abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115665187
Helaas heb ik na mijn studententijd een BKR-registratie opgelopen. Deze is inmiddels allang verholpen bij de schuldeiser.

Weet niet of het er wat toe doet, maar de reden van BKR was nogal lullig. Door verhuizing, en daarna meteen ook van bank veranderd, heb ik niet tijdig mijn studentenlimiet bij de vorige bank af betaalt. Ben toentertijd een beetje laks geweest met een verhuisbericht naar de vorige bank. Het limiet was 500e.

Op dit moment heb ik een vaste baan, waarbij mijn bruto loon p.j. rond de 35k ligt. Nu ben ik inmiddels alweer verhuisd. Alleen nu wil ik graag een lening aanvragen voor extra bestedingsruimte, en aanschaf meubelen.

Het probleem is echter, ik word overal afgewezen voor een lening rond de 3k en 5k. Dit alles door een BKR van heel lang geleden.

Weet iemand of ik hier iets aan kan doen, of waar ik wel een offerte voor een lening kan aanvragen?

Alvast bedankt!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:06:37 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115665376
Wat is heel lang geleden? Langer dan vijf jaar geleden verdwijnt toch weer?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115665526
Heeft de betreffende bank jou desnoods ook afgemeld? Instanties zijn hier vaak laks in, kost tijd en geld, zonder dat ze het iets oplevert.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:22:37 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_115665997
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:09 schreef jroz het volgende:
Heeft de betreffende bank jou desnoods ook afgemeld? Instanties zijn hier vaak laks in, kost tijd en geld, zonder dat ze het iets oplevert.
Dat hele systeem is te sneu voor woorden. Mensen krijgen geen leningen om een factuur van 8 euro ergens uit 2002. Niet dat dat hier zo is, maar dat hele BKR en de gebruikers.. Mooi dat die telecomboeren er al weg zijn.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_115666040
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:06 schreef Lienekien het volgende:
Wat is heel lang geleden? Langer dan vijf jaar geleden verdwijnt toch weer?
3/4 jaar geleden denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:09 schreef jroz het volgende:
Een BKR kan op twee manieren
1: lening loopt nog, en wordt afgelost
2: lening is afgelost bij schuldeiser.

Bij mij is nummer 2 het geval. Na 5 jaar wordt de BKR toch automatisch verwijderd?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:25:35 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115666093
Ik zou die lening nog lekker even laten. Klinkt niet als een aanschaf die noodzakelijk op korte termijn moet.
pi_115666099
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:22 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dat hele systeem is te sneu voor woorden. Mensen krijgen geen leningen om een factuur van 8 euro ergens uit 2002. Niet dat dat hier zo is, maar dat hele BKR en de gebruikers.. Mooi dat die telecomboeren er al weg zijn.
Nou, uiteindelijk was mijn schuld geen 500e hoor. We praten ook echt over 50e, of iets in die trand. Alleen het bedrag wordt bij een BKR niet geregistreerd naar mijn weten.
pi_115666551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:24 schreef heroftw het volgende:

[..]

3/4 jaar geleden denk ik.

[..]

Een BKR kan op twee manieren
1: lening loopt nog, en wordt afgelost
2: lening is afgelost bij schuldeiser.

Bij mij is nummer 2 het geval. Na 5 jaar wordt de BKR toch automatisch verwijderd?
5 jaar vanaf het moment dat je de lening hebt afgelost, dus niet vanaf het moment van de aanmelding van de achterstand bij BKR.

Vraag je gegevens op bij BKR en controleer of het allemaal klopt. Zoals hierboven aangegeven en uit ervaring kan ik je vertellen dat de banken erg laks zijn wat betreft de communicatie richting de BKR. Mocht het niet kloppen kan, alsnog contact opnemen met de bank, zij kunnen het weer corrigeren.

Succes
pi_115666702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:40 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

5 jaar vanaf het moment dat je de lening hebt afgelost, dus niet vanaf het moment van de aanmelding van de achterstand bij BKR.

Vraag je gegevens op bij BKR en controleer of het allemaal klopt. Zoals hierboven aangegeven en uit ervaring kan ik je vertellen dat de banken erg laks zijn wat betreft de communicatie richting de BKR. Mocht het niet kloppen kan, alsnog contact opnemen met de bank, zij kunnen het weer corrigeren.

Succes
Thanks!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:34:20 #10
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_115668218
of je doet het op de ouderwetse manier. Je spaart een paar maanden, dan heb je vanzelf meer bestedingsruimte en kun je meubels kopen.
pi_115670434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 01:34 schreef tanteklara het volgende:
of je doet het op de ouderwetse manier. Je spaart een paar maanden, dan heb je vanzelf meer bestedingsruimte en kun je meubels kopen.
5k sparen met 35k (bruto) inkomen gaat ook weer niet zo heel hard.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115670557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van je uitgaven patroon. Woon je geodkoop en heb je geen auto dan moet je dat binnen 1 jaar met gemak kunnen sparen.
pi_115670635
Het zal aan mij liggen maar waarom überhaupt een lening? Kennelijk heb je het geld niet, maar vind je wel dat je er recht op hebt om nieuwe meubels te kopen.
pi_115670817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:46 schreef jack4ya het volgende:
Het zal aan mij liggen maar waarom überhaupt een lening? Kennelijk heb je het geld niet, maar vind je wel dat je er recht op hebt om nieuwe meubels te kopen.
Sommige mensen doen niet zo neurotisch over een lening.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115670872
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Sommige mensen doen niet zo neurotisch over een lening.
Sommige mensen geven geen geld uit wat ze niet hebben.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115670917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Aflossen gaat anders nog langzamer.

Regel 1 over lenen: als je het bedrag kan aflossen, kan je het ook sparen.
pi_115671097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Aflossen gaat anders nog langzamer.

Regel 1 over lenen: als je het bedrag kan aflossen, kan je het ook sparen.
Dat klopt. Je hebt echter niet altijd de beschikking over spaargeld.
Sommige mensen zijn ook niet zo goed in sparen, de aflossing van een lening moet je wel betalen, dat is een goede stok achter de deur. Een lening afbetalen zie ik als "uitgesteld sparen". Nadeel is dat je geen rente vangt en wel rente betaalt natuurlijk.
pi_115671236
Jezus. Een lening afbetalen als "uitgesteld sparen" zien :'). Wat een gedachtegang..
pi_115674955
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat klopt. Je hebt echter niet altijd de beschikking over spaargeld.
Sommige mensen zijn ook niet zo goed in sparen, de aflossing van een lening moet je wel betalen, dat is een goede stok achter de deur. Een lening afbetalen zie ik als "uitgesteld sparen". Nadeel is dat je geen rente vangt en wel rente betaalt natuurlijk.
Ik moest wel een beetje lachen om deze opmerking.
Sparen kan je leren en moet je ook leren als je finaniceel gezond wilt leven. De kutsmoes dat sommige mensen niet kunnen sparen en daarom maar moeten lenen is bullshit en wordt alleen gezegd door luie mensen. Deze mensen komen zichzelf wel een keer tegen en zie je dna op TV bij hart van nederland huilie huilie doen dat de bank zo streng is. Helemaal met deze crisis, die financieel gezonde mensen scheidt van luie mensen die niet "kunnen" sparen (uitzonderingen daargelaten).

3 tot 5 k sparen met 35k bruto kan je prima binnen een jaar halen. Dat is ongeveer 1700-1800 netto per maand. Als je niet en te duur huis hebt (woonlasten zijn 33% van het netto inkomen) dan kan je prima dit sparen in een jaar. ALs je wel een te duur huis hebt, dan had je dat maar niet moeten doen.
Woonlasten zijn huur/hypotheek, gem. belastingen, energie en water bij elkaar opgeteld. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar wordt of werd geadviseerd door het nibud.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115676672
Dan ben ik maar een neuroot, met liefde zelfs, als ik lenen onverstandig vind. En 'lenen' als uitgesteld sparen zien, ... daar laat ik me maar niet over uit.

Wat is er, in dit geval helemaal makkelijk, want een prima alternatief, mis met tweedehands?

Ik begin steeds meer een broertje dood te krijgen aan die cultuur van : "ik wil alles, en voor niets graag." Of werk/spaar er voor of stel je eisen bij. :{w
pi_115677477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:06 schreef jack4ya het volgende:

Wat is er, in dit geval helemaal makkelijk, want een prima alternatief, mis met tweedehands?

Stel je eens voor dat de TS eerst 1 jaar met 2e hands banken van een kringloop winkel zou moeten doen, the horror daarmee kun je voor de rest van de bling bling kennissenkring toch niet voor de dag komen, dan maar een lening aflsuiten. _O-
pi_115677577
Lening voor meer bestedingsruimte? Kortom, je komt nu geld per maand tekort en denkt dat je daar met een lening geen last van zal hebben?
pi_115678182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moest wel een beetje lachen om deze opmerking.
Sparen kan je leren en moet je ook leren als je finaniceel gezond wilt leven. De kutsmoes dat sommige mensen niet kunnen sparen en daarom maar moeten lenen is bullshit en wordt alleen gezegd door luie mensen. Deze mensen komen zichzelf wel een keer tegen en zie je dna op TV bij hart van nederland huilie huilie doen dat de bank zo streng is. Helemaal met deze crisis, die financieel gezonde mensen scheidt van luie mensen die niet "kunnen" sparen (uitzonderingen daargelaten).

3 tot 5 k sparen met 35k bruto kan je prima binnen een jaar halen. Dat is ongeveer 1700-1800 netto per maand. Als je niet en te duur huis hebt (woonlasten zijn 33% van het netto inkomen) dan kan je prima dit sparen in een jaar. ALs je wel een te duur huis hebt, dan had je dat maar niet moeten doen.
Woonlasten zijn huur/hypotheek, gem. belastingen, energie en water bij elkaar opgeteld. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar wordt of werd geadviseerd door het nibud.
Ben helemaal met je eens dat sparen de voorkeur heeft.
Maar niet iedereen heeft even een paar duizend euro achter de hand net op het moment dat je nodig hebt, als je dan vervolgens de maandlasten van de lening op kan brengen zie ik het probleem niet. En ja je kan ontslagen worden maar dan zou je met een hypotheek of je huur hetzelfde probleem gaan krijgen.
pi_115678271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar niet iedereen heeft even een paar duizend euro achter de hand net op het moment dat je nodig hebt, als je dan vervolgens de maandlasten van de lening op kan brengen zie ik het probleem niet. En ja je kan ontslagen worden maar dan zou je met een hypotheek of je huur hetzelfde probleem gaan krijgen.
Dat hoeft natuurlijk niet je zou bij je ontslag misschien nog net wel je huur kunnen opbrengen maar juist de extra lening die je hebt afgesloten erbij is juist de strop die het maakt dat je je keuzes moet gaan maken welke lening problematisch zal gaan worden. ;)
pi_115687394
quote:

[..]

Maar niet iedereen heeft even een paar duizend euro achter de hand net op het moment dat je nodig hebt, als je dan vervolgens de maandlasten van de lening op kan brengen zie ik het probleem niet.
Nodig hebben is natuurlijk een breed begrip. Zo hebben veel mensen een 44" flatscreen en een iPhone nodig, en steken zichzelf daarom in de schulden.

Wel grappig om te zien dat er echt mensen zijn die lenen als "uitgesteld sparen" zien.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_115713476
ik begin alvast af te tellen totdat moraalridder nr1 hier post (mits niet op vakantie en geen inet :))
pi_115713664
Nja, het zou ook niet mijn keuze zijn maar TS moet het natuurlijk wel gewoon zelf weten. Iedereen heeft z'n eigen prioriteiten. Helaas is er voor zover ik weet ook echt geen oplossing. Of heb je misschien nog een creditcard ergens liggen die vergeten in een hoekje stof ligt te verzamelen?

Of wat sieraden die je naar het pandhuis kunt brengen.
pi_115724780
quote:

[..]

Met een lening erbij zéker...

Even stoppen met sparen kan dan prima, even stoppen met aflossen wordt lastiger...
pi_115761641
Welicht is het beter om het OT bij de vraag te houden. Waar kan je een lening aanvragen met een BKR. Dat lenen slechter is dan sparen, duhhh..

Maar om mijn behoefte even te verduidelijken. Er moet laminaat gelegd worden. Computer is gecrashed, en er moet een nieuwe worden aangeschaft. Deze heb ik ook nodig voor mijn werk. Nu hoeft dat niet meteen de beste PC mogelijk te zijn, maar de voorkeur ligt wel op een bovengemiddelde. Dit ook om niet volgend jaar niet met hetzelfde probleem te zitten. Nu zijn er ook nog allerlei klussen die moeten worden gedaan in mijn nieuwe woning. Als ik nu mijn complete spaarrekening hierop aanspreek, is er geen reserve meer over. Dit geeft mij een heel slecht gevoel. Wat als de koelkast kapot gaat? Wat als ... Wat als ...
pi_115762785
Laminaat kost 3.50 per m2 bij ikea, wellicht staan er resten op marktplaats. Kost je geen leningwaardig bedrag.
Pc zelf in elkaar zetten?
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:53:50 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115763286
Wat als, wat als? Dat zie je dan wel weer. En dan ben je die BKR waarschijnlijk al weer kwijt.
pi_115763319
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Laminaat kost 3.50 per m2 bij ikea, wellicht staan er resten op marktplaats. Kost je geen leningwaardig bedrag.
Pc zelf in elkaar zetten?
Reageer dan niet? Wat heb je niet gelezen? Ik geef nu liever meer uit, dan zit ik volgend jaar niet met hetzelfde probleem! Ja moraal ridder ik kan een PC van 350e aanschaffen. Ik schiet daar alleen niet zoveel mee op, maar ok. Maar dan zal ik volgend zeer waarschijnlijk weer een nieuwe moeten aanschaffen. Dus liever nu meer investeren!
pi_115763392
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:53 schreef Lienekien het volgende:
Wat als, wat als? Dat zie je dan wel weer. En dan ben je die BKR waarschijnlijk al weer kwijt.
Laat maar, als je het antwoord op de vraag niet weet hoef je ook niet te reageren..
  zondag 19 augustus 2012 @ 22:58:42 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115763550
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:55 schreef heroftw het volgende:

[..]

Laat maar, als je het antwoord op de vraag niet weet hoef je ook niet te reageren..
je wilt graag de rente betalen op een lening die je kunt krijgen met BKR-registratie? Want reken maar dat die hoog is. Of wist je dat al?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lienekien op 19-08-2012 23:04:47 ]
pi_115763858
Ik zie dat de wehkamp laminaat en computers verkoopt, daar kan je vrij makkelijk uitgesteld betalen toch?
pi_115763943
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:54 schreef heroftw het volgende:

[..]

Reageer dan niet? Wat heb je niet gelezen? Ik geef nu liever meer uit, dan zit ik volgend jaar niet met hetzelfde probleem! Ja moraal ridder ik kan een PC van 350e aanschaffen. Ik schiet daar alleen niet zoveel mee op, maar ok. Maar dan zal ik volgend zeer waarschijnlijk weer een nieuwe moeten aanschaffen. Dus liever nu meer investeren!
Dat Ikea laminaat overleeft echt wel >5 jaar.
Zelfs als je 50m2 nodig hebt ben je met ondervloer zo'n 250 Euro kwijt.

Meubels van kringloop tot je geld hebt voor nieuwe.

Computer voor werk nodig? Betaalt je werkgever dat niet? En anders een 2e hands voor 350 Euro tot je geld gespaard hebt.

35.000 per jaar bruto zou genoeg moeten zijn om te sparen.

Verder mag je wel wat dimmen.
Genoeg goede tips van mensen met levenservaring, vaak ook door schade en schande...
pi_115766793
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:05 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat Ikea laminaat overleeft echt wel >5 jaar.
Zelfs als je 50m2 nodig hebt ben je met ondervloer zo'n 250 Euro kwijt.

Meubels van kringloop tot je geld hebt voor nieuwe.

Computer voor werk nodig? Betaalt je werkgever dat niet? En anders een 2e hands voor 350 Euro tot je geld gespaard hebt.

35.000 per jaar bruto zou genoeg moeten zijn om te sparen.

Verder mag je wel wat dimmen.
Genoeg goede tips van mensen met levenservaring, vaak ook door schade en schande...
Dimmen? Heb je al OT gereageerd dan? Of ongevraagd advies gegeven? Niet dat ik die ongevraagde adviezen niet in overweging neem, integendeel. Maar antwoord op mijn vraag ook niet.

En uit je reactie begrijp ik dat je niet eens gelezen hebt..
pi_115766922
:') fuck zeg, er wordt een vraag gesteld met betrekking tot BKR en geld lenen en de hele kast met moraalridder users wordt opengetrokken. Reageer dan ontopic ipv dat belerende vingertje, als je wil preken ga naar de kerk :')
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:22:59 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115767410
Dat 'moraalridder'-geblaat. Verstandig advies, zo kun je het ook zien.

En echt handig pakt TS zijn eigen topic ook niet aan, als hij in een post eerst zegt alleen antwoord op de vrasg in de OP wil hebben, maar vervolgens wel gaat opsommen waar hij het geld voor nodig heeft. Ja, dan gaan mensen daar op reageren, ja.
pi_115767768
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:22 schreef Lienekien het volgende:
Dat 'moraalridder'-geblaat. Verstandig advies, zo kun je het ook zien.

En echt handig pakt TS zijn eigen topic ook niet aan, als hij in een post eerst zegt alleen antwoord op de vrasg in de OP wil hebben, maar vervolgens wel gaat opsommen waar hij het geld voor nodig heeft. Ja, dan gaan mensen daar op reageren, ja.
Nee niet verstandig advies. "In jullie ogen verstandig advies" bedoel je. En hoe TS het aanpakt? Hij vraagt hoe het met BKR zit en afwijzing van leningen en niet wat jullie verstandiger vinden om te doen.

Het probleem is dat iedereen het altijd beter weet en "zogenaamd" verstandiger is dan een TS die een vraag komt stellen (vaak wel financiën-gerelateerd) en dat dan de hele moraaldoos opengetrokken wordt om TS te overtuigen dat ie moet sparen of kringloopwinkels moet bezoeken etc want als je je lening kan betalen kan je ook sparen...... maar dat is de vraag niet ;(
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:34:14 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115767820
Soms is dat het geval, maar TS heeft wél antwoord op zijn vraag gekregen. En wat ongevraagd advies erbij. Doodzonde. Ah well.
pi_115767874
quote:
1s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:34 schreef Lienekien het volgende:
Soms is dat het geval, maar TS heeft wél antwoord op zijn vraag gekregen. En wat ongevraagd advies erbij. Doodzonde. Ah well.
:Y heb je ook gelijk in
  maandag 20 augustus 2012 @ 00:39:58 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115767994
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:36 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

:Y heb je ook gelijk in
Als iemand nog gaat roepen dat de crisis te wijten is aan mensen met de mentaliteit van TS en wij daar allemaal de schade van ondervinden, dan mag je er van mij vol ingaan.
pi_115768285
De AFM verplicht Nederlandse banken om een bkrcheck te doen bij het verstrekken van een lening. Aangezien jij minimaal 3k wilt lenen gaat dat lastig worden.

Wat je wel zou kunnen doen staat eigenlijk al in dit topic :'). Maar je zou ook naar voorschotje.nl ed sites kunnen gaan. Heb je iig wat. En voor de rest alles op afbetaling kopen en gebruik maken van die mooie acties 'nu halen over 2 jaar betalen'. Of probeer wat geld te lenen bij je familie/vrienden..
pi_115774712
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:22 schreef heroftw het volgende:
Welicht is het beter om het OT bij de vraag te houden. Waar kan je een lening aanvragen met een BKR. Dat lenen slechter is dan sparen, duhhh..

Maar om mijn behoefte even te verduidelijken. Er moet laminaat gelegd worden. Computer is gecrashed, en er moet een nieuwe worden aangeschaft. Deze heb ik ook nodig voor mijn werk. Nu hoeft dat niet meteen de beste PC mogelijk te zijn, maar de voorkeur ligt wel op een bovengemiddelde. Dit ook om niet volgend jaar niet met hetzelfde probleem te zitten. Nu zijn er ook nog allerlei klussen die moeten worden gedaan in mijn nieuwe woning. Als ik nu mijn complete spaarrekening hierop aanspreek, is er geen reserve meer over. Dit geeft mij een heel slecht gevoel. Wat als de koelkast kapot gaat? Wat als ... Wat als ...
Hi, voel me een beetje verantwoordelijk voor de reacties in je topic omdat ik lenen onverstandig vind. Je hoeft je niet te verantwoorden voor je keuze, kan wel je eerlijkheid waarderen waarom je wil lenen.

Als je toch voor een lening gaat, kies dan natuurlijk niet voor variabele rente (nog nooit gehoord dat die in je voordeel werkt) en waarbij je zonder boete extra kan inlossen. Waar je 'de minst onverstandige leningen' kan vinden weet ik niet... Maar daar kunnen andere fokkers je vast bij helpen.

Toch zou ik je wat mee willen geven, (voor zover je dat interesseert ;) )

Dat je tijdelijk wat krapper zit, kan natuurlijk, maar stel dan ook je wensen wat bij, of wees creatief. Natuurlijk is topknotch kopen een luxe, maar persoonlijk vind ik het pas écht lekker voelen als alles van mij zelf is en zelf gespaard. Niemand die me wat maakt. Wellicht ben ik van de oude stempel.
Een lening is altijd per maand verplicht dokken, geen uitzondering. En geldverstrekkers staan soms handenwrijvend te wachten op het moment dat het even nóg slechter gaat.

De computer... als je die echt voor je werk nodig hebt, overleg dan met je werkgever. Desnoods met hem een betaalregeling. Een werkgever zal je beter toestaan dan een geldverstrekker. En een goede basis computer met later extra geheugen bijprikken kan ook een benadering zijn.

Laminaat, (ik heb inmiddels meerdere vloeren gelegd met duurder en goedkoper laminaat) het verschil zit voornamelijk in hoe makkelijk/moeilijk leggen. Goedkoper laminaat is een (ieniemienie) fractie moeilijk te leggen (vooral minder hard 'aantikken' is het devies) maar als het eenmaal ligt maakt het weinig kwaliteitstechnisch weinig meer uit, en is het vooral een kwestie van smaak.

En door zelf te leggen bespaar je natuurlijk enorm, en eigenlijk nog een leuke klus ook. (Niet smerig, en je ziet snel resultaat.)

En als je van je BKR af wil, toch even pro actief gaan bellen. Kom je er niet vanaf, reken dan maar op een rente toeslag. Zou zo zonde van je centen zijn.
pi_115775893
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 00:32 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Nee niet verstandig advies. "In jullie ogen verstandig advies" bedoel je. En hoe TS het aanpakt? Hij vraagt hoe het met BKR zit en afwijzing van leningen en niet wat jullie verstandiger vinden om te doen.

Het probleem is dat iedereen het altijd beter weet en "zogenaamd" verstandiger is dan een TS die een vraag komt stellen (vaak wel financiën-gerelateerd) en dat dan de hele moraaldoos opengetrokken wordt om TS te overtuigen dat ie moet sparen of kringloopwinkels moet bezoeken etc want als je je lening kan betalen kan je ook sparen...... maar dat is de vraag niet ;(
Dat is nou eenmaal inherent (zo niet de hoofdfunctie) van het posten op een forum, dat zou een mod toch moeten begrijpen?

Indien TS het echt zo vervelend vindt om ongevraagd advies te krijgen kan hij natuurlijk ook altijd zelf wat beter zoeken. 5 sec en Google levert dit op: http://www.lenenbkr.org/Waar_kan_je_lenen_met_BKR_registratie
pi_115778725
quote:
1s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:04 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik zie dat de wehkamp laminaat en computers verkoopt, daar kan je vrij makkelijk uitgesteld betalen toch?
kan je beter lenen bij de bank, betaal je een stuk minder rente.
pi_115787532
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 12:45 schreef DroogDok het volgende:

[..]

kan je beter lenen bij de bank, betaal je een stuk minder rente.
Aan de andere kant leen je bij de wehkamp wel puur het bedrag wat je uitgeeft, dus niet zo makkelijk 'teveel'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')