Hij brengt het een beetje als een kneus, maar je moet die lui wel overtuigen dat je het waard bent. That's it.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:36 schreef Boomeister het volgende:
[..]
"Gaaf genoeg bent om bij zo'n club te horen", Mag ik een teiltje?
Dat is natuurlijk wel de mindset die je moet hebben in de opstartfase van je leven. Jezelf bewijzen. Op het gebied van je studie, werk, en ook een netwerk (zoals studentenvereniging).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:36 schreef Boomeister het volgende:
[..]
"Gaaf genoeg bent om bij zo'n club te horen", Mag ik een teiltje?
Hij is een zij, en ik verwoordde het wellicht verkeerdquote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:38 schreef Skv het volgende:
[..]
Hij brengt het een beetje als een kneus, maar je moet die lui wel overtuigen dat je het waard bent. That's it.
Om het even, maar kom niet aanzetten met 'gaef' enzo, dat is echt enorm sjaarzerig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:58 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Hij is een zij, en ik verwoordde het wellicht verkeerd![]()
Maar bedoel meer dat als jij elke borrel in een hoekje staat te wachten in de veronderstelling dat ze vanzelf een keer gaan zien hoe leuk jij bent, dat het dan natuurlijk niet werkt![]()
En natuurlijk, er zijn zat mensen die zo'n studentenvereniging helemaal niet leuk vinden, maar dan wordt je natuurlijk geen lid! Lijkt me dat als je überhaupt lid wordt dat je dan niets tegen je studentenvereniging hebt, anders doe je iets verkeerd
Ach, is er tenminste nog iets sjaarzerig aan mequote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Om het even, maar kom niet aanzetten met 'gaef' enzo, dat is echt enorm sjaarzerig..
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:08 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Ach, is er tenminste nog iets sjaarzerig aan me![]()
Ja maar goed, das overal zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:58 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Maar bedoel meer dat als jij elke borrel in een hoekje staat te wachten in de veronderstelling dat ze vanzelf een keer gaan zien hoe leuk jij bent, dat het dan natuurlijk niet werkt![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:45 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Het beste ontgroeningsverhaal dat ik hoorde was geblinddoekt een flinke hoogte (dak?) opgeleid worden, over iets smals moeten lopen en er "per ongeluk" afgestoten worden - en op een enorm zacht kussen vallen. Originele methode om de zwakken van geest (en hartpatiënten) van het koren te scheiden.
Om de analogie met sport door te trekken: ik kan bij mijn voetbal club in een laag team spelen maar toch bij die club een leuke tijd hebben. Sterker nog, ik zou een middelmatige voetballer kunnen zijn en toch in het bestuur van de KNVB kunnen zitten. Bij het DSC ligt dat wat anders.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 02:45 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Is dat niet ongeveer wat Ryon ook zegt? Het is leuk als je er tussen past, en geaccepteerd zo. Maar dat is in principe overal in het leven zo. Als jij niet kan voetballen, maar toch in het eerste elftal van een redelijk hoge club speelt, is dat ook niet tof. Als jij net iets minder scherp bent dan je collega's nodigen ze je ook niet uit.
Waarom is dat allemaal geaccepteerder dan bij een studentenvereniging? Overal, maar dan ook overal van peuterzaal tot bejaardentehuis en alles er tussenin wordt je genegeerd of erger op het moment dat je ergens niet bijpast. Maar opeens, bij een studentenvereniging is het een schande. Ik ben het eens met Ryon dat mensen af en toe wat zelfkennis en zelfreflectie missen.
Een vereniging is eigenlijk ook gewoon een belangrijk stuk ervaring die je meekrijgtquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:23 schreef Ryon het volgende:
Dat is natuurlijk zo. Uiteindelijk loop je gewoon met paar honderd man een heleboel bier te drinken en lol te maken. Dat is ook het mooie eraan.
Maar er zit ook een sociaal en selecterend aspect aan dat je niet moet onderschatten. Het is namelijk veel meer dan alleen bier drinken en feesten. De ene jaarclub is de andere niet en het corporale studentenleven wordt mooier en uitdagender als je goed terecht komt. Als je geveegd wordt kan dat tot een teleurstelling leiden. Je wil namelijk wel commissies kunnen draaien en midden in de vereniging staan. Anders krijg je er buitengewoon weinig van mee.
Wees dus niet bang om er volop in te gaan. Wil je bij een leuke club en in een mooi huis komen dan moet je ervan uit gaan dat je daar echt voor moet vechten. Als je alleen maar afwacht totdat het naar je toe komt dan word je voorbij gelopen door lui die, wellicht vanwege voorkennis, wel weten hoe spelletje in elkaar zit.
Klopt helemaal. Hoewel ik ook 3,5 jaar een relatie heb gehad met een meisje die ik ken van de vereniging. Sinds het uit is al wel weer drie anderen van binnen de club gehad (en een aantal van andere verenigingen). Het trekt elkaar wel aan op de één of andere manier. Heb ook ff gedate met een meisje van buiten het studentenwereldje maar die vond ik doodsaai.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:43 schreef Volgut het volgende:
En is het nou echt waar dat er veel word rondgeslet bij verenigingen? Je leest wel eens dat er relaties door kapot gaan omdat er veel tijd in een vereniging gaat zitten maar is het nou echt waar of zijn dat maar praatjes.
Oke, maar het is toch niet zo dat je hele leven een beetje om die vereniging gaat draaien en je je andere vrienden gaat vergeten omdat het allemaal zo spannend is of zo, want als ik het goed begrijp gaat het er redelijk heftig aan toe?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:52 schreef Skv het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Hoewel ik ook 3,5 jaar een relatie heb gehad met een meisje die ik ken van de vereniging. Sinds het uit is al wel weer drie anderen van binnen de club gehad (en een aantal van andere verenigingen). Het trekt elkaar wel aan op de één of andere manier. Heb ook ff gedate met een meisje van buiten het studentenwereldje maar die vond ik doodsaai.
Ligt er aan hoe je er zelf mee omgaat. Er zijn veel mensen uit mijn omgeving die gewoon hun vrienden van thuis in het weekend nog naast hebben, lid zijn van een sportclub, huisgenoten van andere verenigingen (of zonder vereniging hebben) etc.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:53 schreef Volgut het volgende:
[..]
Oke, maar het is toch niet zo dat je hele leven een beetje om die vereniging gaat draaien en je je andere vrienden gaat vergeten omdat het allemaal zo spannend is of zo, want als ik het goed begrijp gaat het er redelijk heftig aan toe?
Oke, ligt dus ook aan je eigen instelling. Logisch ook! En hoezo vond je het meisje buiten die vereniging dan eigenlijk saai? Dat heeft dus echt te maken met het feit dat jouw leven anders is als die van haar en dat komt weer door de vereniging?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:55 schreef Skv het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je er zelf mee omgaat. Er zijn veel mensen uit mijn omgeving die gewoon hun vrienden van thuis in het weekend nog naast hebben, lid zijn van een sportclub, huisgenoten van andere verenigingen (of zonder vereniging hebben) etc.
Moet wel zeggen dat ik redelijk diep in het studentenleven zit/zat. Op een stuk of vijf, zes, na zijn al mijn vrienden lid, ik ga op vakantie met mn jaarclub, dispuut etc. Jaar bestuur gedaan, paar grote commissies. Gewoond op een traditioneel studentenhuis. Vriendin van dezelfde club.
Maar ach, het is net wat je zelf wil natuurlijk. Bij mij is het ook maar zo gelopen, heb nergens spijt van.
We hadden wel genoeg raakvlakken (veel reizen, interesses etc). Zij heeft nooit bij een studentenvereniging gezeten en ik zit er middenin. ZIj is ook al een jaar aan het werk (ik begin volgende weekquote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:57 schreef Volgut het volgende:
[..]
Oke, ligt dus ook aan je eigen instelling. Logisch ook! En hoezo vond je het meisje buiten die vereniging dan eigenlijk saai? Dat heeft dus echt te maken met het feit dat jouw leven anders is als die van haar en dat komt weer door de vereniging?
Ja, als je leven heel erg verschillend is (bijv: jij gaat net studeren of zit er vol in) en de ander werkt dan sta je allebei heel anders in het leven. Maar dacht dat het alleen maar te maken had met de vereniging.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:59 schreef Skv het volgende:
[..]
We hadden wel genoeg raakvlakken (veel reizen, interesses etc). Zij heeft nooit bij een studentenvereniging gezeten en ik zit er middenin. ZIj is ook al een jaar aan het werk (ik begin volgende week). Denk dat dat er ook wel mee te maken heeft.
Maar toch, ik denk dat het een soort levensinstelling is van jezelf niet al te serieus leren nemen, een beetje een grote bek kweken, je verhaal leren doen en niet zomaar wat van een ander aannemen. Ik vind niet-verenigingsstudenten (en afgestudeerden) vaak wat weinig werelds en naïef overkomen. Maargoed, ze vinden mij dan vast weer arrogant of bijdehand.Het matchte in ieder geval niet zo goed. Ze zei dat ze mij heel interessant vond, maar ik vond haar saai.
Komt wel goed. Als je geen introvert muurbloempje bent vind je al redelijk snel een plek. Maar leuk wordt het sowieso wel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:07 schreef Volgut het volgende:
[..]
Ja, als je leven heel erg verschillend is (bijv: jij gaat net studeren of zit er vol in) en de ander werkt dan sta je allebei heel anders in het leven. Maar dacht dat het alleen maar te maken had met de vereniging.![]()
Hahaha oke, ben zeer benieuwd hoe ik het ga ervaren allemaal. Ben van mezelf al niet bloedserieus en ben ook niet op mijn mondje gevallen. En iets zomaar voor waar aannemen doe ik al helemaal niet. Maar ja, ben wel helemaal alleen in een nieuwe grote stad.Maar weet wel dat ik het leuk ga vidnen. En saaie mensen zijn niet zo leuk, maar saaie mensen vinden elkaar wel.
Ik maak snel contact dus dat zie ik ook wel goed komen allemaal, maak ik me ook niet druk om. Ik twijfel alleen erg. Het is dat ik geen mensen wil verliezen door bij een vereniging te gaan en ik hoor best wilde verhalen. Mijn bijna-vriendje vindt het niet zo tof dat ik misschien bij een vereniging ga omdat hij weet hoe het eraan toe gaat. Maar het is ook niet zo dat ik een losgeslagen slet of meeloper ben dus ik moet het maar gewoon doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Komt wel goed. Als je geen introvert muurbloempje bent vind je al redelijk snel een plek. Maar leuk wordt het sowieso wel.
Het verenigingsleven kan wel een goede tijdvreter zijn als je er je draai in vindt. Dan wil je geen borrel of activiteit missen en dat is soms wel lastig als je ook nog een knorrig vriendje/vriendinnetje ergens hebt rondzwerven die ook wel eens wat met je wil gaan doen. Maar high school sweathearts zijn vaak toch geen blijvertjes.
Dat zou inderdaad een behoorlijk onhandig zijn om dat te laten meespelenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:26 schreef Volgut het volgende:
[..]
Ik maak snel contact dus dat zie ik ook wel goed komen allemaal, maak ik me ook niet druk om. Ik twijfel alleen erg. Het is dat ik geen mensen wil verliezen door bij een vereniging te gaan en ik hoor best wilde verhalen. Mijn bijna-vriendje vindt het niet zo tof dat ik misschien bij een vereniging ga omdat hij weet hoe het eraan toe gaat. Maar het is ook niet zo dat ik een losgeslagen slet of meeloper ben dus ik moet het maar gewoon doen.Het is ook dom om het voor een nog niet eens relatie niet te doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |