Dan pakt 'ie je met z'n bike!quote:Op maandag 13 augustus 2012 15:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Big Frank de incassoman die om te kopen valt met een bucket kip van de KFC.![]()
Of je rent gewoon weg, die vetklep kan toch niet rennen
Of hij je niet inhaalt met die motor van hemquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:29 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Big Frank de incassoman die om te kopen valt met een bucket kip van de KFC.![]()
Of je rent gewoon weg, die vetklep kan toch niet rennen
Alsof die brommer van hem harder loopt dan 10 km/h met zijn vadsig lichaam eropquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:30 schreef Tito_Makani het volgende:
[..]
Of hij je niet inhaalt met die motor van hem
Big Frank is ook strappedquote:Op maandag 13 augustus 2012 15:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Alsof die brommer van hem harder loopt dan 10 km/h met zijn vadsig lichaam erop
Rechtsbijstandquote:Op maandag 13 augustus 2012 16:08 schreef Geelman het volgende:
Iemand nog tips hoe ik m'n geld zo snel mogelijk kan krijgen?
Inderdaad, ik ga dit niet meer zomaar doen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:14 schreef 2NutZ het volgende:
Op den duur houd het dan ook op.. het lenen van geld. Als dit vaker gebeurd.
Is het niet deurwaarder? Een incassobureau is zo'n bedrijf dat brieven verstuurt toch?quote:incassoman
Goed zo! op je strepen staan mattie!quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:15 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad, ik ga dit niet meer zomaar doen.
Gewoon bij mensen waarvan je na een slechte ervaring weet dat het lang gaat duren een termijn stellen. Een papiertje is wel erg kinderachtig.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Verkeerslicht het volgende:
Ik heb wel eens wat geld geleend aan vrienden van mij en ondanks dat ik er blindelings op vertrouw dat mijn vrienden het altijd netjes op tijd teruggegeven wil ik je toch als tip meegeven om het altijd op papier te zetten. Ja, het is misschien een beetje kinderachtig om een contract op te stellen maar het zal op zijn beurt ook een knullig gevoel geven om iemand om geld te vragen.
Wanneer hij het netjes terug geeft binnen de afgesproken termijn verscheur je het contract en is het klaar, mocht hij het niet terug willen betalen kun je hem dan een beetje onderdruk zetten door met je contractje te zwaaien. Heel kinderachtig, maar wel het verstandigste voor je eigen portomonnee.
Ja, je moet gewoon in de kantine/kroeg/etc altijd een paar contracten bij je hebben voor als vrienden wat willen lenen. Dan hoef je alleen nog de handtekening en datum in te vullen, super makkelijk. Voor voorbeelden kun je kijken op www.snelleencontractopstellen.nl/vrienden. Een pen is uiteraard ook een vereiste. Succes!quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:24 schreef Verkeerslicht het volgende:
Ik heb wel eens wat geld geleend aan vrienden van mij en ondanks dat ik er blindelings op vertrouw dat mijn vrienden het altijd netjes op tijd teruggegeven wil ik je toch als tip meegeven om het altijd op papier te zetten. Ja, het is misschien een beetje kinderachtig om een contract op te stellen maar het zal op zijn beurt ook een knullig gevoel geven om iemand om geld te vragen.
Wanneer hij het netjes terug geeft binnen de afgesproken termijn verscheur je het contract en is het klaar, mocht hij het niet terug willen betalen kun je hem dan een beetje onderdruk zetten door met je contractje te zwaaien. Heel kinderachtig, maar wel het verstandigste voor je eigen portomonnee.
Ik denk dat een papiertje vooral erg slim is. Liever een beetje kinderachtig en er zeker van zijn dat ik mijn geld terug krijg dan een paar duizend euro door de neus geboord krijgen omdat één of andere quasi-vriend (lees: klaphark) denkt makkelijk buit bij je te kunnen maken. Dat is me gelukkig nog nooit gebeurd overigens.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:35 schreef spamcat het volgende:
Gewoon bij mensen waarvan je na een slechte ervaring weet dat het lang gaat duren een termijn stellen. Een papiertje is wel erg kinderachtig.
Ik heb het natuurlijk ook niet over "even 50 euro lenen" in de kroeg omdat iemand zijn portomonnee vergeten is, Einstein. Ik doel hier op mensen die grotere bedragen (>1000 euro) willen lenen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:35 schreef IkbendeSjaak het volgende:
Ja, je moet gewoon in de kantine/kroeg/etc altijd een paar contracten bij je hebben voor als vrienden wat willen lenen. Dan hoef je alleen nog de handtekening en datum in te vullen, super makkelijk. Voor voorbeelden kun je kijken op www.snelleencontractopstellen.nl/vrienden. Een pen is uiteraard ook een vereiste. Succes!
O ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat het om kleine bedragen ging, bij zulke bedragen is het natuurlijk wel logisch dat je zekerheid wilt.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:42 schreef Verkeerslicht het volgende:
[..]
Ik denk dat een papiertje vooral erg slim is. Liever een beetje kinderachtig en er zeker van zijn dat ik mijn geld terug krijg dan een paar duizend euro door de neus geboord krijgen omdat één of andere quasi-vriend (lees: klaphark) denkt makkelijk buit bij je te kunnen maken. Dat is me gelukkig nog nooit gebeurd overigens.
[..]
Ik heb het natuurlijk ook niet over "even 50 euro lenen" in de kroeg omdat iemand zijn portomonnee vergeten is, Einstein. Ik doel hier op mensen die grotere bedragen (>1000 euro) willen lenen.
Nee, ik heb het over grote bedragen inderdaad. Zoals ik al zei: als iemand 50 euro wilt lenen omdat hij zijn/haar portomonnee vergeten is ga ik daar natuurlijk geen contractje voor opstellen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:45 schreef spamcat het volgende:
O ik had het verkeerd begrepen, ik dacht dat het om kleine bedragen ging, bij zulke bedragen is het natuurlijk wel logisch dat je zekerheid wilt.
Het gaat niet om veel geld, een bestelling van een kleine ¤80,- en een paar tientjes die ik nog van vrienden en bekenden moet ontvangen. Die ¤80,- van die bestelling wil ik sowieso terug, maar dat gaat wel goed komen zonder incassobureau denk ik. Dat geld van die vrienden, tja. Ik denk niet eens dat het onwil is, maar wel zeer vervelend dat ze het niet gewoon meteen uit zichzelf teruggeven.quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je kunt gewoon een incassobureau inschakelen - als het om veel geld gaat want om luttele euro's is dat het ook niet waard - als jij echt jouw geld niet krijgt. Of gewoon naar rechtsbijstand stappen want ze horen het geld gewoon terug te storten als zij de dienst niet leveren waar jij wel voor hebt betaald. Dat is gewoon oplichterij namelijk. Verder zou ik iets verstandiger gaan omspringen met het uitlenen van geld. De ervaring leert dat lenen makkelijker gaat dan terug betalen.
Jij strooit je cash rond alsof het niets is zonder het terug te willen hebben?quote:Op maandag 13 augustus 2012 16:51 schreef Swaggmon het volgende:
Je zorgen maken over "kleine" leningen, wat voor skere tatta ben jij nou weer
Inderdaad! Ook al gaat het om weinig geld, het geeft een vervelend gevoel. Ik had al gereden en dus voor iedereen betaald, kan je ook nog om je centen gaan bedelen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:02 schreef Id_do_her het volgende:
Ik heb dat ook een paar keer gedaan, gewoon niks meer lenen, altijd ellende.
Sowieso verwachtte ik dat iemand wel vanzelf het geld terug kwam brengen, domme ik.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:05 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad! Ook al gaat het om weinig geld, het geeft een vervelend gevoel. Ik had al gereden en dus voor iedereen betaald, kan je ook nog om je centen gaan bedelen.
Die contractjes zijn ook wel handig, maar dat doe je niet zo snel als het om twee tientjes p.p. gaat...
Zo naïef was ik dus ook...quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:05 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Sowieso verwachtte ik dat iemand wel vanzelf het geld terug kwam brengen, domme ik.![]()
Een man met geld denk ik.quote:
Sowieso zijn mensen die moeten lenen weinig te vertrouwen met geld.quote:
Ik heb vaak ook geen contanten bij me (ook niet echt handig), of iemand schiet iets voor mij voor. Dus ik leen ook wel eens wat. Maar over het algemeen zorg ik er dan voor dat ik mijn schuld binnen een week heb betaald zonder dat diegene er om hoeft te vragen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:09 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Sowieso zijn mensen die moeten lenen weinig te vertrouwen met geld.
Het kan op zich wel, maar je moet zeer goede afspraken maken. Desnoods bij de notaris een contract laten opstellen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:10 schreef gebrokenglas het volgende:
Tsja, als het om geld gaat kunnen zelfs de beste vrienden vijanden worden.
Je moet ook nooit met familie zakelijke verbintenissen aangaan, daar komt geheid heibel van.
Gewoon een euro of twintig contant bij hebben is erg handig ja.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:11 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik heb vaak ook geen contanten bij me (ook niet echt handig), of iemand schiet iets voor mij voor. Dus ik leen ook wel eens wat. Maar over het algemeen zorg ik er dan voor dat ik mijn schuld binnen een week heb betaald zonder dat diegene er om hoeft te vragen.
En een stel negatieve reviews doen het ook altijd goed. Eenmaal in Google komen ze er niet meer zo makkelijk vanaf.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:13 schreef Mano_ het volgende:
Als je wil dat het bedrijf waar je nog geld van krijgt het gaat voelen moet je de bankrekening van het bedrijf bevriezen. Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit, maar had begrepen dat dat relatief makkelijk gaat. Eerst een redelijke termijn stellen voor het terugbetalen waarbij je mededeelt dat, mocht de betaling niet binnen de termijn gebeurd zijn, je de boel laat bevriezen.
Have fun
Ja inderdaad. Maar ik wil het ook niet laten schieten. We hadden gewoon afgesproken de kosten te splitten. Afspraak = afspraak!quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:13 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Gewoon een euro of twintig contant bij hebben is erg handig ja.
En ja, ik doe hetzelfde maar dan kom je bedrogen uit, als je het gaat verwachten.
Probeer dat mensen maar eens wijs te maken.quote:
Inderdaad. Maar ruzie maken om een ¤20,- is ook weer zo triest...quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:23 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Probeer dat mensen maar eens wijs te maken.
quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ruzie maken om een ¤20,- is ook weer zo triest...
quote:
Zo denk ik er ook over. Maar ik wil dan ook weer niet de klootzak zijn...quote:
Je hebt ze al geld geleend, afgesproken dat diegene het teruggeeft, die doet dat niet en dan ben jij de klootzak?quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:27 schreef Geelman het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over. Maar ik wil dan ook weer niet de klootzak zijn...![]()
Anders:
Eigenlijk word je gewoon in je hemd gezet door die wanbetalers!quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:28 schreef chroestjov het volgende:
Het gaat om het principe, mensen die lenen en niet teruggeven of betalen keihard afstraffen. hoe klein het bedrag of ding ook is.
Met gezeik als 'ja, maar het is maar' hoef je bij mij niet aan te komen.
Ik ben soms te aardig denk ik!quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:28 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Je hebt ze al geld geleend, afgesproken dat diegene het teruggeeft, die doet dat niet en dan ben jij de klootzak?
Dat is een list.quote:Op maandag 13 augustus 2012 17:31 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ik ben soms te aardig denk ik!Maar er zijn zeker 'leners' die nog triest gaan doen ook als je ze eraan herinnert dat ze je nog geld schuldig zijn.
Ja, net doen alsof jij de klootzak bent, terwijl het natuurlijk precies omgekeerd is!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |