abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115530831
Ik heb zojuist geprobeerd online een studentenlimiet aan te vragen bij ABN AMRO. Dit houdt in dat je rood mag staan tot een bepaald bedrag, tegen een relatief lage rente. Tot mijn grote verbazing is dit, na een automatische check bij het BKR, geweigerd! Ik heb een studieschuld van bijna 20k en volgend jaar heb ik geen stufi meer, maar daar kan het toch niet aan liggen? Iedere student heeft wel zo'n schuld na een aantal jaar lijkt me. Verder heb ik nog nooit ergens een schuld gehad. Ik heb een credit card, maar die gebruik ik amper en ik heb altijd alles direct terug betaald.

Weet iemand waar dit misschien aan zou kunnen liggen? Heeft het nut om naar de bank te gaan en te zeuren als ik online ben afgewezen?

[ Bericht 1% gewijzigd door PindakaasMetVlokken op 13-08-2012 22:31:53 ]
pi_115530924
Te weinig inkomsten
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_115530960
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Te weinig inkomsten
Het is een studentenlimiet, inkomsten hebben uit arbeid is geen vereiste. Vandaar dat ik het onbegrijpelijk vind dat ik afgewezen ben.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:53:55 #4
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_115531002
Geen stufi...en al een schuld.
pi_115531122
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:53 schreef maickeltje het volgende:
Geen stufi...en al een schuld.
Dat zeg ik.
Te weinig inkomsten.
  maandag 13 augustus 2012 @ 21:56:56 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115531189
Maar even achteraan gaan. En misschien je BKR-status opvragen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_115531206
Ik ontvang een lening van DUO en ik heb een bijbaan, dus geld is er wel. Je kan mij niet vertellen dat mijn financiële situatie zoveel slechter is dan menig ander student, ik ken mensen die al jaren rood staan met zo'n limiet. :(
pi_115531415
Heb je al ergens een betaalrekening?
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:00:28 #9
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_115531419
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 21:57 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Ik ontvang een lening van DUO en ik heb een bijbaan, dus geld is er wel. Je kan mij niet vertellen dat mijn financiële situatie zoveel slechter is dan menig ander student, ik ken mensen die al jaren rood staan met zo'n limiet. :(
heb je wel eens telefoonrekeningen neit (op tijd) betaalt?
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_115531457
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:00 schreef Matty___ het volgende:

[..]

heb je wel eens telefoonrekeningen neit (op tijd) betaalt?
Nooit. Ik heb nog nooit een gebrek aan geld gehad op mijn rekening voor een betaling.

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:00 schreef Gravedigger het volgende:
Heb je al ergens een betaalrekening?
Alleen bij ABN, een studentenrekening.
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:01:56 #11
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_115531518
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Nooit. Ik heb nog nooit een gebrek aan geld gehad op mijn rekening voor een betaling.

[..]

Alleen bij ABN, een studentenrekening.
spendeer 25 euro voor het op vragen van je bkr registratie en je weet meer.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_115531575
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:01 schreef Matty___ het volgende:

[..]

spendeer 25 euro voor het op vragen van je bkr registratie en je weet meer.
4,50 euro
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:02:59 #13
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_115531585
quote:
1s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

4,50 euro
oh nog beter
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:07:43 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115531892
Misschien weet de ABN-Amro ook dat je volgend jaar geen stufi meer hebt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115531904
Als ik het goed begrijp sta ik sowieso positief geregistreerd bij het BKR, omdat ik dus een credit card heb (zelfs zonder schuld). Ik hoop maar dat dit de reden is waarom ik afgewezen ben. Ik zal morgen wel even naar de bank gaan. Is het niet zo dat ze mij horen te vertellen waarom ze mij afwijzen? Ik zit tijdelijk even krap bij kas dus wil geen 4,50 betalen. :')
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:12:20 #16
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115532228
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:07 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Als ik het goed begrijp sta ik sowieso positief geregistreerd bij het BKR, omdat ik dus een credit card heb (zelfs zonder schuld). Ik hoop maar dat dit de reden is waarom ik afgewezen ben. Ik zal morgen wel even naar de bank gaan. Is het niet zo dat ze mij horen te vertellen waarom ze mij afwijzen? Ik zit tijdelijk even krap bij kas dus wil geen 4,50 betalen. :')
Als dat het probleem is, dan wil ik dat ook wel aan je overmaken, dat meen ik.
pi_115532825
Het hebben van een creditcard levert niet per sé een BKR registratie op. Zo heb ik bijvoorbeeld een CC van de ING, waarbij éénmaal in de maand het openstaande saldo direct wordt afgeschreven van mijn betaalrekening. Deze kaart staat niet geregistreerd bij het BKR: logisch, het is immers geen krediet. Je kunt ook 'gespreid terugbetalen' aanvragen op de CC. En dat wordt dan wel geregistreerd bij BKR, want dat is WEL een krediet.

Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij een energiebedrijf staan niet geregistreerd. Ook studiefinancieringen van DUO, de voormalige Informatie Beheer Groep, worden niet bij BKR geregistreerd. Ook onbetaalde telefoonrekeningen worden niet (meer) geregistreerd bij BKR. Ook weer logisch, want ook dit zijn geen kredieten.

Als, zoals jij aangeeft, de CC de enige (mogelijke) BKR registratie zou kunnen zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat dat de reden voor afwijzing is. Ik zou dus even gaan navragen om welke reden je verzoek niet is geaccepteerd :)
pi_115532986
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:21 schreef actuarisje het volgende:
Het hebben van een creditcard levert niet per sé een BKR registratie op. Zo heb ik bijvoorbeeld een CC van de ING, waarbij éénmaal in de maand het openstaande saldo direct wordt afgeschreven van mijn betaalrekening. Deze kaart staat niet geregistreerd bij het BKR: logisch, het is immers geen krediet. Je kunt ook 'gespreid terugbetalen' aanvragen op de CC. En dat wordt dan wel geregistreerd bij BKR, want dat is WEL een krediet.

Zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij een energiebedrijf staan niet geregistreerd. Ook studiefinancieringen van DUO, de voormalige Informatie Beheer Groep, worden niet bij BKR geregistreerd. Ook onbetaalde telefoonrekeningen worden niet (meer) geregistreerd bij BKR. Ook weer logisch, want ook dit zijn geen kredieten.

Als, zoals jij aangeeft, de CC de enige (mogelijke) BKR registratie zou kunnen zijn, dan kan ik me niet voorstellen dat dat de reden voor afwijzing is. Ik zou dus even gaan navragen om welke reden je verzoek niet is geaccepteerd :)
Ik heb een CC met gespreid betalen, en ik heb dat altijd netjes terugbetaald aan het eind van de maand. Als dat het probleem niet is maak ik mij eigenlijk wel zorgen.

quote:
6s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:12 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Als dat het probleem is, dan wil ik dat ook wel aan je overmaken, dat meen ik.
Dat hoeft nou ook weer niet. :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:32:05 #19
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115533466
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:32 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe vraag ik mijn gegevens op?

U kunt uw gegevens opvragen via iedere bank in Nederland, ook als u hier geen klant bent.(let op dit kan alleen als de bank een kasfunctie heeft). Het opvragen van uw gegevens doet u als volgt:

- Bij iedere bank in Nederland ligt een consumentenbrochure 'Wat doet BKR voor mij?' Aan deze
brochure is een aanvraagformulier gehecht. Dit aanvraagformulier vult u in.

- U overhandigt het ingevulde formulier aan de bankmedewerker en u identificeert zich met een
geldig identiteitsbewijs.

- U betaalt de bankmedewerker ¤ 4,95. Dit zijn de kosten voor het doen aanvragen van een inzage.

- De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Normaal gesproken ontvangt u binnen
vijf werkdagen het gevraagde overzicht op het opgegeven adres.

U kunt uw gegevens ook bij ons in Tiel ophalen. Van tevoren dient u wel telefonisch een afspraak te maken. U dient het bedrag van ¤ 4,95 contant te betalen en het vertonen van een geldig legitimatiebewijs is verplicht. Voor het maken van een afspraak kunt u ons op werkdagen bereiken tussen 8.30 en 17.00 uur via telefoonnummer 0900 – 257 84 35 (¤ 0,15 per minuut).

Bron: http://bkr.nl/Consumenten/Veelgestelde-vragen/
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:35:08 #20
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115533680
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:23 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:
Geen punt. Ik bedoel als je krap bij kas zit, en je wilt weten hoe je ervoor staat bij het BKR, dan is het voor het goede doel. Misschien toch handig om je gegevens op te vragen. Dan weet je waar het mis is gegaan. Bij de bank of dat het aan je BKR registratie ligt. :)
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:35:52 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115533729
Je kunt al geen 4,50 missen?
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:38:48 #22
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_115533914
quote:
9s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:35 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt al geen 4,50 missen?
Ik lees net dat de kosten ¤ 4,95 zijn voor een inzage in je BKR gegevens.
pi_115533950
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:21 schreef actuarisje het volgende:

Weird want ook ik heb een ING card en die staat wel bij het bkr :?
  maandag 13 augustus 2012 @ 22:40:29 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_115534036
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Weird want ook ik heb een ING card en die staat wel bij het bkr :?
Met gespreid betalen of wordt elke maand van je lopende rekening afgeschreven?
pi_115534061
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 22:23 schreef PindakaasMetVlokken het volgende:

[..]

Ik heb een CC met gespreid betalen, en ik heb dat altijd netjes terugbetaald aan het eind van de maand. Als dat het probleem niet is maak ik mij eigenlijk wel zorgen.

[..]

Wat is het limiet van je creditcard dan? Gewoon EUR 1000,-? Ik heb tijdens mijn studententijd altijd een CC van 1000 gehad + een krediet van 1000 (bij de ABN). CC had wel volledige betaling overigens. Bij de Rabo werkt het net zo eenvoudig. Je kan daar (mits je geen andere BKR registraties hebt) gewoon een CC van 1000 met volledige betaling + een krediet van 1000 krijgen alleen op basis van stufi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')