Ik dacht dat t de bedoeling was om te programmerenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Gewoon Excel, kost drie minuten
Met Python is dat vrij simpel:quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:05 schreef HostiMeister het volgende:
Bleurgh, grids inlezen, wie verzint dat
1 2 | with open("filename.txt", "r") as f: grid = map(eval, f.readlines()) |
I know, toch heb ik besloten alles netjes in Java te doen, elke opgave een eigen class, zou raar staan als er een paar missen omdat ik het met Python heb gedaan. (Tevens is het zo lang geleden dat ik Python heb gebruikt dat ik niet eens meer zeker weet of ik het nog kanquote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:10 schreef thabit het volgende:
[..]
Met Python is dat vrij simpel:
[ code verwijderd ]
Klopt, maar ik maak per opdracht een class aan, eventuele bruibare functies stop ik in een toolbox mocht ik ze nog nodig hebben bij vervolgopgaven. Plus ziet er lekker overzichtelijk uit. Misschien ben ik wel licht autistisch, wie weet.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:34 schreef thabit het volgende:
OOP lijkt me voor de meeste PE-opgaven inderdaad een overkill.
Is niet de enige bedoeling.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik dacht dat t de bedoeling was om te programmeren
Het is de bedoeling om de opgave op te lossen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:08 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ik dacht dat t de bedoeling was om te programmeren
Hoe probeer je het op te lossen?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:32 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik heb opdracht 19 nog steeds niet...
Meeste formules werken allemaal niet, heb er nu 1 die werkt....
En krijg ik nog het verkeerde antwoord
waarom gaan de makkelijke dingen altijd zo fout?
Snap ik, logisch dat je voor elke opgave de best beschikbare tools gebruikt, zo doe je het immers ook als je programmeert. Of je bent koppig, zoals ik.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het is de bedoeling om de opgave op te lossen.
Door alle eerste dagen van de 31 maanden in een jaar te checken.... oopsquote:
Ik doe alles in Javascript omdat m'n secundaire doel is om dat beter onder de knie te krijgen. Dus ik doe alles ook in dezelfde taal/omgeving, of het nou de beste keus is of niet. Juist wanneer het niet zo voor de hand ligt, leer ik er wat van.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 13:59 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Snap ik, logisch dat je voor elke opgave de best beschikbare tools gebruikt, zo doe je het immers ook als je programmeert. Of je bent koppig, zoals ik.
17? Je was toch met 19 bezig?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 14:01 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Door alle eerste dagen van de 31 maanden in een jaar te checken.... oops
edit: Had dit gepost in ander topic:
lol 17 is nu ook gelukt.
In mijn programma bestond een jaar uit 31 maanden... oops.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:05 schreef t4rt4rus het volgende:
Duurt het bij jullie ook 6.5 seconden om het antwoord te krijgen op vraag 23?
1 2 3 4 5 6 | $ time ./23 Sum: *** real 0m0.184s user 0m0.000s sys 0m0.015s |
Blijkbaar pak ik het verkeerd aanquote:NOTE: As there are only 16384 routes, it is possible to solve this problem by trying every route. However, Problem 67, is the same challenge with a triangle containing one-hundred rows; it cannot be solved by brute force, and requires a clever method! ;o)
Daar zit ik ook naar te kijken.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:56 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Blijkbaar pak ik het verkeerd aan
Ik denk meestal juist: wat doen ze moeilijkquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 13:44 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik heb er nu tien![]()
En elke keer als ik na invoer van het juiste antwoord op het forum kijk, heb ik zoiets vanDat kon veel makkelijk!
quote:Op donderdag 16 augustus 2012 22:51 schreef thabit het volgende:
Zo. 184 heb ik er nu, waaronder alles t/m 127.
Lijkt me een goed tekenquote:Op vrijdag 17 augustus 2012 15:02 schreef thenxero het volgende:
[..]
Ik denk meestal juist: wat doen ze moeilijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |