abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115473191
In hoeverre weegt dat mee bij de verzekeringstechnische afhandeling? Een aanrijding met alleen maar blikschade, waarbij het kenteken van de dader wel bekend is. Dan krijg je altijd nog een verzoek van de politie om even als verdachte gehoord te worden, maar in hoeverre speelt het gegeven dat er is doorgereden mee bij de verzekering?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_115473792
Bij de verzekering speelt enkel wie schuldige van ongeluk was.
pi_115473899
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Bij de verzekering speelt enkel wie schuldige van ongeluk was.
Okee. Ook als uit politie-onderzoek blijkt dat bijvoorbeeld de auto niet verzekerd was?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_115475277
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 19:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Okee. Ook als uit politie-onderzoek blijkt dat bijvoorbeeld de auto niet verzekerd was?
Dan doet de verzekering niet mee, hè?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_115476531
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:27 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan doet de verzekering niet mee, hè?
Maar mijn verzekering gaat dan toch naar hem zelf, in plaats van naar zijn verzekering (die hij dus niet heeft)?
pi_115476665
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:54 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar mijn verzekering gaat dan toch naar hem zelf, in plaats van naar zijn verzekering (die hij dus niet heeft)?
Waarschijnlijk. Vraag is of daar iets te halen valt. Het wordt waarschijnlijk wel een lang proces.
pi_115477655
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 20:56 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Vraag is of daar iets te halen valt. Het wordt waarschijnlijk wel een lang proces.
Maar goed, dat is mijn problem niet op het moment dat zijn schuld vast staat he. De verzekering keert eerst uit aan mij, en gaat dan de andere parij lastig vallen.
pi_115477690
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar goed, dat is mijn problem niet op het moment dat zijn schuld vast staat he. De verzekering keert eerst uit aan mij, en gaat dan de andere parij lastig vallen.
Weet ik niet. Ik heb het meegemaakt dat er niets uitgekeerd werd, maar dat is wel heel wat jaren geleden.

Vraag het na bij je verzekering.
pi_115477730
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:16 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

:')

De tegenpartij moet uitkeren (of allrisk verzekerd) en niet je eigen verzkering.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zondag 12 augustus 2012 @ 21:21:13 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115477879
Als je all-risk verzekerd bent dan keert je eigen verzekering in eerste instantie uit, en zij gaan dan verhalen op (de verzekering van) de schuldige.
Dat is een van de voordelen van all-risk, je schade wordt vrij snel vergoed, want dat moeten ze toch vergoeden, ongeacht de schuldvraag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115477951
quote:
1s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

:')

De tegenpartij moet uitkeren (of allrisk verzekerd) en niet je eigen verzkering.
Maar ik ben allrisk verzekerd en dan krijg ik altijd mijn schade vergoed. Kost me wel wat meer premie dan, die ik wel terug krijg op het moment dat ik in het gelijk word gesteld. Zo ging dat in het verleden tenminste we.

Maar dit topic gaat over enig verband tussen doorrijden na een aanrijding en enige verzekeringstechnische gevolgen daarvan.
pi_115478428
quote:
0s.gif Op zondag 12 augustus 2012 21:22 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Maar ik ben allrisk verzekerd en dan krijg ik altijd mijn schade vergoed. Kost me wel wat meer premie dan, die ik wel terug krijg op het moment dat ik in het gelijk word gesteld. Zo ging dat in het verleden tenminste we.

Maar dit topic gaat over enig verband tussen doorrijden na een aanrijding en enige verzekeringstechnische gevolgen daarvan.
Als jou verzekering - om wat voor rede dan ook - de schade niet kan claimen bij de tegenpartij dan verlies jij een aantal schadevrije jaren.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  maandag 13 augustus 2012 @ 08:32:12 #13
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_115502165
en waar baseer je dat op ?

verlies van no claim is is gebaseerd op schuldschade. Als de ander niet evrzekerd is en er valt niks te halen makt dat jou nog steeds geen schuldige.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_115502569
En was er niet ook zoiets als "niet schuld maar wettelijk toch aansprakelijk"? Bij fietsers heb je dat bijvoorbeeld, maar ik weet niet of dat in deze situatie ook van toepassing is.
  maandag 13 augustus 2012 @ 09:24:16 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_115502728
Ik las gisteren nav dit topic ergens dat je no-claim hersteld wordt zodra je verzekeraar door de andere partij vergoed is, en dat je bij een onbekende of onverzekerde dader bij het waarborgfonds moet zijn voor de vergoeding van de schade.

Ik weet niet of je verzekeraar voor je bij het waarborgfonds aanklopt, ik denk dat je daar zelf actie voor moet ondernemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_115502789
Wat is het verhaal?

Een tokkie knalt met zijn onverzekerde Opel Astra op jouw auto en rijdt weg?
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_115504101
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:27 schreef mighty_myte het volgende:
Wat is het verhaal?

Een tokkie knalt met zijn onverzekerde Opel Astra op jouw auto en rijdt weg?
Hij rijdt inderdaad door, maar ik heb zijn kenteken. Dat vind ik vreemd en ik vermoed dat er dus iets niet in de haak is.
pi_115504133
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 09:24 schreef Leandra het volgende:

Ik weet niet of je verzekeraar voor je bij het waarborgfonds aanklopt, ik denk dat je daar zelf actie voor moet ondernemen.
Ik heb net gebeld met mijn verzekering en dat is inderdaad het geval als ze hem niet kunnen achterhalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')