1. Heel veel.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:19 schreef rhubarbje het volgende:
1. wat heb je er aan om te weten wat ze heeft?
2. dat kan alleen een professional vast stellen en niet een stel users op een forum die haar nog nooit gezien hebben (en jij kunt het ook niet zelf)
wat heb je er dan aan?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:20 schreef oLexie het volgende:
[..]
1. Heel veel.
2. Wordt aan gewerkt.
Zijn hier vast ook wel mensen die dingen herkennen uit persoonlijke kwesties.
Post hier niet voor een discussie en heb er wat aan i.v.m. jeugdzorg die waarschijnlijk ingeschakeld gaat worden (niet voor mij).quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat heb je er dan aan?
en ook al herkennen mensen dingen, dat wil nog niks zeggen
jeugdzorg kun je ook prima inschakelen aan de hand van deze situaties en daar heb je echt geen amateur diagnose van een stel forum users voor nodig hoorquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:22 schreef oLexie het volgende:
[..]
Post hier niet voor een discussie en heb er wat aan i.v.m. jeugdzorg die waarschijnlijk ingeschakeld gaat worden.
Heb haar juist heel erg geholpen toen ze hier net kwam, proberen met de taal te leren daar mijn vader geen enkele moeite in haar stak en mijn vader daar juist veel op aangesproken. Dus nee, dat is het niet. Ik heb tot voor de vakantie niks fout gedaan en haar alleen maar geholpen, ondanks dat ik haar niet moest door hoe ze tegen haar kind doet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:23 schreef Cavalinho het volgende:
Slechte jeugd gehad.
Misbruikt en/of geslagen.
Moeten opgroeien met een schizobroer.
Taal niet goed beheersen.
Met kinderen van een ander moeten omgaan die haar als kutwijf of op z'n minst als indringer zien.
Zijn zo oorzaken die achter het gedrag kunnen zitten zonder dat ze persee een stoornis heeft.
Wil je met een stoornis zwaaien ofzo? Wordt de verhouding tussen jullie echt niet plots beter van.
Precies. In andere culturen gaan dingen er ook vaak anders aan toe.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:30 schreef Cavalinho het volgende:
Het feit of je al of niet aardig bent geweest, veranderd niks aan haar achtergrond.
Laat ik het zo zeggen. Als haar ouders ook gewoon met eten gooide als ze kwaad waren, is het vrij logisch dat zij het ook doet.
In Brazilie bv zijn mensen behoorlijk temperamentvol en dat uit zich nogal eens in geweld. Kinderen krijgen geen goed voorbeeld hoe het anders kan, dus dat gaat generatie op generatie door.
Dat wil niet zeggen dat de hele Brazliaanse bevolking lijdt aan allerlei stoornissen of gestoord zijn, ze hebben alleen niet geleerd hun frustraties op een andere manier te uiten of weg te laten vloeien.
En dan heb ik het bv over met kinderen gooien en met dingen naar kinderen gooien waardoor ze in het ziekenhuis komen of komen te overlijden. En toch hebben die ouders geen stoornis, alleen geen zelfbeheersing.
Wat weet je van haar achtergrond?
Ah daarvoor kwam ik ook hierquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:35 schreef Sneezeechu het volgende:
En hoe is je pa aan haar gekomen? []
Maar waar is jouw vader dan in dit geheel? Die laat het toe?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:35 schreef oLexie het volgende:
Of denken dat je het recht hebt om andersmans minderjarige kinderen buiten te sluiten in de nacht. Dan moet er wel iets mis zijn met je.
Van haar achtergrond weet ik heel eerlijk gezegd weinig. Haar moeder was wel heel erg lief, haar zussen ook. Haar zoon wil niet naar Nederland komen en zoekt weinig contact met zijn moeder, de keren dat ze bellen schreeuwt ze de satellieten kapot.
Er zal vast iets mis zijn gegaan in haar jeugd, maar dat maakt dit echt niet goed hoor. Leuk dat je het kut hebt gehad maar zij is echt heel erg. Gezien haar broer schizofrenie heeft en zij ook aardig wat trekken vertoont die buiten modaal vallen en daarbij de ziekte erfelijk bepaald is verbaast het me niet dat ze wat steken los heeft zitten.
Dan nog kun je de dingen die zij doet echt niet maken. Ze stookt ontiegelijk tussen alles en iedereen.
Juist maar dan nog blijft de vraag wat een man met zoiets aangaat?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:37 schreef NanKing het volgende:
En lekker belangrijk of ze een stoornis heeft of niet. Zoals jij het stelt is ze iig niet helemaal 100% in dr bovenkamertje,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maar een stoornis maakt dit ook niet goed dus je hebt er niks aan om te weten of ze er een heeft (en nogmaals daar kom je hier echt niet achter)quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:35 schreef oLexie het volgende:
Of denken dat je het recht hebt om andersmans minderjarige kinderen buiten te sluiten in de nacht. Dan moet er wel iets mis zijn met je.
Van haar achtergrond weet ik heel eerlijk gezegd weinig. Haar moeder was wel heel erg lief, haar zussen ook. Haar zoon wil niet naar Nederland komen en zoekt weinig contact met zijn moeder, de keren dat ze bellen schreeuwt ze de satellieten kapot.
Er zal vast iets mis zijn gegaan in haar jeugd, maar dat maakt dit echt niet goed hoor. Leuk dat je het kut hebt gehad maar zij is echt heel erg. Gezien haar broer schizofrenie heeft en zij ook aardig wat trekken vertoont die buiten modaal vallen en daarbij de ziekte erfelijk bepaald is verbaast het me niet dat ze wat steken los heeft zitten.
Dan nog kun je de dingen die zij doet echt niet maken. Ze stookt ontiegelijk tussen alles en iedereen.
Heeft ze volledig aan zichzelf te danken. Ik steek veel aandacht in haar dochter, zijzelf niet. Ik heb haar heel veel geholpen met van alles, heb zelfs meermaals tegen mijn eigen vader staan schreeuwen voor haar. Ze weet dondersgoed dat ik het goed met haar voorhad toen ze hierheen kwam, alle Taalkennis die ze nu heeft heeft ze van mij geleerd, ze moet dankbaar zijn. Daarom snap ik die haat jegens mij niet. Ben steeds voor haar opgekomen. Ik zorgde voor haar dochter die heel erg naar mij toe trekt en het zou logisch zijn als ze daar jaloers op is.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:32 schreef Kluts het volgende:
[..]
Precies. In andere culturen gaan dingen er ook vaak anders aan toe.
Daarnaast zie ik er de meerwaarde niet van in om middels een internetforum je stiefmoeder te diagnostiseren met een of andere stoornis. En op de manier waarop de OP geschreven is, denk ik dat de stiefmoeder in kwestie nou ook niet echt blij is met TS.
Tsja, vul zelf maar in.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:35 schreef Sneezeechu het volgende:
En hoe is je pa aan haar gekomen? []
Ik schat het een beetje zo in:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 19:39 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Juist maar dan nog blijft de vraag wat een man met zoiets aangaat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |