Nu is ze liloot:quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:32 schreef AldoTheApache het volgende:
en een lilo voor je topic
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:34 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Nu is ze liloot:
[ afbeelding ]
Hopelijk lijkt ie vooral op z'n moeder.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:29 schreef noahvanleeuwen het volgende:
nee ik ben zelf 35 is voor mijn zoon
[..]
Nu is ze liloot:
[ afbeelding ]
[..]
Nu is ze liloot:
[ afbeelding ]
Sorry TS, maar je zit op FOK! Daar gebeuren die dingen nou eenmaal.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:32 schreef noahvanleeuwen het volgende:
dit is gewoon een topic over een opleiding en andere mensen gaan hier alles over bespreken over liloor en liloot.
Dat klopt, maar GEEN ab-initios! Kijk op pilotjobsnework.com. Alle maatschappijen vragen minimaal 1500 vlieguren (ATPL), afgestudeerden eindigen met meestal 150/200 uren frozen ATPL zonder typerating. Waar wil je 1350/1400 uren en een typerating vandaan toveren?quote:Op donderdag 16 augustus 2012 12:01 schreef Mattt het volgende:
Je zal dan naar Turkije / Azie moeten omdat ze daar nog wel piloten zoeken.
Stella is echt een flinke afrader. Is volgens mij al een paar keer over de kop gegaan. Kan niet echt gezond zijnquote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Je moet nu gek zijn om aan een vliegopleiding te beginnen en 120k neer te leggen, ik raad je ten zeerste aan om dit forum door te lezen. Er zijn zo goed als geen banen voor ab-initios. KLS (vliegschool van KLM) heeft al een wachtlijst van rond de 200-300 piloten. Er zijn heel veel vliegscholen die steeds nieuwe vliegers opleiden terwijl er geen vraag naar is, een bodemloze put dus. Bij Stella zijn het volgens mij 200 afgestudeerden per jaar? Geloof niet in de mooie praatjes van vliegscholen! zij verdienen immers tonnen met geld door 17-18 jarige naïevelingen aan te nemen! (kijk uit voor Stella, lees dat forum goed door en je weet waarom)
Grotendeels zitten nu thuis bij mama en zijn bij de AH vakken aan het vullen met een maandelijkse schuld van 800-1000 euro. Dit is alleen rente, je lost dus nog niks af. Tegenwoordig zijn er ook P2F's (pay to fly) contracten waarbij je voor tienduizenden euro's wat vlieguren koopt om je zo current te houden en vlieguren op te bouwen( Om jezelf zodoende aantrekkelijker te maken). Met andere woorden; je werkt jezelf alleen maar dieper in de schulden.
Geloof niet in de bullshit wat andere mensen zeggen, je kansen op een baan zijn NIHIL. Een aantal afgestudeerden hebben een baan gevonden, maar zij vliegen bij een of andere blacklisted maatschappij midden in de bushbush om zo uren op te bouwen, je wordt er echt niet vrolijk van. Er zijn heus wel afgestudeerden die nu bij Transavia of Lufthansa vliegen, maar dat zijn er weinig. Geloof ook niet in de onzin als baangarantie en garantiefonds. Zoals ik al eerder heb vermeld, lees dat forum heel goed door, daar zitten vliegers op die de huidige situatie heel goed kunnen uitleggen.
Als je toch verkeersvlieger wilt worden, kijk naar sponsorships. Met havo alleen maak je vrij weinig kans, zorg dat je minimaal een propedeuse in bezit hebt. Kijk niet naar wat vliegscholen eisen, kijk naar de eisen die vliegmaatschappijen stellen. Het is ook beter om een bachelor/master papiertje te hebben als backup.
[..]
Dat klopt, maar GEEN ab-initios! Kijk op pilotjobsnework.com. Alle maatschappijen vragen minimaal 1500 vlieguren (ATPL), afgestudeerden eindigen met meestal 150/200 uren frozen ATPL zonder typerating. Waar wil je 1350/1400 uren en een typerating vandaan toveren?P2F? 50k neerleggen voor 500 vlieguren?
Het lijkt mij het leukste beroep in de wereld, vooral het uitzicht wat je al hebt. Het opstijgen, het landen, de plaatsen waar je komt, heerlijk.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 16:19 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom iemand een taxichauffeur wilt worden alleen dan met vleugels.
Vlieger bij de luchtmacht! mooiste baan van de wereld. Een paar maanden geleden had een leerling-vlieger een noodlanding op schiphol gemaaktquote:Op donderdag 16 augustus 2012 17:25 schreef DrSnuggle het volgende:
[..]
Het lijkt mij het leukste beroep in de wereld, vooral het uitzicht wat je al hebt. Het opstijgen, het landen, de plaatsen waar je komt, heerlijk.![]()
Plus je loopt in een dik pak met strepen op je schouders over een vliegveld waardoor iedereen omkijkt.
Pure oplichterij eigenlijk dat particulieren (zitten geloof ik banken achter?) die leningen voor de studie aanbieden. Iemand van zeventien heeft een droom, wordt lekker gemaakt met gebakken lucht en moet dan tot het einde der tijden een lening met woekerrentes aflossen zonder dat er uitzicht is op een baan.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Je moet nu gek zijn om aan een vliegopleiding te beginnen en 120k neer te leggen, ik raad je ten zeerste aan om dit forum door te lezen. Er zijn zo goed als geen banen voor ab-initios. KLS (vliegschool van KLM) heeft al een wachtlijst van rond de 200-300 piloten. Er zijn heel veel vliegscholen die steeds nieuwe vliegers opleiden terwijl er geen vraag naar is, een bodemloze put dus. Bij Stella zijn het volgens mij 200 afgestudeerden per jaar? Geloof niet in de mooie praatjes van vliegscholen! zij verdienen immers tonnen met geld door 17-18 jarige naïevelingen aan te nemen! (kijk uit voor Stella, lees dat forum goed door en je weet waarom)
Grotendeels zitten nu thuis bij mama en zijn bij de AH vakken aan het vullen met een maandelijkse schuld van 800-1000 euro. Dit is alleen rente, je lost dus nog niks af. Tegenwoordig zijn er ook P2F's (pay to fly) contracten waarbij je voor tienduizenden euro's wat vlieguren koopt om je zo current te houden en vlieguren op te bouwen( Om jezelf zodoende aantrekkelijker te maken). Met andere woorden; je werkt jezelf alleen maar dieper in de schulden.
Geloof niet in de bullshit wat andere mensen zeggen, je kansen op een baan zijn NIHIL. Een aantal afgestudeerden hebben een baan gevonden, maar zij vliegen bij een of andere blacklisted maatschappij midden in de bushbush om zo uren op te bouwen, je wordt er echt niet vrolijk van. Er zijn heus wel afgestudeerden die nu bij Transavia of Lufthansa vliegen, maar dat zijn er weinig. Geloof ook niet in de onzin als baangarantie en garantiefonds. Zoals ik al eerder heb vermeld, lees dat forum heel goed door, daar zitten vliegers op die de huidige situatie heel goed kunnen uitleggen.
Als je toch verkeersvlieger wilt worden, kijk naar sponsorships. Met havo alleen maak je vrij weinig kans, zorg dat je minimaal een propedeuse in bezit hebt. Kijk niet naar wat vliegscholen eisen, kijk naar de eisen die vliegmaatschappijen stellen. Het is ook beter om een bachelor/master papiertje te hebben als backup.
[..]
Dat klopt, maar GEEN ab-initios! Kijk op pilotjobsnework.com. Alle maatschappijen vragen minimaal 1500 vlieguren (ATPL), afgestudeerden eindigen met meestal 150/200 uren frozen ATPL zonder typerating. Waar wil je 1350/1400 uren en een typerating vandaan toveren?P2F? 50k neerleggen voor 500 vlieguren?
Yep, het probleem is dat vliegscholen nog ondersteund worden door banken (dus leningen blijven toekennen). Vroeger moest je het huis van je ouders als borg stellen, dan krab je wel even achter je oren voordat je zo'n lening aangaat. Tegenwoordig heb je dat garantiefonds onzin in combinatie met gladde praatjes waardoor naievelingen sneller een lening aangaan en henzelf financieel de grond in werken.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 19:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pure oplichterij eigenlijk dat particulieren (zitten geloof ik banken achter?) die leningen voor de studie aanbieden. Iemand van zeventien heeft een droom, wordt lekker gemaakt met gebakken lucht en moet dan tot het einde der tijden een lening met woekerrentes aflossen zonder dat er uitzicht is op een baan.
Dan ben je gewoon goed en hard genaaid. En uiteindelijk heb je helemaal niets.
Hoe oud is je zoon? Hij zal minimaal HAVO nodig hebben en dan waarschijnlijk het profiel Natuur & Techniek (maar Natuur & Gezondheid kan sóms ook). Hij heeft in ieder geval natuurkunde nodig.quote:Op donderdag 16 augustus 2012 09:32 schreef noahvanleeuwen het volgende:
dit is gewoon een topic over een opleiding en andere mensen gaan hier alles over bespreken over liloor en liloot.
Inderdaad, wat als je naar China moet vliegen?! Het verkeer is een en al chaos daar!quote:Op donderdag 16 augustus 2012 21:01 schreef Waaghals het volgende:
Maar in Engeland vliegen ze links, dat is keimoeilijk
Aan die opleiding zit ikzelf ook te denken, baankansen/zekerheid blijkt zeer gunstig te zijn. Salaris overigens ook. Ken jij mensen die deze opleiding volgen?quote:Op vrijdag 17 augustus 2012 12:58 schreef Aladeen het volgende:
Is maritiem officier geen goede alternatief voor je zoon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |