abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115687953
Hallo,

ik heb vorige week bij Ebay.com vanuit Amerika een pakje besteld. Het ging om een doos met Pokemon speelkaarten, nog factory sealed in verpakking, yada yada.

Ik heb er ¤120 (inc verzendkosten) voor betaald, en kreeg twee dagen geleden het pakje binnen (met correct naam & adres etc). Echter zat er ipv de kaarten die ik bestelde een klein doosje met losse kaarten erin, die dichtgeplakt was met goedkope tape. -_-

Ik heb contact opgenomen met de verkoper, maar per mail zei hij/zij dat hij gewoon het correcte pakje heeft verstuurd, en had met een bijlage ook een kopie van het verzendbewijs bijgevoegd.

Inmiddels heb ik ook een klacht ingediend bij Ebay, maar ze zeggen dat ik in ieder geval m'n geld niet terug kan krijgen, maar dat ze wel gaan kijken of ze een negatieve claim op het account van de verkoper kunnen zetten. Daar heb ik helaas weinig aan.

Iemand die weet wat ik het beste kan doen?
pi_115688005
Als je met CC hebt betaald kun je via dat je geld nog proberen terug te krijgen.
pi_115688110
Ik heb het betaald met PayPal. Gewoon een claim indienen bij PayPal en hopen dat ze het terug geven? Ik vraag me af hoe sterk ik sta hierin, want de verkoper houdt stug vol dat hij het goede pakketje heeft verzonden. :/
pi_115688221
Ja sws klacht indienen bij Paypal, is wel allemaal heel traag maarja dat terzijde. Het zou toch wat zijn als we allemaal maar wat op het internet kunnen aanbieden vervolgens iets anders sturen en dan het geld kunnen houden, want dan weet ik wel hoe ik rijk ga worden hoor :'). Maarja pakketje laten zoals t is dan kun je aantonen het zo te hebben ontvangen en beginnen bij Paypal ja.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:48:59 #5
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_115688232
Paypal stelt vaak de koper in het voordeel. Dien sowieso een klacht bij ze in, ik denk dat je in dit geval een goede kans maakt.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 17:49:00 #6
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115688233
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:40 schreef Oozarou het volgende:
Hallo,

Het ging om een doos met Pokemon speelkaarten

Ik heb er ¤120 (inc verzendkosten) voor betaald
Iets klopt er niet, nee.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_115688312
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:48 schreef Flurry het volgende:
Paypal stelt vaak de koper in het voordeel. Dien sowieso een klacht bij ze in, ik denk dat je in dit geval een goede kans maakt.
Dit klopt inderdaad. Soms dreigt paypal bovendien het account van de verkoper te schorsen. Als het een verkoper is die veel verkoopt via eBay hapt de verkoper vrij snel omdat ie anders een groot gedeelte van zijn inkomsten kwijt raakt.
pi_115688479
Sorry, ik koop haast nooit iets via ebay, en dit is pas de tweede keer dat ik met PayPal betaal :p.

Is het niet zo dat ik hard bewijs nodig hebt dat wat ik heb gekregen daadwerkelijk van hem afkomstig is? Of ziet de "Buyer's protection" daar gewoon overheen?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 18:07:17 #9
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115688696
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:40 schreef Oozarou het volgende:
Hallo,

ik heb vorige week bij Ebay.com vanuit Amerika een pakje besteld. Het ging om een doos met Pokemon speelkaarten, nog factory sealed in verpakking, yada yada.

Ik heb er ¤120 (inc verzendkosten) voor betaald, en kreeg twee dagen geleden het pakje binnen (met correct naam & adres etc). Echter zat er ipv de kaarten die ik bestelde een klein doosje met losse kaarten erin, die dichtgeplakt was met goedkope tape. -_-

Ik heb contact opgenomen met de verkoper, maar per mail zei hij/zij dat hij gewoon het correcte pakje heeft verstuurd, en had met een bijlage ook een kopie van het verzendbewijs bijgevoegd.

Inmiddels heb ik ook een klacht ingediend bij Ebay, maar ze zeggen dat ik in ieder geval m'n geld niet terug kan krijgen, maar dat ze wel gaan kijken of ze een negatieve claim op het account van de verkoper kunnen zetten. Daar heb ik helaas weinig aan.

Iemand die weet wat ik het beste kan doen?
Paypal claim wegens aangebodene komt niet overeen met...

ALs ik het zo lees zou het best wel eens kunnen dat er bewust het verkeerde geleverd is. Gebeurt vaker... oplichting dus.
Ook hoi !
pi_115688840
¤120 voor pokémonkaarten ?!
pi_115689208
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:11 schreef thenxero het volgende:
Tja het is maar wat de gek er voor geeft zoals ze dat zeggen.
pi_115689352
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 18:11 schreef thenxero het volgende:
Jij hebt vast ook wel een hobby die wij 'apart' vinden.
En een hobby mag geld kosten.
pi_115689364
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 17:58 schreef Oozarou het volgende:
Sorry, ik koop haast nooit iets via ebay, en dit is pas de tweede keer dat ik met PayPal betaal :p.

Is het niet zo dat ik hard bewijs nodig hebt dat wat ik heb gekregen daadwerkelijk van hem afkomstig is? Of ziet de "Buyer's protection" daar gewoon overheen?
De buyers protection rijkt inderdaad erg ver en is juist bedoeld voor dit soort praktijken.

Ik schat de kans dat je je geld terug krijgt hoog in. Maar je moet wel enkele weken geduld hebben.
pi_115689919
Bedankt voor de reacties. Ik ben blij dat jullie me hebben verteld dat er een best goede kans is om mijn geld terug te krijgen. :) Scheelt me een hele hoop stress aan m'n kop.

En voor sommigen: Ja, Pokemon is een hobby van me. ¤120 valt zelfs nog wel mee. Een vriend van me heeft al meer dan ¤25000 uitgegeven aan z'n verzameling. Of het zoveel waard is betwijfel ik, maar ja. :P
pi_115701846
120 euro voor een paar kaarten _O-
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_115702030
Paypal doet geen reet.
Verwacht niet dat je je geld terug krijgt.

M'n nichtje had een Blackberry met Paypal betaald en een pak suiker thuis gekregen. Maar omdat ze wel een pakketje had ontvangen doen ze niks.

Ik had ook een keer een klacht ingediend en hebben ze ook afgewezen.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zaterdag 18 augustus 2012 @ 00:42:15 #17
281455 Inlognaam
Inlognaam is de naam
pi_115703343
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:07 schreef Miniem het volgende:
Paypal doet geen reet.

M'n nichtje had een Blackberry met Paypal betaald en een pak suiker thuis gekregen. Maar omdat ze wel een pakketje had ontvangen doen ze niks.

Dan had ze misschein een verkeerde claim ingediend? Maar normaal zal paypal terug moeten betalen. En anders moet je paypal achter de broek blijven zitten.

Maar het feit dat de verzender hier een tracktracebewijs heeft kan nadelig zijn. En iedereen kan wel zeggen dat ie het verkeerde heeft ontvangen... dat is dus het kutte.

Toch maakt de topicstarter wel een kans denk ik.
Ook hoi !
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 18 augustus 2012 @ 08:51:50 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_115707728
paypal heeft bij mij erg goed geholpen toen ik een zonnebril had gekocht die de verkoper in een envelop had verzonden.

Dus het kan prima!
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_115707873
Reken er maar niet op laats ook iets gekocht via ebay in de advertentie stond in gesloten verpakking stond zelfs in de advertentie nieuw en komt aan in een open verpaking alles was al opengemaakt met foto's is dat niet zoo fijn. claim ingedien en krijg niks terug want er was wel iets binnengekomen enja dat t open was gemaakt dat was pech gehad.
pi_115711173
quote:
Paypal doet geen reet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 09:08 schreef rookworst4 het volgende:
Reken er maar niet op laats ook iets gekocht via ebay in de advertentie stond in gesloten verpakking stond zelfs in de advertentie nieuw en komt aan in een open verpaking alles was al opengemaakt met foto's is dat niet zoo fijn. claim ingedien en krijg niks terug want er was wel iets binnengekomen enja dat t open was gemaakt dat was pech gehad.
Open je dan wel een case for significantly not as described inplaats van item not received?

Bij item not recieved hoeft verkoper alleen te bewijzen dat je iets binnen hebt gehad.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_115711407
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 augustus 2012 00:02 schreef Mikkie het volgende:
120 euro voor een paar kaarten _O-
Ik heb niets met Pokémon. Maar ik had graag een obscure limited collector's edition van Pikachu gehad. Goede investering. Over twintig jaar misschien een huis waard. :P
pi_115737151
Als er zo een dergelijke probleem ontstaat is het beste om te zeggen dat je het niet ontvangen hebt. Bespaart je enorm veel moeite, het is dan wel niet netjes maar je staat imo wel in je recht.
  zondag 19 augustus 2012 @ 02:45:52 #23
285613 Verbodsbord
Verwijderd door Admin
pi_115737206
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 02:42 schreef xminator het volgende:
Als er zo een dergelijke probleem ontstaat is het beste om te zeggen dat je het niet ontvangen hebt. Bespaart je enorm veel moeite, het is dan wel niet netjes maar je staat imo wel in je recht.
Ja tot de verkoper bewijst dat ie iets geleverd heeft en je claim dus afgewezen wordt. :') knuppel.
pi_115737274
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 02:45 schreef Verbodsbord het volgende:

[..]

Ja tot de verkoper bewijst dat ie iets geleverd heeft en je claim dus afgewezen wordt. :') knuppel.
Je bent toch geen oen? Dat doe je dus alleen bij pakketjes die niet registrered mail is.
  zondag 19 augustus 2012 @ 04:03:53 #25
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_115738007
quote:
Paypal doet geen reet.

Onzin. Heb vaak zat mijn geld teruggekregen via PayPal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')