Nou mensen, tot u spreekt een roodgloeiend verbrande en uitgeputte JosefDettelbacher.
Het familieavondje was zwaar zoals ik al wel voorzag. De voorspelling van:
quote:
...ging deels op: Ik heb het overleefd, maar het was nog steeds net zo erg als ik gevreesd had...
Hieronder een fotoimpressie. (excuses voor de gare instagram effecten, mijn nichtje heeft ze gemaakt)
Hier heb ik mij al met tegenzin achter de bbq geinstalleerd. Zoals je zult zien heb ik op alle foto's mijn gepatenteerde geforceerde glimlach, ik wilde natuurlijk niet de Dettelbachertje downer van het feest zijn... Ook toon ik hier het opgespaarde resultaat van een sportzomertje in de bank hangen.
![wJj0I.jpg]()
Voor de liefhebbers had ik speciaal mijn gebraken gehakt meegenomen maar die is helaasch heel de avond niet uit het plastic gekomen.
![jq9CY.jpg]()
Geen feest compleet zonder een bierfoto, het officiele bier van ons moeders de vrouw. Dit was het enige aangename aan de avond.
![OPorb.jpg]()
Veel van mijn nichten hadden net geworpen, en alle tantes (zoals ook ons Maria) moesten natuurlijk even met de kleine hummels op de foto. Je weet hoe dat gaat...
![SOUfd.jpg]()
Hier sta ik op de foto met mijn nichtje Robin. Ook zij had net geworpen dus heel de avond het middelpunt van de belangstelling. Maar toen ze vlees kwam halen voor de kleine hebben we toch een kiekje kunnen nemen. Hier heb ik mijn zonnebril op die inmiddels wit uitgespaard op mijn knalrode gezicht achtergebleven is....
![7r7RS.jpg]()
Ons Maria had zich al snel genesteld aan de dikkertjes tafel.
![fUHyy.jpg]()
Iedere familie heeft wel zo'n tante die maar niet oud wil worden. Ons tante Jeanette is de jongste van de tantes en zit eigenlijk heel de avond maar wat met de nichtjes te beppen over uitgaan, concerten en haar studententijd. Hier spoorde ze iedereen aan om de voetjes van de vloer te gooien, en wat begon als Oppa Gangnam style verzandde al gauw in de Hucklebuck of een of andere gare ouwe dans.
![PCcu8.jpg]()
Gelukkig was er een luchtkussen gehuurd voor de kleine Dettelbachertjes, dan hadden we daar iig geen last van. Natuurlijk vergat de helft zijn schoenen uit te doen en kleine Jeffrey had een bloedlip.
![XBlNy.jpg]()
Ome Nol was al gauw helemaal wauzie. Hij is toch nog tot het laatst gebleven, want had weer verhalen genoeg over de zus van de nicht van de buurvrouw van de zwager van de slager. (en de slager ben ik dus).
![t5azb.jpg]()
Geen familiefeestje compleet zonder groepsfoto. We leven allemaal nog dus rede tot blijdschap.
Hier had ik inmiddels al een zonnesteek opgelopen maar ik kon nog net lachen.
![hnu41.jpg]()
Dat was het wel zo'n beetje. Ik heb braaf al het vlees gebakken en ben van al mijn nichtjes afgebleven. Het mooie van heel de avond aan de bbq staan is dat je van op een afstandje kan bekijken hoe gestoord je familie wel niet is. Heb voor 3 man gezweet dus ik ga weer even aan het infuus.
Weest gegroet FOK!kers, en koester uw familie!