abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 mei 2015 @ 15:36:52 #176
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153009746
quote:
14s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:28 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Grappig om dit weer voorbij te zien komen!

Heb er de afgelopen jaren regelmatig over gehoord, maar nooit aan begonnen.

Net toch maar een start gemaakt, en opgaven 1,4,5,6,11 en 18 "met de hand" opgelost (lees: geen programma's voor geschreven; wel wat geklooit met excel). Lang niet alle opgeven zijn echter geschikt voor een "pen en papier" oplossing helaas, en bij diverse opgaven is zelfs brute-force wel een verleidelijke aanpak...
Brute force wordt al snel niet meer handig, als het uren duurt om de oplossing te krijgen :P
Robert Moog died for our synths
  woensdag 27 mei 2015 @ 16:44:05 #177
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_153011663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 mei 2015 15:36 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Brute force wordt al snel niet meer handig, als het uren duurt om de oplossing te krijgen :P
Dat weet ik :P

En juist vanuit een informatica achtergrond vind ik het jammer dat er een heel aantal (van de eerdere opgaven) wel te brute-forcen zijn ;) Opgave 18 is daar een goed voorbeeld van: ik had vrij rap een algoritme, waarmee ik het met de hand in een paar minuten kan oplossen; het forum staat echter vol met brute-force oplossingen.

Maar dat zal wel beter worden als ik verder kom :)
pi_167059382
Het is me vandaag gelukt om een lastigere opgave (176) met de hand op te lossen :), en ik heb er nu al meer dan 200 gedaan. Is iemand anders hier ook nog mee bezig?

Er is nu ook de advent of code bezig waarbij je elke dag tot aan kerstmis een puzzeltje krijgt om op te lossen. En in januari verwacht ik ook nog de facebook hackercup, maar daar heb ik nog geen data van gezien.
pi_167061749
Lekker is dat. Als je je wachtwoord kwijt bent, kan er niks meer gedaan worden...

https://projecteuler.net/about=account_recovery
  zaterdag 3 december 2016 @ 00:08:41 #180
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_167063311
Jaren geleden ook wel eens mee bezig geweest, nooit echt ver gekomen. Als ik wat meer vrije tijd heb eens kijken of ik mijn account terug kan krijgen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_167140159
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 23:11 schreef thabit het volgende:
Lekker is dat. Als je je wachtwoord kwijt bent, kan er niks meer gedaan worden...

https://projecteuler.net/about=account_recovery
Heb je niet toevallig alle code nog ergens staan zodat je redelijk snel de antwoorden opnieuw kunt vinden voor een nieuw account? Zo niet, dan is dat flink balen :(.
pi_167157691
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2016 12:20 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig alle code nog ergens staan zodat je redelijk snel de antwoorden opnieuw kunt vinden voor een nieuw account? Zo niet, dan is dat flink balen :(.
Ik heb alle code en/of antwoorden van mezelf gewoon nog opgeslagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')