Nee die heb ik eerder vanavond volgens mij zien overkomen en die heb ik wel vaker gezien. Dat is een wit lichtpunt en is ook lang niet zo groot als wat ik vanavond zeg. Ook gaat het ISS in een heel andere lijn dan dat dit object ging.quote:
Dat geeft niet, want doorgaans neem ik mensen die door het leven gaan onder de naam "Vaseline" ook niet heel erg serieus.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:53 schreef Vaseline_ het volgende:
Door je username kan ik je niet serieus nemen.
Dat klopt inderdaad, heb hem ook over zien komen, jammer dat je geen opname hebt.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nee die heb ik eerder vanavond volgens mij zien overkomen en die heb ik wel vaker gezien. Dat is een wit lichtpunt en is ook lang niet zo groot als wat ik vanavond zeg. Ook gaat het ISS in een heel andere lijn dat dit object ging.
Dit was echt iets dat ik nog nooit eerder heb gezien. En het was zeker geen vliegtuig of helikopter. Ik dacht nog heel even aan een lampion omdat het licht zo fel oranje was, maar hij bewoog met veel te grote snelheid om een lampion te zijn. Ook de felheid van het licht sluit uit dat het een lampion was.
Een meteoriet herken je wel, die hebben een staart en maken ook geluid, dat lijkt hier niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:01 schreef EdRendum het volgende:
Het zou een meteoriet kunnen zijn geweest, de 'nasleep' van de Perseïden ofzo.
Er was geen staart. Met de snelheid die het bewoog en het fel brandende licht, dan had je echt wel een staart moeten zien. Een meteoriet licht op door wrijving met de atmosfeer en dan kan het niet anders dan dat je een staart ziet.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:01 schreef EdRendum het volgende:
Het zou een meteoriet kunnen zijn geweest, de 'nasleep' van de Perseïden ofzo.
Heb hem hooguit 5-10 seconden gezien. Als ik mn telefoon had gepakt had ik hem gemist. En bij zo'n eerste sighting sta je vol verbazing naar de lucht te kijken.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:00 schreef highender het volgende:
[..]
Dat klopt inderdaad, heb hem ook over zien komen, jammer dat je geen opname hebt.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:22 schreef Infection het volgende:
Zoiets is hoogstwaarschijnlijk gewoon zo'n Chinese kaars die ze oplaten. Zie ik zo vaak.
quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 00:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ik dacht nog heel even aan een lampion omdat het licht zo fel oranje was, maar hij bewoog met veel te grote snelheid om een lampion te zijn. Ook de felheid van het licht sluit uit dat het een lampion was.
Zoals Highender al laat zien, had ik daar al over nagedacht en het kan geen lampion zijn.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:22 schreef Infection het volgende:
Zoiets is hoogstwaarschijnlijk gewoon zo'n Chinese kaars die ze oplaten. Zie ik zo vaak.
Echt een heel stuk groter hoor. Ik kan me precies vinden in jouw omschrijving van het ISS en als je dan kijkt naar hoe ik de groottes beschreef van een ster en de bol, dan is het ISS nog steeds behoorlijk wat kleiner. Deze bol was gewoon echt een groot object, echt heel duidelijk te zien. Iedereen die op dat moment naar de lucht keek, had deze bol onmogelijk kunnen missen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:25 schreef highender het volgende:
Dat is best lastig zo, ik zie bijvoorbeeld het ISS als iets met dezelfde lichtsterkte als de felste ster, maar dan ongeveer 3 x zo groot. Hoe groot schat je het object in vergelijk met het ISS?
Zoiets heb ik jaren geleden ook gezien nu ik erover nadenk... maar toen waren het er een stuk of vijf die zigzaggend op en neer bewogen door de lucht, ook verticaal. Alleen leken deze verder weg dan hoe jij ze beschrijft. Die ik zag waren ook lang niet zo fel.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Zoals Highender al laat zien, had ik daar al over nagedacht en het kan geen lampion zijn.
Ook alleen al het feit dat deze bol zich verticaal door de lucht bewoog, dat zou dan betekenen dat er een enorme stormwind moet staan om een lampion in een rechte streep verticaal door de lucht te blazen. En met zo'n sterke wind zou zo'n lampion niets eens heel blijven of blijven branden.
Interessant. Maar ze zigzagden dus? Wat denk jij dat dat waren?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:40 schreef Infection het volgende:
[..]
Zoiets heb ik jaren geleden ook gezien nu ik erover nadenk... maar toen waren het er een stuk of vijf die zigzaggend op en neer bewogen door de lucht, ook verticaal. Alleen leken deze verder weg dan hoe jij ze beschrijft. Die ik zag waren ook lang niet zo fel.
Ow dus jij kan mij vertellen wat de Vmax van een lampion is dan neem ik aan?quote:maar hij bewoog met veel te grote snelheid om een lampion te zijn.
Als het vliegt en je kan het niet identificeren en het is een object dan is het al snel een UFOquote:wat ik niet ken, is, geloof me, écht het laatste waar ik aan denk een UFO.
U-huh.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 05:51 schreef vosss het volgende:
[..]
Als het vliegt en je kan het niet identificeren en het is een object dan is het al snel een UFO
Is niet oranje. En dat wordt ook gemeld als hij overvliegt. Kan het niet een groot stuk van de perseiden zijn geweest?quote:
Dit klopt niet helemaal je hebt ook vuurbollen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 01:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er was geen staart. Met de snelheid die het bewoog en het fel brandende licht, dan had je echt wel een staart moeten zien. Een meteoriet licht op door wrijving met de atmosfeer en dan kan het niet anders dan dat je een staart ziet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |