abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115603425
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
  woensdag 15 augustus 2012 @ 16:56:24 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_115603451
Goeie tt :P
Niet meer actief op Fok!
pi_115603513
Leuk Mo!
pi_115603519
Even iets anders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115603549
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:58 schreef the85mc het volgende:
Even iets anders:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+
pi_115603570
o leuk ik mag een marketingcommunicatieplan voor het voedingscentrum gaan schrijven :D whehehe
Worry is a misuse of imagination
pi_115603581
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:58 schreef An24 het volgende:
Leuk Mo!
Ja! Ik had er al goede hoop op toen ik de vacature zag, bedrijf ziet er ook prima uit en het is dichtbij (fietsbaar wellicht zelfs, maar dat ligt ook aan mijn nieuwe fiets die ik volgende week op ga halen O+ :P ) Boh, ik ga me echt helemaal verkopen daar 8-) ze bieden ook andere meertalige functies aan, dus als ze me niet voor de geadverteerde functie willen dan nemen ze me maar voor 'n andere aan :{w 8-)

Zin in! :D
Ja doei.
pi_115603609
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja! Ik had er al goede hoop op toen ik de vacature zag, bedrijf ziet er ook prima uit en het is dichtbij (fietsbaar wellicht zelfs, maar dat ligt ook aan mijn nieuwe fiets die ik volgende week op ga halen O+ :P ) Boh, ik ga me echt helemaal verkopen daar 8-) ze bieden ook andere meertalige functies aan, dus als ze me niet voor de geadverteerde functie willen dan nemen ze me maar voor 'n andere aan :{w 8-)

Zin in! :D
Kan niet mis gaan zo te horen!
pi_115603627
*O* voor Mo!
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:58 schreef the85mc het volgende:
Even iets anders:
SPOILER
:D
Maar zo verbrand hij z'n nek in ieder geval niet :+
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115603651
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Kan niet mis gaan zo te horen!
Nu alleen hen daar nog even van overtuigen :7 :')
Ja doei.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:02:13 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115603662
Klinkt goed Mo'tje! :Y
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115603701
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:01 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Nu alleen hen daar nog even van overtuigen :7 :')
Aan je motivatie zal het niet liggen :+
pi_115603781
Succes, Mo! Killersmile opzetten, kan het niet meer mis gaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115603836
:D!

Nou, dat maakt m'n dag wel weer goed, eigenlijk! Zo maar 's omkleden en aan de Jillian en dan door de heerlijke regen naar de spinningles O+
Ja doei.
pi_115603974
Wat leuk mo!

Aargh ik loop een beetje vast (in m'n hoofd). Normaal zou ik nu m'n decaan mailen maar die is op vakantie. Meh
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:26:07 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115604469
Mo *O* leuk zeg! Geeft toch wel een kick he?

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
Mijn moeder stuurt me net het volgende smsje: "Je bent een hondendrinkbak"

Ehrm... Thx mam :+
Bedankt voor het LOL :D

Maria, leuk Ierland! Fijn dat het goed weer gaat worden.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:29:40 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_115604593
Lijst:

O: boterham leverpastei :9 , beschuit kaas, cappuccino, beker melk
B: 45 km fietsen
T's: 2 nectarines, appel, haring
L: Cup a soup kip, boterham kaas, boterham gekookt ei
T's: kwart meloen, 2 blokjes chocolade, wortels
D: sperziebonen, champignons/ui/knof/courgette/aubergine, biefstuk, aardappelkroketten, komkommersalade (voor meneer een picanto :P )
T: kwark en vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_115604712
Lijstjes update:
O: 150 gr griekse yoghurt met granola en blauwe bessen
T: 100 gr cherrytomaten
L: salade met kip, tomaat, komkommer en twee boterhammen met boter
T: 25 gr ontbijtkoek
B: 2x20 minuten fietsen
D: noodles met kip, lente-ui, bimi en omelet
S: naar de gym
T: shake met banaan en de laatste blauwe bessen.

Kip-dagje vandaag :').
pi_115604859
Nice Mo! Klinkt alsof je het al in de pocket hebt ;)

Verhaal
SPOILER
pi_115604871
Wow, we hebben tijdens de vakantie ruim 22.000 km afgelegd. :D.
pi_115604940
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:37 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wow, we hebben tijdens de vakantie ruim 22.000 km afgelegd. :D.
Wow das echt enorm veel! Weet je dat wel zeker?? Ik rij namelijk 'maar ' 25.000 per jaar en dat is al redelijk.
pi_115604941
Mo, klinkt goed! Zal voor je duimen :)

Kijk nou! Dit moet ik even delen :D :D :D

SPOILER
:D :D :D :D :D _O- _O- _O- _O- _O-
pi_115604958
:o coco, jezusmina!

Sorry :'), lekker hoor :*

quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:37 schreef the85mc het volgende:
Nice Mo! Klinkt alsof je het al in de pocket hebt ;)

Verhaal
SPOILER
:D dat is inderdaad een waardevolle les :'). Ben er ook al een aantal keer ingetuind, maar nu doe ik geen stomme dingen meer!
pi_115604964
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:39 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wow das echt enorm veel! Weet je dat wel zeker?? Ik rij namelijk 'maar ' 25.000 per jaar en dat is al redelijk.
Ik heb niet gezegd hoe, hè. :+. Met de auto maar iets meer dan 5k. ;).
pi_115605004
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:40 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd hoe, hè. :+. Met de auto maar iets meer dan 5k. ;).
O haha ik dacht al, dan moet je bijna in die auto hebben gewoond tijdens je vakantie :P Jullie hadden een Charger gehuurd toch?
pi_115605054
Oh Coco, houd je een beetje vocht vast? :D
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_115605069
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:39 schreef Cocotrimonium het volgende:

SPOILER
:')

...

:')

...

:D :'( :D _O-

Echt, die laatste foto! _O-
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_115605073
Coco! :o Jeutje :P.
pi_115605093
Dámn! Coco! Alles voor het nageslacht, zullen we maar zeggen! :o
Ja doei.
pi_115605138
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

O haha ik dacht al, dan moet je bijna in die auto hebben gewoond tijdens je vakantie :P Jullie hadden een Charger gehuurd toch?
Jup!

Damn, Coco! Dat je er nog in kwam! :o.
pi_115605307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Jup!

Brute bak :7 jammer dat je dit soort dingen bijna nooit in Nederland ziet rijden, je kunt ze ook alleen maar via de grijze import krijgen geloof ik. Kosten ook een fortuin geloof ik als je die hier wil rijden..
Ik vind de Dodge Challenger en de Chevrolet Camaro ook echt vet. Hier in Nederland wordt dat toch wel als beetje foute bak gezien, maar ik vind het wel cool 8-)
pi_115605390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Niet helemaal eerlijk gezegd, dit was de beste poging :+

En ik hoop dat het vocht is, ja :D :+ ;)
pi_115605397
Nu lekker wokken, nom!
pi_115605501
quote:

SPOILER
_O-
ziet er pijnlijk uit
  woensdag 15 augustus 2012 @ 17:57:21 #35
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115605519
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nu lekker wokken, nom!
Wok ze!

En aai voor de pootjes :o oh my :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_115605558
Nu trouwens officieel 2 weken elke dag Jillian gedaan *O* ik ben trots op mezelf.
Volgende week gaat alleen lastiger worden want dan begint mijn stage.
pi_115605592
:D ik zag gisteren Jillian Michaels op een tellsellreclame :o
pi_115605649
Coco :')
Mooi lijstje Perr! En voor Uniek vond ik m wat minder dan normaal ;)

Ik moet allemaal dingen doen maar ik heb geen zin...
Be someone that makes you happy
pi_115605653
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:51 schreef the85mc het volgende:

[..]

Brute bak :7 jammer dat je dit soort dingen bijna nooit in Nederland ziet rijden, je kunt ze ook alleen maar via de grijze import krijgen geloof ik. Kosten ook een fortuin geloof ik als je die hier wil rijden..
Ik vind de Dodge Challenger en de Chevrolet Camaro ook echt vet. Hier in Nederland wordt dat toch wel als beetje foute bak gezien, maar ik vind het wel cool 8-)
Ik vond 'm aanvankelijk echt spuuglelijk. Als Baard er niet zo kind-in-een-snoepwinkel van was geworden, hadden we deze als het aan mij lag nooit gekozen. Maar zo langzamerhand kreeg ik toch wel een beetje een zwak voor ons grijze monster. :@. Dat geluid als je even flink het gaspedaal in trapt was toch wel tof. oll-==========================m (Dat was de poes.)
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 18:04:51 #40
70532 loveli
N
pi_115605723
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 16:54 schreef the85mc het volgende:
Over BAM gesproken trouwens, ik doe in mn stage onderzoek naar bouwbedrijven waaronder BAM. het nieuws van vandaag dat er fraude wordt gepleegd verbaast me niet. Helemaal niet zelfs.. Maar mijn bevindingen kan ik beter hier niet posten..
Begrijpelijk. De groep PM-en mag natuurlijk wel.
crap in = crap out
pi_115605727
Buurjongen met irritante vervelende harde door muziek heen gaande stem zit weer onder mijn raam te praten. Ga weg :(!!
pi_115605739
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:04 schreef loveli het volgende:

[..]

^^ :D
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 18:06:00 #43
70532 loveli
N
pi_115605763
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Nu lekker wokken, nom!
Wel zoutarm, toch? :')
:*
crap in = crap out
pi_115605812
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik vond 'm aanvankelijk echt spuuglelijk. Als Baard er niet zo kind-in-een-snoepwinkel van was geworden, hadden we deze als het aan mij lag nooit gekozen. Maar zo langzamerhand kreeg ik toch wel een beetje een zwak voor ons grijze monster. :@. Dat geluid als je even flink het gaspedaal in trapt was toch wel tof. oll-==========================m (Dat was de poes.)
haha cat edit
Amerikanen hebben een iets andere autosmaak dan wij, maar van het geluid van een roffelende V8 krijg je nooit genoeg. Mocht een keer een dagje een klassieke corvette lenen van een ex van mn zus. Wat heb ik me die dag een pimp gevoeld B-) (Dat ding reed voor geen meter trouwens, de koppeling voelde als 5 tegels wegtrappen en de versnellingsbak was ook beroerd, was handbak... Maar dat geluid wow..) Was zo'n bak maar dan in het felrood
SPOILER
pi_115605818
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 17:59 schreef V1z0R het volgende:
:D ik zag gisteren Jillian Michaels op een tellsellreclame :o
Scary :D
pi_115605869
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:04 schreef loveli het volgende:

[..]

*poef*

[ Bericht 19% gewijzigd door the85mc op 15-08-2012 18:54:37 ]
pi_115605879
quote:

SPOILER
OMG! :o :o :o Wat zal je blij zijn als je je vocht kwijt bent :X
pi_115605912
the85mc, verbaast me niets! :')
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:11:19 #49
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115605923
Zit prima toch Coco! :D :')
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 18:17:59 #50
70532 loveli
N
pi_115606144
quote:
Mc, als je iets in een quote zet, valt het weg in een nieuwe quote.
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 18:18:09 #51
70532 loveli
N
pi_115606152
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:17 schreef loveli het volgende:

[..]

Dus..
crap in = crap out
pi_115606157
Dat bovenaanzicht :') Heerlijk :D
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_115606580
Hoop vocht coco :D als je 90 was mocht je bij mij op de afdeling :s)

D was pasta met courgette en spekjes, lekker hoor :)
pi_115606803
En net toen ik dacht "oh, ik ga toch maar met de fiets" kwam de zondvloed naar beneden :') Gelukkig staat de auto recht voor de deur O-) O+

Jillian was weer killing, máár sommige oefeningen houd ik alweer veel langer vol of kan ik er meer van: voortuitgang! _O_ Op naar 't spinnen :9
Ja doei.
pi_115606863
Jeetje Coco! :D die zou ik ff wegzetten O-)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115606980
quote:
10s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:11 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zit prima toch Coco! :D :')
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:36 schreef _aurum_ het volgende:
Jeetje Coco! :D die zou ik ff wegzetten O-)
Wegzetten? De pumps? Af en toe aai ik ze gewoon even tegenwoordig O+
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:39:56 #57
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115606987
Ach joh, zitschoenen! :')
pi_115607069
Ik blijf uit de buurt van de weegschaal deze week :P lekker gegeten tho!

Lijstje:

O: bagel met zalm en roomkaas, cappucino met magere melk
T: 3 leonidas bonbons en 1 citroenijsje
T: kip en mayo
T: handje noten
D: gemengde salade met gegrilde inktvis, gegrilde paprika+courgette en dressing van blauwe bessen en olfijolie (in de foodprocessor sausje van gemaakt). Nom!
T: kwark en ananas

Ik heb mijn klusmojo weer gevonden dus ik ga zo nog wat doen in huis!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_115607090
zo zien mijn enkels er elke zomer uit :')

ik ben nu een week clean aan het eten/niet snoepen en snaaien (heb alleen gisteravond wat chips gegeten bij familie,zat met de hand in de bak voor ik er erg in had) en ik ben aangekomen :( toen keek ik naar mijn enkels *lightbulb* het mag van mij wel weer herfst worden...

poes liep hier ook over de laptop net, alleen ging hij uit, dus toen was deze post weg...
Kwak
pi_115607094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:39 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[..]

Wegzetten? De pumps? Af en toe aai ik ze gewoon even tegenwoordig O+
Ja, die pumps! Wat kan je nog wel aan? Want slippers gaat ook niet meer lukken denk ik.
pi_115607168
Deze willen vast nog wel :D

O+
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:47:22 #62
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115607253
quote:
1s.gif Op woensdag 15 augustus 2012 18:43 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ja, die pumps! Wat kan je nog wel aan? Want slippers gaat ook niet meer lukken denk ik.
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 18:48:18 #63
70532 loveli
N
pi_115607289
Crocs?
crap in = crap out
  Vis een optie? woensdag 15 augustus 2012 @ 18:48:34 #64
70532 loveli
N
pi_115607294
XM, je plaatje doet het hier niet.
crap in = crap out
pi_115607311
Zijn van die sloffen die het mannetje van de Efteling aanheeft.
  woensdag 15 augustus 2012 @ 18:50:15 #66
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_115607348
Sneakers O+ :Y

En ruime slipperts idd!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_115608022
Wat heb ik gemist van MC!
pi_115608038
Ik heb een extra T: laatste restje blauwe bessen met 2 eetlepels gecondenseerde melk. :')
pi_115608170
Ik kan vanwege een probleem op t werk niet naar lowlands, :( keek er heeel erg naar uit. Als iemand nog iemand kent die voor weinig (140 eur) een kaartje wil overnemen. Graag.

On a positive side is t goed voor de kilo's ;)
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_115608301
Oink, houd je je dieet nog een beetje vol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')