The Hunger Games: In de nabije toekomst wordt Noord-Amerika geteisterd door droogte, brand en oorlog. Het wordt nu Panem genoemd, een land verdeeld in de 'Hoofdstad' en twaalf regio's. Elk jaar worden twee jonge deelnemers van elk district uitgeloot met het doel om in een competitie de andere deelnemers uit te schakelen. Het volk wordt gedwongen om deze 'wedstrijden' te kijken. Voor vermaak, maar ook ter intimidatie van de onderworpen districten. Katniss neemt vrijwillig de plaats in van haar zusje, die geselecteerd was om deel te nemen. Peeta, een man zonder enige gevechtsvaardigheden, zal haar vergezellen. Samen moeten ze het opnemen tegen veel sterkere en beter getrainde deelnemers...''
Voordat ik hem gezien had, had ik een nogal dubbel gevoel over deze film, hij leek me niet helemaal geweldig, maar ben positief verrast. En dat zal met name komen omdat ik de boeken niet gelezen heb `die waarschijnlijk veel beter zullen zijn'' De film komt ietwat traag op gang maar eenmaal begonnen is het een erg interessant verhaal, Vond de scene
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Einde was erg cliche maar dat is ook een opstapje naar een deel 2 van deze reeks.
Imdb score: 7.4
Eigen score: 8.0
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”