Met 1 beker, 1 landstitel en 1 Europese beker doet Feyenoord het in dat opzicht ook niet zo heel erg slecht als je die vergelijkt met de prestaties van Twente over de afgelopen 15 jaar. Daarnaast heeft Feyenoord van 2000 tot 2005 gewoon ieder jaar om de landstitel meegespeeld, en bovenin meegedraaid. Dat Feyenoord daarna heel erg diep is weggevallen doet daar niets aan af.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:31 schreef Nober het volgende:
[..]
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, is vast een uitspraak van een Feijenoorder gezien hun prijzenkast van de afgelopen 10-15 jaar.
Toen Ajax zeven jaar op rij geen kampioen werd waren ze toch ook niet opeens kleiner dan PSV?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:13 schreef Shreyas het volgende:
Het leuke aan dit topic vind ik dat Feyenoord fans deze discussie eigenlijk niet willen of snel af willen doen met Feyenoord is groter en zal dat altijd blijven, punt uit, klaar over, einde discussie.
Wat dus in feite illustreert hoe heet ze het onder de voeten krijgen bij alleen de gedachte al de Twente groter zou zijn dan Feyenoord
Nou ja, geloof wat je zelf wilt geloven hoor en ik verwacht trouwens ook niet dat een Feyenoordsupporter hier zal toegeven dat zijn club kleiner is dan FC Twente
Ajax deed in die zeven jaar wel elk jaar mee om het kampioenschap, speelde ook gewoon Europees, hadden soms een hoger doelsaldo dan PSV, werden op de laatste speeldag net geen kampioen in 2007.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:36 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Toen Ajax zeven jaar op rij geen kampioen werd waren ze toch ook niet opeens kleiner dan PSV?
De grootte van een club wordt door veel meer bepaald dan alleen recente successen. De historie, achterban en uitstraling in het algemeen van Feyenoord is vele malen groter/beter dan die van Twente.
Dat is wat een club groot maakt.
Dag Feyenoorders, slaap lekker! Succes met Sparta Praag, hopen dat het deze keer wel lukt. We sturen wel een kaartje vanuit de poule fase, horen jullie er toch nog een beetje bij! Eerste keer in Europa is natuurlijk heel indrukwekkend voor al die jonge gastjes.quote:Ook de is FC Twente Feyenoord voorbij gegaan qua begroting. Daar FC Twente de begroting heeft opgeschroeft naar 45,4 miljoen Euro blijven de Rotterdammers steken op 38 miljoen Euro.
Je maakt nogal wat denkfouten. Het enkele feit dat een stelling met hoongelach wordt ontvangen betekent niet meteen dat er angst is voor de waarheid daarvan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:13 schreef Shreyas het volgende:
Het leuke aan dit topic vind ik dat Feyenoord fans deze discussie eigenlijk niet willen of snel af willen doen met Feyenoord is groter en zal dat altijd blijven, punt uit, klaar over, einde discussie.
Wat dus in feite illustreert hoe heet ze het onder de voeten krijgen bij alleen de gedachte al de Twente groter zou zijn dan Feyenoord
Nou ja, geloof wat je zelf wilt geloven hoor en ik verwacht trouwens ook niet dat een Feyenoordsupporter hier zal toegeven dat zijn club kleiner is dan FC Twente
Feyenoord via de voorronde CL in de play-offs EL terechtgekomen. Twente via play-offs in de Eredivisie.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:43 schreef Shivo het volgende:
[..]
Dag Feyenoorders, slaap lekker! Succes met Sparta Praag, hopen dat het deze keer wel lukt. We sturen wel een kaartje vanuit de poule fase, horen jullie er toch nog een beetje bij! Eerste keer in Europa is natuurlijk heel indrukwekkend voor al die jonge gastjes.
Dat is een feit, dit is een mening, al willen veel Feyenoorders hier daar niet aan en het verkondigen als een feit.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:44 schreef CasselerRIP het volgende:
[..]
Je maakt nogal wat denkfouten. Het enkele feit dat een stelling met hoongelach wordt ontvangen betekent niet meteen dat er angst is voor de waarheid daarvan.
Als ik zeg dat één plus één drie is lach je me ook uit. Zo moet je het zien.
Ik ben het met je eens dat de sportieve prestaties een rol spelen, maar ze zijn niet bepalend.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax deed in die zeven jaar wel elk jaar mee om het kampioenschap, speelde ook gewoon Europees, hadden soms een hoger doelsaldo dan PSV, werden op de laatste speeldag net geen kampioen in 2007.
Het is natuurlijk een optelsom. Historie, palmares, status, achterban, financiële situatie, sportieve prestaties in eigen land en in Europa, etc.
Maar Feyenoord supporters hier willen, hopen of denken dat het alleen maar gaat om die 3 punten waar ze hoge ogen mee scoren, namelijk historie, achterban en palmares en de punten die hun gemiddelde ver naar beneden trekken (zelfs beneden Twente) daar praten ze niet over.
Nogmaals, Feyenoord verloor met 10-0 van PSV (grootste nederlaag in de eredivisie in de afgelopen 20 jaar?) en eindige een seizoen met een negatief doelsaldo etc. Die punten daar wil geen Feyenoorder over praten natuurlijk, maar ook die sportieve prestaties bepalen de grootte van een club. Als Feyenoord 20 jaar geen landstitel pakt maar wel consequent 2e of 3e zouden worden, waren ze natuurlijk nogsteeds groter dan Twente, maar als je een keer 10e wordt kom je er niet zo makkelijk meer mee weg.
Waarom zou er in hemelsnaam getwijfeld worden aan het simpele FEIT dat Feyenoord groter is, was, en altijd zal blijven? De enigen die daaraan twijfelen zijn Twente-fans, dikke care die staan nou eenmaal bekend om hun grootheidswaanzin en zelfoverschatting.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is een feit, dit is een mening, al willen veel Feyenoorders hier daar niet aan en het verkondigen als een feit.
Maar als die mening het nodige ''hoongelach'' opwekt, waarom wordt dan niet keurig uiteengezet waarom mijn mening zo ''belachelijk is''?
Ik geef toe, sommige hier doen dat heel goed en daar valt dus mee te discussiëren. Maar andere zeggen gewoon: HAHAHA:D:D NATUURLIJK IS FEYENOORD VEEL GROTER DAN FC TWENTE EN ZAL DAT ALTIJD BLIJVEN HAHA
![]()
Kijk dan vraag ik me dus af waar de onderbouwing blijft, die denken waarschijnlijk dan: Wie het hardst schreeuwt heeft het meeste gelijk. En dat doe je doorgaans alleen maar als je stiekem twijfelt aan je eigen gelijk
Ik ben Ajax supporter, dat zou je inmiddels wel moeten weten. En ik ben van mening dat de laatste jaren (later we zeggen laatste decennium), FC Twente groter is dan Feyenoord. Als jij dat ''feitelijk'' anders ziet, dan hebben we kennelijk een andere mening.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:54 schreef inZanity het volgende:
[..]
Waarom zou er in hemelsnaam getwijfeld worden aan het simpele FEIT dat Feyenoord groter is, was, en altijd zal blijven? De enigen die daaraan twijfelen zijn Twente-fans, dikke care die staan nou eenmaal bekend om hun grootheidswaanzin en zelfoverschatting.
En heb je daar ook argumenten voor?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben Ajax supporter, dat zou je inmiddels wel moeten weten. En ik ben van mening dat de laatste jaren (later we zeggen laatste decennium), FC Twente groter is dan Feyenoord. Als jij dat ''feitelijk'' anders ziet, dan hebben we kennelijk een andere mening.
Voor de duidelijkheid, ik heb wel begrip voor je stelling, als het mijn club betrof zou ik het ook als feit verkondigen denk ik.
Lees al mijn posts in dit topic, zijn er niet zoveel hoor en zitten vol met argumentenquote:Op zondag 12 augustus 2012 23:57 schreef inZanity het volgende:
[..]
En heb je daar ook argumenten voor?
Noem er eens één.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:58 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lees al mijn posts in dit topic, zijn er niet zoveel hoor en zitten vol met argumenten
Zit je nou te trollen of wat?quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:41 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ajax deed in die zeven jaar wel elk jaar mee om het kampioenschap, speelde ook gewoon Europees, hadden soms een hoger doelsaldo dan PSV, werden op de laatste speeldag net geen kampioen in 2007.
Het is natuurlijk een optelsom. Historie, palmares, status, achterban, financiële situatie, sportieve prestaties in eigen land en in Europa, etc.
Maar Feyenoord supporters hier willen, hopen of denken dat het alleen maar gaat om die 3 punten waar ze hoge ogen mee scoren, namelijk historie, achterban en palmares en de punten die hun gemiddelde ver naar beneden trekken (zelfs beneden Twente) daar praten ze niet over.
Nogmaals, Feyenoord verloor met 10-0 van PSV (grootste nederlaag in de eredivisie in de afgelopen 20 jaar?) en eindige een seizoen met een negatief doelsaldo etc. Die punten daar wil geen Feyenoorder over praten natuurlijk, maar ook die sportieve prestaties bepalen de grootte van een club. Als Feyenoord 20 jaar geen landstitel pakt maar wel consequent 2e of 3e zouden worden, waren ze natuurlijk nogsteeds groter dan Twente, maar als je een keer 10e wordt kom je er niet zo makkelijk meer mee weg.
FC Twente heeft afgelopen decennia sportief meer gepresteerd dan Feyenoord, deden vaker mee om het kampioenschap en eindige nooit in het rechter rijtje met een negatief doelsaldo en de grootste nederlaag (10-0 PSV) van de afgelopen 20 jaar. Verder waren ze financieel gewoon gezond terwijl Feyenoord aan het Pim Blokland-infuus lag om er bovenop te komen. Toegegeven, dat vind ik een veel betere oplossing dan gemeentegeld gebruiken, maar het ging financieel veel minder dan met FC Twente.quote:
Ik kan me zo voorstellen dat als de meeste argumenten al genoemd zijn een ander geen zin heeft om alles te herhalen en dan kan een one-liner volstaan.quote:Op zondag 12 augustus 2012 23:50 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is een feit, dit is een mening, al willen veel Feyenoorders hier daar niet aan en het verkondigen als een feit.
Maar als die mening het nodige ''hoongelach'' opwekt, waarom wordt dan niet keurig uiteengezet waarom mijn mening zo ''belachelijk is''?
Ik geef toe, sommige hier doen dat heel goed en daar valt dus mee te discussiëren. Maar andere zeggen gewoon: HAHAHA:D:D NATUURLIJK IS FEYENOORD VEEL GROTER DAN FC TWENTE EN ZAL DAT ALTIJD BLIJVEN HAHA
![]()
Kijk dan vraag ik me dus af waar de onderbouwing blijft, die denken waarschijnlijk dan: Wie het hardst schreeuwt heeft het meeste gelijk. En dat doe je doorgaans alleen maar als je stiekem twijfelt aan je eigen gelijk
Onjuist.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
FC Twente heeft afgelopen decennia sportief meer gepresteerd dan Feyenoord, deden vaker mee om het kampioenschap en eindige nooit in het rechter rijtje met een negatief doelsaldo en de grootste nederlaag (10-0 PSV) van de afgelopen 20 jaar. Verder waren ze financieel gewoon gezond terwijl Feyenoord aan het Pim Blokland-infuus lag om er bovenop te komen. Toegegeven, dat vind ik een veel betere oplossing dan gemeentegeld gebruiken, maar het ging financieel veel minder dan met FC Twente.
Nee dat doe ik niet. Ik neem ALLEBEI mee, als ik dat niet zou doen, dan zou sportief gezien AZ ook al groter zijn dan Feyenoord.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zit je nou te trollen of wat?![]()
Het is simpelweg idioot om te stellen dat Fc Twente een grotere club is dan Feyenoord. Dat is hetzelfde als wanneer je zou stellen dat een club als Heerenveen, Vitesse of Fc Groningen groter zou zijn dan Feyenoord.
Je zegt dat een aantal criteria bepalen of je topclub waardig bent, en dat Feyenoorders stelselmatig het prestatie-gedeelte daarvan verzwijgen, maar wat jij doet is de criteria mbt historie, palmares, achterban achterwege laten mbt Twente, en het prestatieve gedeelte stelselmatig omhoog praten bij Twente. Terwijl een paar bovengemiddelde seizoenen je nog geen topclub maakt, net zo min als dat een aantal dramatische seizoenen Feyenoord niet tot subtopper degradeert.
Ga het rijtje maar af, in vrijwel alles is Feyenoord vele malen groter dan Fc Twente, dat lijdt niet eens enige twijfel.
Nogmaals recente prestaties doen helemaal niet ter zake qua "grote van een club." Als een sheik Telstar opstuwd tot landskampioen is dat toch niet opeens de "grootste club" van nederland. Aan de kwaliteit van een huidige selectie kun je niet de status van een club aflezen.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
FC Twente heeft afgelopen decennia sportief meer gepresteerd dan Feyenoord, deden vaker mee om het kampioenschap en eindige nooit in het rechter rijtje met een negatief doelsaldo en de grootste nederlaag (10-0 PSV) van de afgelopen 20 jaar. Verder waren ze financieel gewoon gezond terwijl Feyenoord aan het Pim Blokland-infuus lag om er bovenop te komen. Toegegeven, dat vind ik een veel betere oplossing dan gemeentegeld gebruiken, maar het ging financieel veel minder dan met FC Twente.
Mwa als Munsterman nog lang aan de leiding zit zie ik ze qua omgang zelfs Ajax voorbij gaan. Ik zie Steven ten Have bijvoorbeeld niet zo snel de wijken in trekken om met zijn status maatschappelijk iets terug te doen voor de fans en het land.quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:06 schreef stevenmac26 het volgende:
Stelletje teringmongolen die twente zeggen
twente doet het nu iets beter maar die havenslaven zullen altijd een grotere club blijven
Nou ja, daarover kun je dus discussiëren, ik vind de wanprestatie van het seizoen dat ze 10e werden wel van dusdanige orde dat dat het gemiddelde van de laatste 10 jaar fors omlaag trekt. En een grote club eindigt mijn inziens ook nooit met een negatief doelsaldo. Daar hoef je het niet mee eens te zijn maar ik ben blij dat je tenminste open staat voor discussie en niet als sommige hier roept: "Feyenoord is groter en zal dat altijd blijven, want het is een feit."quote:Op maandag 13 augustus 2012 00:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Onjuist.
Van 2000 tot 2005 deed Feyenoord ieder jaar mee om de titel, Fc Twente speelde toen middenmoot.
Fc Twente doet pas een jaar of 4 mee om de titel. Feyenoord doet het pas een jaar of 5 echt slecht, met uitzondering van vorig seizoen.
Bovendien won Feyenoord de UEFA cup in 2002, ook topclub waardig me dunkt.
Dus wat betreft het laatste decennium is grote onzin. Misschien dat Fc Twente wat beter presteert als je het vanaf 2006 bekijkt ja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |