abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115665187
Helaas heb ik na mijn studententijd een BKR-registratie opgelopen. Deze is inmiddels allang verholpen bij de schuldeiser.

Weet niet of het er wat toe doet, maar de reden van BKR was nogal lullig. Door verhuizing, en daarna meteen ook van bank veranderd, heb ik niet tijdig mijn studentenlimiet bij de vorige bank af betaalt. Ben toentertijd een beetje laks geweest met een verhuisbericht naar de vorige bank. Het limiet was 500e.

Op dit moment heb ik een vaste baan, waarbij mijn bruto loon p.j. rond de 35k ligt. Nu ben ik inmiddels alweer verhuisd. Alleen nu wil ik graag een lening aanvragen voor extra bestedingsruimte, en aanschaf meubelen.

Het probleem is echter, ik word overal afgewezen voor een lening rond de 3k en 5k. Dit alles door een BKR van heel lang geleden.

Weet iemand of ik hier iets aan kan doen, of waar ik wel een offerte voor een lening kan aanvragen?

Alvast bedankt!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:06:37 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115665376
Wat is heel lang geleden? Langer dan vijf jaar geleden verdwijnt toch weer?
The love you take is equal to the love you make.
pi_115665526
Heeft de betreffende bank jou desnoods ook afgemeld? Instanties zijn hier vaak laks in, kost tijd en geld, zonder dat ze het iets oplevert.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:22:37 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_115665997
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:09 schreef jroz het volgende:
Heeft de betreffende bank jou desnoods ook afgemeld? Instanties zijn hier vaak laks in, kost tijd en geld, zonder dat ze het iets oplevert.
Dat hele systeem is te sneu voor woorden. Mensen krijgen geen leningen om een factuur van 8 euro ergens uit 2002. Niet dat dat hier zo is, maar dat hele BKR en de gebruikers.. Mooi dat die telecomboeren er al weg zijn.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_115666040
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:06 schreef Lienekien het volgende:
Wat is heel lang geleden? Langer dan vijf jaar geleden verdwijnt toch weer?
3/4 jaar geleden denk ik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:09 schreef jroz het volgende:
Een BKR kan op twee manieren
1: lening loopt nog, en wordt afgelost
2: lening is afgelost bij schuldeiser.

Bij mij is nummer 2 het geval. Na 5 jaar wordt de BKR toch automatisch verwijderd?
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 00:25:35 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115666093
Ik zou die lening nog lekker even laten. Klinkt niet als een aanschaf die noodzakelijk op korte termijn moet.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115666099
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:22 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Dat hele systeem is te sneu voor woorden. Mensen krijgen geen leningen om een factuur van 8 euro ergens uit 2002. Niet dat dat hier zo is, maar dat hele BKR en de gebruikers.. Mooi dat die telecomboeren er al weg zijn.
Nou, uiteindelijk was mijn schuld geen 500e hoor. We praten ook echt over 50e, of iets in die trand. Alleen het bedrag wordt bij een BKR niet geregistreerd naar mijn weten.
pi_115666551
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:24 schreef heroftw het volgende:

[..]

3/4 jaar geleden denk ik.

[..]

Een BKR kan op twee manieren
1: lening loopt nog, en wordt afgelost
2: lening is afgelost bij schuldeiser.

Bij mij is nummer 2 het geval. Na 5 jaar wordt de BKR toch automatisch verwijderd?
5 jaar vanaf het moment dat je de lening hebt afgelost, dus niet vanaf het moment van de aanmelding van de achterstand bij BKR.

Vraag je gegevens op bij BKR en controleer of het allemaal klopt. Zoals hierboven aangegeven en uit ervaring kan ik je vertellen dat de banken erg laks zijn wat betreft de communicatie richting de BKR. Mocht het niet kloppen kan, alsnog contact opnemen met de bank, zij kunnen het weer corrigeren.

Succes
pi_115666702
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 00:40 schreef Diablo_GT het volgende:

[..]

5 jaar vanaf het moment dat je de lening hebt afgelost, dus niet vanaf het moment van de aanmelding van de achterstand bij BKR.

Vraag je gegevens op bij BKR en controleer of het allemaal klopt. Zoals hierboven aangegeven en uit ervaring kan ik je vertellen dat de banken erg laks zijn wat betreft de communicatie richting de BKR. Mocht het niet kloppen kan, alsnog contact opnemen met de bank, zij kunnen het weer corrigeren.

Succes
Thanks!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 01:34:20 #10
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_115668218
of je doet het op de ouderwetse manier. Je spaart een paar maanden, dan heb je vanzelf meer bestedingsruimte en kun je meubels kopen.
pi_115670434
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 01:34 schreef tanteklara het volgende:
of je doet het op de ouderwetse manier. Je spaart een paar maanden, dan heb je vanzelf meer bestedingsruimte en kun je meubels kopen.
5k sparen met 35k (bruto) inkomen gaat ook weer niet zo heel hard.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115670557
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk ook erg afhankelijk van je uitgaven patroon. Woon je geodkoop en heb je geen auto dan moet je dat binnen 1 jaar met gemak kunnen sparen.
pi_115670635
Het zal aan mij liggen maar waarom überhaupt een lening? Kennelijk heb je het geld niet, maar vind je wel dat je er recht op hebt om nieuwe meubels te kopen.
pi_115670817
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:46 schreef jack4ya het volgende:
Het zal aan mij liggen maar waarom überhaupt een lening? Kennelijk heb je het geld niet, maar vind je wel dat je er recht op hebt om nieuwe meubels te kopen.
Sommige mensen doen niet zo neurotisch over een lening.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_115670872
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:05 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Sommige mensen doen niet zo neurotisch over een lening.
Sommige mensen geven geen geld uit wat ze niet hebben.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115670917
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 07:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Aflossen gaat anders nog langzamer.

Regel 1 over lenen: als je het bedrag kan aflossen, kan je het ook sparen.
pi_115671097
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Aflossen gaat anders nog langzamer.

Regel 1 over lenen: als je het bedrag kan aflossen, kan je het ook sparen.
Dat klopt. Je hebt echter niet altijd de beschikking over spaargeld.
Sommige mensen zijn ook niet zo goed in sparen, de aflossing van een lening moet je wel betalen, dat is een goede stok achter de deur. Een lening afbetalen zie ik als "uitgesteld sparen". Nadeel is dat je geen rente vangt en wel rente betaalt natuurlijk.
pi_115671236
Jezus. Een lening afbetalen als "uitgesteld sparen" zien :'). Wat een gedachtegang..
pi_115674955
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 08:30 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat klopt. Je hebt echter niet altijd de beschikking over spaargeld.
Sommige mensen zijn ook niet zo goed in sparen, de aflossing van een lening moet je wel betalen, dat is een goede stok achter de deur. Een lening afbetalen zie ik als "uitgesteld sparen". Nadeel is dat je geen rente vangt en wel rente betaalt natuurlijk.
Ik moest wel een beetje lachen om deze opmerking.
Sparen kan je leren en moet je ook leren als je finaniceel gezond wilt leven. De kutsmoes dat sommige mensen niet kunnen sparen en daarom maar moeten lenen is bullshit en wordt alleen gezegd door luie mensen. Deze mensen komen zichzelf wel een keer tegen en zie je dna op TV bij hart van nederland huilie huilie doen dat de bank zo streng is. Helemaal met deze crisis, die financieel gezonde mensen scheidt van luie mensen die niet "kunnen" sparen (uitzonderingen daargelaten).

3 tot 5 k sparen met 35k bruto kan je prima binnen een jaar halen. Dat is ongeveer 1700-1800 netto per maand. Als je niet en te duur huis hebt (woonlasten zijn 33% van het netto inkomen) dan kan je prima dit sparen in een jaar. ALs je wel een te duur huis hebt, dan had je dat maar niet moeten doen.
Woonlasten zijn huur/hypotheek, gem. belastingen, energie en water bij elkaar opgeteld. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar wordt of werd geadviseerd door het nibud.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_115676672
Dan ben ik maar een neuroot, met liefde zelfs, als ik lenen onverstandig vind. En 'lenen' als uitgesteld sparen zien, ... daar laat ik me maar niet over uit.

Wat is er, in dit geval helemaal makkelijk, want een prima alternatief, mis met tweedehands?

Ik begin steeds meer een broertje dood te krijgen aan die cultuur van : "ik wil alles, en voor niets graag." Of werk/spaar er voor of stel je eisen bij. :{w
pi_115677477
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:06 schreef jack4ya het volgende:

Wat is er, in dit geval helemaal makkelijk, want een prima alternatief, mis met tweedehands?

Stel je eens voor dat de TS eerst 1 jaar met 2e hands banken van een kringloop winkel zou moeten doen, the horror daarmee kun je voor de rest van de bling bling kennissenkring toch niet voor de dag komen, dan maar een lening aflsuiten. _O-
pi_115677577
Lening voor meer bestedingsruimte? Kortom, je komt nu geld per maand tekort en denkt dat je daar met een lening geen last van zal hebben?
pi_115678182
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik moest wel een beetje lachen om deze opmerking.
Sparen kan je leren en moet je ook leren als je finaniceel gezond wilt leven. De kutsmoes dat sommige mensen niet kunnen sparen en daarom maar moeten lenen is bullshit en wordt alleen gezegd door luie mensen. Deze mensen komen zichzelf wel een keer tegen en zie je dna op TV bij hart van nederland huilie huilie doen dat de bank zo streng is. Helemaal met deze crisis, die financieel gezonde mensen scheidt van luie mensen die niet "kunnen" sparen (uitzonderingen daargelaten).

3 tot 5 k sparen met 35k bruto kan je prima binnen een jaar halen. Dat is ongeveer 1700-1800 netto per maand. Als je niet en te duur huis hebt (woonlasten zijn 33% van het netto inkomen) dan kan je prima dit sparen in een jaar. ALs je wel een te duur huis hebt, dan had je dat maar niet moeten doen.
Woonlasten zijn huur/hypotheek, gem. belastingen, energie en water bij elkaar opgeteld. Dit heb ik niet zelf verzonnen maar wordt of werd geadviseerd door het nibud.
Ben helemaal met je eens dat sparen de voorkeur heeft.
Maar niet iedereen heeft even een paar duizend euro achter de hand net op het moment dat je nodig hebt, als je dan vervolgens de maandlasten van de lening op kan brengen zie ik het probleem niet. En ja je kan ontslagen worden maar dan zou je met een hypotheek of je huur hetzelfde probleem gaan krijgen.
pi_115678271
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ben helemaal met je eens dat sparen de voorkeur heeft.
Maar niet iedereen heeft even een paar duizend euro achter de hand net op het moment dat je nodig hebt, als je dan vervolgens de maandlasten van de lening op kan brengen zie ik het probleem niet. En ja je kan ontslagen worden maar dan zou je met een hypotheek of je huur hetzelfde probleem gaan krijgen.
Dat hoeft natuurlijk niet je zou bij je ontslag misschien nog net wel je huur kunnen opbrengen maar juist de extra lening die je hebt afgesloten erbij is juist de strop die het maakt dat je je keuzes moet gaan maken welke lening problematisch zal gaan worden. ;)
pi_115687394
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Maar niet iedereen heeft even een paar duizend euro achter de hand net op het moment dat je nodig hebt, als je dan vervolgens de maandlasten van de lening op kan brengen zie ik het probleem niet.
Nodig hebben is natuurlijk een breed begrip. Zo hebben veel mensen een 44" flatscreen en een iPhone nodig, en steken zichzelf daarom in de schulden.

Wel grappig om te zien dat er echt mensen zijn die lenen als "uitgesteld sparen" zien.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')