Ooooh zo, 1,6quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:36 schreef JJH het volgende:
[..]
1.1, 1.4, 1.6?
Echt geen idee?
Dan weet ik het ook niet.
Staat op je kentekenbewijs.quote:
Haha ik er een uit 2001 met relatief weinig problemen tot nu toe, maar heb de mazzel dat mijn overbuurman waar we goed contact mee hebben een gepensioneerd garagehouder is met nog steeds een garage waar hij dagelijks werkt. Dus hij kijkt hem regelmatig na en rekent hier niks voor. Maar met die riemen vind ik het lastig.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:39 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Staat op je kentekenbewijs.
Maar wat betreft 'geen nieuwe auto'
Onze vorige auto was van 2004... en daar was heel wat mee hoor.
Achterlicht-unit waar af en toe vocht in kwam (heeft toch een paar lampjes gekost voordat ik er achter kwam dat ze niet elke keer stuk waren), Lambda-sonde 1, voor de motor kapot. Lambda-sonde 2, na de cat, ook kapot.
Luchtmassa-meter, ook kapot.
Tussen oktober en begin januari heb ik Peter Peters (hoe kom je op zo'n naam, maar goed, man van de garage) vaker gezien dan m'n eigen moeder
Vind zo snel niets, maar het staat vast in je instructieboekje.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:37 schreef MeneerLogica het volgende:
Hahavond ik zelf ook wel
[..]
Ooooh zo, 1,6
Lijkt wel een opel kwaaltje, wij hebben vocht in de koplampunits, van alle auto's...quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:39 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Staat op je kentekenbewijs.
Maar wat betreft 'geen nieuwe auto'
Onze vorige auto was van 2004... en daar was heel wat mee hoor.
Achterlicht-unit waar af en toe vocht in kwam (heeft toch een paar lampjes gekost voordat ik er achter kwam dat ze niet elke keer stuk waren), Lambda-sonde 1, voor de motor kapot. Lambda-sonde 2, na de cat, ook kapot.
Luchtmassa-meter, ook kapot.
Tussen oktober en begin januari heb ik Peter Peters (hoe kom je op zo'n naam, maar goed, man van de garage) vaker gezien dan m'n eigen moeder
Als hij jullie auto zo netjes bijhoud kun je er ook wel van uitgaan dat ie het meld als je riempje aan vervanging toe is, maar even een keer vragen kan natuurlijk geen kwaad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:40 schreef MeneerLogica het volgende:
[..]
Haha ik er een uit 2001 met relatief weinig problemen tot nu toe, maar heb de mazzel dat mijn overbuurman waar we goed contact mee hebben een gepensioneerd garagehouder is met nog steeds een garage waar hij dagelijks werkt. Dus hij kijkt hem regelmatig na en rekent hier niks voor. Maar met die riemen vind ik het lastig.
Thanks voor het zoeken evengoed, ga het wel even uitpluizen. Maar hij staat nu op 168000 en is bij 117000 vervangen, wat is nominaal de houdbaarheid van een dbriem ?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:42 schreef JJH het volgende:
[..]
Vind zo snel niets, maar het staat vast in je instructieboekje.
[..]
Lijkt wel een opel kwaaltje, wij hebben vocht in de koplampunits, van alle auto's...
Dan zit deze riem er ongeveer 50k op en ben je met een ongeveer 50k weer aan de beurt.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:43 schreef MeneerLogica het volgende:
[..]
Thanks voor het zoeken evengoed, ga het wel even uitpluizen. Maar hij staat nu op 168000 en is bij 117000 vervangen, wat is nominaal de houdbaarheid van een dbriem ?
2 jaar lang een astra gereden uit 1999, enige kosten:quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:40 schreef MeneerLogica het volgende:
[..]
Haha ik er een uit 2001 met relatief weinig problemen tot nu toe, maar heb de mazzel dat mijn overbuurman waar we goed contact mee hebben een gepensioneerd garagehouder is met nog steeds een garage waar hij dagelijks werkt. Dus hij kijkt hem regelmatig na en rekent hier niks voor. Maar met die riemen vind ik het lastig.
Ooh, dat is te overzienquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:45 schreef JJH het volgende:
[..]
Dan zit deze riem er ongeveer 50k op en ben je met een ongeveer 50k weer aan de beurt.
Tja, onze eerste astra had ook condens in de koplampunits, maar nooit gezeik mee gehad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:42 schreef JJH het volgende:
[..]
Vind zo snel niets, maar het staat vast in je instructieboekje.
[..]
Lijkt wel een opel kwaaltje, wij hebben vocht in de koplampunits, van alle auto's...
Als je dat van te voren geweten had, met die Zafira.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:46 schreef Cryothic het volgende:
[..]
2 jaar lang een astra gereden uit 1999, enige kosten:
-4 banden
-interieurfilter
-aircopomp stuk, maar nooit laten fixen
2,5 jaar lang een zafira gereden uit 2004:
-2x lambda sonde
-stuurkogel vervangen
-airco stuk, dealer heeft 2x gekeken, 2x een andere oorzaak "gevonden", dus niks mee gedaan
-luchtmassameter naar de klote
-met enige regelmaat kapotte verlichting
-2x een apk+beurt gehad waarvan de kosten richting de 1100 euro gingen. Al heb ik die 2de keer alleen laten doen wat voor de APK nodig was. Dus toen was het met 250 euro klaar.
Nu weer een astra uit 2004![]()
Qua ruimte mis ik die Zafira wel. Maar verder, al die problemen... grotere motor, zwaardere auto, dus ook nog eens een stuk duurder per maand dan die astra.
Blij met ons rooie monstertje
Moet ik er ook wel bij zeggen dat in de Vectra's achteraf xenon is geschroefd, daar wil het ook nog wel eens misgaan.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:47 schreef Cryothic het volgende:
[..]
Tja, onze eerste astra had ook condens in de koplampunits, maar nooit gezeik mee gehad.
Met de huidige astra is het me nog niet opgevallen.
Ben je vrolijk?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:51 schreef LovelyLady het volgende:
HOOOOOOOOOOOOOOOiiiiiiiiiiiiiiii nieuw topic
quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:51 schreef LovelyLady het volgende:
HOOOOOOOOOOOOOOOiiiiiiiiiiiiiiii nieuw topic
Lijstjes.quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:55 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Neeeeee
vakantie-heb-ik-alles-wel-mee-stress
Die moet je inderdad niet vergeten.quote:
Lijstjesquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 11:57 schreef JJH het volgende:
[..]
Lijstjes.![]()
[..]
Die moet je inderdad niet vergeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |