abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115530831
Ik heb zojuist geprobeerd online een studentenlimiet aan te vragen bij ABN AMRO. Dit houdt in dat je rood mag staan tot een bepaald bedrag, tegen een relatief lage rente. Tot mijn grote verbazing is dit, na een automatische check bij het BKR, geweigerd! Ik heb een studieschuld van bijna 20k en volgend jaar heb ik geen stufi meer, maar daar kan het toch niet aan liggen? Iedere student heeft wel zo'n schuld na een aantal jaar lijkt me. Verder heb ik nog nooit ergens een schuld gehad. Ik heb een credit card, maar die gebruik ik amper en ik heb altijd alles direct terug betaald.

Weet iemand waar dit misschien aan zou kunnen liggen? Heeft het nut om naar de bank te gaan en te zeuren als ik online ben afgewezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 13-08-2012 22:31:53 ]
pi_115530924
Te weinig inkomsten
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115530960
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Te weinig inkomsten
Het is een studentenlimiet, inkomsten hebben uit arbeid is geen vereiste. Vandaar dat ik het onbegrijpelijk vind dat ik afgewezen ben.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:53:55 #4
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115531002
Geen stufi...en al een schuld.
pi_115531122
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:53 schreef maickeltje het volgende:
Geen stufi...en al een schuld.
Dat zeg ik.
Te weinig inkomsten.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:56:56 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115531189
Maar even achteraan gaan. En misschien je BKR-status opvragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115531206
Ik ontvang een lening van DUO en ik heb een bijbaan, dus geld is er wel. Je kan mij niet vertellen dat mijn financiële situatie zoveel slechter is dan menig ander student, ik ken mensen die al jaren rood staan met zo'n limiet. :(
pi_115531415
Heb je al ergens een betaalrekening?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:00:28 #9
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_115531419
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:57 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Ik ontvang een lening van DUO en ik heb een bijbaan, dus geld is er wel. Je kan mij niet vertellen dat mijn financiële situatie zoveel slechter is dan menig ander student, ik ken mensen die al jaren rood staan met zo'n limiet. :(
heb je wel eens telefoonrekeningen neit (op tijd) betaalt?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_115531457
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:00 schreef Matty___ het volgende:

[..]

heb je wel eens telefoonrekeningen neit (op tijd) betaalt?
Nooit. Ik heb nog nooit een gebrek aan geld gehad op mijn rekening voor een betaling.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:00 schreef Gravedigger het volgende:
Heb je al ergens een betaalrekening?
Alleen bij ABN, een studentenrekening.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:01:56 #11
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_115531518
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Nooit. Ik heb nog nooit een gebrek aan geld gehad op mijn rekening voor een betaling.

[..]

Alleen bij ABN, een studentenrekening.
spendeer 25 euro voor het op vragen van je bkr registratie en je weet meer.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_115531575
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef Matty___ het volgende:

[..]

spendeer 25 euro voor het op vragen van je bkr registratie en je weet meer.
4,50 euro
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:02:59 #13
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_115531585
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

4,50 euro
oh nog beter
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:07:43 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115531892
Misschien weet de ABN-Amro ook dat je volgend jaar geen stufi meer hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115531904
Als ik het goed begrijp sta ik sowieso positief geregistreerd bij het BKR, omdat ik dus een credit card heb (zelfs zonder schuld). Ik hoop maar dat dit de reden is waarom ik afgewezen ben. Ik zal morgen wel even naar de bank gaan. Is het niet zo dat ze mij horen te vertellen waarom ze mij afwijzen? Ik zit tijdelijk even krap bij kas dus wil geen 4,50 betalen. :')
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:12:20 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115532228
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Als ik het goed begrijp sta ik sowieso positief geregistreerd bij het BKR, omdat ik dus een credit card heb (zelfs zonder schuld). Ik hoop maar dat dit de reden is waarom ik afgewezen ben. Ik zal morgen wel even naar de bank gaan. Is het niet zo dat ze mij horen te vertellen waarom ze mij afwijzen? Ik zit tijdelijk even krap bij kas dus wil geen 4,50 betalen. :')
Als dat het probleem is, dan wil ik dat ook wel aan je overmaken, dat meen ik.
pi_115532825
Het hebben van een creditcard levert niet per sé een BKR registratie op. Zo heb ik bijvoorbeeld een CC van de ING, waarbij éénmaal in de maand het openstaande saldo direct wordt afgeschreven van mijn betaalrekening. Deze kaart staat niet geregistreerd bij het BKR: logisch, het is immers geen krediet. Je kunt ook 'gespreid terugbetalen' aanvragen op de CC. En dat wordt dan wel geregistreerd bij BKR, want dat is WEL een krediet.

Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij een energiebedrijf staan niet geregistreerd. Ook studiefinancieringen van DUO, de voormalige Informatie Beheer Groep, worden niet bij BKR geregistreerd. Ook onbetaalde telefoonrekeningen worden niet (meer) geregistreerd bij BKR. Ook weer logisch, want ook dit zijn geen kredieten.

Als, zoals jij aangeeft, de CC de enige (mogelijke) BKR registratie zou kunnen zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat dat de reden voor afwijzing is. Ik zou dus even gaan navragen om welke reden je verzoek niet is geaccepteerd :)
pi_115532986
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:21 schreef actuarisje het volgende:
Het hebben van een creditcard levert niet per sé een BKR registratie op. Zo heb ik bijvoorbeeld een CC van de ING, waarbij éénmaal in de maand het openstaande saldo direct wordt afgeschreven van mijn betaalrekening. Deze kaart staat niet geregistreerd bij het BKR: logisch, het is immers geen krediet. Je kunt ook 'gespreid terugbetalen' aanvragen op de CC. En dat wordt dan wel geregistreerd bij BKR, want dat is WEL een krediet.

Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij een energiebedrijf staan niet geregistreerd. Ook studiefinancieringen van DUO, de voormalige Informatie Beheer Groep, worden niet bij BKR geregistreerd. Ook onbetaalde telefoonrekeningen worden niet (meer) geregistreerd bij BKR. Ook weer logisch, want ook dit zijn geen kredieten.

Als, zoals jij aangeeft, de CC de enige (mogelijke) BKR registratie zou kunnen zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat dat de reden voor afwijzing is. Ik zou dus even gaan navragen om welke reden je verzoek niet is geaccepteerd :)
Ik heb een CC met gespreid betalen, en ik heb dat altijd netjes terugbetaald aan het eind van de maand. Als dat het probleem niet is maak ik mij eigenlijk wel zorgen.

quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als dat het probleem is, dan wil ik dat ook wel aan je overmaken, dat meen ik.
Dat hoeft nou ook weer niet. :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:32:05 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115533466
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:32 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe vraag ik mijn gegevens op?

U kunt uw gegevens opvragen via iedere bank in Nederland, ook als u hier geen klant bent.(let op dit kan alleen als de bank een kasfunctie heeft). Het opvragen van uw gegevens doet u als volgt:

- Bij iedere bank in Nederland ligt een consumentenbrochure 'Wat doet BKR voor mij?' Aan deze
brochure is een aanvraagformulier gehecht. Dit aanvraagformulier vult u in.

- U overhandigt het ingevulde formulier aan de bankmedewerker en u identificeert zich met een
geldig identiteitsbewijs.

- U betaalt de bankmedewerker ¤ 4,95. Dit zijn de kosten voor het doen aanvragen van een inzage.

- De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Normaal gesproken ontvangt u binnen
vijf werkdagen het gevraagde overzicht op het opgegeven adres.

U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Van tevoren dient u wel telefonisch een afspraak te maken. U dient het bedrag van ¤ 4,95 contant te betalen en het vertonen van een geldig legitimatiebewijs is verplicht. Voor het maken van een afspraak kunt u ons op werkdagen bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur via telefoonnummer 0900 – 257 84 35 (¤ 0,15 per minuut).

Bron: http://bkr.nl/Consumenten/Veelgestelde-vragen/
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:35:08 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115533680
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:23 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Geen punt. Ik bedoel als je krap bij kas zit, en je wilt weten hoe je ervoor staat bij het BKR, dan is het voor het goede doel. Misschien toch handig om je gegevens op te vragen. Dan weet je waar het mis is gegaan. Bij de bank of dat het aan je BKR registratie ligt. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:35:52 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115533729
Je kunt al geen 4,50 missen?
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:38:48 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115533914
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:35 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt al geen 4,50 missen?
Ik lees net dat de kosten ¤ 4,95 zijn voor een inzage in je BKR gegevens.
pi_115533950
quote:

Weird want ook ik heb een ING card en die staat wel bij het bkr :?
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:40:29 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115534036
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Weird want ook ik heb een ING card en die staat wel bij het bkr :?
Met gespreid betalen of wordt elke maand van je lopende rekening afgeschreven?
pi_115534061
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:23 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Ik heb een CC met gespreid betalen, en ik heb dat altijd netjes terugbetaald aan het eind van de maand. Als dat het probleem niet is maak ik mij eigenlijk wel zorgen.

[..]

Wat is het limiet van je creditcard dan? Gewoon EUR 1000,-? Ik heb tijdens mijn studententijd altijd een CC van 1000 gehad + een krediet van 1000 (bij de ABN). CC had wel volledige betaling overigens. Bij de Rabo werkt het net zo eenvoudig. Je kan daar (mits je geen andere BKR registraties hebt) gewoon een CC van 1000 met volledige betaling + een krediet van 1000 krijgen alleen op basis van stufi.
pi_115534113
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Met gespreid betalen of wordt elke maand van je lopende rekening afgeschreven?
Volgens mij het eerste.
Dat zal dan ook wel de reden zijn hmm.

Nou ja gelukkig ervanaf binnenkort.
pi_115534186
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Volgens mij het eerste.
Dat zal dan ook wel de reden zijn hmm.

Nou ja gelukkig ervanaf binnenkort.
Dat zal inderdaad de reden zijn. Een creditcard met gespreide betaling is in feite gewoon een doorlopend krediet met een pasje.

Ik heb zelf een World Card van Visa via ICS en zonder dat ze het je vragen op je aanmeldformulier krijg je de mogelijkheid tot gespreide betaling (dus een kredietregistratie bij het BKR). Beetje lomp vind ik dat.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:43:33 #28
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115534209
ABN AMRO is bij online-aanvragen vrij streng en wijst snel af. Bel eens op of ga eens langs, dat maakt wel verschil.
pi_115534386
Kan ook zijn dat 1 van je huisgenoten een slechte BKR notering hebben je de ABN je dus afgewezen heeft om je woonadres
pi_115534455
Ik heb trouwens geen CC met gespreid betalen, maar eentje die je iedere maand terugbetaalt. Ik was even in de war.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Kan ook zijn dat 1 van je huisgenoten een slechte BKR notering hebben je de ABN je dus afgewezen heeft om je woonadres
Oh echt? De vorige bewoner van mijn vorige studentenkamer had namelijk een schuld en die stond zelfs nog een tijdje op dat adres ingeschreven toen ik er al woonde. Zou dat uit kunnen maken?

quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:43 schreef Lienekien het volgende:
ABN AMRO is bij online-aanvragen vrij streng en wijst snel af. Bel eens op of ga eens langs, dat maakt wel verschil.
Ik hoop het maar, ik ga er morgen heen.
pi_115534708
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:47 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Ik heb trouwens geen CC met gespreid betalen, maar eentje die je iedere maand terugbetaalt. Ik was even in de war.

[..]

Oh echt? De vorige bewoner van mijn vorige studentenkamer had namelijk een schuld en die stond zelfs nog een tijdje op dat adres ingeschreven toen ik er al woonde. Zou dat uit kunnen maken?

[..]

Ik hoop het maar, ik ga er morgen heen.
Lijkt me erg vergezocht, maar je weet het nooit. Kreeg je verder geen toelichting waarom het was afgewezen? Idd even langsgaan morgen, laat je wel even weten wat het nou was?
pi_115546116
BKR-gegevens opvragen.

Of eerst gewoon telefonisch een aanvraag doen en als het dan weer wordt afgewezen naar de reden vragen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_115547653
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Dat zal dan wel niet lang meer duren, aangezien je kennelijk geen krediet krijgt, plus:

quote:
0s.gif [b]Op maandag 13 augustus 2012 22:07 s Ik zit tijdelijk even krap bij kas dus wil geen 4,50 betalen. :')
:')

Verder compleet terecht, verstandig en in lijn met de huidige trend in de samenleving dat ze je geen krediet geven. Je hebt slechts een bijbaan, stufi (dat is geen inkomen, maar slechts een stijgende lening, dat is dus al krediet) en in de huidige economische geen baangarantie voor na je studie. Daar tegenover staat 20k schuld. En jij wilt nog meer gaan lenen? 8)7

Je gaat een alcoholverslaafde toch ook geen heroine geven... :P
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_115547731
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat zal dan wel niet lang meer duren, aangezien je kennelijk geen krediet krijgt, plus:

[..]

Verder compleet terecht, verstandig en in lijn met de huidige trend in de samenleving dat ze je geen krediet geven. Je hebt slechts een bijbaan, stufi (dat is geen inkomen, maar slechts een stijgende lening, dat is dus al krediet) en in de huidige economische geen baangarantie voor na je studie. Daar tegenover staat 20k schuld. En jij wilt nog meer gaan lenen? 8)7

Je gaat een alcoholverslaafde toch ook geen heroine geven... :P
Het is terecht als de ABN Amro vindt dat het terecht is, als ze je geen geld willen lenen dan doen ze het niet en waarom moeten ze zelf weten.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_115547746
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 10:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het is terecht als de ABN Amro vindt dat het terecht is, als ze je geen geld willen lenen dan doen ze het niet en waarom moeten ze zelf weten.
Precies.

Zou iemand in dit topic 1000 euro aan TS willen lenen? Nee? Daarom ABN dus ook niet. Duh.
pi_115549527
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
dus je kan geen 4,50 betalen, hebt 20.000 euro lening en wilt nog meer bijlenen? are you fucking kidding me? hoe kan iemand bij de bank jou serieus nemen als jij jezelf niet serieus neemt? :7
pi_115549593
Als je een CC hebt, sta je geregistreerd. Dit is de reden.
Tijdens het tekenen van mijn hypotheek moest ik alle krediet kaarten ook opzeggen omdat het anders niet goedgekeurd zou worden.

Verder geen schulden.
pi_115549645
TS is echt het wandelend voorbeeld van kredietchecks die hun nut bewijzen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:34:23 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115549669
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:31 schreef BadderAapje het volgende:
Als je een CC hebt, sta je geregistreerd. Dit is de reden.
Tijdens het tekenen van mijn hypotheek moest ik alle krediet kaarten ook opzeggen omdat het anders niet goedgekeurd zou worden.

Verder geen schulden.
Waarom zou je geen roodstand kunnen aanvragen als je een creditcard hebt?
pi_115549823
Dat ik het ook niet kon toendertijd, zelf ook ABN.
Inkomsten hadden er ook mee te maken natuurlijk, maar als ik te weinig inkomsten had en al vermeld stond kon ik het wel vergeten.
pi_115550082
Je kunt bij de ABN geen doorlopend krediet aanvragen als je geen studiefinanciering ontvangt. Een lening telt niet als stufi.
pi_115550339
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zou je geen roodstand kunnen aanvragen als je een creditcard hebt?
Omdat een CC meestal als roodstand gezien word.

Zo is het mij ooit uitgelegd tenminste door een bank figuur.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 11:58:22 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115550389
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja, en het gaat om meer dan alleen wel of niet een creditcard.
pi_115550555
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 11:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn bank een credit card, doorlopend krediet en een studentenlening. Dus het kán wel.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 12:26:22 #45
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115551247
Het ligt aan je CC.
Je hebt ergens in je studentenbestaan de "Gespreid Betalen Faciliteit" aangevinkt, zo gok ik, terwijl je dit beter op "Maandelijks 100% van het uitstaand saldo via automatische incasso betalen" had kunnen laten staan.

Daarnaast is geen geld hebben om ¤ 4,95 te betalen natuurlijk een teken aan de wand.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_115554003
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 12:04 schreef MWP het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn bank een credit card, doorlopend krediet en een studentenlening. Dus het kán wel.
Wees er maar trots op :')
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:43:24 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554248
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij rood staat?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:43:54 #48
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554272
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wie zegt dat hij rood staat?
Waarom heb je een doorlopend krediet en een studentenlening nodig?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:45:22 #49
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554328
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Waarom stel je die vraag?
pi_115554349
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het wel of niet in gebruik hebben van die mogelijk tot roodstand iets met mijn post te maken heeft?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:46:56 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554377
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:45 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waarom denk jij dat het wel of niet in gebruik hebben van die mogelijk tot roodstand iets met mijn post te maken heeft?
Waarom zeg jij dan zo smalend dat hij er maar trots op moet zijn?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:47:27 #52
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554398
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat ik het eens ben met Whuzz dat een credit card, een doorlopend krediet en een studentenlening geen positieve assets zijn, of hij nu rood staat met zijn credit card of niet. Een doorlopend krediet en een studentenlening zijn gewoon twee tekenen van een moeilijk huishoudboekje.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:48:40 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554444
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Omdat ik het eens ben met Whuzz dat een credit card, een doorlopend krediet en een studentenlening geen positieve assets zijn, of hij nu rood staat met zijn credit card of niet. Een doorlopend krediet en een studentenlening zijn gewoon twee tekenen van een moeilijk huishoudboekje.
Niet per definitie.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:49:36 #54
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554491
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet per definitie.
Een credit card niet, dat ben ik met je eens.
Ook een studentenlening kan in sommige gevallen nog verklaard worden.
Maar een doorlopend krediet daar bovenop :{.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:50:32 #55
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554533
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een credit card niet, dat ben ik met je eens.
Ook een studentenlening kan in sommige gevallen nog verklaard worden.
Maar een doorlopend krediet daar bovenop :{.
Weet jij veel waarom hij het ooit heeft aangevraagd?
pi_115554542
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:46 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zeg jij dan zo smalend dat hij er maar trots op moet zijn?
Omdat ik het onverstandig en uh... 'oncool / niet stoer / niet iets om trots op te zijn' vind om zoveel leenfaciliteiten te hebben. En of hij er dan wel of niet op rood staat doet er voor mij weinig toe.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet per definitie.
Niet per *jouw* definitie.

quote:
Nee, maar het blijft niet iets om trots op te zijn ;)

Ben jij z'n moeder ofzo, dat je hem zo verdedigd? Gevoelig snaartje, dat zoonlief zoveel kredieten nodig heeft? ;)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:52:19 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Omdat ik het onverstandig en uh... 'oncool / niet stoer / niet iets om trots op te zijn' vind om zoveel leenfaciliteiten te hebben. En of hij er dan wel of niet op rood staat doet er voor mij weinig toe.

[..]

[..]

En wie begon er nou over dat hij er al dan niet trots op kon zijn?

dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:52:55 #58
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554626
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik niet. Ik weet niet waarom hij een cc heeft aangevraagd, of een studentenlening, of een doodlopend krediet. Daarom stelde ik ook de vraag:

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:52:59 #59
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:50 schreef Whuzz het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ben jij z'n moeder ofzo, dat je hem zo verdedigd? Gevoelig snaartje, dat zoonlief zoveel kredieten nodig heeft? ;)
Nee. Jouw reactie deed gewoon niet ter zake.
pi_115554661
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Volgens *jouw* definitie zeker weer :? :')
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:54:47 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:53 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Volgens *jouw* definitie zeker weer :? :')
Het doet voor beantwoording van de vraag van TS gewoon niet ter zake.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:55:03 #62
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554712
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik zou het iets vinden om trots op te zijn als de user in kwestie zijn doorlopend krediet had afgelost en zijn studielening had stopgezet. Of het nu dom is, laat ik even in het midden, maar ik blijf erbij dat het tekenen zijn van een moeilijk huishoudboekje; m.a.w. tekenen dat hij ergens in zijn korte studentenbestaan geld tekort kwam.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:55:50 #63
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:55 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zou het iets vinden om trots op te zijn als de user in kwestie zijn doorlopend krediet had afgelost en zijn studielening had stopgezet. Of het nu dom is, laat ik even in het midden, maar ik blijf erbij dat het tekenen zijn van een moeilijk huishoudboekje; m.a.w. tekenen dat hij ergens in zijn korte studentenbestaan geld tekort kwam.
De user in kwestie, gaf die aan dat hij er trots op was?
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:57:05 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554810
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De user in kwestie, gaf die aan dat hij er trots op was?
De user in kwestie bracht het neutraal, als mogelijkheid voor TS.
Daar kan best smalend (Whuzz) of vragend (ondergetekende) op gereageerd worden.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:58:01 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554848
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

De user in kwestie bracht het neutraal, als mogelijkheid voor TS.
Daar kan best smalend (Whuzz) of vragend (ondergetekende) op gereageerd worden.
Ja, dat kan. En ik kan daar best op reageren dat ik die opmerking en vraag niet ter zake vind doen.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 13:58:54 #66
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115554886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat kan. En ik kan daar best op reageren dat ik die opmerking en vraag niet ter zake vind doen.
Dat kan ook. Maar je begon over rood staan.
Het feit dat iemand met zijn betaalrekening netjes in de zwarte cijfers blijft, maar daarvoor wel een lening en een krediet nodig heeft, zijn vormen van verkapt rood staan, natuurlijk.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:00:08 #67
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115554942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:58 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat kan ook. Maar je begon over rood staan.
Het feit dat iemand met zijn betaalrekening netjes in de zwarte cijfers blijft, maar daarvoor wel een lening en een krediet nodig heeft, zijn vormen van verkapt rood staan, natuurlijk.
Ik ken verder zijn situatie niet. En die interesseert me ook niet. En het interesseert me ook niet wat een ander in dit topic daar verder van vindt want het heeft niks te maken met zijn reactie en de relevantie van zijn reactie.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:02:34 #68
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_115555038
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik ken verder zijn situatie niet. En die interesseert me ook niet. En het interesseert me ook niet wat een ander in dit topic daar verder van vindt want het heeft niks te maken met zijn reactie en de relevantie van zijn reactie.
Wij kennen alledrie zijn situatie niet, jouw speculatieve vraag was, voordat je het neutrale midden probeerde te bewaren, of hij rood stond of niet. Daarmee worden verdere speculaties aangewakkerd.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:02:40 #69
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_115555042
quote:

BAZENKAART VAN ING *O*
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:23:59 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115555807
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:57 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Nou, 20k is niet mis.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 14:25:30 #71
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_115555853
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:50 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Ik heb zojuist geprobeerd online een studentenlimiet aan te vragen bij ABN AMRO. Dit houdt in dat je rood mag staan tot een bepaald bedrag, tegen een relatief lage rente. Tot mijn grote verbazing is dit, na een automatische check bij het BKR, geweigerd! Ik heb een studieschuld van bijna 20k en volgend jaar heb ik geen stufi meer, maar daar kan het toch niet aan liggen? Iedere student heeft wel zo'n schuld na een aantal jaar lijkt me. Verder heb ik nog nooit ergens een schuld gehad. Ik heb een credit card, maar die gebruik ik amper en ik heb altijd alles direct terug betaald.

Weet iemand waar dit misschien aan zou kunnen liggen? Heeft het nut om naar de bank te gaan en te zeuren als ik online ben afgewezen?
Tuurlijk joh, iedere student heeft een schuld van 20K :')
pi_115560884
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 13:37 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Trots? Welnee, handig eerder. Waarbij ik de correctie moet maken dat ik geen doorlopend krediet heb, maar dat ik rood mag staan -- ik dacht dat dat hetzelfde was, maar dat is blijkbaar niet zo :)

Ik vind de discussie hierboven trouwens wat vreemd. Een credit card is niet per definitie een teken van een slecht huishoudboekje. Dat impliceert namelijk dat je een CC gebruikt als manier om aankopen te doen waar je (nog) niet voor kunt betalen. Dit terwijl een credit card bij bijvoorbeeld Amazon en diverse luchtvaart- en autoverhuurbedrijven de enige manieren van betalen zijn.

Dat telt trouwens ook in het buitenland (in het bijzonder buiten Europa), genoeg plekken waar een Maestro-pas niet wordt geaccepteerd maar een Visa- of Mastercard wel,

Voor wat betreft het roodstaan is dat een bijzonder handige functie om niet voor verrassingen te komen staan als ik boodschappen doe terwijl net het collegegeld o.i.d. is afgeschreven.

Maar enfin, het ging niet om mijn situatie maar om de vraag of je bij een bank een credit card én een studentenlimiet (zo heet dat dus?) mag aanvragen, in het bijzonder als je ook nog bijleent bij de IB-groep. En dat mag dus gewoon :)
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:18:46 #73
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_115563507
quote:

[..]

Waarom wil je dan rood kunnen staan?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_115568404
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 14:25 schreef Bangarang het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, iedere student heeft een schuld van 20K :')
Als je uitwonend bent gaat dat snel hoor, en al helemaal als je een aanvullende beurs erbij hebt. Zelfs met alleen een basisbeurs heb je al 7000 euro schuld incl OV. 20k is echt niet veel, dat bouw je zo op, ook zonder bijlenen.

Ik ben vandaag naar ABN AMRO gegaan. Totaal geen problemen, heb zonder gezeur een doorlopend krediet gekregen. Die automatische beoordeler deugt gewoon niet. Meneer was er ook van op de hoogte dat ik een creditcard heb. Heb alleen niet gezegd dat ik online afgewezen ben, ik kijk wel uit.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 17:18 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarom wil je dan rood kunnen staan?
Omdat ik het binnenkort misschien (tijdelijk) nodig zal hebben.

En iedereen die zeurt over lenen en schuld.. wat wil je dan, dat ik stop met studeren? :') Dat is lekker, dan heb ik nog veel meer schuld. Uitwonend studeren is duur, vooral met de boete, je moet wel full-time werken om dan rond te komen. Als je daarnaast ook full-time studeert heb je dus totaal geen leven meer. Nee, dan heb ik liever een schuld die ik na mijn studie terugbetaal. Ik heb het idee dat veel mensen in dit topic niet weten hoe duur het is om een zelfstandige student te zijn. Huur, collegegeld, langstudeerboete, eten, kleren, verzekeringen, telefoon, boekenkosten, tandartskosten etc, het komt niet allemaal uit de lucht vallen!

De creditcard gebruik ik overigens alleen voor online betalingen, niet vanwege een tekort aan geld. En als ik rood sta is het ook voordeliger om met de CC te betalen denk ik? Dan wordt het pas later van mijn rekening afgeschreven en betaal ik dus een tijdje geen rente over het bedrag. Allemaal handig dus.

[ Bericht 12% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 14-08-2012 19:59:32 ]
pi_115569485
Och, ik moet denken aan mijn ervaringen met de ABN. Ik kreeg als student daar geen CC. Ze zijn soms het spoor bijster. Maar wel in reclames uiten dat je met de studentenrekening een CC krijgt. Ja, ja, oplichterij noem ik het. :7
pi_115569781
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:38 schreef PindakaasMetVlokken het volgende: En iedereen die zeurt over lenen en schuld.. wat wil je dan, dat ik stop met studeren? :') Dat is lekker, dan heb ik nog veel meer schuld. Uitwonend studeren is duur, vooral met de boete, je moet wel full-time werken om dan rond te komen. Als je daarnaast ook full-time studeert heb je dus totaal geen leven meer. Nee, dan heb ik liever een schuld die ik na mijn studie terugbetaal. Ik heb het idee dat veel mensen in dit topic niet weten hoe duur het is om een zelfstandige student te zijn. Huur, collegegeld, langstudeerboete, eten, kleren, verzekeringen, telefoon, boekenkosten, tandartskosten etc, het komt niet allemaal uit de lucht vallen!
Wacht maar tot je werkt. Nee, serieus, ik had ook een krappe 20k schuld, en het is best te doen, en ik heb het geluk dat ik een 'veilige' studie heb gekozen (technisch gericht) maar de vaste lasten als starter zijn ook niet mis. Dan wil je toch wel je eigen autootje waar je op kan vertrouwen. Je moet je huis uit en een woning onder de 600 euro per maand is niet makkelijk te vinden. Weg zijn alle voordeeltjes. Afbetalen studieschuld kan ook opeens 200 euro per maand van je netto-inkomen opzuigen. En oeps, sporten kost nu wel opeens echt geld.

En dan zie je dat je vaste lasten als snel boven de 1000 euro netto uitstijgen. Nou dat is fijn als je startsalaris rond de 1700 euro netto is. Ja, je houdt geld over maar echt luxe is het niet.
pi_115569929
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 20:14 schreef skrn het volgende:

[..]

Wacht maar tot je werkt. Nee, serieus, ik had ook een krappe 20k schuld, en het is best te doen, en ik heb het geluk dat ik een 'veilige' studie heb gekozen (technisch gericht) maar de vaste lasten als starter zijn ook niet mis. Dan wil je toch wel je eigen autootje waar je op kan vertrouwen. Je moet je huis uit en een woning onder de 600 euro per maand is niet makkelijk te vinden. Weg zijn alle voordeeltjes. Afbetalen studieschuld kan ook opeens 200 euro per maand van je netto-inkomen opzuigen. En oeps, sporten kost nu wel opeens echt geld.

En dan zie je dat je vaste lasten als snel boven de 1000 euro netto uitstijgen. Nou dat is fijn als je startsalaris rond de 1700 euro netto is. Ja, je houdt geld over maar echt luxe is het niet.
Na mijn studie kan ik nog ruim een jaar in mijn kamer blijven en alle studiekosten vallen weg, dus dan wordt het tijdelijk wel een heel stuk ruimer financieel gezien, in die tijd moet ik toch veel van die schuld af kunnen lossen mits ik werk vind. Dingen zoals een auto zijn niet belangrijk voor me. Gezien de pauperstudentenlevensstandaard die ik gewend ben vermoed ik dat ik mij prima zal redden met een startsalaris.

Duur sporten is wel klote. :( Gelukkig loopt mijn abo iedere keer af in Mei, dus vlak voordat ik afstudeer kan ik nog een goedkoop jaar nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 14-08-2012 20:49:29 ]
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:33:10 #78
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_115572869
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 19:38 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Als je uitwonend bent gaat dat snel hoor, en al helemaal als je een aanvullende beurs erbij hebt. Zelfs met alleen een basisbeurs heb je al 7000 euro schuld incl OV. 20k is echt niet veel, dat bouw je zo op, ook zonder bijlenen.

Ik ben vandaag naar ABN AMRO gegaan. Totaal geen problemen, heb zonder gezeur een doorlopend krediet gekregen. Die automatische beoordeler deugt gewoon niet. Meneer was er ook van op de hoogte dat ik een creditcard heb. Heb alleen niet gezegd dat ik online afgewezen ben, ik kijk wel uit.

[..]

Omdat ik het binnenkort misschien (tijdelijk) nodig zal hebben.

En iedereen die zeurt over lenen en schuld.. wat wil je dan, dat ik stop met studeren? :') Dat is lekker, dan heb ik nog veel meer schuld. Uitwonend studeren is duur, vooral met de boete, je moet wel full-time werken om dan rond te komen. Als je daarnaast ook full-time studeert heb je dus totaal geen leven meer. Nee, dan heb ik liever een schuld die ik na mijn studie terugbetaal. Ik heb het idee dat veel mensen in dit topic niet weten hoe duur het is om een zelfstandige student te zijn. Huur, collegegeld, langstudeerboete, eten, kleren, verzekeringen, telefoon, boekenkosten, tandartskosten etc, het komt niet allemaal uit de lucht vallen!

De creditcard gebruik ik overigens alleen voor online betalingen, niet vanwege een tekort aan geld. En als ik rood sta is het ook voordeliger om met de CC te betalen denk ik? Dan wordt het pas later van mijn rekening afgeschreven en betaal ik dus een tijdje geen rente over het bedrag. Allemaal handig dus.
Ik was van mening dat dit bedrag alleen maar extra bijlenen was. Ik ben ook uitwonend en ga er van uit dat mijn studieschuld 0 is, aangezien ik mijn studie gewoon binnen de termijn afrond en geen boete ga oplopen.
pi_115572954
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:33 schreef Bangarang het volgende:

[..]

Ik was van mening dat dit bedrag alleen maar extra bijlenen was. Ik ben ook uitwonend en ga er van uit dat mijn studieschuld 0 is, aangezien ik mijn studie gewoon binnen de termijn afrond en geen boete ga oplopen.
Mja, ABN AMRO wil graag de hele schuld weten (inclusief voorlopige schuld), vandaar dat ik dat ook maar in dit topic gezet heb. Mijn definiteve schuld is erg laag aangezien ik pas net begonnen ben met lenen.

Die online app weigerde me trouwens ook toen ik uit nieuwsgierigheid een schuld van 0 invulde.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:37:30 #80
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115573042
Ik zei het toch.

Je snapt trouwens niet wat dan de zin is van de online-opties. Je schrikt vooral mensen af, lijkt me.
pi_115573187
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:37 schreef Lienekien het volgende:
Ik zei het toch.

Je snapt trouwens niet wat dan de zin is van de online-opties. Je schrikt vooral mensen af, lijkt me.
De online applicatie is waarschijnlijk erg streng omdat het niet de bedoeling is dat deze ooit iemand accepteert die normaal gesproken door een medewerker geweigerd zou worden.
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 21:53:31 #82
369304 Bangarang
is een boomerang
pi_115573784
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 21:35 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Mja, ABN AMRO wil graag de hele schuld weten (inclusief voorlopige schuld), vandaar dat ik dat ook maar in dit topic gezet heb. Mijn definiteve schuld is erg laag aangezien ik pas net begonnen ben met lenen.

Die online app weigerde me trouwens ook toen ik uit nieuwsgierigheid een schuld van 0 invulde.
Zeg dan gewoon het bedrag dat je als superstufi aan hebt gezet. Dan kom je al een stuk serieuzer over dan dat je zegt dat je een virtuele schuld hebt van 20k. Dan verklaart iedereen je voor een idioot.
pi_115579300
Studieschuld van 20.000 euro....
Daar doe je 11+ jaar over om die terug te betalen als je elke maand 150 euro aflost.
Dat is toch elke maand 150 euro die je moet missen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')