tof, wellicht wel handig om daar eens op te gaan springen om wat meer gevoel te krijgen bij de wat grotere kickersquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:03 schreef saaw het volgende:
Van 31 augustus tot 9 september ligt de airbag in Zoetermeer
1 board aangeven is wat moeilijk aan te geven aangezien er zo veel zijn en iedereen heeft zijn voorkeur voor merken ed, maar je kunt het wel zoeken in bepaalde richtingen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 18:28 schreef AniThing het volgende:
Zou iemand me advies kunnen geven voor aanschaf van een board? Ben zelf +/- 1.80m en 79 kg. Lengte zal gok ik rond de 159 moeten zitten. Schoenmaat is 46, dus moet hoe dan ook een wide board hebben. Ben redelijk ervaren, board nu 4 jaar en doe zowel freeride in de poeder, pistes als funpark. Moeten jullie verder nog iets weten over mijn ervaring of wat dan ook?
Hoop dat iemand me kan helpen!
Mwoah, ik zit zelf aan de 70kg (vorig jaar nog 65 ) en ik heb een 160. Maar ik doe dan ook niets in het parkquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 15:52 schreef Komakie het volgende:
[..]
1 board aangeven is wat moeilijk aan te geven aangezien er zo veel zijn en iedereen heeft zijn voorkeur voor merken ed, maar je kunt het wel zoeken in bepaalde richtingen.
Ik zou 159 al best wel lang vinden. Zeker aangezien je ook niet heel erg zwaar bent. Iets korter zou best kunnen en dan ben je ook iets wendbaarder. Alleen ook niet te kort omdat je anders in de poeder niet vooruit komt.
Daarnaast heb je wel aardig grote voeten dus je zult over het algemeen toch in de boards van minimaal 157/158 terecht komen en dan voornamelijk de Wide bodies. Heel veel kortere opties die ook flink breed zijn heb je niet.
Een lekker breed board van ongeveer 157 met hybrid rocker en een directional shape lijkt me prima.
Kijk eens in de richting van bijvoorbeeld een Burton Custom 157 wide. Dan kom je een heel eind denk ik.
K was zelf vorig jaar aan 't kijken naar de Ride DH2. Wil sowieso een twin tip, en volgens verschillende calculators zat ik rond de 158/159 qua lengte. Heb zelf ook vaker met een 159er geboard en beviel me goed. Wat raden jullie qua stijfheid aan op een schaal van 1 tot 10? Zat zelf te denken aan 5 of 6 of is dit een slecht idee?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:15 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mwoah, ik zit zelf aan de 70kg (vorig jaar nog 65 ) en ik heb een 160. Maar ik doe dan ook niets in het park
Ik dacht zelf ook aan een Custom trouwens, maar dan wel een Custom X. Is misschien wel aan de stijve kant, maar heb zelf wel al gemerkt dat je techniek wel vooruit gaat op een plank die wat minder vergeeflijk is
Is zo'n Custom X qua stijfheid eigenlijk vergelijkbaar met de Supermodel X die er vroeger was? Die Supermodel vond ik namelijk altijd wel lekker stijf zonder dat het té werd. Over deBurner die ik nu heb bestaat niet echt twijfel, daar heb ik een kleine week aan moeten wennen, vooral bij lagere snelheden..
Al die maten en gewichten zijn natuurlijk indicaties, geen regels. M.a.w. Met 86 kg kan je ook gewoon een custom x rijden!quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:57 schreef AniThing het volgende:
[..]
K was zelf vorig jaar aan 't kijken naar de Ride DH2. Wil sowieso een twin tip, en volgens verschillende calculators zat ik rond de 158/159 qua lengte. Heb zelf ook vaker met een 159er geboard en beviel me goed. Wat raden jullie qua stijfheid aan op een schaal van 1 tot 10? Zat zelf te denken aan 5 of 6 of is dit een slecht idee?
EDIT: http://www.blue-tomato.co(...)to?product=300698046 Bij de Custom x staat max rijdersgewicht 84 kg, wat zou betekenen dat ik maar een marge van +/- 4kg heb en dat is een beetje weinig lijkt me.. Ook aangezien ik wel een tijdje met het board wil doen en ik nog een beetje in de groei ben
Custom X moet hij niet gaan rijden als hij ook een beetje park en poeder wil rijden. De Custom X is er alleen in camber dus dan ben je gewoon flink in het nadeel.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:15 schreef NoComment het volgende:
[..]
Mwoah, ik zit zelf aan de 70kg (vorig jaar nog 65 ) en ik heb een 160. Maar ik doe dan ook niets in het park
Ik dacht zelf ook aan een Custom trouwens, maar dan wel een Custom X. Is misschien wel aan de stijve kant, maar heb zelf wel al gemerkt dat je techniek wel vooruit gaat op een plank die wat minder vergeeflijk is
Is zo'n Custom X qua stijfheid eigenlijk vergelijkbaar met de Supermodel X die er vroeger was? Die Supermodel vond ik namelijk altijd wel lekker stijf zonder dat het té werd. Over deBurner die ik nu heb bestaat niet echt twijfel, daar heb ik een kleine week aan moeten wennen, vooral bij lagere snelheden..
Als je een echte twintip wil moet je zeker niet naar een Custom X kijken en als je een echte twin wil, moet je ook niet naar een Custom kijken.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:57 schreef AniThing het volgende:
[..]
K was zelf vorig jaar aan 't kijken naar de Ride DH2. Wil sowieso een twin tip, en volgens verschillende calculators zat ik rond de 158/159 qua lengte. Heb zelf ook vaker met een 159er geboard en beviel me goed. Wat raden jullie qua stijfheid aan op een schaal van 1 tot 10? Zat zelf te denken aan 5 of 6 of is dit een slecht idee?
EDIT: http://www.blue-tomato.co(...)to?product=300698046 Bij de Custom x staat max rijdersgewicht 84 kg, wat zou betekenen dat ik maar een marge van +/- 4kg heb en dat is een beetje weinig lijkt me.. Ook aangezien ik wel een tijdje met het board wil doen en ik nog een beetje in de groei ben
Jij heb toch al van die immense strijkplanken of vergis ik me nu heel erg?quote:Op zaterdag 1 september 2012 22:51 schreef Komakie het volgende:
[..]
Als je een echte twintip wil moet je zeker niet naar een Custom X kijken en als je een echte twin wil, moet je ook niet naar een Custom kijken.
Die gewichtmarges moet je niet naar kijken. Het zou betekenen dat ik op bijna niet 1 board zou kunnen rijden met mijn 95kg, of dat het een 170cm board zou moeten zijn ofzo.
Het is een beetje een indicatie zodat je geen hele rare dingen gaat kiezen. Je moet geen hele korte boards gaan rijden op het moment dat je wat zwaarder bent, maar zoals het aangegeven staat is het eigenlijk niet zo representatief.
Ik? Valt wel mee.quote:Op zondag 2 september 2012 09:40 schreef Fugie het volgende:
[..]
Jij heb toch al van die immense strijkplanken of vergis ik me nu heel erg?
Volgens mij kun je er ook gewone voor gebruiken. Als ze maar een beetje stretsch hebben.quote:Op dinsdag 4 september 2012 10:35 schreef DrukVout het volgende:
Iemand ervaring met het kopen van bretels???
Op mijn eerste broek zat dat en dat vond ik altijd geweldig. Mijn 2de had het niet en vond ik ruk...
Nu heeft mijn derde er wel knopen voor maar geen bretels erbij.
Iemand ervaring met die dingen waar je ze kan kopen? En kan je er ook "gewone" voor gebruiken?
Was je vorig jaar ook met de kerst of daar buiten? Zijn natuurlijk wel zo'n beetje de drukste weken van het jaar dus de kans dat je er echt goedkoop heen kan is niet zo heel groot lijkt me. Met een grotere groep wordt het denk ik wel makkelijker, de grotere appartementen blijven waarschijnlijk langer ongeboekt aangezien je vaker toch met z'n vieren ofzo gaat. Maar wanneer die aanbiedingen verschijnen, geen idee...quote:Op donderdag 6 september 2012 16:59 schreef Chicolate het volgende:
Iemand enig idee wanneer Husk etc hun reizen voor de kerst in de aanbieding gaat gooien? Heb mijn zinnen dit jaar op Les Sybelles gezet, maar wel zo goedkoop mogelijk (iets met studenten die eigenlijk maar 400 te besteden hebben incl vervoer, materiaal en skipas). Op dit moment kom ik nog geen aanbiedingen tegen, dat scheelde vorig jaar wel een euro of 100 pp.
Ik zat daar vorig jaar, voor dat bedrag... Eind januari Via Studentenwintersport.nlquote:Op donderdag 6 september 2012 16:59 schreef Chicolate het volgende:
Iemand enig idee wanneer Husk etc hun reizen voor de kerst in de aanbieding gaat gooien? Heb mijn zinnen dit jaar op Les Sybelles gezet, maar wel zo goedkoop mogelijk (iets met studenten die eigenlijk maar 400 te besteden hebben incl vervoer, materiaal en skipas). Op dit moment kom ik nog geen aanbiedingen tegen, dat scheelde vorig jaar wel een euro of 100 pp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |