Niet helemaal. Op die manier kan ik em wel configureren, maar hij zal toch dienst moeten doen als mediaspeler, dus dan zal er toch een scherm aan moeten hangen..quote:
ach so, ja dan is een leuk beeldscherm wel een vereiste.quote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:12 schreef qu63 het volgende:
[..]
Niet helemaal. Op die manier kan ik em wel configureren, maar hij zal toch dienst moeten doen als mediaspeler, dus dan zal er toch een scherm aan moeten hangen..
Hopen dat de HDMI-VGA-adapter z'n werk goed doet..
Preciesquote:Op zaterdag 13 oktober 2012 23:15 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
ach so, ja dan is een leuk beeldscherm wel een vereiste.
Heeft iemand dit geprobeerd trouwens?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:35 schreef PiRANiA het volgende:
Hehe:
https://www.edis.at/en/server/colocation/austria/raspberrypi/
Bron: raspberrypi.orgquote:One of the most common suggestions we’ve heard since launch is that we should produce a more expensive “Model C” version of Raspberry Pi with extra RAM. This would be useful for people who want to use the Pi as a general-purpose computer, with multiple large applications running concurrently, and would enable some interesting embedded use cases (particularly using Java) which are slightly too heavyweight to fit comfortably in 256MB.
The downside of this suggestion for us is that we’re very attached to $35 as our highest price point. With this in mind, we’re pleased to announce that from today all Model B Raspberry Pis will ship with 512MB of RAM as standard. If you have an outstanding order with either distributor, you will receive the upgraded device in place of the 256MB version you ordered. Units should start arriving in customers’ hands today, and we will be making a firmware upgrade available in the next couple of days to enable access to the additional memory.
I’d like to thank our partners, RS Components and element14/Premier Farnell, and the suppliers, particularly Samsung, Sony and Broadcom, for all their help in delivering a smooth transition to the 512MB. I’m looking forward to seeing what you all get up to with your shiny new Pis.
Mogen CPU wel opschroeven naar 1GHZquote:Op maandag 15 oktober 2012 12:48 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de mensen die nog wachten op hun Pi; een aardige kans dat je een mooie upgrade krijgt:
(En mensen die nog gaan bestellen bij RS, Farnell of NewIT; je krijgt sowieso 512MB)
Model B now ships with 512MB of RAM
[..]
Bron: raspberrypi.org
Ik heb gelukkig/helaas (streep door wat niet van toepassing is) biede Pi's al binnen; zowel geen Rev 2 als 512MB maar ze draaien nu wel allebei Xbian; een achter op de woonkamer tv en de 2e op m'n broers slaapkamer bij een oude beeldbuis i.c.m. powerline adapters.
Als er geen bijzonderheden zijn dan kan m'n aandacht voor dit spul verslappen en wacht ik op de goed draaiende Android sticks/boards/kastjes met goed werkende XBMC en de Ouya voor beneden bij de tv.
Dus als iemand over pak 'm beet een jaar een Raspberry Pi wil: meld je vast maar aan!
Ach ik vind het wel prima zo; zou mooi zijn als dit soort verbeteringen blijven komen maar het houd ergens op.quote:Op maandag 15 oktober 2012 13:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Mogen CPU wel opschroeven naar 1GHZ
Van RS wel ja, maar van de Raspberry organisation verwacht ik dat niet hoor.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:14 schreef shiznuts het volgende:
Nou, da's geluk bij een ongeluk.
Hoelang we al wachten op RS, man-o-man, dan man daar wel een upgrade tegenover staan.
Even uit m'n hoofd; misschien probeer ik het zelf straks wel even:quote:Ik heb trouwens weer continu interface freezes met m'n Pi op 0.8.
Enne... ik begrijp niet hoe je nu upgrade naar 0.8.2? Hoe kom je in de terminal dan? Ik ben niet zo'n programmer.Kunnen ze niet gewoon een executable maken die automagisch je SD-kaartje onder handen neemt en er naadloos de laatste XBMC-versie van wat dan ook aanbiedt?
1 2 3 | wget http://jb.xenserver.sk/XBian/XBian0.8to0.8.2.sh chmod +x XBian0.8to0.8.2.sh ./XBian0.8to0.8.2.sh |
VLC maakt geen gebruik van de ingebouwde GPU van de raspberry. Hier heb je dus volgens mij niet veel aan.quote:Op maandag 15 oktober 2012 14:30 schreef b4kl4p het volgende:
Is het eigenlijk niet mogelijk om via een dreambox systeem je digitale tv naar je slaapkamer te streamen via de raspberry?
Case #2 net binnengekregen. Met DHL is ie van Birmingham -> East Midlands -> Brussel -> AMS Schiphol -> huis.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 15:48 schreef Iemand91 het volgende:
Ik wil m'n Pi'tje van RS. Is 4 oktober verzonden en zou nou toch wel eens een keer bezorgd mogen worden...
Net al voor een appel en een ei kabeltejs van Action gehaald...
EDIT: als je het over de duivel hebt...
[ afbeelding ]
Ter vergelijking: 'interesse getoond' op 15 april, besteld op 22 juni met reference nummer: 997** en voor het bestellen had ik het registratienummer 2499**. 4 oktober bericht dat ie verstuurd was en net 5 minuten geleden bezorgd.
111 dagen / 16 weken sinds bestelling...
EDIT #2: hebben die snuggerds maar 1 i.p.v. 2 cases verstuurd. Kan ik dáár weer achteraan...
Ach, jouw pakketje was klein dus die paste wel in de auto. Anders hadden ze een auto alleen voor jouw pakketje moeten laten rijden, dat was pas duur geweest!quote:Op woensdag 17 oktober 2012 18:21 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Case #2 net binnengekregen. Met DHL is ie van Birmingham -> East Midlands -> Brussel -> AMS Schiphol -> huis.
Dure shipping voor een case van iets van ¤6![]()
Niet dat ik 'm echt nodig heb; de Pi achter op de woonkamer-tv doe ik liever geen case om.
Ondanks dat je dat soort vreselijke programma's wil gaan kijken kan ik melden dat het prima werkt.quote:Op woensdag 17 oktober 2012 22:06 schreef tomic het volgende:
Kan iemand mij vertellen (misschien middels een vid?) hoe de XOT-UZG plugin werkt op de Rpi? Mijn vriendin wil graag Kinderen geen bezwaar kijken op de TV bijvoorbeeld, maar kan nergens vinden hoe soepel dat nu draait.
ohja: ik vind Kinderen geen bezwaar zelf ook wel leuk...
Ja.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe zet je je PI aan? Als ik m'n mobiele oplader aansluit en deze dan in het stopcontact doe brand er een rood lampje, maar de HDMI op de tv geeft dan niks aan. Nog geen kaartje erin overigens, is dat noodzakelijk?
Oké bedankt, even afwachten, krijg dat kaartje morgen binnenquote:
Zonder kaartje met een OS doet hij niks.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:35 schreef nickhguitar het volgende:
Misschien een domme vraag, maar hoe zet je je PI aan? Als ik m'n mobiele oplader aansluit en deze dan in het stopcontact doe brand er een rood lampje, maar de HDMI op de tv geeft dan niks aan. Nog geen kaartje erin overigens, is dat noodzakelijk?
Weet niet of de PI dat wel kan preformance wisequote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:41 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oké bedankt, even afwachten, krijg dat kaartje morgen binnen![]()
Heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand hier het antwoord heeft.
Het menu van de films is dit filmpje:. Hoe krijg je dat? hij heeft van elke film een soort poster en als hij daarop gaat word de achtergrond ook een poster van die film.
Oké goed punt. Heb er verder weinig kaas van gegeten, dus wil 'm inderdaad niet meteen verknooienquote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:42 schreef RobertNL het volgende:
[..]
ZO
[..]
Weet niet of de PI dat wel kan preformance wise
Kapot gaat hij er niet van. Je kan het altijd proberen (gewoon te downloaden vanuit een menu).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:43 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oké goed punt. Heb er verder weinig kaas van gegeten, dus wil 'm inderdaad niet meteen verknooien
Als ik de titel van het filmpje zo zie gebruikt hij de IMDb Cover Plugin voor XBMC 10.1..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:41 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Oké bedankt, even afwachten, krijg dat kaartje morgen binnen![]()
Heb ik nog een vraagje, misschien dat iemand hier het antwoord heeft.
Het menu van de films is dit filmpje:. Hoe krijg je dat? hij heeft van elke film een soort poster en als hij daarop gaat word de achtergrond ook een poster van die film.
Wel ernstig voor mijn spotify ding waar ik de pi voor wil gebruikenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:44 schreef Iemand91 het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar ik zag deze hub in de Aldi folder staan. Misschien flink wat lomper dan reguliere hubs met voeding kan deze handig zijn vanwege de aanwezige stekkerdoos (denk aan stroom voor de Pi; externe HDD o.i.d.). Kost ook maar ¤12.99 wat niet veel is.
[ afbeelding ]
Hier: http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_0311_48_5_348_4091.html
Ik dacht, misschien is het wat voor jullie.
EDIT: even dom moment; dit is dus géén hub.![]()
...
Wat is de meerwaarde van deze versie t.o.v. De vorige?loont het om de oude eraf te a en deze te installeren?quote:
Voor jou (gezien je vragen en posts/topics)? Nee geen meerwaarde.quote:Op maandag 5 november 2012 22:17 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Wat is de meerwaarde van deze versie t.o.v. De vorige?loont het om de oude eraf te a en deze te installeren?
en krijgen jullie fanart aan het werk op de raspberrry? Dat wanneer je over een film heen scrolled dat je dan de wallpaper op de achtergrond ziet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |