kunt volgens mij wel lessen op Borchland, maar of ze ook GVB's afnemen weet ik niet.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:20 schreef static het volgende:
Had ik kunnen weten..
Maar zoals in mijn vorige post, waarom is dat allemaal?
Enne is dat ook te doen bij Borchland (lekker dichtbij)?
Staat geen info op hun website.
quote:ff bellen morgen dan.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:21 schreef golfer het volgende:[..]
Je kunt volgens mij wel lessen op Borchland, maar of ze ook GVB's afnemen weet ik niet.
Maarre, waarom is het allemaal zo strikt?
quote:Snelstgroeiende sport de laatste jaren en ruimtegebrek qua banen, dus extra drempels?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:26 schreef static het volgende:[..]
ff bellen morgen dan.
Je kunt overigens haast nergens meer lid worden in de Randstad, bijna alle clubs zitten vol.
quote:Tis niet zomaar een spelletje
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:26 schreef static het volgende:[..]
ff bellen morgen dan.
quote:Hmmm... Bummer...
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:32 schreef golfer het volgende:[..]
Snelstgroeiende sport de laatste jaren en ruimtegebrek qua banen, dus extra drempels?
Je kunt overigens haast nergens meer lid worden in de Randstad, bijna alle clubs zitten vol.
Maar ik heb wel over georganiseerde reizen naar bijvoorbeeld Portugal en Schotland gehoord, heb je daar ook eerst een GVB voor nodig?
quote:Ja, maar dat kan ik over wel meer sporten zeggen.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:34 schreef just me het volgende:[..]
Tis niet zomaar een spelletje
quote:*aan het lurken is*
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:35 schreef golfer het volgende:
Overigens meer info over GVB enzo is hier te vinden:
http://www.golfsite.nl
quote:Doorgaan met lurken dan kom je het vanzelf tegen
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:42 schreef static het volgende:
Hoe wordt een handicap eigenlijk bepaald?
Borchland vonnik maar zo-zo. Heeft trouwens wel groepslessen. Misschien willen er meer FOK!kers lessen daar in de buurt, kunnen we met een groep van 6 (is het max) de kosten splitten ![]()
Abcoude (5 minuten verder fietsen) is trouwens wel enorn veel duurder!
quote:Je moet drie qualifying kaarten lopen van 18 holes, via de Stableford methode, en het resultaat van je beste kaart bepaald je begin-handicap.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:42 schreef static het volgende:
Hoe wordt een handicap eigenlijk bepaald?
Daarna is het afhankelijk van wedstrijdresultaten en ingeverde qualifying kaarten of je handicap zakt of omhoog gaat.
quote:
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:44 schreef just me het volgende:[..]
Doorgaan met lurken dan kom je het vanzelf tegen
Voorzover ik het kan lezen is het meer een bepaling van hoe goed je de regels kent, de site is er niet echt duidelijk over.
quote:Jaja...
Alles rond golfregels kunt u ook rustig nalezen in het bekende blauwe boekje 'GVB & Handicap' en uitgebreid oefenen met het computerprogramma 'Golfregelkennis een handicap minder', beiden van uitgeverij Equipe en altijd in voorraad.
quote:Waterland in Amsterdam- Noord vind ik niets. Als je echt leuk wilt spelen is Purmerend idd prima optie en daar kan je ook, als niet lid van een club, net als op Spaarnwoude, je GVB halen.
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:44 schreef generalist het volgende:
Borchland... je kan ook in Noord gaan, daar is een relaxed baantje. Je hebt een deel waar iedereen golfen mag (met en zonder GVD). Anders kan je in Purmerend FF kijken, is wel 10 minuutjes verder rijden, maar een ENORME baan. Goeie lessen hoorde ik (zwager en zus spelen daar).
Borchland vonnik maar zo-zo. Heeft trouwens wel groepslessen. Misschien willen er meer FOK!kers lessen daar in de buurt, kunnen we met een groep van 6 (is het max) de kosten splitten
Abcoude (5 minuten verder fietsen) is trouwens wel enorn veel duurder!
quote:moet je, voordat je voor je kaarten gaat lopen, al je theorie gehaald hebben? Ik heb (gelukkig) mijn GVB al!
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:47 schreef golfer het volgende:[..]
Je moet drie qualifying kaarten lopen van 18 holes, via de Stableford methode, en het resultaat van je beste kaart bepaald je begin-handicap.
Daarna is het afhankelijk van wedstrijdresultaten en ingeverde qualifying kaarten of je handicap zakt of omhoog gaat.
quote:Mag ik je er even aan herinneren dat je met een absolute nitwit te maken hebt op golf-gebied?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:47 schreef golfer het volgende:[..]
Je moet drie qualifying kaarten lopen van 18 holes, via de Stableford methode, en het resultaat van je beste kaart bepaald je begin-handicap.
quote:Dus eigenlijk ben je verplicht om wedstrijden te doen?
In wat voor eenheden wordt zo'n handicap eigenlijk weergegeven?
quote:Nu ben ik ff de draad kwijt, ik dacht dat een GVB een soort diploma is, een bewijs dat je de theorie kent?
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:49 schreef just me het volgende:[..]
moet je, voordat je voor je kaarten gaat lopen, al je theorie gehaald hebben? Ik heb (gelukkig) mijn GVB al!
Als je wilt beginnen met spelen wordt je meestal niet meteen lid van een club, ten eerste omdat het een behoorlijke investering is, daarnaast omdat je nog niet weet of je wel doorgaat
Na een aantal lessen kun je al een balletje raken (hoop je) en dan wordt het wat serieuzer. Als je lid wordt van een golfbaan, zul je (bij de meesten) eerst je "baanpermissie" moeten halen. Dit is simpelweg een soort van brevet wat aangeeft dat je de grondbeginselen kent en wel ongeveer genoeg weet om de baan op te mogen.
Daarnaast, als je serieuzer wilt spelen en ook op andere banen gaat golfen, MOET je tegenwoordig je GVB halen (Golfvaardigheidsbewijs) en vaak ook je NGF-Handicap. Dit is een kwestie van regels en etiquette leren, gecombineerd met paar praktijktestjes. Meeste mensen slagen hier wel voor. Daarna kun je gaan beginnen aan je NGF-Handicap. Ook hiervoor moet je weer een examen afnemen (theorie) en je moet een aantal keer "kaart" gelopen hebben met een NGF-Handicapper, waarbij je evenveel of gelijk aan 36 stableford punten haalt. Dit is een lang verhaal en is best overal te vinden. Zodra je je NGF handicap hebt kun je eigenlijk overal terecht. Op buitenlandse banen (in recreatieoorden) zul je met alleen je GVB of je NGF best op de baan mogen, maar exclusievere clubs zul je een bepaalde handicap moeten hebben.. (meestal < 18 ofzo)
Handicap.. wat is dat dan?
Je handicap is het gemiddeld aantal slagen dat je per 18 holes meer nodig hebt dan de PAR (Professional Average Result) van die baan. Stel de baan is par 72 (meestal) en je handicap is 26, dan behoor je ongeveer 98 slagen te doen over die baan (72 + HC)
Om je handicap te behouden moet je minimaal 36 Stableford punten halen, als je er meer haalt gaat je handicap omlaag. Meer info over puntentelling is ook wijd verspreid te vinden. Een golfer die je op tv ziet (playing pro) hebben gemiddeld een handicap van 1 of +1 (waarbij 1 is slechter dan +1..) en een teaching pro (die waar je les van krijgt) moet een handicap van onder de 10 hebben om de school te kunnen volgen.
Mocht je meer informatie willen, mail me ff dan, wie weet ken je d'r ook over bellen.. stuur maar hierheen =->
baron@angramainyu.com
hf
overigens zal ik die hcp. van jou nooit halen
quote:Je kunt op die golfsite.nl wel programma vinden om je eigen hcp bij te houden en te berekenen. Een algemeen hcp-verrekeningsprogramma bestaat wel, maar die moet een club meestal betaald aanschaffen of zelf bouwen.
Op woensdag 14 augustus 2002 00:01 schreef just me het volgende:
Uh... menee Golfer; ik ben nog steeds op zoek naar een programma'tje wat ik zelf op de pc kan zetten die handicaps kan verrekenen. Ik ga vrijdag weekje Ardennen om te golfen en een van mijn taken is het bijhouden van de score-kaarten.
hoe oud ben je dan nu??
* Baronekke wil wel een keer ergus gaan golfen hoor ![]()
al lang geleden
quote:Bleeeeeeeeeeeeeeeeh
Op woensdag 14 augustus 2002 00:05 schreef golfer het volgende:[..]
Je kunt op die golfsite.nl wel programma vinden om je eigen hcp bij te houden en te berekenen. Een algemeen hcp-verrekeningsprogramma bestaat wel, maar die moet een club meestal betaald aanschaffen of zelf bouwen.
Dus je zult het even handmatig moeten doen, Just Me
quote:Iets jonger dan Just Me.
Op woensdag 14 augustus 2002 00:06 schreef Baronekke het volgende:
rofl @ golfertje...hoe oud ben je dan nu??
quote:ik speel momenteel ook veels te weinig, niet voor niets is mijn hcp naar een mooie vrouwenhcp (sorry just me) gestegen.
Op woensdag 14 augustus 2002 00:10 schreef Baronekke het volgende:
en daar hebben we wat aan
als je keer wilt spelen geef een gil man.. voor mij al bijna 2 jaar geleden dat ik gespeeld heb
En nog even over die leeftijd: je bent iets jonger dan mijn zoon. ![]()
Maar als ik weer wat regelmatiger en meer steady ga spelen, maken we een keer een afspraak. Heb je nog een home-course?
Overigens... mijn oom is jaren headpro geweest op De Dommel.. Misschien ken je die wel.. Martien Groenendaal (senior) tegenwoordig is mijn neef headpro daar (Jan Groenendaal)
//overigens ben ik nu geen lid meer van de OGC... Ik speel nog welleens op de Efteling.. maja, met deze handicap kom ik denk ik overal wel op..
//
quote:Dank je voor de uitleg, er gaat een compleet nieuwe wereld voor me open, voel me net alsof ik weer op moet gaan voor mijn eindexamen ofzo..
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:54 schreef Baronekke het volgende:
Okay, laat ik nu net 13 jaar gegolfd hebbenhandycapje van 3.2
-knip-
Toen ik zo'n 16 jaar was ben ik eens met een vriend op vakantie geweest naar zijn ouders in Noorwegen, de vader van die vriend was een fanatiek golfer en ben dus een aantal keer met hem mee gegaan, ik vond het fantastisch! Vandaar dat ik erover zit te denken om de sport 'serieus' te gaan beoefenen.
Zo'n GVB bestaat dus uit verschillende stappen, is het ook mogelijk om een soort 'pakket' te nemen ergens, in de zin van een spoedcursus?
quote:Dank je!
Op dinsdag 13 augustus 2002 23:55 schreef golfer het volgende:
Iets meer info voor je gevonden over alle voorwaarden:http://www.hitland.nl/peisgvb.htm
quote:http://www.golfsite.nl/
Op woensdag 14 augustus 2002 00:01 schreef just me het volgende:
Uh... menee Golfer; ik ben nog steeds op zoek naar een programma'tje wat ik zelf op de pc kan zetten die handicaps kan verrekenen. Ik ga vrijdag weekje Ardennen om te golfen en een van mijn taken is het bijhouden van de score-kaarten.
quote:Misschien wel leuk om eens een golf-meet te organiseren (als ik daar aan toe ben, en als ik dit topic zo lees zou dat in ongeveer 2023 zijn
Op woensdag 14 augustus 2002 00:12 schreef golfer het volgende:[..]
Maar als ik weer wat regelmatiger en meer steady ga spelen, maken we een keer een afspraak. Heb je nog een home-course?
suc6
// zo een meeting is ook wel aardig.. Ik gaf vroeger met aantal trainingsmaten weleens van die zgn. Clinics. Is wel aardig... niet echt productief, maar vooral heel gezellig
//
quote:niet zo bijdehand doen jij; die dingen op de golfsite zijn niet te downloaden
Op woensdag 14 augustus 2002 00:19 schreef static het volgende:[..]
Ik ben nu overigens 23 en wil graag serieus gaan spelen.
het liefst ga ik naar Spaarnwoude. Ik moet een van deze dagen een professional bellen om een afspraak te regelen. Het wordt dit jaar maar een introductieles en volgend jaar zo snel mogelijk een brevet !!!!
Ik kan nu al niet wachten. Elke sport winkel die ik inloop kijk ik meteen naar de golfgadjets
.
Ook kijk ik al heel lang (sinds mijn 15e) naar golf op tv. Dit weekend natuurlijk de PGA OPEN !!!!
ahh..wat ben ik zo blij als een kind hehe
quote:Ja, daar kunnen we dan ook zo heerlijk naar kijken op tv.
Op woensdag 14 augustus 2002 13:08 schreef Choller het volgende:Ook kijk ik al heel lang (sinds mijn 15e) naar golf op tv. Dit weekend natuurlijk de PGA OPEN !!!!
quote:Wel als je een shotel hebt. (En soms op BBC)
Op woensdag 14 augustus 2002 13:10 schreef Smike het volgende:[..]
Ja, daar kunnen we dan ook zo heerlijk naar kijken op tv.
.
quote:De BBC heeft meestal een samenvatting 's avonds van 1 ą 2 uur. Niet live in ieder geval.
Op woensdag 14 augustus 2002 15:29 schreef Pistol_Pete het volgende:
iemand enig idee of de Ryder Cup dit jaar te volgen is voor mensen zonder schotel? Op de BBC of RTL5 ofzo?
quote:Niet nodig, ben live aanwezig...
Op woensdag 14 augustus 2002 15:29 schreef Pistol_Pete het volgende:
iemand enig idee of de Ryder Cup dit jaar te volgen is voor mensen zonder schotel? Op de BBC of RTL5 ofzo?
quote:lol
Op woensdag 14 augustus 2002 16:46 schreef Tiger_Woods het volgende:[..]
Niet nodig, ben live aanwezig...
Let wel een beetje op je tee-offs. Dat ging niet echt lekker vorige week bij de Buick Open. Je hebt geluk dat die spaanse man heel veel kansen heeft laten liggen (ben zijn naam ff kwijt).
Het is op de 'Nunspeetse Golf & Country Club', Joost Hage is er ook.
Edit: is geen GVB voor nodig.
quote:Nunspeetse is wel leuke baan, afhankelijk welk parcours je daar loopt.
Op woensdag 28 augustus 2002 17:00 schreef static het volgende:
Toevallig, kreeg vandaag een uitnodiging binnen voor de 'Peugeot Challenge 2002' waar ik gratis aan een clinic kan meedoen.Het is op de 'Nunspeetse Golf & Country Club', Joost Hage is er ook.
Edit: is geen GVB voor nodig.
op verzoek gereageerd
quote:Ja, is alleen voor berijders van een 406 Coupe en dergelijke, vandaar de uitnodiging.
Op donderdag 29 augustus 2002 01:14 schreef golfer het volgende:[..]
Nunspeetse is wel leuke baan, afhankelijk welk parcours je daar loopt.
Joost Hagen is prima teaching pro en verder is dat tournooi dus leuke marketing/relatiebeheer truc, maar heeft niets met golfen te maken.
Maar wel leuk, maakt me niet uit wat voor truc het is. ![]()
quote:Ja, dat blijkt.
op verzoek gereageerd
quote:Dan kom je vast nog wel een keer in onze winkel in Dongen...
Op woensdag 14 augustus 2002 00:14 schreef Baronekke het volgende:
Ik maakte de OGC onveilig (Oosterhoutse Golf Club, jaja.. Cees Renders was mijn teacher)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |