abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 augustus 2012 @ 09:05:42 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_115739051
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 23:30 schreef JosefDettelbacher het volgende:

Morgen de foto's.
Ik kan niet wachten... ^O^
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_115739061
Verschrikkelijk inderdaad. En om familieruzies te voorkomen moet je die dag maar even uitzitten en met een beetje geluk ben je er dan weer een jaar van af.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2012 09:07:51 ]
  zondag 19 augustus 2012 @ 09:30:26 #78
381482 Plamboom
Exotische Struik
pi_115739253
Er was voor mij laatst ook zo'n familiedag :'). Natuurlijk was ik niet gegaan, ik had iets anders ingepland. Dus ik aangegeven niet te komen omdat ik "iets belangrijks op het werk had", meteen werd ik helemaal uitgehoord over wat er dan belangrijker kon zijn als met de familie heul de dag klimmen in een of ander klimbos... :'(

En nu is het echt niet zo dat ik op zo een dag ergens in een hoekje ga zitten en iedereen afsluit! Ik probeer juist nog een enigsinds leuk gesprek op te zetten maar dat lukt ook gewoon totaal niet.

Ohja, ik had een keer mijn mobiel gepakt, thank god voor mobiel FOK!, toen werden ze ook helemaal boos van is toch niet gezellig dit dat.

En toch doen ze elke keer weer zo een moeite om zulke bagger te organiseren...
  zondag 19 augustus 2012 @ 12:43:53 #79
381504 JosefDettelbacher
Approved by VD en Geelman! XD
pi_115742766
Nou mensen, tot u spreekt een roodgloeiend verbrande en uitgeputte JosefDettelbacher.
Het familieavondje was zwaar zoals ik al wel voorzag. De voorspelling van:

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:10 schreef Id_do_her het volgende:
De beste feesten zijn die feesten waar je eerst helemaal geen zin in hebt.
...ging deels op: Ik heb het overleefd, maar het was nog steeds net zo erg als ik gevreesd had...
Hieronder een fotoimpressie. (excuses voor de gare instagram effecten, mijn nichtje heeft ze gemaakt)

Hier heb ik mij al met tegenzin achter de bbq geinstalleerd. Zoals je zult zien heb ik op alle foto's mijn gepatenteerde geforceerde glimlach, ik wilde natuurlijk niet de Dettelbachertje downer van het feest zijn... Ook toon ik hier het opgespaarde resultaat van een sportzomertje in de bank hangen.

Voor de liefhebbers had ik speciaal mijn gebraken gehakt meegenomen maar die is helaasch heel de avond niet uit het plastic gekomen.

Geen feest compleet zonder een bierfoto, het officiele bier van ons moeders de vrouw. Dit was het enige aangename aan de avond.

Veel van mijn nichten hadden net geworpen, en alle tantes (zoals ook ons Maria) moesten natuurlijk even met de kleine hummels op de foto. Je weet hoe dat gaat...

Hier sta ik op de foto met mijn nichtje Robin. Ook zij had net geworpen dus heel de avond het middelpunt van de belangstelling. Maar toen ze vlees kwam halen voor de kleine hebben we toch een kiekje kunnen nemen. Hier heb ik mijn zonnebril op die inmiddels wit uitgespaard op mijn knalrode gezicht achtergebleven is....

Ons Maria had zich al snel genesteld aan de dikkertjes tafel.

Iedere familie heeft wel zo'n tante die maar niet oud wil worden. Ons tante Jeanette is de jongste van de tantes en zit eigenlijk heel de avond maar wat met de nichtjes te beppen over uitgaan, concerten en haar studententijd. Hier spoorde ze iedereen aan om de voetjes van de vloer te gooien, en wat begon als Oppa Gangnam style verzandde al gauw in de Hucklebuck of een of andere gare ouwe dans.

Gelukkig was er een luchtkussen gehuurd voor de kleine Dettelbachertjes, dan hadden we daar iig geen last van. Natuurlijk vergat de helft zijn schoenen uit te doen en kleine Jeffrey had een bloedlip.

Ome Nol was al gauw helemaal wauzie. Hij is toch nog tot het laatst gebleven, want had weer verhalen genoeg over de zus van de nicht van de buurvrouw van de zwager van de slager. (en de slager ben ik dus).

Geen familiefeestje compleet zonder groepsfoto. We leven allemaal nog dus rede tot blijdschap.
Hier had ik inmiddels al een zonnesteek opgelopen maar ik kon nog net lachen.

Dat was het wel zo'n beetje. Ik heb braaf al het vlees gebakken en ben van al mijn nichtjes afgebleven. Het mooie van heel de avond aan de bbq staan is dat je van op een afstandje kan bekijken hoe gestoord je familie wel niet is. Heb voor 3 man gezweet dus ik ga weer even aan het infuus.

Weest gegroet FOK!kers, en koester uw familie! _O_
100% gluten en koemelk eiwitvrij!
  zondag 19 augustus 2012 @ 12:50:31 #80
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115742925
Godver. _O-
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_115744318
als het regent, stond je daar onder een tent in je eentje had je ook wat te klagen
dat is het nadeel als iedereen weet dat jij het goed kan, daarom laat ik dikwijls merken dat ik blond ben.
  zondag 19 augustus 2012 @ 14:07:05 #82
381504 JosefDettelbacher
pi_115745113
Da's een goeie tip ja.
Ik heb al een dealtje gesloten dat ik volgend jaar wat minder hoef te bakken en wat meer met baby's op de foto mag. ^O^ Ook hebben we voor volgend jaar ander weer besteld.
  zondag 19 augustus 2012 @ 14:12:43 #83
324455 S0nic
the Hedgehog
pi_115745266
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:09 schreef maickeltje het volgende:
Nog altijd beter dan op deze dag te moeten werken
Snelle Egel
pi_115745336
Leuke foto's!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_115746101
Wees blij dat je nog familie hebt
  zondag 19 augustus 2012 @ 19:41:07 #86
381504 JosefDettelbacher
pi_115755412
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 14:41 schreef WJHunt het volgende:
Wees blij dat je nog familie hebt
Is ook geen schande, alleen de avond was zo vreselijk ingepland dus had er totaal geen zin in.
pi_115756420
kan best leuk zijn om je neven en nichten weer eens te zien :)

alleen aan mn vaders kant van de familie hebben ze soms ook zo n dag.
dan kan mn vader zn neven en nichten zien en alles wat daarbij hoort.
voor die dag pas ik, ik ga niet mee als de dochter van.. en dan verder mensen spreken die mij niet intresseren.
daar kom ik ook altijd onderuit alleen die gene die het organiseerd vindt het altijd nodig om mij ook te mailen en uit te nodigen.

mn eigen neven en nichten van mn moederskant zijn tof en die vfan mn vaders kant zijn irritante kutpubers dus heb er niks mee maargoed als het moet wil ik naar zo n bijeenkomst nog wel eens gaan omdat het dichtbije familie is..
Wie een kuil graaft voor een ander is in ieder geval geen egoïst
pi_115764580
Productieve familie zeg. Met al die kinderen.
  maandag 20 augustus 2012 @ 08:22:50 #89
381504 JosefDettelbacher
pi_115772704
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:16 schreef ebke het volgende:
Productieve familie zeg. Met al die kinderen.
Idd, leuk hoor, om die kleine Dettelbachertjes en bacherinnetjes rond te zien dartelen.
Maar ook wel vermoeiend voor mijn neven en nichten, ze zijn opeens ouders en kunnen niet al te gek meer doen op zo'n bbq. Het was dan ook niet echt zo'n zuipfestijn als ooit wel geweest is.
pi_115772844
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:15 schreef Frank_Drebin het volgende:

[..]

Dat ja :')

'Kijk, weet je waar het probleem ligt van deze crisis...' laat een stilte vallen voor de geweldige apotheose van zijn verklaring 'het zijn alleen maar zakkenvullers daar in Den Haag'.

God, wat haat ik familiedagen.
Het standaard geneuzel van een gemiddelde Nederlander. Ik moet ze ook vaak genoeg aanhoren en daar heb ik echt geen zin aan.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_115773278
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 08:38 schreef HSG het volgende:

[..]

Het standaard geneuzel van een gemiddelde Nederlander. Ik moet ze ook vaak genoeg aanhoren en daar heb ik echt geen zin aan.
Dit dus, maal 1000! Wat een droefenis altijd. De middelmatigheid, de oppervlakkigheid. Ik kán het gewoon niet en wíl het ook niet, dan maar autistisch in een hoekje zitten. Heb er geen behoefte aan. Bij verjaardagen ook. Liefst vier ik die van mezelf helemaal niet, stompzinnige gedoe.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 6 september 2014 @ 09:15:52 #92
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_144231796
Ik heb morgen familiedag :'(
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 6 september 2014 @ 09:19:52 #93
80791 crew  Paul
pi_144231835
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 12:21 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

hoezo niet vrijwillig? je gaat gewoon niet als je niet wil. dus.
Denken dat je een keuze hebt _O-
pi_144231836
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:15 schreef Paul het volgende:
Ik heb morgen familiedag :'(
Veel plezier
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:03:32 #95
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_144232343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 09:19 schreef Paul het volgende:

[..]

Denken dat je een keuze hebt _O-
ja, die heb je. je gaat, of je gaat niet. dat dat als consequentie kan hebben dat de hele familie je daarna links laat liggen moet je dan maar voor lief nemen, maar je hebt een keuze :)
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 6 september 2014 @ 10:04:27 #96
80791 crew  Paul
pi_144232355
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:03 schreef 3rdRock het volgende:

[..]

ja, die heb je. je gaat, of je gaat niet. dat dat als consequentie kan hebben dat de hele familie je daarna links laat liggen moet je dan maar voor lief nemen, maar je hebt een keuze :)
En wil je dat je famillie je links laat liggen. Dat is wel iets waar je spijt van kan krijgen
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:06:19 #97
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_144232374
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 10:04 schreef Paul het volgende:

[..]

En wil je dat je famillie je links laat liggen. Dat is wel iets waar je spijt van kan krijgen
dat is iets wat je dan moet overwegen. overigens heb ik met behalve mijn ouders en broertje nauwelijks contact met de rest van de familie en mijn ouders zouden me iig niet laten vallen wanneer ik zou besluiten niet af te reizen naar een familiedag in het wonderbaarlijke geval dat deze georganiseerd wordt :)
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  zaterdag 6 september 2014 @ 10:11:47 #98
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144232437
Ik mis dettelbacher
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144234699
In dit soort situaties haal ik altijd mijn grofgebekte heisenberg oom bij me, haal ook bier voor hem zodat ie er bij blijft en hij schrikt dan wel mijn familie af met zijn opmerkingen over hitler, stalin of hoerenkots. Ook heeft ie losse handjes dus de vrouwen komen niet eens in de buurt. Ik hoop dat je ook zo'n oom hebt, anders moet je het zelf doen, overtref ze gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')