abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140280432
Ik ga voor de Saint-Marcellin.
Brie-achtig Frans kaasje dat hier in NL bijna niet te vinden is, paar jaar terug hadden ze hem opeens een paar keer in de actie bij de Lidl maar dat was het dan, ook de lokale kaasboer heeft hem niet.

Erg lekker met een glaasje droge witte wijn of een kir.

[ Bericht 0% gewijzigd door Motorengeltje op 23-05-2014 16:03:17 ]
  woensdag 3 juni 2015 @ 12:56:10 #252
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_153214854
Onlangs was mijn vriendin in Aubel, nabij Luik, en ze bracht de kaas 'Vieil Aubel' voor me mee. Echt een heerlijke zachte kaas met een fijne gewassen korst. Misschien wel eens van de betere die ik geproefd heb. Echter, ik kan hem tot op heden nergens vinden in Nederland, kent iemand hem en zo ja, waar wordt deze in Nederland verkocht? :)
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_153215295
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 12:56 schreef Kopstoot het volgende:
Onlangs was mijn vriendin in Aubel, nabij Luik, en ze bracht de kaas 'Vieil Aubel' voor me mee. Echt een heerlijke zachte kaas met een fijne gewassen korst. Misschien wel eens van de betere die ik geproefd heb. Echter, ik kan hem tot op heden nergens vinden in Nederland, kent iemand hem en zo ja, waar wordt deze in Nederland verkocht? :)
Ik ken hem niet, maar ik ken meer kaas niet dan wel. Sterker nog, bijna niemand kent meer kaas wel dan niet. Er zijn heel veel kazen die je maar op een bepaalde plek kunt krijgen, en vaak ook nog alleen in een bepaalde tijd, en dan nog smaakt die de volgende keer anders. Als mensen zeggen dat Frankrijk 634 verschillende soorten kaas kent en Belgie 216, dan bedoelen ze ook daadwerkelijk de soorten, en elke soort heeft ook weer honderden verschillende varianten en makers. Het heeft niet zoveel zin om te proberen die ene kaas proberen te vinden, probeer een andere kaas te vinden die net zo lekker is, of misschien wel lekkerder. En de volgende keer dat je weer in de buurt bent neem je wel een stuk mee.

Maar het zou heel goed een Hervé kaas kunnen zijn, en daar hebben ze bij de betere kaasboer wel andere varianten van. Rommedou lijkt er ook erg op.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 3 juni 2015 @ 16:52:33 #254
221912 minilot
Nancy boy
pi_153221088
Tip: bij Lidl zijn nu Italiaanse weken en ze hebben daarbij een erg lekkere en best wel goedkope Fontina-kaas in het assortiment. Heel notig, paddestoelig en kruidig van smaak. ^O^
Goed voor een kaasfondue of om kaasbroodjes mee te maken. :9

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ken hem niet, maar ik ken meer kaas niet dan wel. Sterker nog, bijna niemand kent meer kaas wel dan niet. Er zijn heel veel kazen die je maar op een bepaalde plek kunt krijgen, en vaak ook nog alleen in een bepaalde tijd, en dan nog smaakt die de volgende keer anders. Als mensen zeggen dat Frankrijk 634 verschillende soorten kaas kent en Belgie 216, dan bedoelen ze ook daadwerkelijk de soorten, en elke soort heeft ook weer honderden verschillende varianten en makers. Het heeft niet zoveel zin om te proberen die ene kaas proberen te vinden, probeer een andere kaas te vinden die net zo lekker is, of misschien wel lekkerder. En de volgende keer dat je weer in de buurt bent neem je wel een stuk mee.
Wat een wijze woorden. O+
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:13:12 #255
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_153221596
In Kroatie ben ik prima geiten, schapen en koemelk kaas tegengekomen, waren echter nogal duur en niets bijzonders, niet te vergelijken met Frankrijk of Italie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 3 juni 2015 @ 17:30:56 #256
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_153222052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar het zou heel goed een Hervé kaas kunnen zijn, en daar hebben ze bij de betere kaasboer wel andere varianten van. Rommedou lijkt er ook erg op.
Dank!

Volgens mij lijkt de Hervékaas er wel op, maar is de Aubel net wat zachter. Aubel is volgens mij ook net niet gelegen in het land van Hervé, wel grenzend aan.

Anyway, ik ga in het weekend eens even een Hervé of Rommedoe proberen te scoren!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:04:24 #257
168739 Red_85
'echt wel'
pi_153287924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 17:30 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Dank!

Volgens mij lijkt de Hervékaas er wel op, maar is de Aubel net wat zachter. Aubel is volgens mij ook net niet gelegen in het land van Hervé, wel grenzend aan.

Anyway, ik ga in het weekend eens even een Hervé of Rommedoe proberen te scoren!
Tip: Marktkaasstallen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:35:41 #258
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_153289209
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Tip: Marktkaasstallen.
Of jumbo :') de iets grotere jumbo heeft al een stuk of 4 Hervé's te liggen, de kleine sowieso 1 goede uit limburg
Alcohol is the anesthesia by which we endure the operation of life.
Technical owner of www.shavingsociety.nl
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:35:56 #259
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_153289218
en; Graskaastijd! *O*
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:37:19 #260
168739 Red_85
'echt wel'
pi_153289270
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:35 schreef DrParanoid het volgende:

[..]

Of jumbo :') de iets grotere jumbo heeft al een stuk of 4 Hervé's te liggen, de kleine sowieso 1 goede uit limburg
Dan ben ik nog niet bij een grote jumbo geweest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 5 juni 2015 @ 22:45:32 #261
297177 DrParanoid
U made bro!?
pi_153289553
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dan ben ik nog niet bij een grote jumbo geweest.
Hier hebben ze gelukkig 1 NL en 2/3 BE te liggen (ligt aan de aanlevering) :) is wel een "mega jumbo" of hoe ze het tegenwoordig ook noemen
pi_153297458
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juni 2015 16:52 schreef minilot het volgende:
Wat een wijze woorden. O+
Ervaringsdeskundig, het betrof een geitenkaasje uit de Drome. In de zoektocht wel een boel lekkere andere kaasjes tegengekomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2015 22:35 schreef DrParanoid het volgende:
en; Graskaastijd! *O*
Binnenkort ook weer de (jong) belegen kaas van grasmelk. Eens even kijken of ze op de markt daarvan zo'n boerenkaas in jumboformaat (60kg of zo) hebben liggen. Ze zijn doorgaans het lekkerst als er allemaal kleine luchtbelletjes in zitten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 6 juni 2015 @ 13:14:56 #263
221912 minilot
Nancy boy
pi_153298922
Hm, de Asiago uit de Italiaanse Weken nu bij de Lidl is óók prima te eten zeg! :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ervaringsdeskundig, het betrof een geitenkaasje uit de Drome.
Ach! O+
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')