abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:25:17 #251
296917 Abby79
Being myself!
pi_116644667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:22 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik heb wel een goed ruimtelijk inzicht, maar geen gevoel voor richting (ofwel waar in de wereld ik me bevind).
Jij bent iemand die als ie op vakantie is in LA en op een wereldkaart dat moet aanwijzen dan Egypte aanwijst? :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:26:48 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116644725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:25 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Jij bent iemand die als ie op vakantie is in LA en op een wereldkaart dat moet aanwijzen dan Egypte aanwijst? :P
Nee, maar als ik in LA een rondje blok loop zonder echt op te letten, ben ik verdwaald.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_116646124
Ja maar dat komt toch ook wel een beetje met ruimtelijk inzicht? :P nouja als je het zo ervaart, dan is het misschien ook wel zo.

Maar ik zag ruimtelijk inzicht zo voor me dat je je een ruimte voor kan stellen en in je hoofd alle kanten in kan draaien of jezelf daar ergens anders neerzetten. En dan is 'waar ben ik' een beetje het omgekeerde proces ervan :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:12:33 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116657149
Dat kan ik wel, maar alleen als ik de plek ken. Een plek die ik niet zo goed ken, of helemaal niet, is een ramp, omdat ik niet kan bijhouden hoe de straten lopen, en welke kant ik dan op moet.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:30:56 #255
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_116662317
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:12 schreef wonderer het volgende:
Dat kan ik wel, maar alleen als ik de plek ken. Een plek die ik niet zo goed ken, of helemaal niet, is een ramp, omdat ik niet kan bijhouden hoe de straten lopen, en welke kant ik dan op moet.
Zolang je maar net doet alsof je de weg wel weet en vooral niemand de weg vraagt is dat typisch mannelijk hoor :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_116662406
Ik heb echt geen ruimtelijk inzicht zoals die 3D wiskunde figuurtjes. Maar weten waar ik ben? Daar ben ik geweldig in :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:01:48 #257
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116664678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:30 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Zolang je maar net doet alsof je de weg wel weet en vooral niemand de weg vraagt is dat typisch mannelijk hoor :)
Ik ben geemancipeerd en heb er geen moeite mee de weg te vragen ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:56:09 #258
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_116672209
Interessante uitspraak van een Duitse rechtbank:

Transsexual wins right to breast implants

quote:
Male-to-female transsexuals have a legal right to breast enlargement operations when hormone therapy fails to give them a feminine shape, a German court has ruled.

A transsexual may receive implants if her new breasts have not yet reached the size of a bra's A-cup, the Federal Social Court in the central city of Kassel said.

...

The court rejected the insurance companies' stance in both cases, stating that only when a patient's breasts "completely fill" an A-cup could they be considered to have reached an "undoubtedly gender-specific range".
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 12 september 2012 @ 00:06:00 #259
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_116672616
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:15 schreef Skritchy het volgende:
Heb trouwens mijn zus via mijn mail verteld/gehint naar mijn interesses en een top reactie terug gekregen ^^. Een lange mail was het, maar in het kort reageerde ze met, wees trots op hoe je bent en je bent uniek op je eigen manier. In mijn ogen zal je nooit raar zijn en uniek is altijd beter.

Dus dat voelt goed ^^.

Verder.. gaat het leven gewoon verder doh :P, groeide mijn haar maar sneller o.o, zoals ik al zei ben ik een perfectionist en ik vind sommige outfits voornamelijk mooi staan bij lang haar, en heb ik korter haar dan zie ik er maar wat meer als een jongen uit :P. Hoe deden andere dat hier trouwens, van de 1 op de andere dag gewoon als vrouw het leven in? Of langzaam maar zeker kleding veranderen?

Ben nu ook benieuwd of ik te vinden ben trouwens xD.. ik ben best makkelijk te vinden denk ik, helemaal degene die me bericht op sexwoordenboek heeft gezien o.o. Maar ja.. ik maak me er ook niet echt druk om eigenlijk x_x.
Nu ben ik nog niet zo ver (2x gesprek met psycholoog en nu doorgestuurd naar genderteam), maar ik ben wel stapje bij beetje meer vrouwelijke kleren aan het dragen en accessoires en handtassen enzo... M'n haar moet nog groeien want ik wil gewoon lang haar hebben. De reden daarvoor is dezelfde als die van jou ;) .

Dus bij mij is het meer de langzaam maar zeker manier. Ik ga niet wachten tot ik vanuit dat traject als vrouw moet gaan leven want ik vind het nu al veel te leuk om deze kleren te dragen en me vrouw te voelen.

Maar als je zoiets niet aan durft zou je ook kunnen zeggen dat je 1 of 2 dagen per week je als vrouw kleedt en het dan langzaam uitbreidt.
  woensdag 12 september 2012 @ 00:08:23 #260
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_116672693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:01 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik ben geemancipeerd en heb er geen moeite mee de weg te vragen ;)
En daar zit dan ook weer het woord "man" in :+ .
  woensdag 12 september 2012 @ 06:46:42 #261
296917 Abby79
Being myself!
pi_116675079
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:56 schreef Joanne35 het volgende:
Interessante uitspraak van een Duitse rechtbank:

Transsexual wins right to breast implants

[..]

Ik vind het een verkeerde uitspraak. Niet omdat het door de uitspraak voor haar wel vergoed wordt, daar ben ik het wel mee eens, maar ik ben het oneens met die classificatie, als je dus net aan die A komt val je opeens buiten de boot omdat die rechter dat goed genoeg vond? Nee, slechte uitspraak zoals ie nu gegeven is....

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 00:06 schreef J.Gibbs het volgende:
Maar als je zoiets niet aan durft zou je ook kunnen zeggen dat je 1 of 2 dagen per week je als vrouw kleedt en het dan langzaam uitbreidt.
Het is bij mij ook zo begonnen, eerst alleen de "veilige" situaties, bezoekjes aan ouders/broertje, dat soort dingen, en daarna is dat langzaam uitgebreid naar ook boodschappen doen of de stad in als vrouw. Hele weekenden als vrouw zaten daar ook al snel bij. Op een gegeven moment heb ik een paar maanden gehad dat ik eigenlijk alleen op het werk nog man was. Tot ik dus een keer een halve 'proefdag' had op het werk omdat ik die middag ook naar Gent moest, de dag daarna wilde ik ook niet meer als man naar het werk :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 12 september 2012 @ 09:41:03 #262
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_116677094
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 06:46 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik vind het een verkeerde uitspraak. Niet omdat het door de uitspraak voor haar wel vergoed wordt, daar ben ik het wel mee eens, maar ik ben het oneens met die classificatie, als je dus net aan die A komt val je opeens buiten de boot omdat die rechter dat goed genoeg vond? Nee, slechte uitspraak zoals ie nu gegeven is....
Als je borstvergrotingen wilt gaan vergoeden zal je toch ergens een grens moeten trekken. Dat is jammer voor mensen die net over die grens zitten, maar ik vrees dat dat onvermijdelijk is. Hetzelfde zie je b.v. bij de adamsappelreductie, die wordt ook alleen vergoed als je adamsappel meer dan 5 mm uitsteekt.

Uit het artikel blijkt helaas niet waarop de rechter die grens van een A-cup heeft gebaseerd. Misschien op de verkrijgbaarheid van kleding voor die maat, dat geeft wel aardig aan of een maat nog binnen de 'normale' grenzen valt of niet. In Nederland is het aan het CvZ om zo'n grens te stellen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 12 september 2012 @ 10:09:28 #263
296917 Abby79
Being myself!
pi_116677771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:41 schreef Joanne35 het volgende:
Als je borstvergrotingen wilt gaan vergoeden zal je toch ergens een grens moeten trekken. Dat is jammer voor mensen die net over die grens zitten, maar ik vrees dat dat onvermijdelijk is. Hetzelfde zie je b.v. bij de adamsappelreductie, die wordt ook alleen vergoed als je adamsappel meer dan 5 mm uitsteekt.
Tja, het is gewoon een beetje een vreemde in dit geval. Het hangt namelijk heel erg van de bouw van iemand af of een A voldoende zou zijn. Ik zit nu net op die grens van A, maar het past niet echt bij me nog, dat mag echt nog wel meer worden.

Maar ik kan me ook voorstellen dat voor een klein slank iemand een A heel goed kan passen, dus daarom dat ik het niet vind kloppen zo'n grens te stellen :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_116690721
Bij het stembureau waar ze je ID-kaart controleren sprak hij mijn voornaam uit met wat twijfel, en daarna ging hij er van uit dat mijn achternaam mijn echte naam was omdat dat wel een jongensnaam is, haha.
pi_116690777
Bij mij keken ze gewoon zo naar mn paspoort, en toen zeiden ze heel normaal kan je voor mevrouw een stembiljet pakken :P netjes dat :P
pi_116729635
Hey,

Ik heb al eens eerder in dit topic gereageerd, maar ik heb toen niet meer geantwoord. Een aantal dagen geleden heb ik hulp gezocht en... nou ja, lees maar. Ik vond het heel lastig dit deel van mezelf bloot te geven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:45 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Hoelang weet je het al? En is het zo dat je in het verkeerde lichaam geboren bent of dat niet? Wat is je geboortegeslacht?

En respectloze reacties hebben we hier eigenlijk nooit. Daarvoor moet je in Klaagbaak zijn ;) .
Ik heb dit ook op een ander forum gepost, omdat ik op zoek ben naar informatie en hulp. Volgens mij zijn een aantal van jullie daar ook actief :) . Ik ben bijna 19, ik ben een man en dit soort problemen (een deel ervan; op mijn 11e was ik nog niet echt bezig met seks :P ) spelen al jaren. Het wordt alleen maar erger eigenlijk. Dit heb ik naar mijn psychologe gestuurd, maar ik heb het wat aangepast i.v.m. privacy :) .
quote:
Ik heb een hekel aan mijn (ik vind het verschrikkelijk om dat ding überhaupt te noemen) penis. Ik vind mijn penis vies en het liefst zie ik hem gewoon niet (helaas zie ik hem gewoon als ik aan het douchen ben of naar de wc ga). Staand plassen heb ik zo goed als NOOIT in mijn leven gedaan. Tijdens de introductieweek hier in Groningen (KEI-week :P) waren we op een gegeven moment uit eten en toen moest ik op een gegeven moment naar de wc, maar de gewone wc was defect... Ik moest toen dus staand plassen. Het heeft me zo ongeveer 20 minuten gekost om het te doen en ik vond het VERSCHRIKKELIJK. Ik heb dit hele voorval aan mam verteld, trouwens. Bah bah bah. Met mezelf ‘spelen’ doe ik niet zo vaak en als ik het doe raak ik mijn penis nooit direct aan. Ik vind het echt een weerzinwekkend ding. Toen ik jonger was sloeg ik uit pure frustratie en woede wel eens tegen het zaakje aan.

De rol die me als man-in-wording wordt opgelegd… pffff. Het sociaal-maatschappelijke verwachtingspatroon ligt me niet echt. Er worden allerlei mannelijke dingen van me verwacht als ik bijvoorbeeld uitga (echt uitgaan doe ik eigenlijk niet eens meer) of als ik ergens anders ben. Ik ben van nature nogal zacht… ik kan echt niet tegen dat ‘stoere’ mannelijke gepraat… Mijn hobby’s zijn ook niet bepaald mannelijk en dat krijg ik ook regelmatig te horen. Ik ben een tijdje depressief geweest; dat had meerdere redenen. De andere problemen zijn ondertussen opgelost, maar dit blijft spelen en wordt alleen maar erger. Op aanraden van de psycholoog heb ik het anderhalf jaar aangekeken. Op seksueel vlak geeft het ook veel problemen. Van mezelf kan ik dus niet echt genieten en ik kan (bij wijze van spreken dan) ook niets met anderen.

Verder moet ik me ook mannelijk kleden en sieraden en sjaaltjes horen daar niet bij, want dat is verwijfd. Ik draag ze lekker toch, maar daardoor word ik wel veel aangekeken (ik draag geen vrouwenkleding, maar ik draag mijn mannenkleding misschien wel wat… vrouwelijk). Ik ben nogal jaloers op vrouwen, want die mogen wel leuke kleding dragen en mannen moeten in stomme spullen rondlopen (veel leukere vestjes, bijvoorbeeld). Ik heb vorig jaar een baard laten staan om te kijken of het hielp als ik me juist wat mannelijker uit zag, maar ik voelde me eigenlijk nog slechter. Die er ook weer af. Laatst had ik ook mijn haar heel kort laten knippen, maar toen voelde ik me depri. Het liefst zou ik lang, vrouwelijk haar hebben.

Sporten doe ik op dit moment niet, omdat ik dan spieren zou krijgen en ik wil absoluut niet gespierd zijn. Alles wat er ook maar mannelijk is hoeft van mij gewoon niet. Dat terwijl ik het best lekker vind om af en toe even hard te lopen. Iets wat me ook irriteert is mijn lichaamsbeharing. Ik heb van nature veel haar op mijn benen, zucht.

Ik ben bang dat dit een bijkomend probleem is wat uit het grotere probleem voortkomt… eten. Op de een of andere manier kan ik mezelf er niet toe zetten om meer te eten. Dan eet een paar dagen weer iets meer en dan weer ronduit slecht. Mijn gewicht blijft echter wel constant: +/- 62 kilo. Te licht, maar niet gevaarlijk licht. Ligt voor een deel aan mijn bouw, zoals de fysiotherapeut heeft gezegd (ben er een tijdje geweest wegens knieklachten door overbelasting), maar ik verwaarloos mezelf soms bijna.

Probleem is dus dat het me eigenlijk op alle vlakken en op elk moment blokkeert. De hele dag door heb ik emoties en gedachtes waar ik gewoon helemaal niets mee kan. Zelfs als ik slaap word ik er aan herinnerd. Als ik droom ben ik namelijk een vrouw en als ik wakker word… dan kan ik wel huilen en ik huil al genoeg :-[. Innerlijk gezien zit ik in een conflict en uiterlijk gezien vind ik mezelf gewoon verschrikkelijk zoals ik nu ben. Ik ben constant jaloers en het maakt me verdrietig. Het voelt als een straf, maar waarvoor? Oke, ik ben altijd al anders geweest, maar dit slaat alles...
Dus... :( mijn psychologe heeft me aangeraden om in Groningen hulp te zoeken, want ik ben ongeveer twee maanden geleden verhuisd naar Groningen. In haar antwoord schreef ze dat het op een genderidentiteitsprobleem lijkt. Ze vertelde me dat ik misschien eens moest aankloppen bij de studentenpsycholoog en op zoek moest gaan naar informatie, dus dat ben ik op dit moment aan het doen. Ik kan haar wel gewoon mailen en dingen vragen mocht ik die behoefte hebben. Alleen; wat nu? Het voelt alsof ik enorm in de knoop zit. Het verhaal kan wat aan de rommelige, hak-op-de-tak en chaotische kant zijn, maar zo voel ik me op dit moment dus ook.

Dus... dat was mijn ietwat late antwoord :@ ...
  donderdag 13 september 2012 @ 09:03:11 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116731080
Heftig... Bijna textbook. Ik zou me als ik jou was meteen aanmelden in Groningen, en tijdens het wachten verdere info zoeken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 13 september 2012 @ 11:01:54 #268
296917 Abby79
Being myself!
pi_116734060
Tja, om dat "wat nu?" te antwoorden zou ik hetzelfde adviseren als wat Wonderer zegt, meld je vast aan bij het genderteam in Groningen (ik dacht dat je dat via een huisarts moest doen daar, maar dat weet ik niet zeker), en zoek inderdaad naar de informatie en antwoorden die je nodig hebt.

Je kunt hier ook altijd terecht met vragen indien je wilt :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_116743059
Ja dit is wel een gevalletje classic. Maar je bent 19, dat is echt super! Als je er nu gewoon instapt :P

Een van de 2 genderteams in Nederland zit in Groningen. Ik ben niet zo bekend met de Groningen kant, zit in het UMCG, ik zou als ik jou was meteen daarnaartoe gaan.

Je zou eerst naar een psych kunnen, maar als het een beetje net als in Amsterdam werkt dan bepaal je toch nog wel met de psych daar of het dit wel of niet is.

Als het t niet is, dan zoek je verder, als het t wel is, dan kan je meteen met de volgende stap beginnen en dat zou je niet hebben als je eerst naar een andere psycholoog gaat.

Ik herken echt een heleboel van wat je zegt, en je hebt het zelfs erger dan mij. Mijn advies is in ieder geval om er werk van te maken nu je zo aan het begin van je studententijd staat, want ik heb dat dus grotendeels moeten missen als meisje en dat vond ik echt heel jammer achteraf.

http://www.umcg.nl/NL/UMC(...)m/Pages/default.aspx

Dit is de website van het genderteam in Groningen. Als ik het zo lees moet je daar misschien wel een huisarts verwijzing hebben, maar dat lijkt me in jouw geval niet zo'n issue.

Ik hoop dat ik niet 'te hard van stapel' overkom, haha :P ik snap dat het nogal heftig is (ervaringsdeskundige, he ;) ) maar je hebt met alle wachtlijsten enzo genoeg tijd om daar over na te denken en als je je gewoon snel aanmeld ga je daar achteraf superblij mee zijn!
pi_116743109
Oh en stap over van Fruity Loops op Ableton Live. hahaha
  donderdag 13 september 2012 @ 15:39:03 #271
296917 Abby79
Being myself!
pi_116743150
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:36 schreef Maisnon het volgende:
en als je je gewoon snel aanmeld ga je daar achteraf superblij mee zijn!
:Y Ik zou er heel wat voor over hebben om de geschiedenis te veranderen dat ik 10 jaar eerder met m'n traject was begonnen, dat had een hoop gescheeld denk ik!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_116767709
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 11:01 schreef Abby79 het volgende:
Je kunt hier ook altijd terecht met vragen indien je wilt :)
Dank je :) ! Ik zal van me laten horen als er spannende of minder spannende dingen gaan gebeuren. Pfff... ik heb vaker moeilijke dingen aan mijn ouders verteld, maar hoe drop je dit? Vertellen dat ik mijn slangetje een stom ding vind is één ding, maar dit.
quote:
11s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:36 schreef Maisnon het volgende:
Ja dit is wel een gevalletje classic. Maar je bent 19, dat is echt super! Als je er nu gewoon instapt :P

[...]

Je zou eerst naar een psych kunnen, maar als het een beetje net als in Amsterdam werkt dan bepaal je toch nog wel met de psych daar of het dit wel of niet is.

Als het t niet is, dan zoek je verder, als het t wel is, dan kan je meteen met de volgende stap beginnen en dat zou je niet hebben als je eerst naar een andere psycholoog gaat.

Ik herken echt een heleboel van wat je zegt, en je hebt het zelfs erger dan mij. Mijn advies is in ieder geval om er werk van te maken nu je zo aan het begin van je studententijd staat, want ik heb dat dus grotendeels moeten missen als meisje en dat vond ik echt heel jammer achteraf.

http://www.umcg.nl/NL/UMC(...)m/Pages/default.aspx

[...]

Ik hoop dat ik niet 'te hard van stapel' overkom, haha :P ik snap dat het nogal heftig is (ervaringsdeskundige, he ;) ) maar je hebt met alle wachtlijsten enzo genoeg tijd om daar over na te denken en als je je gewoon snel aanmeld ga je daar achteraf superblij mee zijn!
Wel grappig dat je zegt dat ik een goede leeftijd heb; ik dacht dat ik erg laat was eigenlijk. Ik heb maandag een gesprek met mijn mentor, zodat die me kan doorverwijzen naar de studentenpsycholoog. Ik ben hier nog niet echt bekend, dus contacten zoeken is nog wat lastig voor me :@ . Ik denk zelf niet dat de studentenpsycholoog hier iets mee kan, maar die kan me vast weer doorverwijzen (denk ik, hoop ik). Ik hoop gewoon dat ik een oplossing kan vinden die bij me past...

Eén vraagje: waarom ben ik een klassiek geval eigenlijk?
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 15:38 schreef Maisnon het volgende:
Oh en stap over van Fruity Loops op Ableton Live. hahaha
Ik ben nu lekker bekend met Fruity Loops en verandering is eng :P .

Edit:
quote:
De diepte kan snel afnemen als u niet regelmatig met een pelote en/
of een vibrator oefent. Dit oefenen is een essentieel en belangrijk aspect voor de
functionaliteit van uw nieuwe geslachtsdeel. U zult dit minimaal drie maanden
lang, driemaal daags moeten volhouden.
Verplicht met jezelf spelen? Dat zou nog wat worden... :D
  vrijdag 14 september 2012 @ 03:44:59 #273
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_116767747
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 03:15 schreef De_Sosjaalist het volgende:

[..]

Dank je :) ! Ik zal van me laten horen als er spannende of minder spannende dingen gaan gebeuren. Pfff... ik heb vaker moeilijke dingen aan mijn ouders verteld, maar hoe drop je dit? Vertellen dat ik mijn slangetje een stom ding vind is één ding, maar dit.
Tja, een lastig gesprek zal het sowieso worden. Daar verander je niet zo veel aan.
Maar je weet van jezelf misschien al of je ouders voor dat soort dingen open staan en of je dit gemakkelijk met ze kunt bespreken.
In dat geval zou ik er gewoon een keer met ze voor gaan zitten en het ze vertellen. Hoe eerder ze het weten, hoe beter lijkt me. En dan kunnen ze je er misschien ook in steunen en is het misschien ook makkelijker voor je om een keer iets vrouwelijks (in huis) te dragen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 03:15 schreef De_Sosjaalist het volgende:

Edit:

[..]

Verplicht met jezelf spelen? Dat zou nog wat worden... :D
Ja, het is niet allemaal plezier, wink wink :D .
  vrijdag 14 september 2012 @ 07:21:49 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_116768051
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 03:15 schreef De_Sosjaalist het volgende:
Pfff... ik heb vaker moeilijke dingen aan mijn ouders verteld, maar hoe drop je dit? Vertellen dat ik mijn slangetje een stom ding vind is één ding, maar dit.
Er zit niets anders op dat het gewoon vertellen. Ik weet niet wat voor type mensen je ouders zijn, maar meestal hebben ze echt al lang iets door in die richting (of denken ze dat je homo bent ofzo, da's ook zo'n standaard gedachte als je zoon iets te vrouwelijk is blijkbaar ;))

Het advies wat ik Skritchy laatst gaf geldt hier ook gewoon:
quote:
Er is geen makkelijke manier zoiets te vertellen, dus ben gewoon eerlijk, en schrijf/vertel haar hen wat je voelt, wat je denkt en dan komt dat gesprek vanzelf wel. En voor zover ik weet zijn de meeste ervaringen hier met dat soort gesprekken toch positief ;)
quote:
Verplicht met jezelf spelen? Dat zou nog wat worden... :D
Ik denk dat je dat nog vies tegen gaat vallen net na zo'n operatie ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  vrijdag 14 september 2012 @ 09:41:50 #275
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_116769817
En er iets instoppen staat natuurlijk ook niet gelijk aan met jezelf spelen.

Wat is dat met Fruity Loops truowens, volgens mij mis ik iets.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')