Insecten, geleedpotigen, zelfs (hele) kleine gewerveldenquote:Op zondag 19 augustus 2012 11:46 schreef OeJ het volgende:
Wat eten ze dan? Zie op Animal Planet altijd dat die insecten echt monsters zijn.
Maar die moet je dan toch ook kopen. Hoe kom je aan levende insecten?quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Insecten, geleedpotigen, zelfs (hele) kleine gewervelden
Dierenspeciaalzaak, en met een vlindernetje de weilanden in, bermen en hoog gras zit er vol mee. Je kan ze ook kweken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:55 schreef OeJ het volgende:
[..]
Maar die moet je dan toch ook kopen. Hoe kom je aan levende insecten?
Ze doen aan kanibalismequote:Op zondag 19 augustus 2012 13:06 schreef Bolleke_666 het volgende:
Mooie kast, lijkt me alleen nogal groot voor 1 sprinkhaan, of wil je er nog wat meer in kwijt?
Schildpadden?quote:Op zondag 19 augustus 2012 13:18 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ja daarom juist de vraag, welke dieren kan je nog naast Bidsprinkhanen houden zonder ze elkaar opvreten?
Waarom zou je er andere dieren bij in willen zetten? Is voor zo'n beestje toch fijn als hij een beetje de ruimte heeft? Ik denk dat TS hem best terug kan vinden, zo enorm is die vitrine ook weer niet een een bidsprinkhaan is vrij groot. Zie geen reden dus waarom je er meer bij in zou willen stoppen, ik ben persoonlijk een groot fan van zo groot en zo natuurlijk mogelijke verblijven voor (huis)dierenquote:Op zondag 19 augustus 2012 13:18 schreef Bolleke_666 het volgende:
Ja daarom juist de vraag, welke dieren kan je nog naast Bidsprinkhanen houden zonder ze elkaar opvreten?
Dat lijkt me nog moeilijk te regelen, stel dat die insecten zich als een gek gaan voortplanten in die kas/bak, heb je daarin nog een overschot.quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dierenspeciaalzaak, en met een vlindernetje de weilanden in, bermen en hoog gras zit er vol mee. Je kan ze ook kweken.
Pfff, mijn oma maakte ze altijd dood. Wij keken niet eens meer op als we er een zagen lopen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ze in Afrika veel gezien, prachtige beesten
Wouw die is mooi!quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:12 schreef Jellereppe het volgende:
Orchideesprinkhaan![]()
[ afbeelding ]
Bidsprinkhaan
[ afbeelding ]
Vrouwtjes worden ongeveer 6 - 7 cm lang, terwijl het mannetje maar ongeveer 3 cm groot wordt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:23 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Prachtige insecten, maar de Orchideesprinkhaan spant de kroon.
Prachtige beesten? Het vrouwtje bijt DIRECT na de sex het hoofd van het mannetje af!quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb ze in Afrika veel gezien, prachtige beesten
Bidsprinkhanen worden duidelijk groter. Die kunnen zeker een stuk groter worden dan 7 cm. Heb enorme exemplaren gezien in het berggebied van mijn grootouders.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:24 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Vrouwtjes worden ongeveer 6 - 7 cm lang, terwijl het mannetje maar ongeveer 3 cm groot wordt.
Van wikipedia,
Ze worden ook niet zo groot.
Ze kunnen dan toch nog altijd gewoon mooi zijn?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Prachtige beesten? Het vrouwtje bijt DIRECT na de sex het hoofd van het mannetje af!
Stel je eens voor.
Net heerlijk klaargekomen, je voelt je helemaal de sheriff en niemand kan je nog wat maken, je steekt lekker ene sigaretje op en ligt wat na te genieten en dan bijt je vrouw ineens je kop er af.
WTF man!![]()
![]()
!
De Orchideesprinkhaan is eigenlijk ook een bidsprinkhaan hoor.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bidsprinkhanen worden duidelijk groter. Die kunnen zeker een stuk groter worden dan 7 cm. Heb enorme exemplaren gezien in het berggebied van mijn grootouders.
Ze eten ook hun broertjes/zusjes op. De meeste die je ziet zijn al wat groter. Niettemin blijven het prachtige insecten als je ze nog nooit met het blote oog hebt gezien. Afrikanen zijn ze liever kwijt dan rijk.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Prachtige beesten? Het vrouwtje bijt DIRECT na de sex het hoofd van het mannetje af!
Stel je eens voor.
Net heerlijk klaargekomen, je voelt je helemaal de sheriff en niemand kan je nog wat maken, je steekt lekker ene sigaretje op en ligt wat na te genieten en dan bijt je vrouw ineens je kop er af.
WTF man!![]()
![]()
!
Hij had het over de orchideesprinkhaan.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:27 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Bidsprinkhanen worden duidelijk groter. Die kunnen zeker een stuk groter worden dan 7 cm. Heb enorme exemplaren gezien in het berggebied van mijn grootouders.
Ze zijn familie van elkaar, zeker.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:29 schreef AppelCake het volgende:
[..]
De Orchideesprinkhaan is eigenlijk ook een bidsprinkhaan hoor.
Volgens Wikipedia is het gewoon een soort bidsprinkhaan hoor.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:30 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze zijn familie van elkaar, zeker.
Bijgelovigen, beesten vreten heel veel insecten wegquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:29 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ze eten ook hun broertjes/zusjes op. De meeste die je ziet zijn al wat groter. Niettemin blijven het prachtige insecten als je ze nog nooit met het blote oog hebt gezien. Afrikanen zijn ze liever kwijt dan rijk.
Verkeerde interpretatie. Wel is het zeker dat de groene sprinkhaan groter wordt dan zijn gekleurde familie.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij had het over de orchideesprinkhaan.
Bidsprinkhanen heten wel zo, maar zijn geen familie van de sprinkhaanquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:31 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Verkeerde interpretatie. Wel is het zeker dat de groene sprinkhaan groter wordt dan zijn gekleurde familie.
Ik geloof je.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:31 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Volgens Wikipedia is het gewoon een soort bidsprinkhaan hoor.
Oké, tot welke familie behoort de bidsprinkhaan dan?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bidsprinkhanen heten wel zo, maar zijn geen familie van de sprinkhaan
Ze zijn nauwer verwand aan de kakkerlakken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:33 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Oké, tot welke familie behoort de bidsprinkhaan dan?
Zo, die had ik niet zien aankomen. De Orchideesprinkhaan behoort wel tot de bidsprinkhanen lijkt mij?quote:Op zondag 19 augustus 2012 21:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze zijn nauwer verwand aan de kakkerlakken.
Jepquote:Op zondag 19 augustus 2012 21:37 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Zo, die had ik niet zien aankomen. De Orchideesprinkhaan behoort wel tot de bidsprinkhanen lijkt mij?
dit noemen ze "weide plankton" en daar kunnen ze wurmen van krijgen ...quote:Op zondag 19 augustus 2012 12:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
met een vlindernetje de weilanden in, bermen en hoog gras zit er vol mee. Je kan ze ook kweken.
Die kun je wel samen met andere houden!quote:Op maandag 20 augustus 2012 14:08 schreef Aloria het volgende:
Anders neem je wandelende takken . Deze heb ik zelf op mijn arm gehad beest wordt enorm ( voor een insect dan )
[ afbeelding ]
Ze heten flappentakken, hier een link van een australische flappentak.
http://dieren.marktplaats(...)sche-flappentak.html
jup echt prachtig, ze eten gewoon bramen bladeren en fruitboom/struik bladeren.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:26 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Die kun je wel samen met andere houden!![]()
Een vrouwtje heeft trouwens geen mannetje nodig om baby's te krijgen. ()
en 4 stuks voor 9,50 euro.
Zijn die flappentakken niet te groot voor dat terrarium?quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:37 schreef Aloria het volgende:
[..]
jup echt prachtig, ze eten gewoon bramen bladeren en fruitboom/struik bladeren.
Neemt niet weg dat de bidsprinkhaan ook machtig mooi is, maar je kunt er maar 1 houden, of je moet je hele kast verbouwen in kleinere ruimten, zodat je meerdere kunt houden met hun eigen plekje, maarja dat is weer zonde van je ruimte
Dat weet ik niet, zou je zelf even moeten googlen. Maar de gewone wordt niet zo groot als de australische dacht ik.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:46 schreef AppelCake het volgende:
[..]
Zijn die flappentakken niet te groot voor dat terrarium?
kut voor je , en kut voor die sprinkhaanquote:Op maandag 20 augustus 2012 22:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik heb gisteren tegen al mijn wil in een sprinkhaan dood gemaakt.
Het lijkt mij een tikfout of een overdreven afmeting ?quote:De meeste soorten worden acht tot tien centimeter lang; de kleinste soort wordt zo’n 2,5 centimeter lang, de grootste ongeveer 25 centimeter.
Ik heb geen takken en geen 2m vochtige grond. is dat een vereiste? Ik ga wel een luchtrooster aanbrengen in de beide zijkanten van de vitrine...quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:03 schreef AppelCake het volgende:Zorg dat er genoeg verse lucht in de bak kan, door fijn gaas over de opening te
spannen. Doe op de bodem 2 centimeter vochtige potgrond. Daarin kun je een paar kromme
takken steken om in te klimmen en een of twee (kunst)planten.
Het is niet verijst maar dan leeft het dier wel langer en gelukkiger.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:24 schreef tinoz het volgende:
[..]
Ik heb geen takken en geen 2m vochtige grond. is dat een vereiste? Ik ga wel een luchtrooster aanbrengen in de beide zijkanten van de vitrine...
Zodat het terrarium vochtig blijft en het op de natuurlijke omgeving blijft lijken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:04 schreef tinoz het volgende:
Maar wat voor functie heeft de grond dan ?
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:40 schreef Sjacq het volgende:
Leuk idee om een bidsprinkhaan te nemen! Ik ben zelf momenteel bezig met mijn tweede sprinkhaan.
Ik heb wel een paar kleine adviezen voor je:
Als je een jonge sprinkhaan koopt, doe hem dan voorlopig niet in je vitrine, die er trouwens echt cool uitziet, maar doe hem in een klein bakje. Laat het bakje meegroeien met je sprinkhaan, dus na ongeveer je tweede vervelling doe je een wat groter bakje. Ik denk dat hij ongeveer vanaf vervelling 4 klaar zal zijn voor het leven in de vitrine. Zorg dat er iets is waar je sprinkhaan op zijn kop aan kan hangen, het lijkt alsof je dat niet in de vitrine hebt meegenomen. Dit kan iets heel simpels zijn als een takje of een ijzerdraadje. Ik zal eens wat foto's posten als ik later weer thuis ben.
Daarnaast: als je makkelijk voedsel wilt hebben: er zijn reptielenspeciaalzaken waar ze fruitvliegjes met een voedingsbodem verkopen. Kost een paar euro (2-3) en zorgt er voor dat je altijd voedsel hebt. Zo'n voedingsbodem gaat 4-6 weken mee.
Kijk ook wat voor sprinkhaan je wil kopen, er zijn verschillende soorten die er uiteindelijk ook totaal verschillend uit komen te zien. Ik heb zelf gekozen voor een wat grotere soort, dan kun je met het blote oog meer details zien. Wat ik je verder aan wil raden is om een vrouwtje te kopen. Deze zijn van nature agressiever en de kans is groot dat zij een eventuele paring overleeft.
Mocht je ze trouwens gaan laten paren, houd er dan rekening mee dat je er bij blijft zitten tijdens dit proces. Kan tot tien uur in beslag nemen, maar dan weet je wel zeker dat het goed gaat. Als ze namelijk gaan vechten voor de paring, dan wordt het vrouwtje niet bevrucht en ben je in ieder geval een van de twee kwijt.
Ja klopt, is niet het meest spannende karweitje. En je moet ook scherp blijven want het kan in secondes gebeurd zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:50 schreef OeJ het volgende:
[..]...
![]()
Ga ff 10 uur naar parende sprinkhanen zitten kijken.
Misschien toch maar gewoon bij een schildpad houden...?quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:08 schreef tinoz het volgende:
Zover is het allemaal nog niet ( voor mij dan ) ! Ik zou een eizakje kunnen kopen of een één jaar oud vrouwtje. Die jongen die ze verkoopt zei mij dat de bak "te groot was" en dat één beesje niet tot haar recht zou komen.
ik weet niet of een eizakje slim is , want waar moet ik al die kleine bidsprinkhaantjes laten als ze de leeftijd bereiken dat ze elkander gaan opeten ? Ik kan niet zeker zijn dat ik ze voor die tijd allemaal kan verkopen en voor ieder beesje een aparte bak is ook geen optie .
Wat voor tak( ken ) en wat voor grond ?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:51 schreef Dottey het volgende:
Las je de tip niet om de kast mee te laten groeien?
Leuk je kast, maar ik mis de bodembedekker.. grond/aarde. En ik zou er wat echte takken in plaatsen waar hij op kan klimmen en klauteren en zich fijn tussen voelt.
Wat vraagt hij dan?quote:Op maandag 3 september 2012 21:38 schreef tinoz het volgende:
Er zijn soorten die geen bepaalde vochtigheidsgraad of temperatuur behoeven, die had ik dan ook op het oog. Een bidsprinkhaan kan niet echt springen , dus hij zal er niet ineens uitspringen. Zover ik het beesje ken ,ben ik niet bang dat het bij de eerste mogelijkheid eruit springt , maar ik kan er ook naast zitten....
Ik ben al een tijdje aan het smsen met een verkoper, maar ik heb het idee dat hij nogal veel vraagt. Ik zou liever bij een speciaalzaak ( in Breda ) eerst even gaan kijken en wat vragen stellen voor de aankoop, maar weet niet of er wel een zaak in Breda is die Bidsprinkhanen verkoopt...
Heb je er nou een of niet?quote:Op dinsdag 25 september 2012 11:26 schreef tinoz het volgende:
Ow .... dan heb ik altijd gedacht dat dat krekels waren
Ik kom net terug van de reptielenbeurs in Gorichem in de evenementenhal !quote:Op zondag 19 augustus 2012 11:17 schreef rats het volgende:
Mooie bak, dat zeker.
Op reptielenbeurzen maak je de meeste kans.
Ik weet dat er 25 en 26 augustus in Tilburg de Tilburgse terrariumdagen zijn (wordt gehouden in de Oliemeulen).
Andere grote beurs is in Houten, maar volgens mij is dat pas in December (meestal in oktober ook wel een beurs, maar die is alleen gericht op slangen).
Die orchideesprinkhaan is zeker een heel mooi exemplaar, maar die heb ik nooit gezien. De bidsprinkhaan ben ik wel al meerdere malen tegen gekomen op beurzen.
Er zijn ook bijna maandelijks beurzen door het hele land van Reptilica, maar durf niet te zeggen of ze daar ook sprinkhanen verkopen (zijn over het algemeen wat kleinere beurzen).
Succes, hoop dat je er 1 kan vinden.
Ik vermoed dat je naar een reptilica beurs ben geweest? Daar hebben ze over het algemeen niet zo heel veel nee, handig als je wat voer nodig hebt of wat kleine zaken en het is bij je om de hoek. Jammer dat het tegenviel.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:56 schreef tinoz het volgende:
[..]
Ik kom net terug van de reptielenbeurs in Gorichem in de evenementenhal !
Volgens de mensen van de stands, was het de slechtste beurs ooit.
Er was overigens geen enkele Bidsprinkhaan te vinden. Alleen krekels en sprinkhanen bestemd voor voer.
Wel een beetje geschrokken van de kleine hokjes en de ingevroren muizen.
Dit jaar komt nog een beurs in Breda, misschien is die beter .
Ik baal wel een beetje dat we voor niets naar de beurs gegaan zijn
Niet vergeten dat dat meestal reishokken zijn;)quote:Op zondag 20 januari 2013 16:56 schreef tinoz het volgende:
[..]
Ik kom net terug van de reptielenbeurs in Gorichem in de evenementenhal !
Volgens de mensen van de stands, was het de slechtste beurs ooit.
Er was overigens geen enkele Bidsprinkhaan te vinden. Alleen krekels en sprinkhanen bestemd voor voer.
Wel een beetje geschrokken van de kleine hokjes en de ingevroren muizen.
Dit jaar komt nog een beurs in Breda, misschien is die beter .
Ik baal wel een beetje dat we voor niets naar de beurs gegaan zijn
hijs echt miniquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:24 schreef CarlosJacques het volgende:
Dit topic mist foto's van Frodo.
Ah wat een tof beestje.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:39 schreef tinoz het volgende:
[..]
hijs echt mini
Het is bijna onmogelijk een foto te maken
ik zal het proberen voor je ....
Tadaa !!
[ afbeelding ]
Ja dat heeft ie ...quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:10 schreef Prowl het volgende:
Heeft hij een takje om aan te hangen als hij gaat vervellen?
das dus niet DE manier ....quote:Op dinsdag 5 februari 2013 18:52 schreef lotrdennis het volgende:goed te weten dat je de sprinkhaan eerst klein hebt zitten. wel oppassen dat je niet teveel voert! ze stoppen namelijk niet met eten als ze 'vol' zitten dus er is een risico dat je ze overvoert.
Ik zit al een tijdje te denken om een paludarium aan te schaffen. Ik zit aan een mooie grote bak te denken, maar dan wel met echte planten en een behoorlijk stuk water voor vissen onder....quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:24 schreef lotrdennis het volgende:
bisprinkhanen leven in struiken en bomen tussen takken en bladeren. het makkelijkste is om een paar nepplanten te halen en een paar takjes op te hangen of in de bak te klemmen.
Wat betekend L7 in deze context? Het aantal vervellingen ofzo?quote:Op zondag 10 maart 2013 20:57 schreef tinoz het volgende:
Dus ik was zaterdag in Hamm ( Duitsland ) naar de grootste reptielenbeurs van Europa en heb daar een L7 sphodromantis viridis gekocht...
Kom ik thuis , Frodo weg
Ik heb dat in zo een film gezien over iemand die moest afkikken ofzo. Eerst moest die een plant verzorgen, dan een beesje etc.quote:Op zondag 10 maart 2013 21:02 schreef tarantism het volgende:
Maar je bent je beestje nu al kwijt dus? Misschien volgende keer een plant kopen dan maar
hier heb je het toch echt over een aquariumquote:Op maandag 11 maart 2013 11:48 schreef tinoz het volgende:
[..]
ik heb nog veel meer op de planning overigens. Maar dat weten de meeste wel. Ik moet nog verder met Hamsterdam, en daarna een aquarium in de gemeenschappelijke ruimte inrichten en onderhouden 1x in de 2 weken.
hahahaquote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:54 schreef lotrdennis het volgende:
word geschreven als khaleesifantastische serie is dat inderdaad.
They're taking the hobbit to kitchenwall!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 18:50 schreef tinoz het volgende:
Raad eens wie ik vandaag in eens tegen de tegelwand van de keuken zag lopen !
Wouw !! Khaleesi is vervelt ! Er lag een kei mooi velletje tussen de plantjes , jammer dat het kapot gegaan is tijdens het verwijderen. Khaleesi is nu een stuk groter, en inderdaad , ze heeft vleugels.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:53 schreef tinoz het volgende:
Ik ben benieuwd naar haar laatste vervelling !
Ja maar wat ?quote:
bronquote:oeding
Om te groeien hebben krekels het volgende nodig:
- kippevoer, fijngemalen
- honde/kattebrokjes, fijngemalen
- water.
Jonge krekels kunnen makkelijk in een bakje
water verdrinken, water raakt snel vervuild,
vers water is belangrijk dus.
Wat bedoel je precies ?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:27 schreef Kreator het volgende:
Als ik zo het topic doorlees vind ik dat je maar weinig doet met de tips en ik heb het gevoel dat je maar wat aanknoeit ipv eerst lezen, dan doen.
Dat is op zich wel jammer, maar ja.
Verder leuke beestjes.
Om te beginnen heb je gewoon maar een bak gemaakt/gekocht, zonder te kijken of die geschikt was voor je doel.quote:
bidsprinkhanen hebben zeker vleugelsquote:Op dinsdag 28 mei 2013 13:10 schreef tinoz het volgende:
Frodo is wéér vervelt !! Ik dacht dat hij vleugels had , maar dat bleek dus ook niet te kloppen ...
hij is wel wat groter ... maar niet extreem
Der is al uitval, nogal meer dan ik verwacht hadquote:
Dit is serieus hč, zo doen de meeste hetquote:Op maandag 18 november 2013 00:10 schreef Prowl het volgende:
Eerst elkaar op laten vreten tot je er een stuk of 10 over houd
ditquote:Op woensdag 20 november 2013 20:51 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Beetje raar topic dit.TS, misschien zijn sprinkhanen niet geschikt voor jou.
wel gesproeid jaquote:Op woensdag 20 november 2013 00:36 schreef Prowl het volgende:
Teveel/te weinig/niet gesproeid?
Die beestjes moeten ook drinken hč?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |