abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116937393
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mocht het echt op een oorlog afstevenen dan denk ik dat China zich terug zal trekken en wachten totdat het land een stuk machtiger is geworden. China heeft de tijd aan haar zijde. Op termijn kunnen ze de Japanners makkelijk aan. De grote vraag rest hoe de VS zich de komende decennia zal manifesteren in deze regio
Ik ben er vrij zeker van dat China deze strijd alsnog niet kan winnen. Een aanval op Japan is een aanval op de wereldvrede, en ga er maar vanuit dat een groot gedeelte van de wereld dit niet zal pikken. (Waaronder de NAVO)
pi_116962667
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 14:27 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mocht het echt op een oorlog afstevenen dan denk ik dat China zich terug zal trekken en wachten totdat het land een stuk machtiger is geworden. China heeft de tijd aan haar zijde. Op termijn kunnen ze de Japanners makkelijk aan. De grote vraag rest hoe de VS zich de komende decennia zal manifesteren in deze regio
Precies. Een land met de economische macht en investeringen in het defensie-apparaat zal vroeg of laat zijn militaire macht inzetten om resources te verzekeren. Het is ook niet de vraag of ze dit gaan testen, maar wanneer. Of dat in eerste instantie tegen Japan zal zijn lijkt me sterk, gezien de politieke implicaties. Misschien dat ze eerst proberen de zee ten zuiden van China te koloniseren.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 19 september 2012 @ 01:56:55 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_116967127
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 23:18 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Precies. Een land met de economische macht en investeringen in het defensie-apparaat zal vroeg of laat zijn militaire macht inzetten om resources te verzekeren. Het is ook niet de vraag of ze dit gaan testen, maar wanneer. Of dat in eerste instantie tegen Japan zal zijn lijkt me sterk, gezien de politieke implicaties. Misschien dat ze eerst proberen de zee ten zuiden van China te koloniseren.
Ik weet het niet....de geschiedenis leert dat China zich eigenlijk altijd wil afsluiten van de rest van de wereld. Eigenlijk willen ze zo min mogelijk te maken hebben met andere landen. Ik zie China niet snel een oorlog starten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_116968794
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:54 schreef jamesb het volgende:

[..]

Ik ben er vrij zeker van dat China deze strijd alsnog niet kan winnen. Een aanval op Japan is een aanval op de wereldvrede, en ga er maar vanuit dat een groot gedeelte van de wereld dit niet zal pikken. (Waaronder de NAVO)
Dat hangt er denk ik wel vanaf wat voor aanval het wordt.
Als ze de grote Japanse eilanden aanvallen, lijkt het me inderdaad logisch dat een groot deel van de wereld het niet zal pikken.

Het lijkt me echter niet dat iedereen zich zal willen bemoeien met schermutselingen om een aantal strategische eilanden, zolang het in dat gebied blijft.
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116970417
Dit is al jaren aan het borrelen. Al die landen zijn trouwens gigantisch aan het investeren in hun leger. Overigens moet China uitkijken dat ze niet te veel landen boos maken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_116980939
quote:
Japanse websites doelwit van cyberaanvallen
Zeker 19 Japanse websites zijn getroffen door cyberaanvallen. Volgens de Japanse autoriteiten zit China achter de aanvallen vanwege het eilandjes-conflict.

Op de websites van onder andere een ministerie, rechtbanken en een ziekenhuis staan boodschappen die verkondigen dat de Diaoyu-eilanden in de Oost-Chinese Zee aan China toebehoren. De eilanden staan onder Japans bestuur en heten in dat land Senkaku.

Volgens de Japanse nationale politie zijn zo'n 300 Japanse organisaties potentieel doelwit van Chinese 'hacktivisten'. Op Chinese websites zijn aanwijzingen voor geplande nieuwe aanvallen gevonden, aldus de politie.

Protesten luwen
Ondertussen lijken de grote en soms gewelddadige anti-Japanse protesten in China wat geluwd. Zo verzamelde zich buiten de Japanse ambassade in Peking woensdag geen grote menigte, zoals dinsdag en in het weekeinde. De politie gaf opdracht het gebied te mijden. Chinese politici blijven echter volharden in hun retoriek.

Vicepresident China Xi Jinping beschreef de koop van de eilanden door Japan als ,,een farce'' tegenover de bezoekende Amerikaanse minister van Defensie Leon Panetta. De Japanse regering kocht de betwiste eilanden vorige week van een particuliere Japanse eigenaar, wat het slepende conflict weer deed ontbranden.
pi_116995950
quote:
2s.gif Op woensdag 19 september 2012 01:56 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik weet het niet....de geschiedenis leert dat China zich eigenlijk altijd wil afsluiten van de rest van de wereld. Eigenlijk willen ze zo min mogelijk te maken hebben met andere landen. Ik zie China niet snel een oorlog starten.
En in de geschiedenis was er met de keizer een nog sterkere hoogste macht, terwijl we de laatste 100 jaar veel wijzigingen hebben gezien. We hebben het nationale bewind gehad, krijgsheren, communisten, kapitalistische communisten. De macht van deze kapitalistische communisten steunt puur op de economische vooruitgang en ligt dus een stuk lastiger dan de macht van de keizer. Tel daarbij op de enorme veranderingen van de afgelopen eeuw en het is lastig tot onmogelijk om jezelf af te sluiten.

Daarbij wordt het afsluiten van de buitenwereld nogal eens verward met vreedzaam zijn. Een hoop Chinezen gaan er dan ook prat op dat ze nog nooit een oorlog gevoerd hebben.

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Chamdo
http://en.wikipedia.org/wiki/Sino-Indian_War
http://en.wikipedia.org/wiki/Sino-Vietnamese_War

Daarbij moeten we niet vergeten dat Japan ook een zeer afgesloten land was voor de start van het militarisme.

quote:
The years following the Meiji Restoration of 1868 and the fall of the Shogunate had seen Japan transform itself from a feudal society to a modern industrial state. The Japanese had sent delegations and students around the world in order to learn and assimilate western arts and sciences; this was done not only to prevent Japan from falling under foreign domination but to enable Japan to compete equally with the Western powers.
Afgesloten of niet geeft geen enkele garantie voor de toekomst.

Nog een tweede grappig feitje:
quote:
The prevailing view in the West was that the modernized Chinese armies and navies would crush and defeat the Japanese. Chinese armies like the Anhui Army and Beiyang Fleet were commended and admired by the Western observers. They perceived China as militarily stronger.

Japan looked like it would lose, according to the German General Staff. A British advisor to the Chinese military, William Lang, was interviewed by Reuter. He praised the state of the Chinese armed forces and its training, modern ships, guns, and equipment. He stated that "in the end, there is no doubt that Japan must be utterly crushed", and viewed Japan as fated to lose the war.
Resultaat van die oorlog was dat China de provincie Taiwan verloor aan Japan en dat Korea nu onder gezag van Japan stond in plaats van China.
pi_116996977
독도는 한국땅.
Özil | Ki SY| Son HM| Lee SW| Taeguk Warriors|
pi_116997413
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:23 schreef Thas het volgende:
독도는 한국땅.
Korea is niet Zuidoost-Azië. :P 钓鱼岛是中国的 :P
pi_116997574
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Korea is niet Zuidoost-Azië. :P 钓鱼岛是中国的 :P
Ja klopt maar er is geen Dokdo-topic :'(
Tevens ben ik het met je eens, als je het meent.
pi_116999177
Even een vraagje tussendoor: gebeurt het omgekeerde ook? Al dan niet gewelddadige betogingen tegen Chinese restaurants, enz... in Japan?
pi_117000662
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Even een vraagje tussendoor: gebeurt het omgekeerde ook? Al dan niet gewelddadige betogingen tegen Chinese restaurants, enz... in Japan?
Wel betogingen, niet gewelddadig.

Ik vraag me wel af of ze de betogingen daar tegenwoordig niet gewoon voor alle eilanden tegelijk doen, is veel efficiënter dan steeds afzonderlijk voor Dokdo en Diaoyutai :')
pi_117020080
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 21:20 schreef Thas het volgende:

[..]

Wel betogingen, niet gewelddadig.

Ik vraag me wel af of ze de betogingen daar tegenwoordig niet gewoon voor alle eilanden tegelijk doen, is veel efficiënter dan steeds afzonderlijk voor Dokdo en Diaoyutai :')
Ze kunnen daar anders ook aardig emotioneel worden, het was toch zo dat de Japanse regering de eilandjes had gekocht om te voorkomen dat een radicale Japanse groep ze zou kopen, dacht ik ergens snel gelezen of gehoord te hebben toen die kwestie speelde.
pi_117037780
Even tussendoor:

http://www.deredactie.be/(...)0919_WenJiabao_EUtop

quote:
De Chinese premier Wen Jiabao is vanavond aangekomen op Melsbroek. Wen is in België voor een officieel bezoek en een Chinees-Europese top. Het wordt waarschijnlijk zijn laatste bezoek aan ons land en aan Europa. Samen met president Hu Jintao wordt hij in oktober vervangen door een nieuwe generatie leiders.

De relaties tussen de EU en China staan op een laag pitje en er is weinig hoop dat ze op de top van morgen een fikse duw krijgen. Die top gaat vooral over handelsbetrekkingen en daar liggen heel wat struikelblokken. Zo neemt China het niet dat Europa heffingen wil opleggen voor goedkope Chinese zonnepanelen. Europa vindt dan weer dat Europese bedrijven in China geen gelijke kansen krijgen en dat de markthervormingen er niet snel genoeg gaan. Ondanks deze conflicten verhandelen Europa en China dagelijks voor meer dan 1 miljard euro aan goederen en diensten.

Tekenend is dat de gebruikelijke persconferentie achteraf op voorhand al is afgelast. Europa kon niet instemmen met de voorwaarden die China wilde opleggen over het aantal journalisten dat mocht deelnemen en de vragen die ze mochten stellen. De Europese Commissie betreurt het dat er geen persconferentie zal zijn.

Na de Chinees-Europese top staat er ook nog een ontmoeting met de Belgische premier Elio Di Rupo (PS) op het programma van Wen.
pi_117038240
Och Japan heeft een veel sterkere en modernere marine. Als het tot klappen komt zit ik mijn geld in op die harakiri plegende oorlogsmisdadigers.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_117140879
Even tussendoor:
Apple maps heeft de oplossing voor het conflict tussen China en Japan: verdubbelen en eentje voor elk land.
  zondag 23 september 2012 @ 10:18:08 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117141008
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 20:57 schreef zuiderbuur het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
quote:
10s.gif Op donderdag 20 september 2012 20:12 schreef zuiderbuur het volgende:
Even tussendoor:

quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 10:09 schreef zuiderbuur het volgende:
Even tussendoor:

Godver nou kappen met dat voordringen van je, ja?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_117141437
Wat nog niet echt doorgesijpeld lijkt in onze media, is de dood van de Japanse ambassadeur in China, Shinichi Nishimiya. Hij was nog geen week benoemd. Je zou bijna denken dat het geen toeval kan zijn, maar blijkbaar denkt de Japanse politie niet dat het verdacht is.

http://www.telegraph.co.u(...)rising-tensions.html

Blijkbaar zijn er ook in Taiwan protesten tegen Japan, maar is de regering daar iets soepeler tegenover Japan. Op de website van Buitenlandse Zaken van Taiwan staat een uitgebreide kijk op de geschiedenis van de kwestie:
http://www.mofa.gov.tw/En(...)66-b873-78a267de8cf1
Het opmerkelijke is dat het eigenlijk als pro-Chinees overkomt. Men steunt op bronnen uit de tijd van de Ming-dynastie.

quote:
8s.gif Op zondag 23 september 2012 10:18 schreef SpecialK het volgende:

Godver nou kappen met dat voordringen van je, ja?
Mag je niet echt zien als voordringen hoor, ik bedoel er eerder mee "heel even iets anders"? :N Ik neem deze topics wel degelijk serieus.
  zondag 23 september 2012 @ 15:21:56 #119
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_117151269
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 10:45 schreef zuiderbuur het volgende:

Mag je niet echt zien als voordringen hoor, ik bedoel er eerder mee "heel even iets anders"? :N Ik neem deze topics wel degelijk serieus.
Was garpig bedoeld. Omdat je steeds post met hetzelfde zinnetje.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  Moderator maandag 24 september 2012 @ 11:14:25 #120
8781 crew  Frutsel
pi_117185576
quote:
Japanse delegatie moet conflict China sussen
TOKIO - Japan stuurt een hoge diplomatieke delegatie naar China in een poging het opgelaaide conflict over de betwiste eilanden te sussen. Dat hebben regeringsfunctionarissen in Tokio maandag gezegd.

Onderminister Chikao Kawai van Buitenlandse Zaken ontmoet tijdens een tweedaags bezoek zijn Chinese ambtgenoot om de kwestie te bespreken. Beide landen zeggen al decennia lang aanspraak te maken op de onbewoonde eilandjes, die rijk zouden zijn aan grondstoffen. Twee Chinese patrouilleschepen arriveerden maandag in de wateren bij de eilandjes.
pi_117187065
quote:
10s.gif Op zondag 23 september 2012 10:09 schreef zuiderbuur het volgende:
Even tussendoor:
Apple maps heeft de oplossing voor het conflict tussen China en Japan: verdubbelen en eentje voor elk land.
[ afbeelding ]
:P
pi_117187498
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Chiko Kawai, wat een naam :')
(ja ik weet dat de andere kawaii met 2 i's is)
pi_117191121
Waarom bemoeit z korea zich hiermee, tenminste het volk, want er zijn protesten tegen japan in zkorea
http://nos.nl/video/422178-antijapan-protesten-in-zuidkorea.html

Is zuid korea politiek gezien pro-china of mogen ze japanners gewoon niet en is de vijand van japan automatisch hun vriend?
pi_117191331
quote:
18s.gif Op maandag 24 september 2012 14:11 schreef damirovic het volgende:
Waarom bemoeit z korea zich hiermee, tenminste het volk, want er zijn protesten tegen japan in zkorea
http://nos.nl/video/422178-antijapan-protesten-in-zuidkorea.html

Is zuid korea politiek gezien pro-china of mogen ze japanners gewoon niet en is de vijand van japan automatisch hun vriend?
Japan claimt ook een andere eilandengroep, namelijk de Dokdo-eilanden.

pi_117197546
島は神聖な日本の土壌である。
Ура для россии
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')