abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115506410
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
*poef* nu is het weg
  maandag 13 augustus 2012 @ 11:55:17 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506477
Haha, dat je dan zorgvuldig wat pasta, groente en tomatensaus hebt achtergehouden (want de Olvarit Groente Lasagna is een hit), geblenderd, opgewarmd en dan vol trots aanbiedt...En dat kind het dan onmiddelijk weer uitspuugt :'( Tis ontmoedigend
pi_115506594
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 10:47 schreef danic het volgende:
Cleany, wij doen een heeeeeel klein beetje diksap in de karnemelk. Eva drinkt dat een Hema rietjesbeker leeg bij het ontbijt (zo'n 300cc). Ze wil ook geen melk, niet koud en niet lauw. Maar die karnemelk gaat prima zo.
Wow...300cc in een keer :P
Ik weet niet zeker, maar volgens mij had m'n vrouw dat ook geprobeerd.
pi_115506596
Ja, of iets wat van de week wel werkte, dat dat nu als gif bestempeld wordt. Zo was vorige zomer de andijvie niet aan te slepen bij Sofie en nu is het na 2 happen klaar. Sta je dan met lekker veel andijvie in de tuin, want Sofie vindt dat zo lekker. 8)7
*poef* nu is het weg
pi_115506741
o ja zo herkenbaar.... zowel bij de bijna-dreumes, als met de peuter. De ene dag zijn ze met heeeeeel veel smaak iets aan het eten. Dus dat geef je de dag erna nog maar eens... en dan idd direct uitspugen. En het liefst met het commentaar; dat lust ik niet mama....
:)

Liene drinkt nog 2 keer per dag (minimaal, soms vaker) aan de borst. Tussendoor drinkt ze sap/karnemelk/yoghi. Soms veel, soms bijna niets....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:07:12 #6
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115506883
Jonkie drinkt ook niet zo regelmatig. Soms wil hij gewoon niets drinken; geen dorst, of te druk met spelen. Als ik denk dat hij te weinig vocht binnenkrijgt (zeker met dit weer let ik erop), pak ik hem op schoot, houd hem stevig vast en bied het met de fles aan. Na enig aandringen drinkt hij dan meestal wel.
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:12:43 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115507066
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 11:46 schreef Aventura het volgende:
Leuk/interessant om te lezen hoe anderen het doen! Het is te overwegen om het tijdstip van 17 naar 18 uur te verplaatsen. En ventje dan tot die tijd een tussendoortje te geven. Het lijkt me zo leuk om allemaal samen te eten, en uiteindelijk ga je daar natuurlijk toch naar toe. Ik ben voor smaakontwikkeling trouwens niet zo bang. Ik denk dat het toch aan het kind ligt, hoe avontuurlijk hij of zij is. Zal je net zien, een kind dat van jongs af aan olijven, vis, pesto etc. krijgt eet later alleen frikandellen :P Is bij ons thuis ook zo gebeurd, we zijn met vlakke en oninteressante voeding opgegroeid. Ik en zus zijn toch fijnproever geworden, maar jongere broer en zus eten niks gekruids, 'buitenlands' of wat er teveel uitziet als een dier :D

@Juud, als je wat maaltijdtips hebt, graag! Het is gewoon even de inspiratie weer zien te vinden denk ik.
Oeh, dat zou ik zielig vinden voor N... hij is zo trots dat z'n dreumes olijven snoept :D

Overigens blieft Soneal de potjesvoeding ook niet meer, alleen die schaaltjes peutermenu eet hij nog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:15:11 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115507142
Ik baalde bij de vorige periode warm weer dat hij niet genoeg water dronk, terwijl zijn rietjesbeker wel altijd gevuld en wel binnen bereik stond.
Betrap ik hem er ineens op dat hij uit mijn glas water staat te drinken.... sindsdien heeft hij een bekertje water tot z'n beschikking (en ik een oude theedoek standby om de schade van omgegooide bekers te beperken), en drinkt hij weer voldoende.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:16:12 #9
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115507177
We laten hem al wel van alles proeven. Dat is zo leuk. Hij heeft al eens een garnaaltje geproefd. En Franse kaas :D Laatst parmaham. Dat was smullen. Er zijn aanwijzingen die ons doen geloven dat hij geen zoetekauw is. Ijs vindt hij gruwelijk en op zijn verjaardag at hij als enige geen taart. Daarin lijkt hij op mij. Met koek, snoep, taart of ijs doe je mij ook geen lol.
pi_115507212
Hier eet hij momenteel 5 happen en dan is hij er klaar mee.
Wat hij wil dan nog wel is vlees. Het liefst eet hij enkel vlees.
We proberen nu hem eerst het andere te laten eten en dan pas vlees maar ja hij ziet toch bij ons vlees en dan gooit hij de kont in de krib en eet echt niks anders meer -O-

Sinds Mr.DML verder weg werkt is hij pas tegen 18.30uur thuis.
Puck trekt het niet tot dan dus ik haal hem om 17.00ur op bij het kdv. Dan thuis koken en dan eet ik alvast een bord samen met hem. Een eventueel tweede bord wacht ik op Mr.DML.
Het is best aanpoten sinds dat nieuwe werk want ik moet hem nu brengen, halen en koken en dat allemaal zodanig qua tijd dat we het liefst voor 18.00uur eten omdat hij anders van moeheid gaat weigeren.

Ik probeer wel op mijn drie werkdagen simpele dingen als chili con carne etc te maken dat niet zoveel tijd vergt. De uitgebreidere menu's bewaren we voor donderdag t/m zondag.
Een potje komt hier nog wel eens voor als we chinees halen bijvoorbeeld of een pizza eten.

Qua zuivel krijgt hij elke avond een toetje. Op het kdv ook standaard melk bij de lunch.
Bij ons thuis krijgt hij niet zoveel zuiveldrank. We hebben het vaak niet in huis en hij drinkt er nauwelijks van als we het wel hebben.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 13 augustus 2012 @ 12:19:07 #11
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115507256
@ Aventura, nou zo dus ongeveer, niet alles eten we momenteel, maar dit is een begin.

– boontjes/ aard puree/ rundervink
– wraps/ rundgehakt/paprika/mais/witte bonen in tom saus
– pasta/creme fraiche/courgette/paprika/spekjes/ui
– vis/ aard puree/verse spinazie/ zon gedr tom/ pijnboompit
– penne/tomato fritto/kipgehakt/zak gemengde groenten
– tartaar/ geb aard/ sla
– risotto/ courgette/ pesto/ pijnboompit/ parmezaan
– stamp rauwe andijvie met spekjes
– pilav
- zuurkool stamp/ ananas/spekjes
- gehaktbal/rode kool/ aard
- rijst/ kip/ wokgroente/ chilisaus/ ketjap/knofloof
pi_115508466
Bedankt voor de groeicurves, ik heb inmiddels dat WHO programma gedownload en ingevuld en zoals Leandra al zei is die daar ongeveer op de -1 lijn en in het boekje van de icare eerder -2.

Nu ja, ik probeer maar niet zo veel naar de cijfers te kijken en gewoon meer eten aan te bieden.

Wij hebben hier nu ook een bijtend kind...en niet een beetje, nee meneertje vindt het leuk op onverwachte momenten opeens heel hard toe te bijten, bij voorkeur in voeten of armen. Heb er al blauwe plekken aan over gehouden...

Drinken geef ik voornamelijk diksap, af en toe yoghurtdrank, thee, sap en water.
ik heb ook kv met en zonder een scheutje diksap en yoghurtpap geprobeerd, maar als hij merkt dat er iets anders in zijn tuitbeker zit, laat die het gewoon uit zijn mondhoeken lopen. Als je dan nog een tijdje wacht drinkt hij het soms nog op, maar het gaat niet van harte.
Volgens mij is het ook niet goed voor de tandjes, wanneer ze de hele dag van die sapachtige dingen krijgen, dus ik probeer ook veel water te geven, maar daar zitten dan weer geen calorieėn in. En wat kunnen antilekbekers nog behoorlijk lekken...de Hema rietjesbeker die loopt hier altijd zo een beetje leeg als die niet staat...en de mepal tuitjesbeker is eigenlijk al aan vervanging toe, scherpe tandjes, verkleurde dichtring en een paar keer uit de wagen gooien hebben geen goed gedaan... Zit te denken wat ik het best kan doen, nog een (lekkende?) antilekbeker kopen of gewoon maar aanleren om uit een gewoon kopje of plastiek beker te laten drinken..
pi_115508524
DML ik heb ook hetzelfde riedeltje als jij. Ik haal de kids en vriendlief is pas om 18:30 thuis.
Sinds 2 koters is het nog strakker plannen :')
Ik kook dus dan de dag ervoor bijvoorbeeld pasta saus (daar kunnen we 2 dagen van eten als het moet. Anders gaat het de vriezer in zodat we altijd iets hebben)
Ook maak ik altijd in de weekenden grote pannen soep (courgette, pompoen, brocolli aardappel enz.)
Dat neemt de stress weg. Opde andere dagen eten we wel spannender.

Voor Wies maak ik zelf prutjes en als het kan wat wij eten. En als toetje krijgt ze fruit omdat ze geen melk of soya producten mag.
Wies eet op een dag veel meer dan Mette. Zoiezo kan Wies echt genieten van eten, dat heeft Mette nooit echt gehad.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115508601
Aventura, waar ik wel veel aan heb zijn de recepten op allerhande die kindvriendelijk zijn. En de eerste maanden wel de opperdepop, maar ik doe er nu weinig meer mee moet ik zeggen.

Ik wil nog wel voordat de vakantie voorbij is een voorraadje avondeten aanleggen, voor de dagen dat wij allebei laat zijn, misschien dat ik daarvoor nog wel de opperdepop pak.
pi_115508607
Onze vriezer is niet groot genoeg om veel van tevoren te maken en in te vriezen helaas -O-
The way you rock'n'roll
pi_115508860
Oh, en Bartje kan trouwens nee schudden. En dat ziet er zo schattig uit!

Dan vraag je hem of hij een boterham wil, en dan zit hij met een enorme grijns nee te schudden. (en als je er toch eentje geeft, dan eet hij hem wel op). Ook lijkt hij wat te gaan "dansen" op muziek. Meebewegen met het ritme... Het is zo'n heerlijk jochie!! O+
pi_115509277
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 13:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Onze vriezer is niet groot genoeg om veel van tevoren te maken en in te vriezen helaas -O-
-O-
Kunnen jullie niet een kleintje in jullie (als jullie die hebben) berging kwijt?
Wij hebben ook geen hele grote (3 lades) ik probeer altijd iets achter de hand te hebben.
Wat je wel kan doen is in het voren maken. Ik zet altijd pastasaus enzo op als ik aan het koken ben, dat doe ik niet als de kinders op bed liggen hoor, want dan wil ik met m'n beentjes omhoog :+

Lust hij ei? Boerenomelet is ook lekker simpel en snel. Gewoon met brood ofzo.

Ik vond dat eigenlijk het moeilijkste als omschakeling naar moeder zijn. Het eten en de planning daar omheen. Wij gingen vroeger eigenlijk minimaal 2x in de week buiten de deur eten. En we aten vaak pas om half 8 en dan pas bedenken wat je gaat maken als je uit werk komt (de Appie zit op kruip afstand). Ineens moesten we er strak in worden en moest ik elke doordeweekse dag koken (ik werk dichtbij huis) en Mette lustte of at bijna niks.

Afgezien van Wies haar allergie eet ze geweldig en kost het me niet veel werk of moeite voor haar. Maar ja, ik zeg maar niet te veel.. Wie weet hoe pietepeuterig over een jaar is :X

[ Bericht 0% gewijzigd door wickie op 13-08-2012 14:09:48 ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_115510193
We hebben een berging maar daar is er geen plek meer voor een vriezer helaas.

Wij hebben maar twee lades waarvan de onderste nog weer kleiner is dan de bovenste. In de bovenste zit diepvriesgroente, wat ijsjes en met moeite krijgen we er dan nog 1 brood in gepropt.
De onderste zit vlees in.

Gebakken ei iets kan ik nog wel eens proberen. Hard gekookt hoeft hij ze niet in ieder geval.

Verder heel herkenbaar. Wij gingen vaak na het werk nog langs de supermarkt. Nu kan dat echt niet meer als ik voor 18.00uur Puck te eten wil geven.
Ik ga heel soms in mijn pauze naar de Appie hier om de hoek.
Verder probeer ik in ieder geval voor mijn drie werkdagen alvast eten te bedenken en dit in het weekend in huis te halen.
The way you rock'n'roll
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:34:53 #19
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115511749
Wat ik zie bij gezinnen om me heen is dubbel koken, dus bijv op maandag nasi maken en dat ook op woensdag eten en op dinsdag zuurkool maken en dat ook op don eten. En dan bij beide dingen net iets anders ernaast op de tweede dag. Wel saai, maar ja dan eet je wel goed en voedzaam en snel klaar. In het weekend en op vrije dagen dan uitgebreid koken.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, sinds Lientje mee eet werk ik thuis en kan in ondertussen koken.
Dat is ook een van de redenen dat ik thuis wou gaan werken, niet meer om 18.00 uur pas naar huis rijden, 18.15 thuis en dan nog moeten eten. Met een baby was dat niet zo'n probleem, maar imiddels zou dat resulteren in dagelijkse huilpartijen.
pi_115512155
Wat dat betreft zijn wij gezegend met mijn ouders die om de hoek wonen. we schuiven de meeste dagen daar om zes uur aan om te eten. heerlijk!!!
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:57:23 #21
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115512672
Dank voor je lijstje, Juud. Ziet er niet zo erg anders uit dan wat man en ik nu al eten, eigenlijk. Ik ga deze week 's beginnen met samen eten. Wij iets vroeger, Ventje wat later. Potje achter de hand, dat dan nog wel natuurlijk :P
  maandag 13 augustus 2012 @ 15:11:02 #22
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_115513260
Ow en ik vind dat er niets mis is met potjes hoor Aventura, zeker als je werkt is het handig. ;)
Ik geef alleen de voorkeur aan vers en ik vind omdat ik de mogelijkheid heb, ik ook zoveel mogelijk vers naar binnen moet schuiven, vooral vanwege de smaak.

Lientje wil eigenlijk alleen maar samen eten, zowel ontbijt, lunch als ook avondeten. Als ik haar alleen iets laat eten dan eet ze gewoon heel weinig. Onderweg gaat nog wel, als we op pad zijn in et weekend dan eet ze vaak een broodje in de wagen. Maar thuis, wil ze dan een van ons met haar mee eet, dan eet ze in elk geval veel meer.
pi_115513725
Ik laat Tienus altijd lekker aanklooien met eten tijdens onze maaltijd. En als ik vind dat ie te weinig gegeten heeft, krijgt ie daarna nog een potje. Zo krijgt hij toch wat mee van het samen eten en het gewone eten, maar krijgt ie ook nog genoeg binnen.
Mijn man is op maandag vrij, dan kookt hij voor maandag en dinsdag. Ik ben woensdag vrij en kook dan voor woensdag en donderdag. Vrijdag ben ik weer vrij en dan kook ik dus weer. Het weekend is hier net hoe het uitvalt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115514697
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 14:34 schreef Juud79 het volgende:

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, sinds Lientje mee eet werk ik thuis en kan in ondertussen koken. Dat is ook een van de redenen dat ik thuis wou gaan werken, niet meer om 18.00 uur pas naar huis rijden, 18.15 thuis en dan nog moeten eten. Met een baby was dat niet zo'n probleem, maar imiddels zou dat resulteren in dagelijkse huilpartijen.
Nou ja, niet helemaal. Je hebt er ook voor gekozen. Het lijkt mij ontzettend zwaar om een gezin te runnen als beide ouders veel werken en ook nog eens ver weg. Ik wil zelf niet in de situatie terechtkomen dat we gescheiden moeten eten. Het is juist zo'n fijn en belangrijk moment van de dag voor mij, 's avonds samen aan tafel zitten. Ik hoop dat we dat altijd zo kunnen houden.

Ik ben nu naar een nieuwe baan aan het zoeken en ik merk hoe moeilijk het is. Zoveel universiteiten zijn er niet in de nabije omgeving, dus het zou zomaar kunnen dat ik naar Rotterdam, Tilburg of Nijmegen moet voor mijn droombaan. Ik voel me nu al - ik heb nog niks concreets op het oog - genoodzaakt te kiezen tussen het gezinsleven zoals ik dat het liefst leid of een baan die voor mij het interessantst is.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_115514778
zoooo we zijn weer terug van de controle kinderarts. Groei idd weer afgebogen, de gewichtslijn lijkt zich wel meer te stabiliseren dus de KA hoopt dat de groeilijn snel volgt, neemt niet weg dat ze fors gezakt is en daarnaast ook andere klachten heeft, en dat is toch wel reden tot nader onderzoek.
De kinderarts heeft besloten weer te testen op antistoffen tegen gluten, en ze gaat met de kinder-MDL-arts overleggen over de zin of de onzin van een biopt (voor allebei de dames, oudste is ook weer geprikt op antistoffen). We weten inmiddels al dat zowel oudste als jongste het gen hebben om mogelijk coeliakie te ontwikkelen (HLA CQ8), hoeft niet, 30% van de mensen draagt dit gen, maar zonder is het nagenoeg onmogelijk om coeliakie te ontwikkelen blijkbaar.
Jongste wordt ook gescreend op ijzer, vit D, calcium en een rits aan andere dingen om een algemeen klinisch beeld te vormen, ook groeihormoon wordt meegenomen, hoewel het heel typisch zou zijn als die nu ineens wel afwijkt magoe, je weet nooit.

We mogen ook weer langs de diėtist :') die gaat de hele boel nog eens narekenen en bekijken om te zien of de kleine dame wel voldoende van alles binnenkrijgt. De kinderarts verwacht van wel, maar just in case. Mja. Okay I guess. t moet dan maar. Ik vind het zelf niet per se zinvol, want als de diėtiste dan bedenkt dat t kind een extra banaan per dag moet maar t kind eet dat niet, tsja, dan houdt t een beetje op :D

over een paar weken de uitslag, en daarna weer terug voor follow-up.
:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')