abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115632585
en een lilo voor je topic :+

Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:34:16 #27
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_115632622
quote:
14s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:32 schreef AldoTheApache het volgende:
en een lilo voor je topic :+

[ afbeelding ]
Nu is ze liloot:
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_115632630
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nu is ze liloot:
[ afbeelding ]
_O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_115632864
Het spijt me zeer voor je TS, maar de brache zit helemaal op slot. Er zijn nu al wachttijden van een aantal jaar voordat je bij KLM aan de slag kunt. Om je maar even uit je droom te helpen.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 09:53:17 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_115633020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:29 schreef noahvanleeuwen het volgende:
nee ik ben zelf 35 is voor mijn zoon
Hopelijk lijkt ie vooral op z'n moeder.

grgr een liloot.
pi_115633094
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nu is ze liloot:
[ afbeelding ]
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115635070
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:34 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Nu is ze liloot:
[ afbeelding ]
:D O+

Maargoed, Noah, welkom op FOK!, waar niet altijd iedereen even serieus reageert, zeker niet als er leuke of grappige tikfouten gemaakt worden ;)

Wat doet je zoon nu voor opleiding?
Ja doei.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 12:01:21 #33
85998 Mattt
No Americans in Bagdad !
pi_115636743
Ik heb twee collega's die allebei opleiding Piloot hebben afgerond... en ze solliciteren echt overal, maar alles zit op slot, al helemaal in Nederland. Je zal dan naar Turkije / Azie moeten omdat ze daar nog wel piloten zoeken.

En KLM neemt volgens mij alleen mensen aan die op hun eigen school ( KLM academy ) hebben gezeten. Die jongens moeten geloof ik 1000 euro per maand aflossen.. meer dan 100.000 euro studieschuld.
And there are still no americans in Bagdad !!
pi_115638078
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:32 schreef noahvanleeuwen het volgende:
dit is gewoon een topic over een opleiding en andere mensen gaan hier alles over bespreken over liloor en liloot.
Sorry TS, maar je zit op FOK! Daar gebeuren die dingen nou eenmaal. :')
En geef toe, het plaatje hierboven is best komisch. :-D

Ik heb een keer mee gevlogen in een cessna op vliegveld Teuge, en daar vliegen afgestudeerden piloten in een 'simpel' cessna'tje omdat ze nog geen werk kunnen vinden.
Ik denk wel dat je bij Ryanair de meeste kans hebt, die groeien volgens mij wel aardig hard dus die zullen regelmatig piloten nodig hebben.
pi_115640093
Je moet nu gek zijn om aan een vliegopleiding te beginnen en 120k neer te leggen, ik raad je ten zeerste aan om dit forum door te lezen. Er zijn zo goed als geen banen voor ab-initios. KLS (vliegschool van KLM) heeft al een wachtlijst van rond de 200-300 piloten. Er zijn heel veel vliegscholen die steeds nieuwe vliegers opleiden terwijl er geen vraag naar is, een bodemloze put dus. Bij Stella zijn het volgens mij 200 afgestudeerden per jaar? Geloof niet in de mooie praatjes van vliegscholen! zij verdienen immers tonnen met geld door 17-18 jarige naïevelingen aan te nemen! (kijk uit voor Stella, lees dat forum goed door en je weet waarom)

Grotendeels zitten nu thuis bij mama en zijn bij de AH vakken aan het vullen met een maandelijkse schuld van 800-1000 euro. Dit is alleen rente, je lost dus nog niks af. Tegenwoordig zijn er ook P2F's (pay to fly) contracten waarbij je voor tienduizenden euro's wat vlieguren koopt om je zo current te houden en vlieguren op te bouwen( Om jezelf zodoende aantrekkelijker te maken). Met andere woorden; je werkt jezelf alleen maar dieper in de schulden.

Geloof niet in de bullshit wat andere mensen zeggen, je kansen op een baan zijn NIHIL. Een aantal afgestudeerden hebben een baan gevonden, maar zij vliegen bij een of andere blacklisted maatschappij midden in de bushbush om zo uren op te bouwen, je wordt er echt niet vrolijk van. Er zijn heus wel afgestudeerden die nu bij Transavia of Lufthansa vliegen, maar dat zijn er weinig. Geloof ook niet in de onzin als baangarantie en garantiefonds. Zoals ik al eerder heb vermeld, lees dat forum heel goed door, daar zitten vliegers op die de huidige situatie heel goed kunnen uitleggen.

Als je toch verkeersvlieger wilt worden, kijk naar sponsorships. Met havo alleen maak je vrij weinig kans, zorg dat je minimaal een propedeuse in bezit hebt. Kijk niet naar wat vliegscholen eisen, kijk naar de eisen die vliegmaatschappijen stellen. Het is ook beter om een bachelor/master papiertje te hebben als backup.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 12:01 schreef Mattt het volgende:
Je zal dan naar Turkije / Azie moeten omdat ze daar nog wel piloten zoeken.

Dat klopt, maar GEEN ab-initios! Kijk op pilotjobsnework.com. Alle maatschappijen vragen minimaal 1500 vlieguren (ATPL), afgestudeerden eindigen met meestal 150/200 uren frozen ATPL zonder typerating. Waar wil je 1350/1400 uren en een typerating vandaan toveren? ;) P2F? 50k neerleggen voor 500 vlieguren?

[ Bericht 9% gewijzigd door Antwoordapparaat op 16-08-2012 14:18:25 ]
pi_115646134
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom iemand een taxichauffeur wilt worden alleen dan met vleugels.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_115647892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Je moet nu gek zijn om aan een vliegopleiding te beginnen en 120k neer te leggen, ik raad je ten zeerste aan om dit forum door te lezen. Er zijn zo goed als geen banen voor ab-initios. KLS (vliegschool van KLM) heeft al een wachtlijst van rond de 200-300 piloten. Er zijn heel veel vliegscholen die steeds nieuwe vliegers opleiden terwijl er geen vraag naar is, een bodemloze put dus. Bij Stella zijn het volgens mij 200 afgestudeerden per jaar? Geloof niet in de mooie praatjes van vliegscholen! zij verdienen immers tonnen met geld door 17-18 jarige naïevelingen aan te nemen! (kijk uit voor Stella, lees dat forum goed door en je weet waarom)

Grotendeels zitten nu thuis bij mama en zijn bij de AH vakken aan het vullen met een maandelijkse schuld van 800-1000 euro. Dit is alleen rente, je lost dus nog niks af. Tegenwoordig zijn er ook P2F's (pay to fly) contracten waarbij je voor tienduizenden euro's wat vlieguren koopt om je zo current te houden en vlieguren op te bouwen( Om jezelf zodoende aantrekkelijker te maken). Met andere woorden; je werkt jezelf alleen maar dieper in de schulden.

Geloof niet in de bullshit wat andere mensen zeggen, je kansen op een baan zijn NIHIL. Een aantal afgestudeerden hebben een baan gevonden, maar zij vliegen bij een of andere blacklisted maatschappij midden in de bushbush om zo uren op te bouwen, je wordt er echt niet vrolijk van. Er zijn heus wel afgestudeerden die nu bij Transavia of Lufthansa vliegen, maar dat zijn er weinig. Geloof ook niet in de onzin als baangarantie en garantiefonds. Zoals ik al eerder heb vermeld, lees dat forum heel goed door, daar zitten vliegers op die de huidige situatie heel goed kunnen uitleggen.

Als je toch verkeersvlieger wilt worden, kijk naar sponsorships. Met havo alleen maak je vrij weinig kans, zorg dat je minimaal een propedeuse in bezit hebt. Kijk niet naar wat vliegscholen eisen, kijk naar de eisen die vliegmaatschappijen stellen. Het is ook beter om een bachelor/master papiertje te hebben als backup.

[..]

Dat klopt, maar GEEN ab-initios! Kijk op pilotjobsnework.com. Alle maatschappijen vragen minimaal 1500 vlieguren (ATPL), afgestudeerden eindigen met meestal 150/200 uren frozen ATPL zonder typerating. Waar wil je 1350/1400 uren en een typerating vandaan toveren? ;) P2F? 50k neerleggen voor 500 vlieguren?

Stella is echt een flinke afrader. Is volgens mij al een paar keer over de kop gegaan. Kan niet echt gezond zijn
pi_115648471
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 16:19 schreef Roces18 het volgende:
Ik heb me altijd al afgevraagd waarom iemand een taxichauffeur wilt worden alleen dan met vleugels.
Het lijkt mij het leukste beroep in de wereld, vooral het uitzicht wat je al hebt. Het opstijgen, het landen, de plaatsen waar je komt, heerlijk. :D
Plus je loopt in een dik pak met strepen op je schouders over een vliegveld waardoor iedereen omkijkt. B-)
pi_115651260
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 17:25 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Het lijkt mij het leukste beroep in de wereld, vooral het uitzicht wat je al hebt. Het opstijgen, het landen, de plaatsen waar je komt, heerlijk. :D
Plus je loopt in een dik pak met strepen op je schouders over een vliegveld waardoor iedereen omkijkt. B-)
Vlieger bij de luchtmacht! mooiste baan van de wereld. Een paar maanden geleden had een leerling-vlieger een noodlanding op schiphol gemaakt :o Hij liep toen met z'n helm+masker op z'n kop in een z'n vliegeroverall rond op Schiphol, hoe raar hebben die mensen wel niet gekeken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Antwoordapparaat op 16-08-2012 19:00:34 ]
  donderdag 16 augustus 2012 @ 19:04:10 #40
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115651742
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 13:39 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Je moet nu gek zijn om aan een vliegopleiding te beginnen en 120k neer te leggen, ik raad je ten zeerste aan om dit forum door te lezen. Er zijn zo goed als geen banen voor ab-initios. KLS (vliegschool van KLM) heeft al een wachtlijst van rond de 200-300 piloten. Er zijn heel veel vliegscholen die steeds nieuwe vliegers opleiden terwijl er geen vraag naar is, een bodemloze put dus. Bij Stella zijn het volgens mij 200 afgestudeerden per jaar? Geloof niet in de mooie praatjes van vliegscholen! zij verdienen immers tonnen met geld door 17-18 jarige naïevelingen aan te nemen! (kijk uit voor Stella, lees dat forum goed door en je weet waarom)

Grotendeels zitten nu thuis bij mama en zijn bij de AH vakken aan het vullen met een maandelijkse schuld van 800-1000 euro. Dit is alleen rente, je lost dus nog niks af. Tegenwoordig zijn er ook P2F's (pay to fly) contracten waarbij je voor tienduizenden euro's wat vlieguren koopt om je zo current te houden en vlieguren op te bouwen( Om jezelf zodoende aantrekkelijker te maken). Met andere woorden; je werkt jezelf alleen maar dieper in de schulden.

Geloof niet in de bullshit wat andere mensen zeggen, je kansen op een baan zijn NIHIL. Een aantal afgestudeerden hebben een baan gevonden, maar zij vliegen bij een of andere blacklisted maatschappij midden in de bushbush om zo uren op te bouwen, je wordt er echt niet vrolijk van. Er zijn heus wel afgestudeerden die nu bij Transavia of Lufthansa vliegen, maar dat zijn er weinig. Geloof ook niet in de onzin als baangarantie en garantiefonds. Zoals ik al eerder heb vermeld, lees dat forum heel goed door, daar zitten vliegers op die de huidige situatie heel goed kunnen uitleggen.

Als je toch verkeersvlieger wilt worden, kijk naar sponsorships. Met havo alleen maak je vrij weinig kans, zorg dat je minimaal een propedeuse in bezit hebt. Kijk niet naar wat vliegscholen eisen, kijk naar de eisen die vliegmaatschappijen stellen. Het is ook beter om een bachelor/master papiertje te hebben als backup.

[..]

Dat klopt, maar GEEN ab-initios! Kijk op pilotjobsnework.com. Alle maatschappijen vragen minimaal 1500 vlieguren (ATPL), afgestudeerden eindigen met meestal 150/200 uren frozen ATPL zonder typerating. Waar wil je 1350/1400 uren en een typerating vandaan toveren? ;) P2F? 50k neerleggen voor 500 vlieguren?

Pure oplichterij eigenlijk dat particulieren (zitten geloof ik banken achter?) die leningen voor de studie aanbieden. Iemand van zeventien heeft een droom, wordt lekker gemaakt met gebakken lucht en moet dan tot het einde der tijden een lening met woekerrentes aflossen zonder dat er uitzicht is op een baan.

Dan ben je gewoon goed en hard genaaid. En uiteindelijk heb je helemaal niets. :{
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115655136
quote:
15s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 19:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pure oplichterij eigenlijk dat particulieren (zitten geloof ik banken achter?) die leningen voor de studie aanbieden. Iemand van zeventien heeft een droom, wordt lekker gemaakt met gebakken lucht en moet dan tot het einde der tijden een lening met woekerrentes aflossen zonder dat er uitzicht is op een baan.

Dan ben je gewoon goed en hard genaaid. En uiteindelijk heb je helemaal niets. :{
Yep, het probleem is dat vliegscholen nog ondersteund worden door banken (dus leningen blijven toekennen). Vroeger moest je het huis van je ouders als borg stellen, dan krab je wel even achter je oren voordat je zo'n lening aangaat. Tegenwoordig heb je dat garantiefonds onzin in combinatie met gladde praatjes waardoor naievelingen sneller een lening aangaan en henzelf financieel de grond in werken.

Ik heb ook ambities gehad om verkeersvlieger geworden, gelukkig ontdekte ik op tijd het bovenstaande forum. Hierdoor heb ik een heel andere visie van het vliegerswereldje gekregen en mijn roze bril afgezet. Ik moet realistisch zijn, ik ga gewoon een zo hoog mogelijke opleiding volgen en dan zie ik vanzelf wel wat mijn kansen zijn.

Success is simple. Do what's right, the right way, at the right time. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Antwoordapparaat op 16-08-2012 20:39:39 ]
  donderdag 16 augustus 2012 @ 20:54:53 #42
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_115656127
Vrienden van mij zijn via de KLM Flight Academy ergens bij Groningen piloot 'geworden', inclusief een mooi verblijf in de States. Echter, papa was ook al captain bij KLM en had het nodige inkomen, dus dat zal ze echt wel een streepje voor hebben gegeven. Alsnog hebben de twee jongens ongeveer anderhalf jaar tot twee jaar op werk bij KLM moeten wachten, en hebben ze ondertussen random bijbaantjes gedaan. Niet echt ideaal als je niet uit een welgestelde omgeving komt natuurlijk. Zodra je binnen bent zit je meestal wel goed, heb ik het idee.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_115656207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 09:32 schreef noahvanleeuwen het volgende:
dit is gewoon een topic over een opleiding en andere mensen gaan hier alles over bespreken over liloor en liloot.
Hoe oud is je zoon? Hij zal minimaal HAVO nodig hebben en dan waarschijnlijk het profiel Natuur & Techniek (maar Natuur & Gezondheid kan sóms ook). Hij heeft in ieder geval natuurkunde nodig.

In de vierde (HAVO) of vijfde (VWO) klas zorgt de school er meestal voor dat je informatie kan winnen bij allerlei opleidingen (dat is 's avonds). In de vijfde (HAVO) of zesde klas (VWO) is de kans ook zeer groot dat de school het toestaat dat hij een (mid)dag mist zodat hij naar een open dag kan gaan.

Op die avond kan je dan, als het goed is, vier opleidingen uitkiezen waar je wel meer over wilt weten. Dan worden er korte presentatie's gehouden over de opleiding en kan je verder vragen stellen. Als hij echt piloot wilt worden, dan zijn er volgens mij in het algemeen drie optie's tijdens zo'n avond: de European Aviation Agency, KLM Flight Acadamy en het leger (en dan zou hij moeten kijken naar óf de luchtmacht óf de marine (ja, in de marine vliegen ze ook)) + nog een vierde opleiding wat hem wel interessant lijkt.

Ik heb nu drie mogelijkheden opgenoemd (EAA, KLM en het leger) maar er zijn natuurlijk véél en véél meer alternatieven. Daarnaast nog een punt: er zijn tientallen vliegscholen in Nederland, maar het kan ook helpen om bijvoorbeeld in het buitenland te kijken. In Engeland, bijvoorbeeld, is het vaak al een héél stuk goedkoper en een extra voordeel is dat je ook nog eens een stuk beter in Engels wordt (wat je toch wel de belangrijkste taal in de luchtvaart kan noemen).

De opleiding kan jaren duren, afhankelijk van wat voor opleiding je kiest (je hebt ook nog opleidingen waarbij je meer vlieguren maakt, bijvoorbeeld - kost ook weer geld) en of je meteen slaagt. Daarnaast is het dus ontzettend duur en zul je jaren bezig zijn met het aflossen van de lening (tenzij je het geld zo hebt liggen).

Daarnaast speelt ook de economie een rol: momenteel is er een overschot aan piloten (omdat er nu simpelweg bijna niemand wordt aangenomen). Je wordt dus moeilijk aangenomen, en vaak moet je ook nog een extra cursus volgen om op een bepaald type vliegtuig te mogen vliegen. In tijden zoals deze (een overschot) zul je daarvoor moeten bijbetalen. Als het echter goed gaat, en ze dus volop op zoek zijn naar piloten, dan is zo'n cursus vaak helemaal gratis.

Het zal dus duur zijn, er zijn altijd onzekerheden over of je een baan krijgt (over twee jaar kan het bijvoorbeeld heel goed gaan met de luchtvaart sector, een jaar later weer dramatisch) en het neemt ook veel tijd in beslag.

KPN bijvoorbeeld heeft de baangarantie al een tijdje geleden afgeschaft omdat ze het simpelweg niet meer kunnen garanderen.

Als je dol bent op vliegen, en dat ook voor je werk wilt doen, dan moet je er zeker voor gaan, maar ken de risico's zoals geen zekerheid op een baan en enorm hoge kosten voor jaren.

Ik denk dat het meest voordelig, op dit moment, nog wel de luchtmacht is aangezien de opleiding daar voor je wordt betaald én je krijgt meteen een salaris. Ik geloof zelfs dat ze het laseren van ogen vergoeden. Maar de selectie voor de luchtmacht (en marine) is ook een stuk harder: je wordt namelijk ook een soldaat. Daarnaast moet je er rekening meehouden dat je uitgezonden wordt naar waar dan ook in de wereld: dat kan (vriendschappelijk) naar de Verenigde Staten zijn, maar dat kan ook (vijandig) naar Afghanistan, Irak of binnenkort misschien wel Iran zijn.

Als je dus niet de luchtmacht route wilt nemen (of kán nemen omdat je bent afgewezen), dan is het beste gewoon om naar zo veel mogelijk open dagen te gaan en zó veel mogelijk informatie binnen te winnen. Lees ook veel op het internet, en als het mogelijk is spreek ook met echte piloten. En negeer buitenlandse vliegscholen niet. De opleidingen zijn meestal in het Engels, vaak ook in Nederland, dus dat zit wel goed.

Succes! ;)

Edit: en oh, heb een back-up plan. Het kan soms zo zijn dat je niet geschikt bent om, in ieder geval commercieel, piloot te worden. Dit kan aan van alles liggen: beschadigde oren, té slechte ogen, kleurenblindheid, etc.

Zorg ervoor dat hij ook nog een ander doel heeft, mocht het niet lukken om piloot te worden.
  donderdag 16 augustus 2012 @ 21:01:58 #44
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_115656393
Maar in Engeland vliegen ze links, dat is keimoeilijk
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_115656467
quote:
10s.gif Op donderdag 16 augustus 2012 21:01 schreef Waaghals het volgende:
Maar in Engeland vliegen ze links, dat is keimoeilijk
Inderdaad, wat als je naar China moet vliegen?! Het verkeer is een en al chaos daar!
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 12:58:29 #46
380096 Aladeen
Supreme leader of Wadiya
pi_115678448
Is maritiem officier geen goede alternatief voor je zoon?
pi_115679269
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 augustus 2012 12:58 schreef Aladeen het volgende:
Is maritiem officier geen goede alternatief voor je zoon?
Aan die opleiding zit ikzelf ook te denken, baankansen/zekerheid blijkt zeer gunstig te zijn. Salaris overigens ook. Ken jij mensen die deze opleiding volgen?
ADHD-C
pi_115679328
Van luchtvaart naar scheepvaart? Dat is nogal een grote stap vind je niet? alhoewel meeste natuurkundige principes vergelijkbaar zijn.
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 13:25:32 #49
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_115679366
Als je die informatie niet kunt vinden lijkt het me beter dat je geen piloot wordt.
pi_115681202
http://www.hanze.nl/home/(...)ot+en+Management.htm

Met deze opleiding word je piloot en haal je daarnaast nog een hbo-diploma.
Fuck being broke or middle class, go get it all!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')