abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115702043
quote:
HUIZINGEN - De drie verdachten, de 41-jarige buurman en twee minderjarigen, hebben bekentenissen afgelegd in het onderzoek naar de moord op de 14-jarige Priscilla Sergeant uit Huizingen. Ze hebben toegegeven dat ze een rol hebben gespeeld bij de dood van het meisje. Wie wat bekend heeft, is echter nog niet bekend.

De drie zijn in verdenking gesteld voor doodslag. De 41-jarige buurman is aangehouden terwijl de twee minderjarigen door de jeugdrechter geplaatst zijn, aldus nog het parket. Over de inhoud van hun verklaringen en de omstandigheden waarin Priscilla Sergeant om het leven is gekomen, kon het parket voorlopig niets meedelen.

'Hun verklaringen moeten nog verder onderzocht worden en met elkaar vergeleken worden', zegt parketwoordvoerster Anja Bijnens. Johan D.V. verschijnt aanstaande dinsdag voor de raadkamer. Die moet zich buigen over zijn verdere aanhouding maar D.V.'s advocaat, meester Gert Warson, heeft al aangekondigd dat hij een kort uitstel zal vragen.
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20120817_040

Ongelooflijk. maar ik denk toch dat die man die jongen bedreigd heeft dat ze moesten meewerken.

maar als 12 jarige iemand helpen vermoorden....

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 18-08-2012 02:30:18 ]
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_115702080
12, die spoort echt niet. :{
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_115702103
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:08 schreef Rezania het volgende:
12, die spoort echt niet. :{
psychose!
pi_115702304
Toen ik zocht op de naam van het slachtoffer kwam ik het onderstaande tegen (zelfde bron als in de OP):
quote:
Moordzaak Priscilla: 'Ongeval valt nog steeds niet uit te sluiten
vrijdag 17 augustus 2012, 16u17

HUIZINGEN - Volgens meester Gert Warson, de advocaat van verdachte Johan D.V., valt nog steeds niet uit te sluiten dat de dood van de 14-jarige Priscilla Sergeant uit Huizingen te wijten is aan een ongeval. Zijn cliënt is door de onderzoeksrechter aangehouden op verdenking van doodslag, maar volgens Warson heeft Johan D.V. 'geen enkele handeling gesteld die tot de dood van het meisje heeft geleid'.

'Mijn cliënt is sinds 2001 pijnpatiënt en neemt zware pijnstillers', zegt meester Gert Warson. 'Dat maakt hem ongeschikt om toezicht te houden op minderjarigen en de jongeren uit de buurt maken daar misbruik van. Dat is ook die donderdagavond gebeurd. Mijn cliënt is gaan slapen terwijl de drie jongeren, Priscilla en die twee jongens, op de sofa zaten. 's Ochtends hebben de jongens hem wakker gemaakt om te zeggen dat er iets met Priscilla was gebeurd. Het meisje bleek dood.'

Overtuigd door de tieners

Priscilla zou op haar buik gelegen hebben, met haar hoofd op een kussen en in een plas braaksel. Johan D.V. zou dan de bedoeling gehad hebben om de hulpdiensten te verwittigen, maar de twee minderjarigen konden hem overtuigen het lijk te verbergen. Daarbij zou vooral de oudste van de twee, de 16-jarige A., het voortouw hebben genomen.

Hoe Priscilla precies om het leven is gekomen, weet D.V. dus niet, aldus zijn advocaat. 'Daarom kan ik niet uitsluiten dat het een ongeval is', zegt meester Warson. 'Ik weet wel dat het meisje gepest werd en zowat het zwarte schaap van de buurt zou geweest zijn. Heeft dat een rol gespeeld?'

Hondenuitwerpselen

Bronnen nabij het onderzoek hebben het over zelfverminking en zelfmoordgedachten bij Priscilla. Ook wordt niet uitgesloten dat ze die bewuste avond medicijnen of andere verdovende middelen genomen had. 'Als dat zo is, was dat niet in het bijzijn van mijn cliënt', benadrukt meester Warson. 'Er is ook geen alcohol gebruikt waar hij bij was.'

Johan D.V. is er die namiddag en avond wel getuige van geweest dat de twee minderjarigen A. en J. Priscilla pestten. Daarbij zou het meisje ook bekogeld zijn met hondenuitwerpselen. 'Mijn cliënt is herhaaldelijk tussenbeide gekomen om daar een eind aan te maken', zegt de advocaat. 'Helaas was Priscilla blijkbaar zo eenzaam dat ze nog liever bij haar pesters bleef dan alleen thuis te zitten.'

Bron: Nieuwsblad.be.
Staan ook twee foto's op, van de 41-jarige dader en van het slachtoffer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2012 02:35:05 ]
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:28:19 #5
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_115702881
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:14 schreef zarGon het volgende:
Toen ik zocht op de naam van het slachtoffer kwam ik het onderstaande tegen (zelfde bron als in de OP):

[..]

Staan ook twee foto's op, van de 41-jarige dader en van het slachtoffer.

Bekent. In dit geval 'bekennen' omdat meervoud.
Wat een vreemd verhaal weer.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_115702904
quote:
Wie wat bekend heeft, is echter nog niet bekend.
:').
  Moderator zaterdag 18 augustus 2012 @ 02:31:08 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_115705971
k, TT opgeknapt, link toegevoegd, gezeur verwijderd

game on ^O^
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  † In Memoriam † zaterdag 18 augustus 2012 @ 12:54:42 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_115712242
Heel erg. Een veertienjarige hoort ook niet de nacht door te brengen bij de 41-jarige buurman. De moeder van het meisje miste haar ook niet want ze was die nacht niet thuis...

Ongelooflijk triest... dat het kind zo eenzaam was dat ze nog liever bij haar pestkoppen was dan alleen.
Are you fokking to me?
pi_115721898
Het is vreselijk wat zo'n meisje overkomt.. En ergens vraag ik me ook af wat er in het hoofd van vooral die kinderen om gaat. En aangezien die oudere man zn verklaring veranderde op tv spoort hij ook niet helemaal.

Filmpje

http://www.demorgen.be/dm(...)ijdens-verhoor.dhtml
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 19:20:21 #10
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_115721986
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/3303009/2012/08/18/Belgisch-meisje-14-doodgepest-door-buren.dhtml

Sadistische moord op Belgisch meisje wekt weerzin
quote:
België is in de ban van de moord op Priscilla Sergeant (14) uit het Vlaamse Huizingen. Ze zou volgens justitiebronnen zijn doodgepest door twee buurjongens (12 en 16 jaar) en een buurman (41).

De jongens en man hebben volgens het Brussels parket gisteren bekend betrokken te zijn geweest bij de dood van het meisje. Het meisje zou in de woning van de buurman ernstig zijn gepest, geslagen en vernederd met urine en hondenpoep voor ze uiteindelijk overleed.

De twee jongens en de man bleken het meisje voor het laatst te hebben gezien, maar ontkenden eerst alle betrokkenheid. De buurman en een van de jongens waren zelfs aanwezig op de begrafenis van het slachtoffer.

Het lichaam van het meisje werd een maand geleden gevonden in een weide in de buurt van Huizingen. Volgens de advocaat van de 41-jarige buurman heeft het drietal het meisje daar gedumpt, maar de man ontkent betrokkenheid bij de dood.

Hij zou zijn gaan slapen en werd in de ochtend door een van de jongens gewekt. Het meisje bleek toen te zijn overleden. De man zou hebben voorgesteld de politie te bellen, maar de jongens haalden hem over en samen dumpten ze uiteindelijk het lichaam in een weiland, aldus de raadsman. De twee buurjongens zitten voorlopig in een gesloten jeugdinstelling. De 16-jarige jongen zou wellicht als volwassene kunnen worden berecht.
Priscilla Sergeant

Vlnr. Buurman Johan de Valck, buurjongen Anthony (16), buurjongen Jente (12).

Zieke gasten. Ik vraag me af hoe zo een meisje in zo een situatie terecht kan komen.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
  † In Memoriam † zondag 19 augustus 2012 @ 06:44:25 #11
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_115738525
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 19:20 schreef jcdragon het volgende:
Ik vraag me af hoe zo een meisje in zo een situatie terecht kan komen.
In dit specifieke geval lijkt het me toch een gebrek aan een liefdevol en warme thuis te zijn. In diverse Belgische media worden buren geciteerd. Komt erop neer dat de minderjarige broertjes van het meisje al geplaatst zijn door bijzondere jeugdzorg en dat de moeder van het meisje een notoire cafébezoekster is. (Ouders gescheiden, meisje woonde alleen bij de moeder)

Diverse buren verklaren dat het meisje eenzaam en op de dool was. De moeder zou soms nachten niet thuis komen en ze zouden meer dan eens het meisje huilend op de stoep voor haar woning aangetroffen hebben. Huilend omdat moeder weer nergens te bekennen was... etc.

Buren praten en roddelen natuurlijk altijd. Maar wat wel een zekerheid is (vastgesteld door de politie): de moeder wist zelf niet wanneer haar dochter precies verdwenen was. Ze heeft daarover ook gelogen tegen de speurders. Moeder verklaarde namelijk eerst dat ze haar dochter die ochtend nog in huis 'gehoord' had. Nadien bleek dat moeder die nacht en ochtend helemaal niet thuis was geweest en het meisje toen al dood was. Dit ondersteunt natuurlijk wel de verhalen van de buren...
Are you fokking to me?
  Moderator zondag 19 augustus 2012 @ 12:09:58 #12
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_115741942
er is ook nog een vierde verdacht persoon. de broer van de 16 jarige zou alles verzwegen hebben. waar gaan we naar toe ....
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_115742302
Waar houdt dit op?
pi_115745941
quote:
Broertje verdachte (16) op de hoogte van marteldood Priscilla

Twee Belgische minderjarige jongens van 12 en 16 jaar hebben bekend betrokken te zijn bij de dood van hun 14-jarige buurmeisje Priscilla Sergeant uit het Belgische Huizingen. De 16-jarige jongen biechtte de lugubere daad op aan zijn jongere broer, zo is nu bekend geworden.

De jonge verdachte zocht waarschijnlijk iemand om zijn hart bij te luchten, nadat hun vader twee jaar geleden om het leven kwam. De oom van de 16-jarige verdachte A.B. heeft dit bekendgemaakt, schrijven de Coreliokranten volgens Het Laatste Nieuws.

Pas nadat A.B. was opgepakt, vertelde zijn broertje het geheim van zijn broer door aan de rest van de familie.

De andere verdachte in de moordzaak, een 12-jarige buurjongen, was de laatste die tijdens de ondervragingen tot bekentenissen overging. Daaruit blijkt overigens dat de twee minderjarigen een cruciale rol speelden in de laatste uren van het slachtoffer. Zij zouden het voortouw hebben genomen bij de gruwelijke feiten die zich in het huis van Johan D.V., de buurman van het slachtoffer, hebben afgespeeld.

Martelpraktijken
Het begon allemaal redelijk onschuldig met wat duw- en trekwerk. Daarna ontaardde het gebeuren echter met harde klappen in het gezicht van Priscilla. Johan D.V. probeerde op sommige momenten wel tussen te komen om de jongens te kalmeren, maar op andere momenten nam hij gewillig deel aan de martelpraktijken. Zo dwong het drietal Priscilla urine te drinken.

Wie exact welke rol speelde in de dood van het meisje, is nog niet bekend. Voorlopig houden alle verdachten vol dat ze sliepen op het moment dat Priscilla stierf. Johan D.V. zou wel al hebben toegegeven dat hij het meisje naar een veld heeft gebracht, waar ze de volgende dag werd gevonden.
pi_115751486
pffffff
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')