SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Machtsverheffen kan gewoon in logaritmische tijd. Hier is pseudo code om a^b te berekenen. Het werkt voor elk soort vermenigvuldiging (modulo, matrix etc).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 20:30 schreef t4rt4rus het volgende:
wiskundigen hoe kan ikuitrekenen met een vrij grootte x?
edit:
Ik dacht dit ik dit ook een keer gebruikt heb bij een RSA programma, even zoeken hoe dat ging.
Ja dat is natuurlijk Fermat's Little Theorem.
Moet vast meer info over te vinden zijn.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | # invariant: a^b = r*x^y x := a y := b r := 1 while y > 0: if y even: x := x*x y := y/2 else: (oneven) r := r*x y := y - 1 # post conditie: r = a^b |
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:04 schreef t4rt4rus het volgende:
Nouja niet helemaal gelukt....
Heb het antwoord al een tijdje (wolframalpha)
Maar euhAls n geen priemgetal is, is er dus een deler d > 1. Dit getal moet een macht van de zgn voortbrenger g zijn ( {g^1, g^2, ..., g^(n-1) = 1} = {1, ..., n-1} ). Als je nu d met g blijft vermenigvuldigen dan is de modulo altijd een veelvoud van d en kan je dus nooit meer op 1 uitkomen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze begrijp ik niet helemaal.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:42 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Als n geen priemgetal is, is er dus een deler d > 1. Dit getal moet een macht van de zgn voortbrenger g zijn ( {g^1, g^2, ..., g^(n-1) = 1} = {1, ..., n-1} ). Als je nu d met g blijft vermenigvuldigen dan is de modulo altijd een veelvoud van d en kan je dus nooit meer op 1 uitkomen.
Over probleem 22 doet mijn Javascriptje +/- 20 millisecondenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 22:49 schreef t4rt4rus het volgende:
Was met Problem 22 bezig.
13.230 seconden om te compilen (lol)
antwoord in 0.007 seconden
En dit was wel met -O3.
Waarschijnlijk heeft de compiler alles al gesorteerd.
Daarom waarschijnlijk lange compile tijd.
edit:
Zonder -O3 duurt het 3 seconden om te compilen en duurt het 0.011 seconden om het antwoord te krijgen.
En file size is dan ook 3 keer groter.
Ja.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 00:00 schreef t4rt4rus het volgende:
Heb jij ook 71 primes uit je formule?
Gewoon Excel, kost drie minutenquote:Op woensdag 15 augustus 2012 11:32 schreef t4rt4rus het volgende:
Ik heb opdracht 19 nog steeds niet...
Meeste formules werken allemaal niet, heb er nu 1 die werkt....
En krijg ik nog het verkeerde antwoord
waarom gaan de makkelijke dingen altijd zo fout?
Ik heb geen Excel...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 12:05 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Gewoon Excel, kost drie minuten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |