abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121515283
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef QBay het volgende:

[..]

Ja lekker, geef Japan kernwapens...dan krijg je een nucleaire zone daar. Als er dan oorlog uitbreekt gaan beide kampen gelijk met kernwapens smijten omdat 'de vijand het anders wel doet!'.

[..]

Ha, no way. Als China all-out gaat dan is Japan zo op zijn knieën. Hell, ik denk dat zelfs Amerika nog een ultra zware dobber kan krijgen aan China wat betreft militaire krachten.
Wat? Hoe gaat China Japan aanpakken dan? Ze gaan erheen zwemmen?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121515350
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

China heeft ook gevechtsschepen en onderzeeërs?
pi_121516226
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef QBay het volgende:

[..]

China heeft ook gevechtsschepen en onderzeeërs?
Amper.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 13 januari 2013 @ 19:39:54 #179
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_121516607
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Op de afgelopen olympische spelen hebben we kunnen zien dat ze daar wel steeds beter in worden..
pi_121519182
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

China maakt geen enkele kans tegen japan. Echt nul komma nul.
Ik zou hier geen oordeel over durven te vellen. Japan heeft kwalitatief beter materieel. China heeft een groter defensiebudget, grotere financiele reserves en nucleaire wapens. Daarbij heeft Japan nauwelijks grondstoffen en moet alles (via zee) importeren. Als Chinadeze aanvoerlijnen aanvalt...
pi_121521694
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 20:29 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ik zou hier geen oordeel over durven te vellen. Japan heeft kwalitatief beter materieel. China heeft een groter defensiebudget, grotere financiele reserves en nucleaire wapens. Daarbij heeft Japan nauwelijks grondstoffen en moet alles (via zee) importeren. Als Chinadeze aanvoerlijnen aanvalt...
Met wat gaan ze dat aanvallen dan?
pi_121522522
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 19:13 schreef QBay het volgende:

[..]

Ha, no way. Als China all-out gaat dan is Japan zo op zijn knieën. Hell, ik denk dat zelfs Amerika nog een ultra zware dobber kan krijgen aan China wat betreft militaire krachten.
China is op geen enkele manier partij voor de VS. Ook niet voor Rusland trouwens. China heeft een groot leger, maar het stelt allemaal verder niet veel voor.
pi_121534344
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:06 schreef DeParo het volgende:

Nou ja, als het daar bij blijft, dan is het natuurlijk wel begrijpelijk dat er niet te veel aandacht aan wordt besteed maar als het uit de hand loopt is het een heel ander verhaal plotseling.

Nu is het historisch gezien natuurlijk vaak wel zo dat het lijkt alsof er niks gaat gebeuren. De aandacht van de media is natuurlijk gericht op schokkend beeldmateriaal en zolang dat uitblijft zal er weinig veranderen.

Even los van de vraag of oorlog aannemelijk is met zoveel belangen en zoveel te verliezen, is het natuurlijk wel zo dat de bevolking van beide landen op een volledig andere manier is opgegroeid. Dat het relatief rustig is, zeker in China, komt alleen omdat mensen nu nog redelijk snel kunnen klimmen op de sociale ladder en meer kunnen consumeren. Onder die geldmantal der liefde zit een hoop haat. Er is op geen enkele manier een zinnig gesprek te voeren met Chinezen (en Japanners denk ik, maar daar praat ik nooit mee) over wereldpolitiek.

Bovendien, nu de economie zo sterk is gegroeid en de basisbehoeften en meer van heel veel mensen zijn veiliggesteld is het bijna volgens verwachtingen dat er spierballenvertoon komt. En mocht de Chinese regering in problemen raken vanwege de economie is het natuurlijk erg makkelijk om een paar miljoen jonge mannen te slachtofferen. Ze willen er alleen wel zeker van zijn dat ze winnen, vandaar dat ze nu zo intensief de Japanners aan het testen zijn.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121534618
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 02:11 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Nu is het historisch gezien natuurlijk vaak wel zo dat het lijkt alsof er niks gaat gebeuren. De aandacht van de media is natuurlijk gericht op schokkend beeldmateriaal en zolang dat uitblijft zal er weinig veranderen.

Even los van de vraag of oorlog aannemelijk is met zoveel belangen en zoveel te verliezen, is het natuurlijk wel zo dat de bevolking van beide landen op een volledig andere manier is opgegroeid. Dat het relatief rustig is, zeker in China, komt alleen omdat mensen nu nog redelijk snel kunnen klimmen op de sociale ladder en meer kunnen consumeren. Onder die geldmantal der liefde zit een hoop haat. Er is op geen enkele manier een zinnig gesprek te voeren met Chinezen (en Japanners denk ik, maar daar praat ik nooit mee) over wereldpolitiek.

Bovendien, nu de economie zo sterk is gegroeid en de basisbehoeften en meer van heel veel mensen zijn veiliggesteld is het bijna volgens verwachtingen dat er spierballenvertoon komt. En mocht de Chinese regering in problemen raken vanwege de economie is het natuurlijk erg makkelijk om een paar miljoen jonge mannen te slachtofferen. Ze willen er alleen wel zeker van zijn dat ze winnen, vandaar dat ze nu zo intensief de Japanners aan het testen zijn.
Hoe crue het ook klinkt, de wereld wil maar een ding weten en dat is geen of wel oorlog, en mocht een potentiële oorlog langer dan een week duren, en beperkt blijven, zal die aandacht ook wel weer gaan verwateren.
pi_121535016
Geef het aan China. Veel groter land, betere economie en minder imperialistische veroveringslust zoals bij de Jappen.
pi_121535046
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 04:16 schreef Hetkapitaal het volgende:
Geef het aan China. Veel groter land, betere economie en minder imperialistische veroveringslust zoals bij de Jappen.
Wat een slecht verhaal. Het eiland was altijd al Japans territorium alleen in private handen(Japanners). Nu heeft Japan het 'gekocht' en nu word er in eens door omringende landen ook aanspraak op gemaakt. En terecht, het is een erg strategisch gelegen eiland. En China is een grotere economie, geen betere. Verder vertoont China veel imparalistische trekjes in het conflict met Tibet.
pi_121535394
quote:
U heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord van Tilbet, Taiwan of Turkestan?
pi_121535933
quote:
Dat lijkt me nogal kort door de bocht. Dat het land de afgelopen eeuwen vooral naar binnen gekeerd is geweest, wil niet zeggen dat dat altijd zo zal blijven.

In de zuid-chinese zee zijn ze ook al aardig bezig natuurlijk.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_121545573
quote:
Onder oude systeem. Huidige China bestaat pas 100 jaar (periode zonder keizer) en heeft natuurlijk wel een aantal gebieden permanent ingelijfd en zijn ook bij meerdere conflicten betrokken geweest. Het idee dat China oneindig pacifistisch is of totaal in zichzelf gekeerd is echt achterhaald.
pi_121545609
quote:
:D
Conscience do cost.
pi_121618968
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 07:27 schreef gijs412 het volgende:

[..]

U heeft waarschijnlijk nog nooit gehoord van Tilbet, Taiwan of Turkestan?
Tilbet en Turkestan heeft hij denk ik inderdaad nooit van gehoord.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_121623609
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:21 schreef Thas het volgende:

[..]

Tilbet en Turkestan heeft hij denk ik inderdaad nooit van gehoord.
Dan mag 'ie toch wel 's in de boeken duiken
pi_121647501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 07:22 schreef gijs412 het volgende:

[..]

Dan mag 'ie toch wel 's in de boeken duiken
Welke boeken mogen dat dan wel niet zijn?
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_121655492
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:15 schreef Thas het volgende:

[..]

Welke boeken mogen dat dan wel niet zijn?
Ik zou zeggen: Ga 's naar de bibliotheek
pi_121667073
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 21:29 schreef gijs412 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: Ga 's naar de bibliotheek
Zeg nou gewoon Tibet en Oost-Turkestan, dan kan Thas ophouden met trollen. :P
pi_121668051
quote:
10s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:46 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Zeg nou gewoon Tibet en Oost-Turkestan, dan kan Thas ophouden met trollen. :P
Ow, is dat waar dit over gaat. Dat is redelijk kinderachtig van deze Thas dan. Ik bedoelde inderdaad Tibet en Turkestan. Sommige mensen hebben ook echt niets beters te doen :N
pi_121852800
quote:
Bereid je maar voor op WW3, dit is zo dichtbij als het maar kan komen...raar dat geen enkel Europees medium hier aandacht aan geeft. Als er een conflict is dat kan escaleren tot WW3, dan is het dit wel...
pi_121853704
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:38 schreef QBay het volgende:

[..]

...raar dat geen enkel Europees medium hier aandacht aan geeft.
te ver van mijn bed show, en het beoogde doel is niet sexy genoeg,
bovendien speelt dit al jaren, en ze denkt niemand dat de boel ook echt zal ontploffen, terwijl de spanning toch stilletjes richting het ontstekings punt gaat
  maandag 21 januari 2013 @ 18:37:07 #200
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_121854841
ik denk niet dat china dom genoeg is om dit te escaleren tot een oorlog. dit zou hele grote economische gevolgen hebben voor china.
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')